100mbit zou toch 1000willen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
Mijn vraag
Hallo ik heb een probleem met mijn internet verbinding, ik heb het middelste pakket bij Ziggo en dat betekent dat ik inmiddels 250mbit mag ontvangen, iets wat op mijn PC momenteel nog niet lukt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
x570 Moederbord
3700x AMD
2080ti
Windows 10 nieuwste versie
Drivers geïnstalleerd (nieuwste wat ik kon vinden)
Dit is de kabel die ik heb: https://www.bol.com/nl/p/...5e/9200000093094599/?s2a=

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zag iets van speed en duplex aanpassen, die op 1Gbit geprobeerd, maar geen succes.
De cat5e kabel die naar mn pc toe gaat getest aan een laptop, laptop haalt wel speedtests van 250 mbit, een minuut later weer op de pc maar nog steeds ~90mbit

Ik wil best een nieuwe kabel kopen, maar dan wil ik wel zeker weten dat dat het probleem zou oplossen. Voordat ik weer 15 euro in de put stop.

Beste antwoord (via Kevingroene op 23-07-2019 23:11)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kevingroene schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:37:
Ok jongens, toch maar die nieuwe kabel gehaald en het heeft inderdaad effect..ik snap er alsnog niets van, maar het is voor nu gewoon opgelost :) Dank jullie allen voor jullie hulp!
Misschien nog even een nieuw antwoord uitkiezen op je topicstart zodat mensen in de toekomst zien dat het best de kabel kan zijn, ondanks dat die tussen andere apparaten wel sneller werkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Wat zit er tussen je modem van Ziggo en je moederbord?
Zit er niet nog een switch /pachtpaneel tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als de laptop op diezelfde kabel wel 250MB/s haalt is het wel erg onwaarschijnlijk een probleem in de kabel/patches/switch etc. en moet het probleem wel in de desktop zitten.
Als je de desktop aangesloten hebt en naar Settings gaat, dan naar Netwerk & Internet en dan onderaan op Netwerkeigenschappen oid klikt (heb de Engelse versie dus de vertaling kan wat afwijken), dan krijg je een lijst met technische details te zien, daarin staat 'Link speed', hoe hoog is die?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:42
Als je een drop hebt in je internet snelheid kan het zijn dat je kabel niet 100% functioneert. Er zou een aderpaar slecht kunnen zijn waardoor je netwerkkaart terug zakt naar 100Mbit.

Als je dus Ziggo hebt, dan is waarschijnlijk dat je ook een wifi signaal in huis hebt. Indien je telefoon, tablet of laptop ac-wifi heeft dan kan je daarmee ook een speed test uitvoeren die de maximale snelheid van jou abonnement moet kunnen bereiken. Indien je een ouder device hebt die nog geen ac-wifi heeft dan zou je een snelheid van ongeveer 100Mbps moeten kunnen bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:37
Het resultaat van 90Mbit/s komt aardig in het buurt van het theoretisch maximale (94Mbit/s ivm overhead) wat je uit een 100Mbit verbinding kan halen. Wanneer de kabel die jij voor je PC gebruikt, in je PC op 100Mbit blijft staan, terwijl die op je laptop wel op 1000Mbit uitkomt, dan zou ik het volgende checken:

- Of je netwerkkaart wel op 1000Mbit kan functioneren;
- Of je de laatste drivers voor je netwerkkaart hebt (volgens mij heb je dit gedaan);
- Even de instellingen van je netwerkkaart uitlezen en die hier delen. Ik ben zelf geen Windows Guru, maar ik gok dat dit Powershell commando wel flink wat informatie geeft (bron):
Get-NetAdapter -Name Ethernet* | Format-List -Property *
Even de applicatie "Windows PowerShell' opstarten en het bovenste invullen.

Met betrekking tot het kopen van een nieuwe kabel: je kunt ook altijd even kijken of je nog een andere kabel hebt liggen, en als die te klein is, even je PC verplaatsen. Het is wat moeite, maar dan kun je het in elk geval controleren. Maar gezien je laptop wel goed lijkt te functioneren, vermoed ik een probleem met je netwerk kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 14-10 16:41
@Kevingroene welk moederbord heb je precies. deze moederborden hebben allemaal wel een 1 gbit netwerk kaart volgens mij hebben veel x570 zelfs een 2,5Gbit netwerkaart aanboord.

msi gebruikt een stukje software volgens mij Killer Gaming Network genaamd wat de snelheid verlaagd maar de lag zou verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 14-10 16:41
ik geloof niet dat het aan de kabel lig zie ook dit stukje in de ts
Kevingroene schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 04:04:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zag iets van speed en duplex aanpassen, die op 1Gbit geprobeerd, maar geen succes.
De cat5e kabel die naar mn pc toe gaat getest aan een laptop, laptop haalt wel speedtests van 250 mbit, een minuut later weer op de pc maar nog steeds ~90mbit
als de laptop het wel haalt met de zelfde kabel zou de pc het ook moeten kunnen lijkt meer een software iets te zijn. zoals ik ook aangaf in mijn vorige post lijkt het mij iets als msi killer netwerk software of iets vergelijkbaars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speed112
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05-2021
zo alles te lezen is de pc zelf de boosdoener... of de pc heeft geen giga-bits aansluiting/netwerkkaart, of de instellingen staan verkeerd, of de drivers moeten ge-update worden. alles wijst hierop... als je het zelf niet weet/kunt.. laat dan ff iemand daarna kijken welk van deze 3 problemen bij jouw het geval is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:41

thof

FP ProMod
Het kan zijn dat het ene aparaat meer fouten op de kabel toestaat dan de ander, dus ik zou nog niet helemaal de kabel als OK bestempelen. Het is misschien wat werk, maar probeer eens met een kortere kabel je pc aan te sluiten dichter bij je modem/router/switch. Als het dan nog niet werkt, dan zou ik het pas in je vrij nieuwe moederbord gaan zoeken.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
Het is een x570 x gaming moederbord, vers uit de doos, niets verder aangepast behalve meest recente 'amd' drives geïnstalleerd.

Bij device manager zie ik onder 'Network adapters' de naam 'Realtek Gaming GBE Family Controller' staan, ik gok dat dat hem is.

https://gyazo.com/7da1d2510849bde63758614640fafcdc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Heb je ook de ethernetdrivers geinstalleerd van cd? Want omdat dit een Realtekchip is zitten die niet standaard bij de AMD drivers in.

In elk geval staat je linkspeed op 100Mbit, dus die 90Mbit is niet zo verwonderlijk

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagican
Gebaseerd op wat je zegt, vermoed ik dat je deze kaart hebt: https://www.gigabyte.com/...ort#support-dl-driver-lan

Ik zou hier gewoon even de driver van downloaden, installeren, je PC herstarten en even kijken of het dan beter gaat. Wanneer je je laptop aansluit, en je opent hetzelfde statusscherm als in je screenshot, zie je dan wel 1.0Gbps staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevingroene schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:10:
'Realtek Gaming GBE Family Controller'
Realtek heeft zelf ook een support pagina die bij de naam lijkt te passen:
https://www.realtek.com/e...rnet-pci-express-software

Ze hebben er o.a. een hele riedel diagnostische programma’s bij staan. Misschien komen die nog van pas?

Ze ondersteunen zelfs nog Novell clients en Window 98 zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
Beide dingen even bekeken, heeft nog niets uitgevoerd. Drivers geïnstalleerd en herstart maar gaf helaas geen verandering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kevingroene schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 23:40:
Beide dingen even bekeken, heeft nog niets uitgevoerd. Drivers geïnstalleerd en herstart maar gaf helaas geen verandering
Zijn de drivers uiteindelijk wel in gebruik genomen door het besturingssysteem? Welke drivers heb je uiteindelijk exact geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-10 20:17
Kevingroene schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:10:
Het is een x570 x gaming moederbord, vers uit de doos, niets verder aangepast behalve meest recente 'amd' drives geïnstalleerd.
Gelukkig is er maar 1 X570 moederbord en niet meerderen.....
Verder is dit gewoon een ID-10-T error. Kwestie van verkeerde drivers/instellingen.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
Ik heb de link gebruikt van 'tagican', en de exacte stappen opgevolgd, maar het mag niet baten.

Dracoz dat is de exacte naam van het moederbord, maar alsnog hartelijk dank voor je mening, ik zal dit meenemen en in de toekomst toepassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32

D4NG3R

kiwi

:)

Kevingroene schreef op zondag 21 juli 2019 @ 02:51:
Ik heb de link gebruikt van 'tagican', en de exacte stappen opgevolgd, maar het mag niet baten.

Dracoz dat is de exacte naam van het moederbord, maar alsnog hartelijk dank voor je mening, ik zal dit meenemen en in de toekomst toepassen.
Zoek even uit welk moederbord het precies is, dat is zeer zeker niet de exacte naam van het moederbord.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevingroene
Een andere naam dan dit kan ik niet vinden pricewatch: Gigabyte X570 GAMING X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1234
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 18:43
Wanneer ik op de support page kijk dan heb je 2 lan drivers daar staan.

- Realtek 8118 Gaming LAN bandwidth Control Utility (Note) Win10 ver.1903 supported.
- Realtek LAN driver (Note) Win10 ver.1903 supported.

Heb je 1 van 2 of beide geïnstalleerd? In het geval van de eerste kijk eens de settings na in dat stukje software, niet dat je daar mogelijk je verbinding capped op 100Mbit.

[ Voor 3% gewijzigd door roger1234 op 21-07-2019 04:22 ]

http://tweakers.net/gallery/158119/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
RGAT schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 06:04:
Als de laptop op diezelfde kabel wel 250MB/s haalt is het wel erg onwaarschijnlijk een probleem in de kabel/patches/switch etc. en moet het probleem wel in de desktop zitten.
Als je de desktop aangesloten hebt en naar Settings gaat, dan naar Netwerk & Internet en dan onderaan op Netwerkeigenschappen oid klikt (heb de Engelse versie dus de vertaling kan wat afwijken), dan krijg je een lijst met technische details te zien, daarin staat 'Link speed', hoe hoog is die?
100 Mbps
mcg_nl schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 05:59:
Wat zit er tussen je modem van Ziggo en je moederbord?
Zit er niet nog een switch /pachtpaneel tussen?
Niets, van Ziggo-modem direct met een cat5e richting mijn moederbord
arbraxas schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:17:
Heb je ook de ethernetdrivers geinstalleerd van cd? Want omdat dit een Realtekchip is zitten die niet standaard bij de AMD drivers in.

In elk geval staat je linkspeed op 100Mbit, dus die 90Mbit is niet zo verwonderlijk
Ik heb gewoon via amd.com wat drivers gevonden, en de links hier in dit topic gebruikt, geen cd
CH4OS schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 23:55:
[...]
Zijn de drivers uiteindelijk wel in gebruik genomen door het besturingssysteem? Welke drivers heb je uiteindelijk exact geïnstalleerd?
DriverVersion staat nu op '10.32.1206.2018', ik zou niet zo goed weten of dat hem nou is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1234
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 18:43

http://tweakers.net/gallery/158119/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
roger1234 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 04:22:
Wanneer ik op de support page kijk dan heb je 2 lan drivers daar staan.

- Realtek 8118 Gaming LAN bandwidth Control Utility (Note) Win10 ver.1903 supported.
- Realtek LAN driver (Note) Win10 ver.1903 supported.

Heb je 1 van 2 of beide geïnstalleerd? In het geval van de eerste kijk eens de settings na in dat stukje software, niet dat je daar mogelijk je verbinding capped op 100Mbit.
Beiden, de software heet Dragon?, ook daarvan nu de nieuwste versie..alleen kan ik niet echt iets vinden over het aanpassen van snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:12
Wel apart probleem zou bijna denken dat er iets met de netwerkkaart zelf is als het een verse windows betaamd en als de laptop het wel doet met 1gbps.

Heb je nog een andere netwerkkabel waarmee je het kan proberen ?

Kan je kijken of de poort zelf beschadigd is ? Zoals gezegd er hoeft maar iets fout te zitten of je zit al op 100mbps. Gigabit heeft alle 4 de paren nodig om de volledige snelheid te halen.

Gebruik je dezelfde poort op het modem/router als dat je op de laptop gebruikt. Soms kan je de snelheid van de poorten instellen op het router zelf op een zogenaamde tragere of green mode waardoor een poort hard locked is op 100mbps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Het lijkt me sterk dat het de netwerkkaart is, ondanks dat het beestje het wel doet op een andere computer.

Ethernet is ondanks alles eigenlijk best gevoelig, Veel wisselspanning er naast? Storingsbron. Onafgeschermde IO met ladingen andere signalen? Storingsbron. Als de PC niet geaard is aangesloten? Storingsbron.

Gelukkig heeft ethernet doorgaans vrij veel mechanismes er achter. UTP (unshielded, sleutelwoord, twisted, sleutelwoord, pair) is namelijk vrij actief gedraaid, en dat maakt de volgorde van de paren érg belangrijk. Heeft TS die volgorde wel goed?

Daarnaast is er ook een andere factor. De laatste jaren worden, helaas, redelijk wat CCA (copper-clad aluminium) kabels verkocht. Daar gebeurt het helaas wel eens dat door oxidatie de kern (aluminium, dat als geleider) wat minder goed contact maakt, en dat de mantel (kopervezels) gaat geleiden. Vezels zijn natuurlijk minder 'exact' dan een echte koperen kern, en presto: een 1 kan ineens een 0 zijn, of beiden.

En tsja, dan hangt het af van hoe goed een NIC is of hij het verstaat. Nou is de Realtek NIC in dat X570 bord niet slecht. Maar mogelijk is de NIC in de laptop beter.

Ik zou een andere kabel toch proberen om het eea uit te sluiten. En géén CCA kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Umbrah Als het aan de kabel lag, zou een laptop met dezelfde kabel de volle snelheid ook niet mogen halen. Aan de kabel ligt het dus niet, zie de topic start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:56

Umbrah

The Incredible MapMan

CH4OS schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:46:
@Umbrah Als het aan de kabel lag, zou een laptop met dezelfde kabel de volle snelheid ook niet mogen halen. Aan de kabel ligt het dus niet, ziende topic start.
Tenzij je de netwerkkaart van de laptop ín de PC hebt geramt, is dat per definitie een onjuiste stelling. De laptop heeft mogelijk een marvel/intel/etc. NIC, of een andere combo van MAC & PHY, terwijl de PC op een realtek stack draait. Bovendien heeft de laptop z'n AC/DC gebeuren buiten de behuizing, terwijl dat bij de PC ín de behuizing zit.

Ik heb genoeg gare netwerkproblemen gezien waar een kaart/PC gevoeliger was voor een rotsituatie dan een andere. Moet je de PC kwalijk nemen dat er een geoxideerde CCA kabel ligt naast een AC kabel? Naar mijn mening niet. CCA kabel is volledig niet volgens de standaard, namelijk.

Maar ik dwaal af. De kabel uitsluiten op basis van een andere test, is gewoon onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eerst zeg je dat de nic in de laptop mogelijk beter is en nu is wellicht de nic uit de laptop gehaald en aangesloten op de PC? Sorry, maar zo verdraai je ook een beetje de boel om een ander punt te maken...

En ik zie ook niet waarom een ander device testen met dezelfde kabel per definitie onjuist is. Ook daarmee sluit je zaken uit. Als het een rukke CCA kabel is, haalt een Intel nic ook echt geen gigabit of hoger dan 100 megabit. Zie Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:17

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

en dit doet geen belletje rinkelen?
[...]

Niets, van Ziggo-modem direct met een cat5e richting mijn moederbord

[...]

Ik heb gewoon via amd.com wat drivers gevonden, en de links hier in dit topic gebruikt, geen cd
AMD heeft hier niets mee te maken, je hebt een Gigabyte moederbord, met een Realtek netwerkchip...
[...]

DriverVersion staat nu op '10.32.1206.2018', ik zou niet zo goed weten of dat hem nou is..
Er is al meerdere keren naar de 1903 versie gelinkt, installeer die eerst eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:18
Ik gok toch ook de kabel. Vaak zat gehad dat een brakke kabel in het ap direct bv geen link gaf maar via een switch gigabit

@Kevingroene kun je je pc eens dmv een korte kabel aan een ander gigabit netwerkapparaat verbinden? Liefst gewoon een switch, doe je de kabel die nu in de pc zit in de switch, kort kabeltje tussen de switch en pc en kijken welle linkrates je waar krijgt

Mocht je dit niet hebben, druk ff korte label tussen je laptop en pc en kijk welle link rates je krijgt

Edit: het lijk mij zeer sterk als de driver hier invloed op zou kunnen hebben. Als mn pc in de bios zit (geen driver geladen) dan geeft die al een groen (gigabit) of oranje(100mbit) lampje. Dus drivers doen niets, firmware flashen wellicht maar die kom ik niet zo vaak tegen voor NICs. Ik zou eerst iets verder testen met kabel/andere switches

Dus het is of
- brakke kabel/connector
- lastige (auto negoation) switch
- brakke netwerkaart

[ Voor 31% gewijzigd door laurens0619 op 21-07-2019 15:46 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
laurens0619 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:23:
Ik gok toch ook de kabel. Baak zat gehad dat een brakke kabel in het ap direct bv geen link gaf maar via een switch gigabit

@Kevingroene kun je je pc eens dmv een korte kabel aan een ander gigabit netwerkapparaat verbinden? Liefst gewoon een switch, doe je de kabel die nu in de pc zit in de switch, kort kabeltje tussen de switch en pc en kijken welle linkrates je waar krijgt

Mocht je dit niet hebben, druk ff korte label tussen je laptop en pc en kijk welle link rates je krijgt
Ga ik zsm doen! Jullie horen van mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-10 20:17
Andere kabel hoef je echt niet te proberen, gaat hier gewoon 100% fout bij de drivers. ( TS geeft namelijk zelf al aan alleen drivers van de AMD site te hebben gedownload ) Open nou gewoon eens de Gigabyte site vul je model van het moederbord in en download hier de drivers weg.
Met een slechte kabel zou je dit ook direct merken op de laptop en dat is dus niet het geval.

[ Voor 34% gewijzigd door Dracoz op 21-07-2019 17:52 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
slechte kabel kan prima.. als alleen de aders voor 10/100baseT goed zijn (pin 1,2,3 & 6) krijg je gewoon 100mbits max... bij 1000BaseT heb je 8 aders nodig..

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ah kampvorming.

Ik sluit mij aan bij degenen die een kabelprobleem niet uitsluiten, ondanks dat er wel Gbit in een ander apparaat wordt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
Dracoz schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:50:
Andere kabel hoef je echt niet te proberen, gaat hier gewoon 100% fout bij de drivers. ( TS geeft namelijk zelf al aan alleen drivers van de AMD site te hebben gedownload ) Open nou gewoon eens de Gigabyte site vul je model van het moederbord in en download hier de drivers weg.
Met een slechte kabel zou je dit ook direct merken op de laptop en dat is dus niet het geval.
Dat zijn inderdaad deze drivers : https://gyazo.com/c56e30680bcc35fd0a829bdd529e540b
Deze had ik op aanraden van iemand anders in de thread al gedownload en geïnstalleerd.

Ik koop morgen gewoon een kabel en laat dan wel weten of het iets heeft verandert of niet, hoe groot is de kans dat ik wederom een foutieve kabel zou hebben :P?

[ Voor 11% gewijzigd door Kevingroene op 21-07-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:18
Kevingroene schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:10:
[...]

Dat zijn inderdaad deze drivers : https://gyazo.com/c56e30680bcc35fd0a829bdd529e540b
Deze had ik op aanraden van iemand anders in de thread al gedownload en geïnstalleerd.

Ik koop morgen gewoon een kabel en laat dan wel weten of het iets heeft verandert of niet, hoe groot is de kans dat ik wederom een foutieve kabel zou hebben :P?
Pak gewoon een kort kabeltje (als je die hebt liggen) en prik hem direct in tussen je laptop en je pc. Internet snelheid kun je niet testen maar gaat er even om of die 100 of 1000mbit gaat pakken :)
(Er vanuitgaande dat die beestjes tegenwoordig toch wel automatisch cross doen )

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32

D4NG3R

kiwi

:)

Om hier nog even op terug te komen, we waren dus inderdaad op zoek naar de naam van de fabrikant. ;)

Er zijn meerdere fabrikanten, met meerdere moederborden welke Gaming X in de naam hebben zitten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:56
Saturnus schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:00:
Ah kampvorming.

Ik sluit mij aan bij degenen die een kabelprobleem niet uitsluiten, ondanks dat er wel Gbit in een ander apparaat wordt gehaald.
Dat gevoel had ik ook al en ik sluit me bij je aan.

@Kevingroene, haal de kabel niet bij de action, want dat is cca ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagican
laurens0619 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:15:
[...]

Pak gewoon een kort kabeltje (als je die hebt liggen) en prik hem direct in tussen je laptop en je pc. Internet snelheid kun je niet testen maar gaat er even om of die 100 of 1000mbit gaat pakken :)
(Er vanuitgaande dat die beestjes tegenwoordig toch wel automatisch cross doen )
Dit inderdaad. Het is even wat moeite om je PC te verplaatsen, maar als het met een korter kabeltje (zeg voor het gemak maar maximaal 15 meter) wel werkt, weet je dat het de kabel is. Als die nog steeds 100 Mbit/s laat zien, dan zal het waarschijnlijk je PC zijn. Laat hij ineens 1Gbit/s zien, dan is 't de kabel ;)

Overigens, puur voor de zekerheid: de kabel waar je PC nu op aangesloten is, loopt direct naar de router toe, toch? Of zit hier nog een ander apparaat, zoals een switch, tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
tagican schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:49:
[...]

Dit inderdaad. Het is even wat moeite om je PC te verplaatsen, maar als het met een korter kabeltje (zeg voor het gemak maar maximaal 15 meter) wel werkt, weet je dat het de kabel is. Als die nog steeds 100 Mbit/s laat zien, dan zal het waarschijnlijk je PC zijn. Laat hij ineens 1Gbit/s zien, dan is 't de kabel ;)

Overigens, puur voor de zekerheid: de kabel waar je PC nu op aangesloten is, loopt direct naar de router toe, toch? Of zit hier nog een ander apparaat, zoals een switch, tussen?
Helaas geen andere kabels in huis momenteel..

De kabel die nu naar de PC loopt komt direct vanuit het Ziggo modem. De kabel die ik nu gebruik is zo'n 7 meter, morgen schaf ik een nieuwe aan en probeer ik het nog eens!

[ Voor 3% gewijzigd door Kevingroene op 21-07-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagican
Is het 'geen nieuws, goed nieuws' in dit geval? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
tagican schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:06:
Is het 'geen nieuws, goed nieuws' in dit geval? ;)
Vanwege omstandigheden ben ik vandaag nog niet in staat geweest een nieuwe kabel te kopen, morgen op weg naar huis kom ik langs een computerzaak en neem ik er 1 mee! Cat6 voor de zekerheid maar gewoon doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:56
Kevingroene schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:57:
[...]

Vanwege omstandigheden ben ik vandaag nog niet in staat geweest een nieuwe kabel te kopen, morgen op weg naar huis kom ik langs een computerzaak en neem ik er 1 mee! Cat6 voor de zekerheid maar gewoon doen toch?
Kan geen kwaad, echt veel toevoegen doet het ook niet. Belangrijker is dat het een koperen kern heeft, ipv aluminium met een koperlaagje.

Mijn vriendin heeft een jaar geleden eens een netwerkkabel gekocht bij de action. Haar pc haalt nu maar maximaal 100mbit met die kabel. Mijne ook trouwens, maar ik gebruik een andere kabel, oud dun cat5e kabeltje en gewoon gigabit netwerk :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kevingroene
Ok jongens, toch maar die nieuwe kabel gehaald en het heeft inderdaad effect..ik snap er alsnog niets van, maar het is voor nu gewoon opgelost :) Dank jullie allen voor jullie hulp!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Kevingroene schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:37:
Misschien nog even een nieuw antwoord uitkiezen op je topicstart zodat mensen in de toekomst zien dat het best de kabel kan zijn, ondanks dat die tussen andere apparaten wel sneller werkt.
Pagina: 1