.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2019 18:16 ]
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Wat je zelf direct verbruikt registreert de meter? Dan helpt die accu toch ook niet? Dan heb je omvormers nodig die het vermogen regelbaar hebben aan je verbruik.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:21:
Tja. Kijk de aircos zitten in de slaapkamers. Dus normaal gebruik je die overdag niet maar savonds weer wel een uur of 2..
En eigenlijk gebeurd dat zelfde met de vloerverwarming. Overdag warmt het huis in de winter wat op, en gebruik je de verwarming om het snachts op temperatuur te houden...
En door het Spaanse systeem mbt energie en verdubbeling van het vastrecht moet je of niks doen, of zonder ibredrola verder. Want ook al lever ik niet terug omdat het niet kan, de meter registreerd het wel, en dat ver 4voudigd de rekening weer.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2019 18:16 . Reden: Typos gecombineerd tot een zin ]
Het is absoluut geen triviale taak om een "powerwall" te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:28:
... en ik denk er over om daar zelf 48volt powerpacks van te maken als opslag. Ergens tussen de 20 en 50kwh. Dus 1/5de tot 1/2de Tesla.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
@Emielvanputtenals ik ibredrola eruit schop, dan maakt die hele potentie waarde niet meer uit. Ook maakt de meter niet meer uit. Het doel is dan genoeg opwekken zodat er constant stroom is, overdag door de zon. Snachts door de accu's. En als backup een generator
Als ik bv 3 x7a8 watt omvormers heb met zeg aan elk 10kwh accus
Dan laden de accu's overdag, ik heb energie. En nadat de zon weg is gaan de omvormers hun power uit de 48volt accupakketen halen voor de nacht.
Dan heb ik bv genoeg om 7 airco's 3 uur te draaien. Voordat de accu's leeg zijn. ( Ik reken even heel globaal. Maar dat is zoals ik hier een airco gebruik. 1.5 uur wanneer ik wil slapen en niet meer.
Waarom draaien de a/c in de winter niet op verwarmen, dan heb je nog COP 3-4 ipv 1.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:02:
Ja het gaat er dus om om straks wanneer het systeem er komt dat het systeem gebalanceerd is. In de zomer kan ik me voorstellen dat het huis overdag al gekoeld gaat worden, zodat de auto snachts minder/ minder hard aan moet. En in de winter we vol overdag de vloerverwarming laten draaien...
Grotere boilers / 1000 liter voorraad vat is ook prima een mogelijkheid.
Hoe dan ook. Het is een relatief groot en ingewikkeld project. Wat erg veel planning en nadenken zal eisen. Voor mij en de partijen die het installeren voorzover ik dat niet zelf wil of kan doen.
Volgensmij heb je flink de ruimte dus je bent niet afhankelijk van lithium als batterijchemie. Dat kan al veel schelen in kosten en een stukje inherente veiligheid opleveren want Li accu's branden zo'n beetje het beste van alle accutechnologie...Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:36:
[...]
Nee dat snap ik.. ben de YouTube diy 18650 al aan het leeg kijken.
Het is ook een overdenking,. Ik denk dat het kan, ik denk dat ik het kan.
Ik verwacht ook gewoon het veilig te kunnen maken...
Potentieverhoging? Je bedoelt spanningsverhoging? Die zal verwaarloosbaar zijn. Als je zo'n korte lijn naar de hoogspanning hebt dan heb je zelf geen last van spanningsverhoging (die krijg je door een lange lijn met veel weerstand).los van dat het ook niet gewenst is door de potentieverhoging.
Signatures zijn voor boomers.
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Hoe bedoel je dit? Liggen er slangen in de vloer waar water doorheen loopt wat verwarmt wordt door een elektrisch element?Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:28:
[...]
en helaas ligt de electrische vloerverwarming er op buizen met water.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Als zij stapje:Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:50:
2 zwembadpompen 1500watt totaal
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq