Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe Ryzen 2 build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Webdevelopment, compilen op Linux, mogelijk video transcoden en gamen zoals FH4/5, Quake, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Momenteel heb ik het volgende systeem:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6400 Boxed€ 190,05€ 190,05
1MoederbordenAsus B150I PRO GAMING/AURA€ 125,84€ 125,84
1VideokaartenSapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ Limited Edition€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define Nano S Zwart€ 60,-€ 60,-
1ToetsenbordenCooler Master MasterKeys Pro S - White LED (Cherry Brown) Qwerty US€ 0,-€ 0,-
2Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT8G4D30AETA€ 121,90€ 243,80
1VoedingenCorsair RM550x Zwart€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 960 EVO 250GB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 744,59

Daarvan neem ik de RX 580, toetsenbord, voeding en de NVMe van mee. De rest wil ik als upgrade-set te koop aan bieden. Hiermee hoop ik rond de 350 euro als uiteindelijke investering uit te komen. Al verwacht ik rond de 400 euro uit te komen. Dat is incl. verkoop extra ASUS AC-78U router die ik nu heb voor mijn WiFi - aangezien de huidige deze niet onboard heeft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ Limited Edition€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master MasterKeys Pro S - White LED (Cherry Brown) Qwerty US€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM550x Zwart€ 109,95€ 109,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 121,-€ 121,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 I Pro WiFi€ 123,05€ 123,05
1BehuizingenNZXT H210i Zwart/Wit€ 119,90€ 119,90
1WaterkoelingNZXT Kraken X52 (met AM4 support)€ 138,70€ 138,70
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 105,99€ 105,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,64

Ik twijfel nog over het geheugen en de koeler. In het vorige topic was er nog niks bekend over de Ryzen 2 en wil ik toch geheugen aanschaffen met LED. Ook komt er volgende maand de H210i uit - hopelijk is deze ook compatible met de X52. Wel schijnt de software van de X52 erg brak te zijn als ik de reviews erop nakijk. Misschien is het beter om voor een andere te kiezen?

Linux-support zou nu wel moeten werken, al kan ik even er niet achterkomen of de laatste BIOS update van Gb deze fix bevat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Enkel AMD. Voorkeuren gaan uit naar de bekende merken: NZXT en Gigabyte/ASUS.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Aangezien hij op mijn bureau komt te staan:
- Niet al te breed/te hoog
- Mooi wit, met glazen doorkijk
- Vrij stil, goed gekoelt en energiezuinig

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, ik geloof niet dat deze CPU veel rek heeft volgens de reviews.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Mooi zou zijn bang-for-buck. :)

Verder wordt dit mijn eerste PC die iets uitgebreider is - LEDs, waterkoeling, etc. Hoe eenvoudig de installatie van die koeler bijvoorbeeld en heb ik iets extra's nodig daarbij *krijg je vloeistof, moet je regelmatig cleanen, koelpaste, etc.?

Overigens lees ik bij sommige dat je M.2. niet samen kan gebruiken met WiFi - dat is bij deze niet het geval toch?

Many thanks!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

H210i is nog pre-order. ik zou ff afwachten op de B450i Plus AC Max versie, die is gelijk geschikt voor Zen2 en heeft een ruime bios en betere VRM dan GB. verder zou ik zsm dit ram halen voordat het duurder wordt
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK dit kun je zelf tweaken. en oa op 3466MT/s krijgen. X42 is al genoeg op Ryzen 3600

Gebruiker van het echte spul, dus zonder suiker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:31:
H210i is nog pre-order. ik zou ff afwachten op de B450i Plus AC Max versie, die is gelijk geschikt voor Zen2 en heeft een ruime bios en betere VRM dan GB. verder zou ik zsm dit ram halen voordat het duurder wordt
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK dit kun je zelf tweaken. en oa op 3466MT/s krijgen. X42 is al genoeg op Ryzen 3600
Het moederbord van MSI is wel minder: geen Intel LAN-chipset, max WiFi snelheid van 433 Mbps en geen Bluetooth 5.0.

Hebben we het over hetzelfde MB? https://www.msi.com/Mothe...ING-PLUS-AC/Specification

Wat is precies beter aan de VRM? Is dit belangrijk voor de Zen2? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

voor R3600 kan het wel met de vrm van GB. beide hebben WiFi 5. als je de BT 5 nodig hebt kun je de gb ook kopen. let wel op dat je de bios moet laten updaten voor Zen2

Gebruiker van het echte spul, dus zonder suiker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07-03 18:18
Het Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi moederbord heeft een recente BIOS versie nodig om met een Zen2 processor te werken. Om de BIOS te flashen heb je een CPU nodig die wel ondersteund wordt. Als je geen oude CPU in huis hebt, kan je het best de webshop vragen de BIOS voor je te flashen.

Sommige gebruikers ervaren problemen met een b450 moederbord en een Zen2 processor zoals de 3600. Lees bijvoorbeeld Reddit: Stop recommending MSI B450 motherboards for Ryzen 3 without a disclaimer of de MSI motherboard forums. Ervaar zelf boot problemen met een Ryzen 3600 op een MSI b540 Gaming Pro Carbon AC.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True