Na 5 jaar plezier gehad te hebben van deze build Mini-ITX Game PC (~€900), is het tijd voor een upgrade!
Super bedankt voor de hulp toen!!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag weer een mini-itx bouwen die voornamelijk voor Netflix etc. plus high-quality VR gaming gebruikt gaat worden (ik heb nu een oculus rift S set liggen). Over paar maanden/een jaar ben ik van plan een nieuwe 1440p monitor te kopen. In de tussentijd zal hij op een 1080p 60hz scherm aangesloten worden. Het liefst hoef ik de komende 5 jaar niks te doen qua upgrades.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro max, minder mag altijd natuurlijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik al van de vorige PC. Ook een Windows 10 licencie heb ik al. Deze week heb ik de volgende videokaart ook al aangeschaft bij een aanbieding (650 euro) bij amazon:
Hoop dat dit geen miskoop was kijkend naar de prijs die ik er voor betaald heb!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaardcomponenten behalve een monitor en randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het algemeen heb ik persoonlijk altijd een betere ervaring gehad met Intel en NVIDIA, maar ik heb de goede verhalen over de 3000 serie gelezen en daarom overweeg ik een AMD build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben door mijn eerdere build echt verliefd geworden op de Node 304 case. Deze wil ik graag weer gebruiken. Ik heb mede hierdoor ook de EVGA videokaart gekozen, doordat hij precies 2 slots in beslag neemt zal hij weinig ruimte in nemen voor de airflow.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
1. Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding?
2. AMD > Intel voor deze build?
3. Het aanbod mini-itx AMD moederboorden is vrij beperkt. Lijkt dit jullie een goede keuze voor de 3700x?
4. Ik weet niet zeker wat beter is om te installeren hier qua opslag. Wat raden jullie aan voor een Node 204 i.c.m. dit moederboord?
5. Hebben jullie nog andere goede suggesties/tips?
Bedankt!
Super bedankt voor de hulp toen!!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag weer een mini-itx bouwen die voornamelijk voor Netflix etc. plus high-quality VR gaming gebruikt gaat worden (ik heb nu een oculus rift S set liggen). Over paar maanden/een jaar ben ik van plan een nieuwe 1440p monitor te kopen. In de tussentijd zal hij op een 1080p 60hz scherm aangesloten worden. Het liefst hoef ik de komende 5 jaar niks te doen qua upgrades.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro max, minder mag altijd natuurlijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik al van de vorige PC. Ook een Windows 10 licencie heb ik al. Deze week heb ik de volgende videokaart ook al aangeschaft bij een aanbieding (650 euro) bij amazon:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 2080 XC Gaming | € 841,84 | € 841,84 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 841,84 |
Hoop dat dit geen miskoop was kijkend naar de prijs die ik er voor betaald heb!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaardcomponenten behalve een monitor en randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het algemeen heb ik persoonlijk altijd een betere ervaring gehad met Intel en NVIDIA, maar ik heb de goede verhalen over de 3000 serie gelezen en daarom overweeg ik een AMD build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben door mijn eerdere build echt verliefd geworden op de Node 304 case. Deze wil ik graag weer gebruiken. Ik heb mede hierdoor ook de EVGA videokaart gekozen, doordat hij precies 2 slots in beslag neemt zal hij weinig ruimte in nemen voor de airflow.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 345,05 | € 345,05 |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 109,95 | € 109,95 |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 2080 XC Gaming | € 655,00 | € 655,00 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 304 Wit | € 74,75 | € 74,75 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 99,- | € 99,- |
1 | Voedingen | Cooler Master V Series V550 | € 90,- | € 90,- |
1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 5,99 | € 5,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.379,74 |
1. Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding?
2. AMD > Intel voor deze build?
3. Het aanbod mini-itx AMD moederboorden is vrij beperkt. Lijkt dit jullie een goede keuze voor de 3700x?
4. Ik weet niet zeker wat beter is om te installeren hier qua opslag. Wat raden jullie aan voor een Node 204 i.c.m. dit moederboord?
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 109,79 | € 109,79 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
5. Hebben jullie nog andere goede suggesties/tips?
Bedankt!