Op mijn iPhone 7 word ik regelmatig opeens doorgestuurd naar phishing websites. Dit kan ook allerlei sites gebeuren, zoals bv Toms hardware. Opeens verandert de pagina naar bijvoorbeeld een prijs van KPN. Ik heb geen idee waarom en hoe ik dit op moet lossen. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Vraag
Alle reacties
Installeer Ook eens een materiaalblokkering voor Safari. Heb zelf al jaren adblock.
I reject your reality and substitute my own
Beide niet.sypie schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:02:
Bepaalde apps geïnstalleerd de laatste tijd? VPN ingesteld staan?
Is dat niet hetzelfde als deze gebruiker?
Ipad: adware pagina
Heb het zelf trouwens ook wel eens op de iPad..
Ipad: adware pagina
Heb het zelf trouwens ook wel eens op de iPad..
Ja Hoyden dit klinkt als hetzelfde probleem. Ik zal eerst op aanraden van Nelizmastr even adblock plus installeren.
Heb je je safari geschiedenis en de hele meuk al eens leeggemaakt?
Dat helpt ook al wat.
Adblock is de enige manier om het in het vervolg te vermijden.
Dat helpt ook al wat.
Adblock is de enige manier om het in het vervolg te vermijden.
AdGuard, en in Safari = materiaalblokkeringen toestaan.whiterazer schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:04:
Ja Hoyden dit klinkt als hetzelfde probleem. Ik zal eerst op aanraden van Nelizmastr even adblock plus installeren.
https://apps.apple.com/us...lock-privacy/id1047223162
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Is er een profiel geïnstalleerd? (Instellingen > Algemeen > Profielen / Apparaatbeheer)
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Yup, dat laatste is denk ik het probleem; extern beheerprofiel. Die kun je overigens gewoon verwijderen.
Een andere optie die zeker werkt maar wel rigoureuzer is, is het resetten & opnieuw instellen van de iPhone als nieuwe iPhone.
Een andere optie die zeker werkt maar wel rigoureuzer is, is het resetten & opnieuw instellen van de iPhone als nieuwe iPhone.
youtube.com/@hisrep
Alleen 1 WiFi profiel. Verder niets. Ik denk dat ik het van de adblock zal moeten hebben. Op een of andere wijze zullen deze “advertenties” wel een soort zwakheid uitbuiten om iPhone gebruikers uit het niets door te sturen naar een andere webpagina (met dubieuze reclame)
En dat WiFi profiel moet je ook hebben? Over het algemeen is voor WiFi namelijk geen profiel nodig, dus klopt dat wel?whiterazer schreef op zondag 28 juli 2019 @ 16:05:
Alleen 1 WiFi profiel. Verder niets. Ik denk dat ik het van de adblock zal moeten hebben. Op een of andere wijze zullen deze “advertenties” wel een soort zwakheid uitbuiten om iPhone gebruikers uit het niets door te sturen naar een andere webpagina (met dubieuze reclame)
Ik wou het net vragen; heb je dat zelf geïnstalleerd voor de baas ofzo? Normaal is het niet nodig zo’n profiel te hebben dus direct verwijderen als je hier niets van weet. Dan lost dat de problemen op.
youtube.com/@hisrep
Zit met hetzelfde probleem als TS maar kan dit niet vinden in het menu?Geronimous schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:10:
Is er een profiel geïnstalleerd? (Instellingen > Algemeen > Profielen / Apparaatbeheer)
Als die menu's er niet zijn dan zijn er geen profielen geïnstalleerdkever678 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:40:
[...]
Zit met hetzelfde probleem als TS maar kan dit niet vinden in het menu?
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Profielen leeg is er geen profielkever678 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:40:
[...]
Zit met hetzelfde probleem als TS maar kan dit niet vinden in het menu?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Geronimous schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:49:
[...]
Als die menu's er niet zijn dan zijn er geen profielen geïnstalleerd
Dank, het 'gemak' van ios zeggen we maar...
Zelf maar even verder zoeken dus.
Pagina: 1