Momenteel heb ik een vijf jaar oude game laptop. Daarmee kan ik van alles behalve fatsoenlijk gamen. Daarom zit ik eraan te denken om van scratch een desktop pc te bouwen. Mijn budget voor de pc excl. randapparatuur bedraagt €1.600. Ik speel vooral games als:

Figuur 1: kwaliteit/prijs-verhouding onder videokaarten

Figuur 2: kwaliteit/prijs-verhouding onder processoren
De informatie heb ik uit de Tweakers game benchmarks van de Witcher 3 1080p medium gehaald. Bij de processoren en videokaarten onder de streep krijg je meer waar voor je geld vergeleken met het gemiddelde.
Is de Ryzen 5 3600X op hetzelfde niveau als een 5700 XT?
Ik zie trouwens een miljoen verschillende edities van de 5700 XT. Wat zijn precies de verschillen en hoe bepaal ik een geschikte?
Is de koeling die bij de boxed Ryzen 5 3600X goed genoeg?
Games hoef ik niet per se op ultra te spelen, maar het is fijn om iets te hebben waarmee ik een tijdje vooruit kan. Als ik nieuwsartikelen lees of aan het programmeren ben, heb ik toch wel de behoefte aan meer dan 1080 verticale pixels. Op dat vlak denk ik aan een quad HD monitor. Kan de 5700 XT dat aan? Daarentegen heb ik er geen bezwaar tegen om in full HD te gamen. Alleen 2560 : 1920 = 1,333. Volgens mij levert dat weer een blokkerig beeld op. Klopt dat of krijg je dat goed weggepoetst met anti-aliasing of upscaling?
Tot slot zoek ik een mooie uitstraling voor m'n pc. De monitor, de behuizing en het toetsenbord wil ik niet in een Darth Vader kleurenpallet (d.w.z. geen zwart met rood).
Heeft iemand toevallig tips hiervoor?
- Rainbow Six Siege
- Battlefield V
- Metal Gear Solid V
- Resident Evil 2
- League of Legends

Figuur 1: kwaliteit/prijs-verhouding onder videokaarten

Figuur 2: kwaliteit/prijs-verhouding onder processoren
De informatie heb ik uit de Tweakers game benchmarks van de Witcher 3 1080p medium gehaald. Bij de processoren en videokaarten onder de streep krijg je meer waar voor je geld vergeleken met het gemiddelde.
Is de Ryzen 5 3600X op hetzelfde niveau als een 5700 XT?
Ik zie trouwens een miljoen verschillende edities van de 5700 XT. Wat zijn precies de verschillen en hoe bepaal ik een geschikte?
Is de koeling die bij de boxed Ryzen 5 3600X goed genoeg?
Games hoef ik niet per se op ultra te spelen, maar het is fijn om iets te hebben waarmee ik een tijdje vooruit kan. Als ik nieuwsartikelen lees of aan het programmeren ben, heb ik toch wel de behoefte aan meer dan 1080 verticale pixels. Op dat vlak denk ik aan een quad HD monitor. Kan de 5700 XT dat aan? Daarentegen heb ik er geen bezwaar tegen om in full HD te gamen. Alleen 2560 : 1920 = 1,333. Volgens mij levert dat weer een blokkerig beeld op. Klopt dat of krijg je dat goed weggepoetst met anti-aliasing of upscaling?
Tot slot zoek ik een mooie uitstraling voor m'n pc. De monitor, de behuizing en het toetsenbord wil ik niet in een Darth Vader kleurenpallet (d.w.z. geen zwart met rood).
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 205,- | € 205,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 143,- | € 143,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6 | € 429,50 | € 429,50 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 White | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Monitoren | Dell UltraSharp U2518D Zwart | € 295,- | € 295,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 84,24 | € 84,24 |
1 | Voedingen | Silverstone Strider Titanium ST70F-TI | € 139,99 | € 139,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 159,- | € 159,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.565,63 |
[ Voor 4% gewijzigd door EnergieNeutraal op 28-07-2019 16:34 ]