Toon posts:

Welke Cat-kabel voor internet tussen Ryzen 5 Game PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Welke cat-kabel heb ik nodig voor de aansluiting tussen mijn Ryzen 5 Game Pc en mijn eigen zingt router? De Ryzen 5 is nieuw gekocht en heeft een kloksnelheid van 3,2 Ghz. De afstand tussen mijn router en pc is 3 meter en het liefst wil ik kabel boven de grond.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
PC: Provonto® High-End Game PC [AMD Ryzen 5 2600, NVIDIA GeForce GTX 1660, 16GB RAM] Windows 10 Desktop Gaming Computer

Router: TP-Link Archer C1200

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Zelf weet ik niet zeker of mijn eigen router goed genoeg is voor mijn computer. Misschien moet ik hem wel met de router van beneden aansluiten (ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen?

Dus mijn uiteindelijke afsluitvraag:
Is eigen router met een cat-kabel genoeg? En welke Cat-kabel dan!?
Of moet ik een splitter kopen voor de router van beneden?

Met vriendelijke groet,
Paddy :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-07-2019 21:17)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Een boel informatie ontbreekt hier en een hoop andere info is niet zo relevant, zoals de snelheid van je cpu :p
Wat wil je bereiken? Laten we daar eens mee beginnen.
Wat is het verschil tussen je eigen router en die van beneden? Zitten die aan elkaar gekoppeld en zo ja met wat voor kabel?

Inhoudelijk: je hebt een gigabit router, ik neem aan een gigabit lan controller in je pc (al doen de marketingwoorden in de beschrijving twijfelen en mijn tenen krommen) dus heb je genoeg aan een kabel die 1Gb/s aan kan, Cat 5e.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

heeft niets met je CPU of dergelijks te maken, maar met de 'kaart' netwerkcontroller(1Gbps) van je moederbord. gewone cat-5 kabel is prima.
https://www.centralpoint....4a-000-00012-num-7901471/

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 19-07-2019 21:28 . Reden: link vergeten ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Een boel informatie ontbreekt hier en een hoop andere info is niet zo relevant, zoals de snelheid van je cpu :p
Wat wil je bereiken? Laten we daar eens mee beginnen.
Wat is het verschil tussen je eigen router en die van beneden? Zitten die aan elkaar gekoppeld en zo ja met wat voor kabel?

Inhoudelijk: je hebt een gigabit router, ik neem aan een gigabit lan controller in je pc (al doen de marketingwoorden in de beschrijving twijfelen en mijn tenen krommen) dus heb je genoeg aan een kabel die 1Gb/s aan kan, Cat 5e.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:21

M14

Cat5e of beter volstaat. Maar minder dan cat5e is niet gangbaar, dus waarschijnlijk niet eens meer te krijgen. En alles boven cat5e heeft alleen zin bij lange afstanden en/of hogere snelheden (dan jou pc kan) en/of in industriële omgevingen. Kortom, voor jou niet relevant.

Kortom, een willekeurige kabel is prima.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 09:53
Waarom deze vraag? Probeer je een probleem op te lossen?

Want je geeft zelf aan dat de afstand tussen pc en router 3 meter is.

Ik begrijp niet welke problemen jij tegen aan denkt te lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27

Herman

FP ProMod
Dat hangt er vanaf of je wilt overclocken...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 01:03

ongekend41

Division Brabant

Cat5e is prima, let er wel op dat je een kabel koopt van alleen koper (CU) en niet met aluminium (CCA). Mocht je vervolgens niet de verwachtte snelheid halen, dan ligt dat ws niet aan de kabel maar aan de setup van jouw netwerk (2 routers, beiden als router actief, kan prima werken maar kan ook voor problemen zorgen).

nope

Pagina: 1