In de woonkamer heb ik al mijn A/V apparatuur en videogame consoles in een Ikea Bonde kast staan (super praktisch! Onbegrijpelijkerwijs niet meer in productie ). De twee middelste deurtjes had ik er uit gehaald zodat de receiver en center speaker vrij waren. Echter, nu er een baby door de woonkamer kruipt die ubernieuwsgierig is en overal aan zit (en totaal niet luistert) heb ik de deurtjes toch maar weer terug geplaatst. Voor de receiver niet zo'n probleem (achterkant van de kast is geheel open), alleen dan hebben we dus geen center speaker meer. Huidige Center Speaker is overigens een Tannoy Mercury MC B/Eye.
Nu zie ik 2 praktische opties:
- (tijdelijk) een lage center speaker plaatsen op de kast, voor de TV
- een soundbar/soundplate als center speaker gebruiken
Ik heb een Sony Bravia HX800 en heb zo'n 7,8cm voordat een eventuele speaker in beeld komt te staan. Dat geeft niet veel ruimte dus. Ik zag wel twee oudere topics over dit onderwerp die wel interessant waren:
Een goede & dunne center ?
gezocht: zeer platte (ofwel lage) center speaker
@JvS heeft een paar keer deze twee genoemd:
- Bose VCS10 (8,2cm hoog!)
- Dali SC-5 (11cm hoog)
Die Bose zou qua formaat wel passen dan (maar om een of andere reden tweedehands wel erg prijzig in Europa).
Heeft iemand nog interessante suggesties voor lage center speakers?
En is het (praktisch) mogelijk om een soundbar/soundplate als center speaker aan te sluiten en te gebruiken?
Nu zie ik 2 praktische opties:
- (tijdelijk) een lage center speaker plaatsen op de kast, voor de TV
- een soundbar/soundplate als center speaker gebruiken
Ik heb een Sony Bravia HX800 en heb zo'n 7,8cm voordat een eventuele speaker in beeld komt te staan. Dat geeft niet veel ruimte dus. Ik zag wel twee oudere topics over dit onderwerp die wel interessant waren:
Een goede & dunne center ?
gezocht: zeer platte (ofwel lage) center speaker
@JvS heeft een paar keer deze twee genoemd:
- Bose VCS10 (8,2cm hoog!)
- Dali SC-5 (11cm hoog)
Die Bose zou qua formaat wel passen dan (maar om een of andere reden tweedehands wel erg prijzig in Europa).
Heeft iemand nog interessante suggesties voor lage center speakers?
En is het (praktisch) mogelijk om een soundbar/soundplate als center speaker aan te sluiten en te gebruiken?