Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Compleet nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 03-04 18:46

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Tip: pak gewoon een 3600 en een B450 mobo, x570 heeft echt geen enkel voordeel.

Zorg er ook voor dat je gekozen ram op de QVL van je moederbord staat om problemen te voorkomen.

Prijs/kwaliteit verhouding is leuk, maar waarom zou je je keuze daar op baseren? Je koopt toch ook geen Hummer omdat die relatief voordelig is als je met een Fiat Panda ook prima al je boosschappen kan doen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Ryzen 5 3600 en Ryzen 7 3700X zijn de interessantere.

RTX 2070 is alleen interessant als die flink afgeprijsd is sinds er een RTX 2060 Super en RX 5700 (XT) zijn verschenen.

Geheugen wil je twee van hebben in dual-channel.

Voeding kan ook beter en de SSD is ook vrij duur.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EnergieNeutraal
  • Laatst online: 24-09-2020
@Wintervacht De X570 heeft PCI-Express 4.0. Dat lijkt me handig voor over als ik de onderdelen upgrade.

@-The_Mask- De 3700X kost een stuk meer en geeft maar weinig extra prestatie t.o.v. de 3600X. De 2070 biedt betere prestatie dan de 2060 en 5700XT, terwijl het maar een paar euro meer kost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EnergieNeutraal
  • Laatst online: 24-09-2020
-The_Mask- schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:37:
Tijd voor wat beter onderzoek zou ik zeggen.
@-The_Mask- Leg dat eens uit. In een artikel op Beebom lees ik dat het verschil tussen single channel en dual channel in de praktijk verwaarloosbaar is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wintervacht
  • Laatst online: 03-04 18:46

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

EnergieNeutraal schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:30:
@Wintervacht De X570 heeft PCI-Express 4.0. Dat lijkt me handig voor over als ik de onderdelen upgrade.

@-The_Mask- De 3700X kost een stuk meer en geeft maar weinig extra prestatie t.o.v. de 3600X. De 2070 biedt betere prestatie dan de 2060 en 5700XT, terwijl het maar een paar euro meer kost.
PCIe 4.0 heeft echt geen enkel voordeel t.o.v. 3.0 tenzij je ultra high end ssd raid setups gaat gebruiken, zelfs een 2080 Ti gebruikt lang niet de volledige bandbreedte over PCIe 3.0 x16, je bent nu gewoon geld aan het weggooien omdat je van iemand hebt gehoord dat er in de toekomst dingen zijn die gebruik maken van PCIe 4.0.

Ja er zijn in de toekomst vast use cases voor, maar tegen de tijd dat er GPUs zijn die dat doen is je moederbord al weer zo verouderd dat je die beter kan vervangen...
EnergieNeutraal schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:39:
[...]

@-The_Mask- Leg dat eens uit. In een artikel op Beebom lees ik dat het verschil tussen single channel en dual channel in de praktijk verwaarloosbaar is.
De theoretische bandbreedte wordt verdubbeld als je geheugen dual channel draait, waarom zou je dat niet doen?

[Voor 20% gewijzigd door Wintervacht op 28-07-2019 14:43]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Nou met beter onderzoek kom je er achter dat een Ryzen 5 3600 en Ryzen 7 3700X beide de betere keuze zijn. Ook dat dual-channel veel beter is. En dat een RTX 2070 alleen interessant is als die flink is afgeprijsd. nVidia heeft de GPU namelijk ook EOL verklaart, RTX 2060 Super en RTX 2070 Super zijn de opvolgers.

Sowieso moet je lang niet elke review als waarheid aannemen er zit zoveel slecht spul tussen dat het soms moeilijk is een fatsoenlijke test te vinden tussen alle slechte. Op het moment dat je daar ook achter komt dan heb je echt goed onderzoek gedaan. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-04 09:38
Wintervacht schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:19:
Tip: pak gewoon een 3600 en een B450 mobo, x570 heeft echt geen enkel voordeel.
Op basis van wat ik lees uitstekend advies.

Let wel dat een b450 moederboard een recente BIOS versie nodig heeft. Bij MSI moederborden kan je die zelf flashen, met andere producenten heb je een werkende CPU nodig (b.v. een 2600), en kan je het flashen het best door de webshop laten doen.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True