Port Forwarding werkt niet op mijn nieuwe thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slumb
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 20:46
Goedenavond,

Vandaag hadden mijn vrienden het idee om een keer weer te gaan Minecraften, omdat ik altijd de man was die minecraft servertjes had en daar kennis over heb dacht ik dat regel ik nu wel weer. Echter krijg ik het niet voor elkaar om poort 25565 open te krijgen na de verhuizing met een nieuwe setup. Ik heb verschillende dingen opgezocht maar zonder succes.

Hoe mijn setup er uit ziet:
Meterkast: Experia Box V10A (firmware: v5.00.20 build190)
Slaapkamer: Asus RT-AC68U (firmware: 3.0.0.4.384_45717)

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Firewall regels toevoegen op PC
  • Reset router
  • Poorts open op Experia Box
Enkele screenshots:
Experia Box Port mapping
Asus Router Port forwarding
Asus Router Firewall
Als er meer screenshots nodig zijn hoor ik het graag.

Verder ben ik radeloos hoe ik het moet oplossen... :-( en hoop dat iemand mij kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:17
Hoe heb je de Asus aangesloten en ingesteld staan?

Als die in router-modus draait en op z'n WAN is aangesloten moet je vanaf je EB de poort doorzetten naar de Asus (of dmz voor de Asus), en dan op de Asus de poorten doorzetten naar je pc/server.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom mogen wij jouw private adressen niet weten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Een ideale situatie zou zijn om jouw Asus router in te stellen als accesspoint om dubbel NAT te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slumb
Annuk schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:09:
Hoe heb je de Asus aangesloten en ingesteld staan?

Als die in router-modus draait en op z'n WAN is aangesloten moet je vanaf je EB de poort doorzetten naar de Asus (of dmz voor de Asus), en dan op de Asus de poorten doorzetten naar je pc/server.
Bij het instellen van de router heb ik alleen maar het netwerknaam aangepast en wachtwoord van het netwerk. Verder heb ik niks aangepast. Zo veel verstand heb ik ook niet van netwerken en weet ik ook niet wat alle termen precies betekenen/inhouden. Wat ik zou ik dan nu bij het bloodgesteld station moeten invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slumb
BlackWhizz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:04:
Een ideale situatie zou zijn om jouw Asus router in te stellen als accesspoint om dubbel NAT te voorkomen.
Dit zou dan het portforward probleem moeten oplossen? Wat is precies het voordeel en nadeel van een accesspoint?
Brahiewahiewa schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:59:
[...]

Waarom mogen wij jouw private adressen niet weten?
In een andere post had ik iemand gezien de ze ook verborg.

[ Voor 26% gewijzigd door Slumb op 24-07-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Slumb schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:22:
[...]
Dit zou dan het portforward probleem moeten oplossen? Wat is precies het voordeel en nadeel van een accesspoint?
Je hebt nu twee routers achter elkaar (Experiabox en Asus). Dus je moet twee keer portforwarding doen en er zijn 2 plekken waar dit mis kan gaan. Door je tweede router als AP (accesspoint) in te stellen, laat je al het routeren aan de Experiabox over. Hier een heel topic er over: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eenvoudig gezegd: zet de DHCP server op je Asus uit, en prik de kabel die van de Experiabox komt in een van de LAN poorten in plaats van de WAN poort. Dat is alles. Dan heb alleen nog maar port forwarding nodig op je Experiabox.
In een andere post had ik iemand gezien de ze ook verborg.
Dat ging vast over een publiek IP adres, niet interne adressen. Interne adressen verbergen is zinloos, daar kunnen we toch niets mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Cpt.Morgan op 24-07-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Slumb schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:22:
[...]

Wat je in feite doet is het netwerk versimpelen. ipv 2 apparaten die interne IP's uitdelen laat je het 1 apparaat doen. Voorkomt dubbel Nat en dubbel werk, daarnaast zorg je ervoor dat ieder apparaat in je netwerk met elkaar kan praten ipv alles wat in NAT1 en NAT2 zit.

Niet negatief bedoeld, maar meer als tip: verdiep je even in de termen. Een in jouw geval Experiabox wordt vaak een router of modem genoemd, maar in feite is het een combinatie van router, switch en accesspoint functies in 1 apparaat. Die scheiding is in dit geval behoorlijk belangrijk om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:31
Cpt.Morgan schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:27:
Eenvoudig gezegd: zet de DHCP server op je Asus uit, en prik de kabel die van de Experiabox komt in een van de LAN poorten in plaats van de WAN poort. Dat is alles.
Bij de routers van Asus kan het veel simpeler, onder Administration kun je de mode wijzigen naar AP-mode. Dan haalt hij ook netjes en eigen IP-adres op, werkt NTP, een heb je vijf LAN-poorten.
Pagina: 1