Beste Tweakers,
Na ongeveer 5 jaar gedaan te hebben met mijn vorige game pc, is het nu toch echt tijd voor een flinke upgrade. Deze keer liever geen bakbeest van een HAF 922 onder het bureau, maar een mooi klein ITX systeempje onder de tv (1080p).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bijna dagelijks gamen en de standaard non-intensieve dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900 euro zou mooi zijn, maar ietsje meer mag ook en minder kan altijd natuurlijk
.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik al. Het enige component dat ik misschien kan meenemen is de voeding, een Corsair HX450W. Maar hier wil ik graag jullie mening over!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het hele pakket, met misschien uitzondering van de voeding dus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een mini-itx systeem, krachtig en het liefst redelijk stil.
Ga je overklokken?
Nope
Moederbord
Is dit een mooi aan te raden bordje?
Kast
De Node 304 vind ik een mooi design hebben en het formaat prima. Mocht iemand nog een leuke soortgelijke kast weten, dan hoor ik dat graag!
Graphics
De voornaamste reden waarom ik voor de GV-N970IXOC-4GD zou gaan is dat het gunstig kan zijn voor de air flow? De weinige reviews die er zijn over de kaart zien er goed uit en tot op heden is er ook niks bekend over coil whine etc. Nou weet ik dat de Node 304 ook prima normale grootte videokaarten aankan. Zou dat voor de koeling en geluid misschien een betere keuze zijn dan?
Voeding
Over de voeding vraag ik mij af of dit systeem het aan zou kunnen en of het misschien beter/verstandiger is om een nieuwe voeding te nemen. Nou weet ik dat 450w in principe goed genoeg zou moeten zijn voor deze build, maar geld dat ook voor als de voeding alleen Plus is en geen Brons/Gold? Ik vind het niet erg om wat extra geld in te leggen voor een nieuwe voeding als het aangeraden word.
Overige tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken met deze build!
Na ongeveer 5 jaar gedaan te hebben met mijn vorige game pc, is het nu toch echt tijd voor een flinke upgrade. Deze keer liever geen bakbeest van een HAF 922 onder het bureau, maar een mooi klein ITX systeempje onder de tv (1080p).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bijna dagelijks gamen en de standaard non-intensieve dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900 euro zou mooi zijn, maar ietsje meer mag ook en minder kan altijd natuurlijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik al. Het enige component dat ik misschien kan meenemen is de voeding, een Corsair HX450W. Maar hier wil ik graag jullie mening over!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het hele pakket, met misschien uitzondering van de voeding dus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een mini-itx systeem, krachtig en het liefst redelijk stil.
Ga je overklokken?
Nope
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 165,50 | € 165,50 |
1 | ASRock H81M-ITX | € 58,50 | € 58,50 |
1 | Gigabyte GV-N970IXOC-4GD | € 331,- | € 331,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,99 | € 47,99 |
1 | Fractal Design Node 304 Wit | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Crucial BLT8G3D1608ET3LX0CEU | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 93,50 | € 93,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 857,29 |
Moederbord
Is dit een mooi aan te raden bordje?
Kast
De Node 304 vind ik een mooi design hebben en het formaat prima. Mocht iemand nog een leuke soortgelijke kast weten, dan hoor ik dat graag!
Graphics
De voornaamste reden waarom ik voor de GV-N970IXOC-4GD zou gaan is dat het gunstig kan zijn voor de air flow? De weinige reviews die er zijn over de kaart zien er goed uit en tot op heden is er ook niks bekend over coil whine etc. Nou weet ik dat de Node 304 ook prima normale grootte videokaarten aankan. Zou dat voor de koeling en geluid misschien een betere keuze zijn dan?
Voeding
Over de voeding vraag ik mij af of dit systeem het aan zou kunnen en of het misschien beter/verstandiger is om een nieuwe voeding te nemen. Nou weet ik dat 450w in principe goed genoeg zou moeten zijn voor deze build, maar geld dat ook voor als de voeding alleen Plus is en geen Brons/Gold? Ik vind het niet erg om wat extra geld in te leggen voor een nieuwe voeding als het aangeraden word.
Overige tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken met deze build!