Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterx1234
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-06 16:17
Beste tweakers,

Momenteel wil ik een belangenafweging gaan voeren voor het verwijderen van mijn BKR registratie's.
Ik heb op de BKR site deze vorm goed doorgenomen en ik denk zeker dat dit ook voor mij geld.
In het verleden had ik financiële tegen klappers gehad en daardoor registratie's opgelopen en het heeft mij jaren geduurd om de deurwaarders te betalen.
Inmiddels sta ik financieel sterk en heb ik nergens schulden of wat dan ook.

Heb contact gehad met coderingvrij en zij gaven aan dat ik juist een hele goede kans maak om de registraties te verwijderen.
Alleen is dit wel een commercieel bedrijf en ze vragen veel geld voor iets dat ik in principe ook zelf kan doen.

Hebben jullie ervaringen met de belangenafweging en hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken:

1. Moet ik in zee gaan met een commerciële bedrijf als coderingvrij of dynamiet ?
2. Kan ik beter een advocaat inhuren (en hoe kan ik zulke advocaten vinden)?
3. Zal ik zelf de betreffende partijen contacteren ?
a - Moet ik de partijen per email of per brief contacteren
b - Als ik een brief schrijven, zijn er voorbeeld brieven hiervan?

Sorry, dit zijn misschien veel vragen, maar ik wil dit wel gelijk vanaf het begin goed aanpakken, anders
maak ik veel minder kans.

Beste antwoord (via misterx1234 op 30-07-2019 10:02)

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 08:10
The Eagle schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:27:
[...]

Het is voor jouzelf een prima argument, maar natuurlijk voor geen meter steekhoudend of uberhaupt ter zake doend voor de bedrijven die bij jou de BKR registratie veroorzaakt hebben.
...
Dat is juist wel een argument. Het gaat erom dat de registering en de daaruit vloeiende gevolgen proportioneel zijn. Om de codering weg te krijgen moet je aannemelijk maken dat dat niet zo is. Daarom moet je aan de ene kant aantonen dat de gevolgen voor jou heel zwaar zijn, en aan de andere kant dat het nut (de samenleving en jouzelf beschermen tegen buitensporige schulden) minder van toepassing is omdat de omstandigheden die hebben geleid tot het niet kunnen betalen niet meer bestaan.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20

Croga

The Unreasonable Man

Was de registratie terecht? (je verhaal zegt van wel)
Dan ga je de registratie niet verwijdert krijgen.

En terecht ook! Wat zou het nut van het BKR zijn als je een terechte registratie zomaar zou kunnen laten verwijderen?

Als alle schulden afbetaald zijn verdwijnt je registratie na 5 jaar vanzelf. Ofwel: Gewoon even geduld hebben. Het is ook voor je eigen bescherming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zou zelf de betreffende bedrijven vragen of ze het willen aanpassen/verwijderen. Die duur betaalde toko's doen hetzelfde en het geeft je net zoveel garantie i.m.o., het kost jou dan alleen geen tijd.

En ik zou beginnen met een telefoontje om te informeren hoe je een verzoek hiertoe kunt doen. Echter zal er al wel een flink aantal jaren overheen gegaan moeten zijn anders is het doorgaans sowieso vergeefse moeite. En registraties verlopen als het goed is vanzelf (5 jaar of zo?)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morty
Zucht, als je er niks vanaf weet, waarom reageer je dan...

TS heeft het over dit:
Belangenafweging
In uitzonderlijke omstandigheden kan een terechte registratie toch in aanmerking komen om (gedeeltelijk) te worden verwijderd. De kredietverstrekker maakt dan in verband met bijzondere individuele omstandigheden van de betrokken consument een nieuwe belangenafweging. Dit ter beoordeling of de registratie nog steeds proportioneel is. Uit analyse van jurisprudentie rondom BKR-registraties blijkt geen absolute eenduidigheid te herleiden, welke factoren wel en niet doorslaggevend zijn bij een individuele belangenafweging. Op het moment dat de kredietverstrekker en de consument het niet eens zijn over de uitkomst van deze belangenafweging, kan de consument de beoordeling voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie of de rechter.
Ik heb er geen ervaring mee, en dus ook niet met commercieel partijen die het aanbieden. Maar ik heb wel het idee dat wanneer je een ervaren partij bij het BKR laat aankloppen je een stuk grotere kans hebt dan wanneer je het zelf doet. Vooral omdat er geen duidelijke handleiding is en criteria zijn waar je aan moet voldoen.

Is er geen partij die het onder no-cure-no-pay voorwaarden doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx1234
Croga schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:25:

En terecht ook! Wat zou het nut van het BKR zijn als je een terechte registratie zomaar zou kunnen laten verwijderen?

Als alle schulden afbetaald zijn verdwijnt je registratie na 5 jaar vanzelf. Ofwel: Gewoon even geduld hebben. Het is ook voor je eigen bescherming!
De coderingen zijn volgens de regels correct opgevoerd, desalniettemin is het nu niet meer terecht, want
ik heb geen issue's met geld ofzo, maar het ging een keer fout in het leven inen dat kan iedereen gebeuren, we zijn inmiddels al jaren verder en heb reeds bewezen dat ik juist financieel heel verantwoordelijk ben:
geen leningen, schulden, rood staan of zelf credit cards en betaal alles op tijd
maar ik denk dat je niet bekend bent met het belangenafweging,
zie hieronder de beschrijven van het bkr:

[/quote]
Belangenafweging
In uitzonderlijke omstandigheden kan een terechte registratie toch in aanmerking komen om (gedeeltelijk) te worden verwijderd. De kredietverstrekker maakt dan in verband met bijzondere individuele omstandigheden van de betrokken consument een nieuwe belangenafweging. Dit ter beoordeling of de registratie nog steeds proportioneel is.
[quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Croga schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:25:
Als alle schulden afbetaald zijn verdwijnt je registratie na 5 jaar vanzelf.
Nou er zijn ook partijen die daar nogal laks mee om gaan weet ik uit eigen ervaring.

Toevallig achter gekomen bij het aanvragen van een private lease, die eerst werd afgewezen.
Bleek dat ING na 8 jaar nog steeds de codering niet verwijderd had.

Wij hebben toen gewoon contact opgenomen met de ING en het is allemaal alsnog netjes geregeld, maar er vanuit gaan dat bedrijven netjes coderingen laten opheffen zou ik niet doen.

Zelf een uitdraai opvragen bij BKR (kan tegenwoordig gratis) en als er nog onterechte coderingen op staan zelf contact opnemen met de partij die hem heeft aangebracht en kan laten verwijderen.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx1234
Morty schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:31:
Zucht, als je er niks vanaf weet, waarom reageer je dan...

TS heeft het over dit:

[...]

Ik heb er geen ervaring mee, en dus ook niet met commercieel partijen die het aanbieden. Maar ik heb wel het idee dat wanneer je een ervaren partij bij het BKR laat aankloppen je een stuk grotere kans hebt dan wanneer je het zelf doet. Vooral omdat er geen duidelijke handleiding is en criteria zijn waar je aan moet voldoen.

Is er geen partij die het onder no-cure-no-pay voorwaarden doet?
Bedankt Morty :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je hebt het zelf over meerdere registraties, en je hebt het tevens over coderingvrij. Heb je bij die partij al het kosteloze gesprek gehad aan de hand waarvan zij inschatten of je uberhaupt geholpen kunt worden om van je registraties af te komen? Want als zij er geen heil in zien, dan zullen weinig tips hier überhaupt helpen. Want vaak is het 'iets' ingewikkelder dan 'ze' doen voorkomen, en veelal zorgt het niet voor het gewenste resultaat. Op basis van de AVG, zoals coderingvrij doet voorkomen, zou ik het niet direct inschatten als 'goede kans'.

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 26-07-2019 20:50 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:26
Er zijn een aantal partijen op de markt die aanbieden om tegen betaling je BKR status op te schonen.

Dat kan slechts in uitzonderlijke gevallen. Vaak zijn de beloften niets waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:45

EvH

Afgelopen week een SR notering eraf gehaald voor een ander; gewoon het bedrijf die de registratie heeft geplaatst vriendelijk vragen om te verwijderen incl onderbouwing.

Tevens andere notering vorig jaar laten verwijderen via geschillencommissie, na 7 maanden werd de a2 notering verwijderd.

Kosten; 0,-
Kost wel tijd en energie.
Maar het is wel mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterx1234
EvH schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:56:
Afgelopen week een SR notering eraf gehaald voor een ander; gewoon het bedrijf die de registratie heeft geplaatst vriendelijk vragen om te verwijderen incl onderbouwing.

Tevens andere notering vorig jaar laten verwijderen via geschillencommissie, na 7 maanden werd de a2 notering verwijderd.

Kosten; 0,-
Kost wel tijd en energie.
Maar het is wel mogelijk.
En hoe heb je dat gedaan?
Heb je het bedrijf gebeld of brief gestuurd?
Waarom ging je vriend het niet zelf regelen? Is het beter dat een ander voor je regeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSummerfreak
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
Waarom wil je de notering laten verwijderen? Het idee is namelijk dat de reden zwaarwegend genoeg moet zijn.

Een bekende heeft ondanks een nog niet verlopen a2 notering bijvoorbeeld gewoon een hypotheek kunnen krijgen, dit door in de aanvraag de situatie eerlijk en helder uit te leggen aan de hypotheekverstrekker. Destijds heeft hij ook overwogen dit via een van deze bedrijven te doen, maar de conclusie was ook dat dit vaak niet lukt.

Uiteraard kun je zelf aan de slag, maar misschien is het uiteindelijke doel wel heel anders te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24

Crazy-

Best life ever

Interessant leesvoer https://www.recht.nl/rech...i=ECLI:NL:RBOBR:2018:3290

Maar actie ondernemen: brief opstellen; uitleggen waarom het voor jou belang in de weg zit

Een weg is er, maar probeer dit zelf te doen. Eventueel via je rechtsbijstand verzekering of het juridisch loket, een beoordeling laten doen van je brief. Daar zijn ze voor.

Een bedrijf inschakelen kan altijd nog maar imho niet nodig

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:45

EvH

misterx1234 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:01:
[...]

En hoe heb je dat gedaan?
Heb je het bedrijf gebeld of brief gestuurd?
Waarom ging je vriend het niet zelf regelen? Is het beter dat een ander voor je regeld?
Gewoon bellen/mailen/schrijven. In dit geval ging het hier om beide keren om een hypotheek.

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat jou belangen zijn en dan met name hoe wil je die onderbouwen, kun je hier een (beetje) openheid in geven? Wellicht kunnen wij adviseren om het traject in te gaan of niet.

Partijen zoals dynamite gewoon niet doen, zonde van het geld. Ben je niet goed in het opstellen van brieven met onderbouwing, vraag dan hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx1234
EvH schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:00:
[...]

Gewoon bellen/mailen/schrijven. In dit geval ging het hier om beide keren om een hypotheek.

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat jou belangen zijn en dan met name hoe wil je die onderbouwen, kun je hier een (beetje) openheid in geven? Wellicht kunnen wij adviseren om het traject in te gaan of niet.

Partijen zoals dynamite gewoon niet doen, zonde van het geld. Ben je niet goed in het opstellen van brieven met onderbouwing, vraag dan hulp.
ja, sorry, ik wilde helemaal niet geheimzinnig doen, maar was inderdaad vergeten de motivatie te vermelden.
De reden dat ik van de BKR registratie's afwil , is om een hypotheek te krijgen.
Voor de rest vind ik het zelfs niet eens erg dat ik geregistreerd sta, want ik ga toch geen leningen of iets dergelijks aan.

Momenteel woon ik in een drukke winkelstraat en met de geboorte van een nieuwe kind, komen we ook kamer te kort.
Omgeving is niet kindervriendelijk.
Sociale sector is geen optie.
We kunnen alleen in de commerciële sector huren, betaal nu bijna 1000 euro per maand.
Wat tuurlijk zonde van het geld is, maar nog belangrijker : er is zelfs een krapte op de markt.
We hebben geen of weinig keuzes voor een goede woning.

Klinkt dit wel als een goede argument?
Ja, ik geef je groot gelijk , de commerciële bedrijf zijn heel positief over je zaak en je moet gelijk 1000 euro overmaken, maar ze kunnen niks beloven en dat vond ik wel een beetje vaag.
Na contact met BKR, werd mij verteld dat ik het zelf ook kan regelen, dus dan zie ik het nut van die commerciële bedrijf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zou het lekker zelf gaan regelen, over dit soort bedrijven hoor ik meer kwaads dan goeds en het is prima zelf te doen.

Ga vooral ook met je hypotheekadviseur er over in gesprek, wellicht kan hij daar ook wat in betekenen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:50
bedrijven die in dit soort en vergelijkbare markten vooraf betaling vragen en geen enkele vorm van garantie afgeven zijn vaak eigenlijk gewoon oplichters. Vergelijkbaar met huizenbemiddelaars en dergelijke. Veel beloven, weinig tot niets leveren is het verdienmodel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

misterx1234 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:52:
[...]

ja, sorry, ik wilde helemaal niet geheimzinnig doen, maar was inderdaad vergeten de motivatie te vermelden.
De reden dat ik van de BKR registratie's afwil , is om een hypotheek te krijgen.
Voor de rest vind ik het zelfs niet eens erg dat ik geregistreerd sta, want ik ga toch geen leningen of iets dergelijks aan.

Momenteel woon ik in een drukke winkelstraat en met de geboorte van een nieuwe kind, komen we ook kamer te kort.
We kunnen alleen in de commerciële sector huren, betaal nu bijna 1000 euro per maand.
Wat tuurlijk zonde van het geld is, maar nog belangrijker : er is zelfs een krapte op de markt.

Ja, ik geef je groot gelijk , de commerciële bedrijf zijn heel positief over je zaak en je moet gelijk 1000 euro overmaken, maar ze kunnen niks beloven en dat vond ik wel een beetje vaag.
Na contact met BKR, werd mij verteld dat ik het zelf ook kan regelen, dus dan zie ik het nut van die commerciële bedrijf ook niet.
Het is voor jouzelf een prima argument, maar natuurlijk voor geen meter steekhoudend of uberhaupt ter zake doend voor de bedrijven die bij jou de BKR registratie veroorzaakt hebben.
Zoals anderen ook al aangeven: bel die bedrijven, vraag wat er nodig is en probeer het zelf te regelen. Hou er wel rekening mee dat je vermoedelijk zelf zult moeten aantonen dat die registratie er af kan, en dat kan nog wel eens lastig zijn.
Advocaat of bedrijf inschakelen kan altijd nog. Daarbij zou ik ook eens navragen of een financieel adviseur die straks je hypotheek gaat regelen, hier ook iets mee kan. Dan heb je alles onder 1 dak :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Probeer het inderdaad vooral eerst zelf.
offtopic:
Bedoeld als opbouwende kritiek: als je brieven of mails gaat sturen, lees dan eerst nog even je tekst door op spel- en taalfouten. Of laat iemand anders meelezen.
delpit schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:24:
en geen enkele vorm van garantie afgeven zijn vaak eigenlijk gewoon oplichters. Vergelijkbaar met huizenbemiddelaars en dergelijke. Veel beloven, weinig tot niets leveren is het verdienmodel.
Aan de andere kant: ze kunnen helemaal niets beloven want het is niet aan hen. Hooguit kan 'no cure no pay' worden beloofd ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Morty
The Eagle schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:27:
[...]

...
Dat is juist wel een argument. Het gaat erom dat de registering en de daaruit vloeiende gevolgen proportioneel zijn. Om de codering weg te krijgen moet je aannemelijk maken dat dat niet zo is. Daarom moet je aan de ene kant aantonen dat de gevolgen voor jou heel zwaar zijn, en aan de andere kant dat het nut (de samenleving en jouzelf beschermen tegen buitensporige schulden) minder van toepassing is omdat de omstandigheden die hebben geleid tot het niet kunnen betalen niet meer bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Laatst online: 20:24

Crazy-

Best life ever

Morty schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:24:
[...]

Inderdaad. Er zijn de laatste jaren meerdere zaken voorgekomen en gewonnen door mensen met BKR registratie welke niet in proportie staan tov een hypotheek.

In mijn reactie hierboven gaf ik al een link naar een uitspraak; maar er is veel meer over te vinden

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Om wat voor bedragen gaat het en wanneer afbetaald?

Maar heb je wel enig onderzoek gedaan?
Huis kopen met oude BKR A2 registratie
BKR en negatieve registraties
En zo nog vele: https://gathering.tweakers.net/forum/find/?keyword=bkr

[ Voor 69% gewijzigd door PcDealer op 29-07-2019 03:59 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSummerfreak
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
misterx1234 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:52:
[...]

In het geval van deze kennis heeft een hypotheekadviseur die ook financieel planner is/was veel kunnen betekenen. Er is contact opgenomen met de huisbank van de partner en de bank is akkoord gegaan met een iets hogere rente op de hypotheek. Onderdeel van de aanvraag was wel een goede uitleg hoe de notering is ontstaan en daarin is vrij breed openheid van zaken gegeven (zoals dat er ook niet BKR genoteerde schulden waren die zijn afbetaald op eigen initiatief). Het is dus zeker niet onmogelijk, en wellicht helemaal niet nodig de notering aan te vechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken op https://www.itenrecht.nl en zoeken op "BKR". Daar vind je jurisprudentie over verzoeken tot verwijderen BKR-registratie en kun je je een beeld vormen van de belangenafweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-06 15:50
Als je de registratie echt kwijt wilt vanwege een hypotheek, kun je het misschien eens bij de Rabobank proberen. Die kijken per geval of ze in het geval van een negatieve (A1 en A2 geloof ik) registratie toch een hypotheek geven. Als ik jou zo hoor zit je in precies dezelfde situatie als ik. In mijn geval heb ik gewoon een hypotheek gekregen.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

3clectic schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:29:
Als je de registratie echt kwijt wilt vanwege een hypotheek, kun je het misschien eens bij de Rabobank proberen. Die kijken per geval of ze in het geval van een negatieve (A1 en A2 geloof ik) registratie toch een hypotheek geven. Als ik jou zo hoor zit je in precies dezelfde situatie als ik. In mijn geval heb ik gewoon een hypotheek gekregen.
Ook dan lijkt het mij beter om ze te laten verwijderen in plaats van op gratie van 1 bank te wachten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Er zijn verschillende geschillencommissies die over een zaak zoals die van jou kunnen buigen. Ik zou je aanraden om je zaak eerst bij de geschillencommissie van BKR voor te leggen, of bij Kifid (de instelling moet daarvoor wel zijn aangesloten). De kosten bij deze instanties zijn een stuk lager dan bij een gerechtelelijke procedure of bij vertegenwoordiging van een commerciële partij.

The stuff that dreams are made of

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijker76
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 17:34
Het Kifid doet niks met klachten puur over de BKR registratie, 3 weken geleden bij een Kifid zaak waar dit ter spraken kwam. Daar gaven ze aan dit liever bij de geschillen commissie van BKR te laten.

Zie topic nu voor eerst, maar ik zou een codering vrij of dynamiet in 1e instantie (en eigenlijk ook in 2e instantie) niet gebruiken. Het is goedkoper om eerst zelf met goede argumenten een belangen afweging in te dienen. Ook een rechtsbijstand verzekeraar heeft vaak een mogelijkheid om te helpen bij een verzoek.

Als ik een afweging maak dan is antwoord ik eigenlijk altijd nee, belangen waar ik wel eens een uitzondering maak is bij:

Het Iets eerder verwijderen van de registratie dan dat deze er zelf uit loopt bij CKI.
Vechtscheidingen waarbij degene die de belangenafweging indient wel een deel heeft betaald.
Opeisingen (code 2 ) uit jaar kruik.
Kleine vorderingen
Aanschaf woning ivm werk of aangepaste woning.

In alle gevallen moet klant ten tijden van oplopen achterstanden hebben meegewerkt aan het oplossen. (zover binnen de mogelijkheden van een contractant past).
Pagina: 1