Toon posts:

Netwerkkabel niet aangesloten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forum, ik ben dringend opzoek naar hulp.

Kort gezegd, mijn ethernet doet het niet. Sinds gisteravond heeft mijn laptop (HP OMEN by HP 15-dc0850nd) besloten om de netwerkkabel niet te accepteren, hoewel deze er goed en stevig inzit krijg ik steeds de melding: "Netwerkkabel niet aangesloten".

Ik heb van alles geprobeerd. Allereerst heb ik gecheckt of het niet misschien aan de kabel lag, maar dat was niet het geval, daarna heb ik maar eens alle netwerkinstellingen gereset, echter heeft dit ook niet geholpen. Ik heb toen maar geprobeerd om de Snelheid & Duplex te veranderen en toen dat niet had gewerkt heb ik het netwerkadres veranderd naar "1234567890AB" en vervolgens in de command promt "ipconfig/release" & "ipconfig/renew" gedaan. Dit alles heeft niet gewerkt.

Heeft iemand van jullie een oplossing?

Vriendelijke groet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-10 20:23
Heb je nog wel netwerk op andere apparaten, andere netwerk kabel geprobeerd? Of andere poort op je router?
Wat bedoel je met de kabel gecontroleerd?
Je router al eens uit en aan gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-10 13:22
Probeer eens je netwerkadapter volledig uit te schakelen, daarna weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
franssnarf schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:38:
Heb je nog wel netwerk op andere apparaten, andere netwerk kabel geprobeerd? Of andere poort op je router?
Wat bedoel je met de kabel gecontroleerd?
Je router al eens uit en aan gezet
Ja, ik heb geprobeerd om een andere kabel aan te sluiten maar ik kreeg hetzelfde resultaat. Het ethernet op mijn computer doet het prima, dus het ligt echt aan mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RichardKim06 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:39:
Probeer eens je netwerkadapter volledig uit te schakelen, daarna weer aanzetten.
Dit heb ik ook geprobeerd, maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Mischien pinnetje krom in je aansluiting of vuil werkt de wifi nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
franssnarf schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:46:
Mischien pinnetje krom in je aansluiting of vuil werkt de wifi nog wel?
Het zou best kunnen liggen aan de aansluiting, maar gisteren deed hij het nog prima en de wifi doet het overigens ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 12:10
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:42:
[...]

Ja, ik heb geprobeerd om een andere kabel aan te sluiten maar ik kreeg hetzelfde resultaat. Het ethernet op mijn computer doet het prima, dus het ligt echt aan mijn laptop.
Sluit de kabel van je computer aan op je laptop, dan weet je 100% zeker dat het je laptop is.
Wat geeft apparaat beheer aan in Windows?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Drivers verwijderen en opnieuw installeren Mischien is er een Windows update voorbij gekomen die iets veranderd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bregweb schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:48:
[...]

Sluit de kabel van je computer aan op je laptop, dan weet je 100% zeker dat het je laptop is.
Wat geeft apparaat beheer aan in Windows?
Dit heb ik ook gedaan, dus ik ben bang dat het echt aan mijn laptop ligt. Apparaat beheer geeft aan dat alles correct hoort te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 12:10
Aansluiting van RJ45 schoon blazen kan ik nog bedenken. Anders ben ik bang dat je gelijk hebt.
Je zou een reparatie (garantie?) kunnen overwegen of een USB network adapter als goedkoop alternatief.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59

lier

MikroTik nerd

Gaat er een lampje branden bij de aansluiting aan de andere kant van de kabel (en wat zit daar, het modem/router/switch)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10 19:04
Lees ook mijn topic eens door, totaal ander onderwerp maar het hielp bij mij. Ook ik kreeg toen soms het netwerk kabel niet aangesloten probleem.

LAN verbinding switched tussen 100Mbps en 1000Mbps

[ Voor 20% gewijzigd door Inverted_World op 29-07-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 18:55
Welk besturingssysteem draai je?
Heb je al geprobeerd om een vast ip-adres in te stellen, met de standaard gateway en dns van de router?

who put a "stop payment" on my reality check

Pagina: 1