Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanthienens
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-08-2024
Mijn vraag
Ik heb aan de D-Link DGS-1008P 2x een Unifi AP AC Lite gehangen. Maar er krijgt maar één toestel PoE en Ethernet van de beide AC's. Iemand ervaring? Zie ik een incompatibele PoE-versie over het hoofd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
hardware:
Dlink - DGS-1008P
Unifi AP AC Lite (2x) met max 6.5W verbruik volgens de datasheet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
cat 5, cat5e, ...

Beste antwoord (via Vanthienens op 22-07-2019 21:23)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
Vanthienens schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:50:
@DeBolle , @GoldenBatt, eender welke combinatie van de poorten (uiteraard die van PoE) geeft hetzelfde resutlaat: de tweede ingestoken krijgt geen stroom, tot als de eerste wordt uitgetrokken. Dan krijgt de tweede wel stroom, maar zoals gemeld: telkens maar één poort tegelijk.
Ook de AP's heb ik aan het wisselen geweest, telkens met hetzelfde resultaat.

Ondertussen bij D-Link een support-case aangemaakt. Ik ben benieuwd naar de reactie.
Ik heb even erop gegoogled en het lijkt een bekend probleem te zijn tussen de genoemde dlink en unifi accesspoints. Stond nog wel een vreemde workaround bij maar ik zou gewoon een andere poe switch kopen
When you plug in two AP-Lite on Port 1 and 3, only the first comes up. (As mentioned above)

But, when you plug in a non PoE-Device (e.g. Notebook) in Port 2 (!!!) the second AP on Port 3 will come up.

With this "Workaround" you are able to run up to three AP´s on Port 1-4.
https://community.ui.com/...9b-4642-9aaf-ee6e09d52b4b

edit:
of een andere d-link
I had the same problem with D-Link DGS-1008P. I reported this issue to D-Link and I they repleced my switch with DGS-1100-08P. Now everything works perfectly.
Edit 2:
Iemand anders op tweakers had paar maand terug hetzelfde
[Ubiquiti UniFi AP-AC LITE] 2 stuks werken niet goed switch

[ Voor 13% gewijzigd door laurens0619 op 22-07-2019 18:43 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:08
Is het specifiek 1 van de 2 die niet werkt, of telkens een ander? Neem aan dat ze wel beide in een POE poort zitten (1-4)

Als het één specifieke is die niet werkt kan je het eens proberen met een andere kabel, of wissel ze eens om? Geloof dat kabel afstand ook nog redelijk wat invloed kan hebben, hoelang is je kabel naar het accespoint welke niet functioneerd?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp.boot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
Wat ook kan is dat je 2 verschillende lite ap's hebt. De "oude" versie werkt alleen met passive PoE de nieuwe ook met 802.3af
Als je ap een zilver logo heeft is het zeker passive, anders even goed kijken op de stikker achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanthienens
@GoldenBatt : ik heb ze op verschillende poorten getest, met verschillende kabels (lange, korte,...) zelfs twee aan de switch zelf van 1 meter lang. Alles met hetzelfde resutlaat.

@sp.boot : ik heb sinds vorige week een 5-pack in huis (de wifi van de router (bbox3) is rampzalig). Dus een verschil van versie zou het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:23

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ok, en de eerste vraag gesteld door @GoldenBatt ? Is dat wel of niet het geval? Jij meldt een 5-pack te hebben, alle vijf vertonen hetzelfde gedrag, of is het juist een van de vijf?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanthienens
@DeBolle , @GoldenBatt, eender welke combinatie van de poorten (uiteraard die van PoE) geeft hetzelfde resutlaat: de tweede ingestoken krijgt geen stroom, tot als de eerste wordt uitgetrokken. Dan krijgt de tweede wel stroom, maar zoals gemeld: telkens maar één poort tegelijk.

Ondertussen bij D-Link een support-case aangemaakt. Ik ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
Vanthienens schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:50:

Ik heb even erop gegoogled en het lijkt een bekend probleem te zijn tussen de genoemde dlink en unifi accesspoints. Stond nog wel een vreemde workaround bij maar ik zou gewoon een andere poe switch kopen
When you plug in two AP-Lite on Port 1 and 3, only the first comes up. (As mentioned above)

But, when you plug in a non PoE-Device (e.g. Notebook) in Port 2 (!!!) the second AP on Port 3 will come up.

With this "Workaround" you are able to run up to three AP´s on Port 1-4.
https://community.ui.com/...9b-4642-9aaf-ee6e09d52b4b

edit:
of een andere d-link
I had the same problem with D-Link DGS-1008P. I reported this issue to D-Link and I they repleced my switch with DGS-1100-08P. Now everything works perfectly.
Edit 2:
Iemand anders op tweakers had paar maand terug hetzelfde
[Ubiquiti UniFi AP-AC LITE] 2 stuks werken niet goed switch

[ Voor 13% gewijzigd door laurens0619 op 22-07-2019 18:43 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanthienens
@laurens0619 : ik vermoedde al iets van incompabiliteit... de link was ik nog niet tegengekomen, maar mijn besluit was stilaan hetzelfde als jou suggestie: andere switch.

De noodoplossing van om en om werkt inderdaad, maar is uiteindelijk geen oplossing als je op 4 PoE-poorten wil beschikken.
Pagina: 1