Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MOBO B450 tomahawk bricked?

Pagina: 1
Acties:

• dietermont
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-07-2023
De situatie:

Ik heb een Ryzen 3600 & b450 tomahawk moederbord gekocht.

Mijn vader (ex computerwinkel) heeft bios update op een fat32 usb-stick gezet volgens de regels van de kunst om zo de nieuwe ryzen 3 processors te ondersteunen.

Hij heeft het moederbord aangesloten op de voeding en de usb stick ingestoken daarna het bios update knopje ingeduwd. Er brandde kort een rood lampje maar daarna niets meer...

Blijkbaar was het bios bestand verkeerd genoemt op de usb-stick. Dit hebben we rechtgezet maar nu doet het moederbord niets meer.

We hebben geprobeerd de batterij van het moederbord uit te halen en nog eens te updaten maar het moederbord doet niets meer.

Is het omzeep?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dietermont schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:32:
De situatie:

Ik heb een Ryzen 3600 & b450 tomahawk moederbord gekocht.

Mijn vader (ex computerwinkel) heeft bios update op een fat32 usb-stick gezet volgens de regels van de kunst om zo de nieuwe ryzen 3 processors te ondersteunen.

Hij heeft het moederbord aangesloten op de voeding en de usb stick ingestoken daarna het bios update knopje ingeduwd. Er brandde kort een rood lampje maar daarna niets meer...

Blijkbaar was het bios bestand verkeerd genoemt op de usb-stick. Dit hebben we rechtgezet maar nu doet het moederbord niets meer.

We hebben geprobeerd de batterij van het moederbord uit te halen en nog eens te updaten maar het moederbord doet niets meer.

Is het omzeep?
Je hebt de update wel met een (oudere) ondersteunde processor gedaan ?
Want zonder dat zal je ook de update ( niet goed ) kunnen installeren.

verder kan je hier vrijwel alles terugvinden
Nieuwe build: Ryzen 5 3600 + MSI B450M Mortar start niet

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 18-07-2019 20:39 ]

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 23:00

Baggeraar

Wat een gebagger..

Probeer de update zonder CPU, en test ook even een andere stick.

Zie ook:https://forum-en.msi.com/index.php?topic=314408.msg1818436#msg1818436

• dietermont
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-07-2023
Baggeraar schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:45:
Probeer de update zonder CPU, en test ook even een andere stick.

Zie ook:https://forum-en.msi.com/index.php?topic=314408.msg1818436#msg1818436
We hebben dit geprobeerd zonder cpu.

Ik denk niet dat het aan de stick ligt want de eerste keer brandde het lichtje wel. Echter was de naam van het bestand fout. Nu vrees ik dat er gewoon geen bios opstartsoftware meer op het moederbord staat. Zou dat kunnen?