Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik heb voor mijn vakantiehuisje in Frankrijk een ENS202EXT aangeschaft. 100m verderop zit namelijk een publieke hotspot, maar die is net te ver om vanuit het mee te verbinden.

Het lukt me echter niet om het apparaat te verbinden met een WiFi netwerk.. ik heb het apparaat op access point ingesteld, en als ik dan vervolgens bij AP detection op ‘Scan’ klik, dan krijg ik netjes een hele lijst te zien met alle gevonden netwerken, maar ik kan er vervolgens niet op klikken/mee verbinden. Doe ik iets verkeerd? Is dit een bug in de software?

Hier druk ik op de ‘Scan’ knop
https://imgshare.io/image/RINYl
Lijst met gevonden netwerken
https://imgshare.io/image/RI6Mx

[ Voor 5% gewijzigd door Montu op 23-07-2019 12:16 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Zodra je op scan drukt dan zie je ze en kun je hem selecteren. Vervolgens boven in op opslaan save changes ofzo drukken. Bij elke wijziging moet je boven in op opslaan drukken.

Tevens kun je hem als country code nog Brazil of VS ingeven en Green modus uitzetten. Helemaal legaal zal het misschien niet zijn, maar het kan helpen.

Tevens kun je zelf nog even een eigen ssid meegeven, maar helaas kun je er geen eigen wachtwoord op zetten. Hierdoor zullen dus ook jouw buren gebruik kunnen maken van jouw repeater.

Edit, lijkt erop dat jij een nieuwere type hebt dan de Engenius ENS202EXT v1

[ Voor 15% gewijzigd door NL_Scratch op 23-07-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:00
Nog mooier is om hem op Client mode te zetten. Enerzijds kan hij dan verbinden met het wireless netwerk op het vakantiepark en aan de andere kant maak je een eigen SSID met wachtwoord en private LAN segment, waarop je eigen clients zitten. Je hebt dan je eigen subnet.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Die FreeWifi hotspots die je ziet kan je toch alleen gebruiken als je al een bestaande vaste Franse internetaansluiting hebt met gebruikersnaam en wachtwoord ? (ik dacht dat die SFR FON hetzelfde werkten ?) Of kan je tegenwoordig ook gastgebruik krijgen als niet Frans abonnee ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
NL_Scratch schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:24:
Zodra je op scan drukt dan zie je ze en kun je hem selecteren. Vervolgens boven in op opslaan save changes ofzo drukken. Bij elke wijziging moet je boven in op opslaan drukken.

Tevens kun je hem als country code nog Brazil of VS ingeven en Green modus uitzetten. Helemaal legaal zal het misschien niet zijn, maar het kan helpen.

Tevens kun je zelf nog even een eigen ssid meegeven, maar helaas kun je er geen eigen wachtwoord op zetten. Hierdoor zullen dus ook jouw buren gebruik kunnen maken van jouw repeater.

Edit, lijkt erop dat jij een nieuwere type hebt dan de Engenius ENS202EXT v1
Zojuist op repeater gezet en kan hem nu inderdaad aanklikken (FreeWifi). Als ik nu met m’n iPhone zoek naar netwerken, zie ik inderdaad een vol signaal voor ‘FreeWifi’, echter als ik ermee probeer te verbinden lukt dit niet. Krijg ik ‘geen internetverbinding’.

FreeWifi heeft overigens wel een login pagina waar ik het gebruikersnaam en wachtwoord van heb. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
FreeWifi gebruikt volgens mij een captive portal die een DNS redirect (hijack) doet naar een inlog pagina maar ik durf niet toezeggen of die Enginius dit wellicht blokkeert. Vaak is het een kwestie van gewoon een willekeurige pagina in safari te bezoeken en dan wordt je vanzelf naar de inlogpagina gestuurd

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Montu schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:53:
[...]

Zojuist op repeater gezet en kan hem nu inderdaad aanklikken (FreeWifi). Als ik nu met m’n iPhone zoek naar netwerken, zie ik inderdaad een vol signaal voor ‘FreeWifi’, echter als ik ermee probeer te verbinden lukt dit niet. Krijg ik ‘geen internetverbinding’.

FreeWifi heeft overigens wel een login pagina waar ik het gebruikersnaam en wachtwoord van heb. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
Dat heb ik ook op een RCN camping met de Wifi, een captive portal waarop ingelogd moet worden. Met mijn ENS202EXT in Client mode (wel met de meest recente openwrt firmware overigens) heb ik netjes een eigen netwerkje en het 1e apparaat wat online gaat moet even inloggen om vervolgens de rest ook toegang te geven.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
DaLass schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:22:
[...]

Dat heb ik ook op een RCN camping met de Wifi, een captive portal waarop ingelogd moet worden. Met mijn ENS202EXT in Client mode (wel met de meest recente openwrt firmware overigens) heb ik netjes een eigen netwerkje en het 1e apparaat wat online gaat moet even inloggen om vervolgens de rest ook toegang te geven.
Welke firmware zit er bij jou op? Bij mij 3.5.2.

Verder neem ik aan dat Client mode hetzelfde is als ‘client bridge’?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Montu schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Welke firmware zit er bij jou op? Bij mij 3.5.2.

Verder neem ik aan dat Client mode hetzelfde is als ‘client bridge’?
Ik had de EZ Hotspot Extender V3 firmware erop staan, maar heb er afgelopen weekend de meest recente versie van OpenWRT op geflashed.
Met onderstaand filmpje is de config dan zo gepiept:
YouTube: Configure OpenWRT Wifi Router WISP / AP+Client Mode

Wellicht dat de stappen uit het filmpje ook toepasbaar zijn op jouw ENS202EXT met factory firmware met wat kleine verschillen.

Ik heb overigens de V1 van de hardware, dus geen firmware 3.5.2 als factory firmware, maar 1.5.x.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
DaLass schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:38:
[...]

Ik had de EZ Hotspot Extender V3 firmware erop staan, maar heb er afgelopen weekend de meest recente versie van OpenWRT op geflashed.
Met onderstaand filmpje is de config dan zo gepiept:
YouTube: Configure OpenWRT Wifi Router WISP / AP+Client Mode

Wellicht dat de stappen uit het filmpje ook toepasbaar zijn op jouw ENS202EXT met factory firmware met wat kleine verschillen.

Ik heb overigens de V1 van de hardware, dus geen firmware 3.5.2 als factory firmware, maar 1.5.x.
Ik krijg het niet voor elkaar. Via de repeater modus kan ik wel met het apparaat verbinden, maar het lukt het apparaat niet om internet te verkrijgen. Vermoedelijk vanwege die login pagina.. het lukt me ook niet om die login pop-up tevoorschijn te halen.

Ik wil ook we die openwrt firmware proberen. Heb je misschien een link? Kan ik die ook gewoon op de mijne flashen? Ik heb de V2 van de ENS202EXT. Kan ik dan ook weer gewoon de factory firmware er daarna op flashen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Montu schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:19:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar. Via de repeater modus kan ik wel met het apparaat verbinden, maar het lukt het apparaat niet om internet te verkrijgen. Vermoedelijk vanwege die login pagina.. het lukt me ook niet om die login pop-up tevoorschijn te halen.

Ik wil ook we die openwrt firmware proberen. Heb je misschien een link? Kan ik die ook gewoon op de mijne flashen? Ik heb de V2 van de ENS202EXT. Kan ik dan ook weer gewoon de factory firmware er daarna op flashen?
Dat terugflashen van OpenWRT naar de fabrieksfirmware schijnt niet eenvoudig te zijn, dus ga er niet vanuit dat je even snel OpenWRT kunt proberen. Alleen overstappen als je er zelf vertrouwen in hebt dat je met OpenWRT verder kunt.

Ik zie dat ze bij OpenWRT overigens alleen voor de V1 een package hebben:
https://openwrt.org/toh/v...%5BModel*%7E%5D=ens202ext

Ik zou die niet zomaar op de V2 flashen zonder wat research of dat wel kan.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
DaLass schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:41:
[...]

Dat terugflashen van OpenWRT naar de fabrieksfirmware schijnt niet eenvoudig te zijn, dus ga er niet vanuit dat je even snel OpenWRT kunt proberen. Alleen overstappen als je er zelf vertrouwen in hebt dat je met OpenWRT verder kunt.

Hmm ok, dat is Dan idd geen optie. Ik heb nog eens de repeater modus geprobeerd en gekeken wat nou het probleem is.. mijn Mac geeft aan dat als ik probeer te verbinden met de engenius, de Mac geen IP adres toegekend heeft gekregen, en er zelf dus een heeft gekozen. Heeft iets te maken met de DHCP op de engenius?In het admin panel heb ik hier nergens iets van kunnen vinden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
DaLass schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:41:
[...]

Hmm ok, dat is Dan idd geen optie. Ik heb nog eens de repeater modus geprobeerd en gekeken wat nou het probleem is.. mijn Mac geeft aan dat als ik probeer te verbinden met de engenius, de Mac geen IP adres toegekend heeft gekregen, en er zelf dus een heeft gekozen. Heeft iets te maken met de DHCP op de engenius?In het admin panel kan ik nergens een DHCP optie vinden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Je had eigenlijk de ENS202EXT-EzHOTSPOT variant moeten hebben, dezelfde hardware maar speciaal aangepaste software voor dit soort situaties. Zie ook dit topic: ENS202EXT firmware upgrade naar EZ hotspot extender

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:22
Spoof even het mac van de wifi client radio van de engenius op je laptop.

Maak hierna verbinding vanaf je laptop met het ap en login

Disconnect je laptop, zet je originele mac adres terug en laat de engenius verbinding maken met het ap

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een ens202ext in het verleden goed gewerkt op de camping lan kabel inlaptop instellen lan kabel uit laptop en draadloos gegebruikt maar ik heb nu een laptop zonder rj 45 aansluiting wel met hub usb/rj45
maar ik hem niet meer bereiken met ip adres of login engenius het inlogscherm van windows geeft fout e900
wat is hier mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan hem wel aanzetten via een router of hotspot hij versterkt dan wel maar als ik de kabel dan eruit haal is het over.
op site engenius Europa staat dat je hem met een lan kabel moet aansluiten voor je hem kunt instellen?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 22:55 . Reden: fout geschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het kunnen zijn dat wel werkt op de aansluiting usb 3.1 type c met display port functie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is ondertussen opgelost soft ware usb/rj45 was niet goed geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ens 202ext kan volgens kommago ge upgrade worden maar zij garanderen niets en adviseren om het niet te doen als het mislukt is hij onbruikbaar
Pagina: 1