Videokaart connectie vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste Tweakers,

Ik heb een klein vraagje over een Gigabyte Gtx 980 G1 Gaming videokaart.

De videokaart heeft 2x 8+8 pins aansluitingen.

Mijn voeding is een Tagan TG700-BZ.

Mijn voeding heeft alleen een 8 pins en een 6 pins connector.

Nou is mijn vraag zal de videokaart met deze voeding werken of heb ik perse een andere voeding nodig.
Of is er een andere oplossing om het werkend te krijgen.

Het is een 700 wat voeding en voor een enkel 980 gtx videokaart levert hij denk wel genoeg stroom alleen de connectoren passen niet.

Wie weet hier een oplossing voor en is het wel veilig om het te proberen?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen voordat ik het probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:49
Buiten het feit om dat je de videokaart niet kunt aansluiten omdat je voeding niet de juiste aansluitingen heeft, hoe oud is de voeding?

Ik ken persoonlijk het merk niet, dus ik kan niets zeggen over de kwaliteit.

Als de voeding al jaren oud is is het misschien sowieso slim om hem te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:53
Zal helaas niet werken. Die voeding is overigens enorm oud, wellicht een goed idee om deze te vervangen.

pricewatch: Tagan TG700-BZIII PipeRock

Tagan ken ik niet, wellicht dat @-The_Mask- meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@jayfunk
Welke versie is het precies, de PipeRock die jezelf noemt of de PipeRock III die XFlame noemt?

De eerste generatie ziet er nogal anders uit als de derde, gemakkelijk ook te herkennen aan de modulaire aansluitingen op de voeding.

Eerste generatie:
https://www.anandtech.com/show/2724/24

Derde generatie:

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
-The_Mask- schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:09:
@jayfunk
Welke versie is het precies, de PipeRock die jezelf noemt of de PipeRock III die XFlame noemt?

De eerste generatie ziet er nogal anders uit als de derde, gemakkelijk ook te herkennen aan de modulaire aansluitingen op de voeding.

Eerste generatie:
https://www.anandtech.com/show/2724/24

Derde generatie:
Het is de eerste generatie.
Ik heb een oplossing gevonden alleen weet niet of dit verstandig is.
Wat ik heb gedaan is de ene 8 pin connector vanuit de voeding aangesloten en voor de 2 de 8 pins aansluiting heb ik zon kabeltje gebruikt dat is meegeleverd met de gtx 980. Het is zon oud kabeltje met 2 connectoren voor stroom en die dan verder gaat naar een 8 pins connectie.

Heb het aangesloten alles werkt perfect stabiel heb ook enkele tests gedraaid.

Maar nu heb ik opeens een heel vreemd ander probleem namelijk als ik de pc afsluit dan gaat ie uit en na een paar seconden start het weer vanzelf weer op.

Ik heb daar ook een oplossing voor gezocht op internet en bij de instellingen wat dingen gewijzigd bij de modem de auto wake uitgezet en in de regedit ook wat dingen veranderd, maar niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is sowieso zeer onverstandig de voeding nog te gebruiken. De kans dat de condensators die ripple moeten weg filteren niet meer goed zijn is zeer groot. Hierdoor zal de voeding een hele hoge ripple gaan afgeven aan de andere onderdelen wat weer funest is voor de levensduur van die onderdelen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Ik heb de oplossing gevonden..
Ik heb een adapter aangeschaft dat de 6 pins connector omzet naar een 8 pins connector..
Nu gaat de pc ook niet meer vanzelf aan als je hem afsluit en werkt alles perfect..
Het is een oud pc dus zal ik hem gewoon gebruiken tot dat ie dood gaat.
Voor nu werkt alles prima naar behoren.
Iedereen bedankt voor de tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is wel één van de slechtste oplossingen naast dat je de voeding dus sowieso niet moet gebruiken...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 12:21
Post je even wanneer je computer kapot is? Erg zonde van je 980. Die gaan momenteel nog makkelijk voor 175euro tweedehands. Kun je beter eventjes wat geld in een fatsoenlijke voeding stoppen zodat je je onderdelen achteraf nog door kan verkopen.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:27

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom een topic openen als je ieders advies maar in de wind slaat en zelf hobbybob oplossingen toepast die gevaarlijk kunnen zijn.

Goed bezig, €60 bespaard op je voeding, jammer dat je er een paar honderd € aan schade mee kan krijgen door incompetentie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Best dure videokaart op een voeding van 10 jaar oud.

Ja slim. Zoals hier boven al gezegd word, je bespaart een paar tientjes, maar loopt wel het risico dat je er een 980 mee sloopt, of zelfs nog meer.
Helemaal als je met verloopstukjes gaat zitten kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Ho Ho Rustig mensen.

Het word al een maand gebruikt, word niet overclockt ofso en alles werkt nog steeds prima.

Dus ik snap jullie probleem niet.

Als ie kapot gaat dan is dat mijn probleem.

Tot nu toe werkt die voeding zoals tie hoort en na een tijdje kan alles wel kapot gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Laat het even weten als hij geploft is, en je halve systeem meegenomen heeft. Kan nooit lang meer duren.

We proberen je te waarschuwen hoe gevaarlijk een slechte voeding is. We proberen je er alleen maar te helpen. In het ergste geval is niet alleen je pc kapot, maar zorgt de voeding dat je huis in de fik vliegt. (ik heb al een voeding gehad die plofte en een heel aantal vonken/vlammen uit de achterkant gooide)
Dat is natuurlijk extreem, maar ook je systeem riskeren voor een paar tientjes is gewoon niet slim.

*knip* aub niet op de man

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 29-07-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Alright, laten we niet weer hetzelfde riedeltje afgaan. TS kiest voor deze oplossing. Dat dat tot problemen kan leiden is wel duidelijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.