Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk bedoeld als game PC voor de komende 3-5 jaar. Ik gebruik de PC ook met een Oculus Rift en verwacht in de toekomst naar een hogere resolutie VR set te upgraden. Hiernaast gebruik ik de PC ook als werk PC maar dit zijn geen zware toepassingen. Dit is het eerste systeem wat ik maak met RGB componenten en een waterkoeler en de uiterlijke looks wegen mee in het design
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs is niet het belangrijkste aspect, maar ik probeer wel de prijs te optimaliseren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Intel en een AMD configuratie samengesteld. Zie hieronder.
INTEL
AMD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als liefhebber van de fallout franchise heb ik gekozen voor de Nuke editie van de H700 systeem behuizing. Hierin wil ik zoveel mogelijke met witte RGB verlichting werken. Ik houd niet van schreeuwerige disco verlichting.
De additionele 140mm RGB fans zijn bedoeld om de rear fan van de systeem behuizing te vervangen en de fans van de Kraken X52.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem dient zo weinig mogelijk geluid te maken.
Ga je overklokken?
Geen ervaring met overklokken dus ik denk dat ik uitga van standaard prestaties.
Wat verwacht je van ons?
Vragen die ik heb:
- Intel vs AMD. Wat is wijsheid? Hoewel ik AMD zijn succes meer gun neig ik met de huidige beschikbaarheid van de AMD CPU's naar de Intel configuratie.
- Intel configuratie: i7-9700K of i9-9900K CPU. In de praktijk lijkt er voor gaming weinig verschil in te zitten.
- Geheugen: Ik zoek nog memory DIMMS. Ik wil het systeem uitrusten met 32 GB RAM en zoek DIMMS die wit kunnen oplichten. Er zijn echter zoveel DIMMS dat het mij niet helemaal duidelijk is wel merk/type de voorkeur heeft. En hoe werkt over het algemeen de RGB aansturing op de DIMMS?
- Ik twijfel nog om een Samsung 860 EVO SATA 3 SSD toe te voegen, maar dat is meer voor de looks van de kast. Anders zit er midden onder in de kast een lege harddisk sleuf.
Ik hoor graag jullie meningen!
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk bedoeld als game PC voor de komende 3-5 jaar. Ik gebruik de PC ook met een Oculus Rift en verwacht in de toekomst naar een hogere resolutie VR set te upgraden. Hiernaast gebruik ik de PC ook als werk PC maar dit zijn geen zware toepassingen. Dit is het eerste systeem wat ik maak met RGB componenten en een waterkoeler en de uiterlijke looks wegen mee in het design
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs is niet het belangrijkste aspect, maar ik probeer wel de prijs te optimaliseren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Intel en een AMD configuratie samengesteld. Zie hieronder.
INTEL
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-9900K Boxed | € 505,05 | € 505,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z390 Aorus Pro | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Ti Ventus | € 1.057,94 | € 1.057,94 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H700 Nuka-Cola | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X52 (met AM4 support) | € 138,70 | € 138,70 |
| 1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB 2 Starter Kit (2x), 140mm | € 88,52 | € 88,52 |
| 1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB140 Single Pack | € 24,- | € 24,- |
| 1 | Voedingen | NZXT E850 | € 135,65 | € 135,65 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 225,- | € 225,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.358,86 | ||
AMD
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 533,50 | € 533,50 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 PRO | € 260,- | € 260,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Ti Ventus | € 1.057,94 | € 1.057,94 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H700 Nuka-Cola | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X52 (met AM4 support) | € 138,70 | € 138,70 |
| 1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB 2 Starter Kit (2x), 140mm | € 88,52 | € 88,52 |
| 1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB140 Single Pack | € 24,- | € 24,- |
| 1 | Voedingen | NZXT E850 | € 135,65 | € 135,65 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 225,- | € 225,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.463,31 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als liefhebber van de fallout franchise heb ik gekozen voor de Nuke editie van de H700 systeem behuizing. Hierin wil ik zoveel mogelijke met witte RGB verlichting werken. Ik houd niet van schreeuwerige disco verlichting.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem dient zo weinig mogelijk geluid te maken.
Ga je overklokken?
Geen ervaring met overklokken dus ik denk dat ik uitga van standaard prestaties.
Wat verwacht je van ons?
Vragen die ik heb:
- Intel vs AMD. Wat is wijsheid? Hoewel ik AMD zijn succes meer gun neig ik met de huidige beschikbaarheid van de AMD CPU's naar de Intel configuratie.
- Intel configuratie: i7-9700K of i9-9900K CPU. In de praktijk lijkt er voor gaming weinig verschil in te zitten.
- Geheugen: Ik zoek nog memory DIMMS. Ik wil het systeem uitrusten met 32 GB RAM en zoek DIMMS die wit kunnen oplichten. Er zijn echter zoveel DIMMS dat het mij niet helemaal duidelijk is wel merk/type de voorkeur heeft. En hoe werkt over het algemeen de RGB aansturing op de DIMMS?
- Ik twijfel nog om een Samsung 860 EVO SATA 3 SSD toe te voegen, maar dat is meer voor de looks van de kast. Anders zit er midden onder in de kast een lege harddisk sleuf.
Ik hoor graag jullie meningen!