Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Raar Videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• jayfunk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 03-02 23:01
Beste Tweakers:

Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een gtx 1080.

ik heb een heel raar probleem met mijn kaart.

Als ik een spel opstart dan krijg ik na 10 a 15 minuten soms langer, rare haperingen. En als ik dan nog verder speel krijg ik opeens een zwarte beeld, maar alles werkt dan gewoon nog en geluid van het spel heb ik nog. Zelfs als ik met de toetsenbord op knopjes druk hoor ik in de achtergrond dat er dingen gebeuren alleen blijft het beeld zwart.

Nou lijkt dit een hitteprobleem en ik heb grondig naar de hitte gekeken van de kaart wanneer het probleem ontstaat.

Als de kaart boven 78 graden stijgt dan komt het probleem te voorschijn.

Dit heb ik opgelost met msi afterburner door de temp limit op 75 te zetten.

Nu kan ik gewoon uren doorspelen zonder een hapering.

Is 78 graden nou echt zo hoog voor een videokaart??? zo nee waarom doet mijn videokaart dit dan?

• dcnldcnl
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10-02 12:41
78 graden is hoog voor een videokaart. 80 graden is fataal en dan krijg je een blauw scherm. Probeer misschien het zij paneel van je behuizing open te zetten zet de limit van MSI Afterburner uit, speel een spel of gebruik unigene Heaven benchmark en kijk of de computer ook de verschijnselen krijgt.
Als het antwoord ja is dan kan het liggen aan de koeling van de kaart.
Als het antwoord nee is dan is het de behuizing er komt te weinig lucht in er ontstaat een negatieve druk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 02:11
dcnldcnl schreef op maandag 29 juli 2019 @ 05:33:
78 graden is hoog voor een videokaart. 80 graden is fataal en dan krijg je een blauw scherm. Probeer misschien het zij paneel van je behuizing open te zetten zet de limit van MSI Afterburner uit, speel een spel of gebruik unigene Heaven benchmark en kijk of de computer ook de verschijnselen krijgt.
Als het antwoord ja is dan kan het liggen aan de koeling van de kaart.
Als het antwoord nee is dan is het de behuizing er komt te weinig lucht in er ontstaat een negatieve druk.
Maximum temperatuur van een GTX 1080 is 94°C dus het is niet 'te hoog' . Mijn RX580 wordt ook makkelijk 80°C...

Heb je al eens gekeken of alle fans nog werken op je GPU en of er heel veel stof in je kast zit?
Wat is je huidige setup qua kast/fans?

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Welke voeding gebruik je, die oude Tagan uit Videokaart connectie vraag?

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Je kan kijken of je de core supply van je kaart iets kan veranderen. Kan zowel omhoog als naarbeneden, maar uitgaande van omhoog:
Kan er niet genoeg stroom aan je kaart geleverd worden? Dan moet hij het met een hogere voeding bij lagere temperaturen het al opgeven.
Is het je kaart zelf? Dan moet hij met een hogere voeding nog werken met hogere temperaturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:13

nelizmastr

Goed wies kapot

dcnldcnl schreef op maandag 29 juli 2019 @ 05:33:
78 graden is hoog voor een videokaart. 80 graden is fataal en dan krijg je een blauw scherm. P
Geen idee wat voor een Russische graka jij hebt, maar hedendaagse videokaarten kunnen echt wel wat meer hebben. Kijk eens naar de GTX480 en R9 290X van een paar jaar terug. Beide werden af fabriek al 90+ graden en vele leven vandaag de dag nog steeds.
Uszka schreef op maandag 29 juli 2019 @ 06:10:
Welke voeding gebruik je, die oude Tagan uit Videokaart connectie vraag?
^Dit inderdaad. Een goede voeding is wel een must voor een dergelijke kaart. Instabiele stroomvoorziening geeft allerlei rare symptomen.

I reject your reality and substitute my own

• jayfunk
Ik heb onlangs mijn kast veranderd in een Thermaltake core V21.
Ik heb ook een nieuwe mobo gekocht ASRock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac

Mijn setup is als volgt:

Core i7 6700k
Noctua NH-15 Processorkoeler
ASRock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac
PNY GeForce GTX 1080 XLR8 OC GAMING
Kingston HyperX Fury HX432C18FB2K2/16
Corsair RM550
Thermaltake core V21
Samsung 970 evo 1tb M.2 ssd

Ik heb furmark gedraaid voor uren zonder problemen maar als ik enig spel opstart is het binnen een kwartier een black screen.

En over de Tagan voeding dat was een topic over een ander pc van mijn neefje die ik probeerde te fixen :) Dit gaat puur om mijn eigen setup..

Alle fans draaien gewoon zoals het hoort en de cpu word ook niet heet er zit ook gewoon genoeg airflow in de kast.

Ik heb trouwens ook niet overclockt.

[Voor 12% gewijzigd door jayfunk op 29-07-2019 12:34]

• jayfunk
Sissors schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:43:
Je kan kijken of je de core supply van je kaart iets kan veranderen. Kan zowel omhoog als naarbeneden, maar uitgaande van omhoog:
Kan er niet genoeg stroom aan je kaart geleverd worden? Dan moet hij het met een hogere voeding bij lagere temperaturen het al opgeven.
Is het je kaart zelf? Dan moet hij met een hogere voeding nog werken met hogere temperaturen.
Waar kan ik de core supply van mijn kaart veranderen?
Enige wat mij lukt is om met msi afterburner de temp standaard op max 76 te zetten dan werkt het wel gewoon naar behoren. Maar ik heb echt meer hulp nodig om dit op te lossen.

Update:

Ik heb 2 extra fans boven het kast geplaatst die het lucht naar buiten blaast.
Dat scheelt echt enorm heb 2 uur lang furmark gedraaid en na 2 uur stond mijn videokaart op 75c.
Het probleem is opgelost mensen. Bedankt voor jullie hulp.

[Voor 15% gewijzigd door jayfunk op 29-07-2019 22:13]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True