Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Vandaag werd ik door een vriend geattendeerd op een discussie die momenteel loopt bij KLM. Ofja, niet echt een discussie aangezien het vooral gaat om mensen die boos zijn op KLM. Reden is het volgende, en ik quote:
Borstvoeding is toegestaan op vluchten van KLM. Echter, om ervoor te zorgen dat alle passagiers, ongeacht de achtergrond zich comfortabel voelen aan boord van onze vliegtuigen, kunnen we een moeder verzoeken zichzelf (deels) te bedekken terwijl ze borstvoeding geeft, mochten andere passagiers zich er onprettig bij voelen.
Mensen zijn nu dus boos want hoe durft KLM het om vrouwen te verplichten zichzelf te bedekken tijdens het geven van borstvoeding. Het zou moeders onzeker maken over het geven van borstvoeding, deze policy zou mensen belonen die borsten of borstvoeding seksualiseren, het zou een verouderde mindset zijn, het is natuurlijk en dat moet je niet verbergen, etc. Sure, je zou als vrouw zijnde gewoon je kind voeding moeten kunnen geven zonder dat ook maar iemand er wat van vindt, maar zo werkt de wereld helaas niet.

Mij maakt het niet uit of ik een blote tiet zie met een baby/kind eraan. Zo'n nieuw mensje moet voeding krijgen en dat kan via een flesje of direct via de borst. Mij om 't even hoe het gebeurt. Van de andere kant hoef ik het ook weer niet perse te zien dus als een vrouw het wat afdekt vind ik het ook prima. Het is toch een redelijk private aangelegenheid. Doorgaans laat je als vrouw ook niet om de haverklap je borsten zien dus waarom is dat nu opeens anders?

Ik ben wel benieuwd hoe de rest er hier over denkt. Moet je onbedekt borstvoeding kunnen geven in 't openbaar? Is het oké als je je als omstander er niet gemakkelijk bij voelt?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Op de eindvragen: ja en ja.
Ja je moet als vrouw m.i. gewoon borstvoeding kunnen geven in het openbaar, mits je je daar comfortabel bij voelt, zoals al gedaan werd sinds er zoogdieren bestaan.

Anderzijds ja, je mag je er als omstander oncomfortabel bij voelen. Maar dat is dan wel jouw probleem, niet het probleem van een vrouw die haar kind wil voeden.

Ik vrees dat dit wel een politieke discussie kan worden, wat nou wel en niet maatschappelijk aanvaardbaar is, de vertrutting van het volk in de openbare ruimte, waarom KLM zich hier überhaupt mee bemoeit en of het gerechtvaardigd is dat je mensen een beperking oplegt omdat iemand anders het misschien aanstootgevend kan vinden.

Lariekoek zeg ik, laat iemand gewoon in haar waarde en als je het niet aan staat kijk je maar een andere kant op.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:27

Pazo

Mroaw?

Ik snap het wel van KLM. Mijn vrouw geeft ook borstvoeding in het openbaar, maar legt er altijd een doek of sjaal overheen. Een de ene kant omdat ze zelf vind dat niet iedereen het hoeft te zien, en aan de andere kant omdat ze zelf ook niet tegen een blote tiet van een ander in het openbaar wil aankijken.
Ik vind het prima als vrouwen in het openbaar borstvoeding geven, maar ik vind het wel zo netjes om het even te bedekken.

EDIT: Zou de topic titel laten aanpassen naar Borstvoeding in het openbaar, denk dat het de lading van deze discussie beter gaat dekken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Pazo op 18-07-2019 16:52 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:15

Bob Popcorn

Plop!

Ik zou toch denken dat je als vrouw gewoon kolft en dan de afgekolfde melk vanuit de fles geeft als je in de lucht zit. Dan hoef je idd niet met je tieten bloot.

Maargoed, anderzijds is het echt een enorm normaal natuurlijk proces dat je gewoon in het openbaar zou moeten kunnen doen. Onzin om je dan "verplicht" af te moeten dekken.

Dat is trouwens ook niet wat KLM zegt. KLM vindt het helemaal prima ECHTER als iemand er aanstoot aan neemt KUNNEN ze vragen om je een beetje af te dekken. Helemaal volgens deze tijd, overal beledigd over moeten zijn. :N

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet kunnen ja.
En mensen mogen zich er allicht ook in het kader van diezelfde vrijheid ongemakkelijk bij voelen, maar dat vind ik ook vooral het probleem van die mensen en niet iets waar borstvoedende vrouwen wat aan moeten doen.

Ik vind sowieso dingen als beledigd zijn, aanstoot nemen, of al die emotionele reacties van mensen op verder niet bijzonder onredelijke zaken "persoonlijke problemen" die mensen maar voor zichzelf moeten oplossen.
Dat mag je ook rustig door trekken naar meningen of levensopvattingen die anderen niet aanstaan.

Dat gepamper van alles en iedereen mag wel wat minder.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2019 16:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:42
Ik wil hier niet eens over nadenken. Het feit dat mensen nu KLM belagen op sociale media, maakt me gewoon kwaad. Waar maak je je in godsnaam druk over joh.. lekker belangrijk dit. Als je de policy niet aanstaat, vlieg je toch fijn met een andere luchtvaartmaatschappij (die waarschijnlijk nu snel hun policies aan het aanpassen zijn.... :+ )

Als ik naar het toilet moet, dan sluit ik mezelf toch ook op in een hokje. Is dat soms niets iets natuurlijks?

Deze hele discussie (of wat het ook is) laat echt zien hoe de wereld aan het betuttelen is en op elke slakken zout gestrooid moet worden. Denk dat de sociale media hier een enorm groot aandeel in hebben en dit soort ongein zet me dan ook serieus aan het denken om sociale media gewoon de rug toe te keren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Geen probleem, joh. Denk meer dat mensen die preuts of religieus zijn er een probleem van maken. Ik wil best borsten zien, hoor. En als de kleine er maar stil van wordt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:56:
Ik vind sowieso dingen als beledigd zijn, aanstoot nemen, of al die emotionele reacties van mensen op verder niet bijzonder onredelijke zaken "persoonlijke problemen" die mensen maar voor zichzelf moeten oplossen.
Dat mag je ook rustig door trekken naar meningen of levensopvattingen die anderen niet aanstaan.

Dat gepamper van alles en iedereen mag wel wat minder.
En dat is nou precies het onderliggende probleem.
Aanstoot kun je niet geven, alleen maar nemen. Iedereen heeft de keuze om in ongemakkelijke situaties een ander pad te kiezen, weg te kijken of het naast zich neer te leggen, maar tegenwoordig gaat de maatschappij steeds meer richting: 'ik vind het niet leuk wat je doet, dus moet jij er maar een oplossing voor vinden'.

En dat stoort me nog wel het meeste. Ik kan ook niet zeggen dat ik alles zomaar goedkeur, maar laat het dan gewoon vallen ofzo, ga niet mensen je eigen mening of visie opdringen omdat een ander wat doet dat jij niet leuk vind :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zou willen dat sommige mensen zichzelf bedekten als ze zitten te schransen bij bijvoorbeeld de McDonalds. Maar (helaas) is dat wel algemeen geaccepteerd. Dus mijn bescheiden mening is ook dat borstvoeding prima in het openbaar moet kunnen als het niet zomaar anders kan. Dus bijvoorbeeld in het OV, het vliegtuig, etc.

Ik neem aan dat iedere vrouw, als het wel anders kan, toch graag even apart in alle rust wil gaan zitten om alsnog borstvoeding te geven. Net of ze met plezier daar met een blote tiet gaat zitten. :P

Baby first in ieder geval. Make the baby great again.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je onbedekt borstvoeding kunnen geven in 't openbaar? Is het oké als je je als omstander er niet gemakkelijk bij voelt?

Ja, dat moet kunnen. Mensen moeten eens niet zo snel "getraumatiseerd" zijn bij het minste en geringste. Als je het niet wilt zien, kijk dan de andere kant op, maar dat is dus juist hetgene wat de meeste dan niet doen en als dat zo is, heb je ook niets te zeiken.
Dat je je er ongemakkelijk bij voelt, vind ik onzin. Alsof men nog nooit een tiet heeft gezien. De maatschappij wordt met de dag onaangenamer op deze manier. Vroeger was dit heel gewoon en hoorde je er ook niemand over. Maar met de komst van Gen. Y en Z, moet alles verketterd worden en het liefst ver uit het zicht. Of je het nu hebt over Zwarte Piet, borstvoeding of met een shirt loopt met de tekst "You ain't much, if you ain't Dutch", alles moet verboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Bob Popcorn schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:50:
Ik zou toch denken dat je als vrouw gewoon kolft en dan de afgekolfde melk vanuit de fles geeft als je in de lucht zit. Dan hoef je idd niet met je tieten bloot.

Maargoed, anderzijds is het echt een enorm normaal natuurlijk proces dat je gewoon in het openbaar zou moeten kunnen doen. Onzin om je dan "verplicht" af te moeten dekken.

Dat is trouwens ook niet wat KLM zegt. KLM vindt het helemaal prima ECHTER als iemand er aanstoot aan neemt KUNNEN ze vragen om je een beetje af te dekken. Helemaal volgens deze tijd, overal beledigd over moeten zijn. :N
Mensen die zich overal door beledigd of gekwetst voelen heb ik ook een broertje dood aan hoor, maar in deze discussie gaat het denk ik een beetje twee kanten op. Enerzijds heb je de personen die zeggen dat borstvoeding moet kunnen, onbedekt. Mensen die dat niks vinden moeten zich niet zo aanstellen en zichzelf maar aanpassen. Anderzijds heb je de mensen die zeggen dat juist de mensen die borstvoeding geven zich maar aan moeten passen want niet iedereen hoeft dat in geuren en kleuren mee te maken. Van beide partijen is wat te zeggen.

Ik zeg dan: hoe moeilijk is het om een klein beetje rekening met elkaar te houden. Als ik een sigaretje opsteek en iemand vraagt of ik iets verderop kan gaan zitten dan heb ik daar totaal geen probleem mee, ook al mag ik in het openbaar roken waar ik wil. Ik kan ook zeggen 'ik zit hier, verkas jij maar' maar waarom die moeite doen? Geven en nemen. Nou is roken niet bepaald natuurlijk, maar het punt blijft hetzelfde. Ik zie graag vrouwelijke rondingen, maar vraag me tegelijkertijd wel af waarom je perse iedereen deel wilt laten uitmaken van jouw moment met je baby. Dat het een natuurlijk iets is wil niet zeggen dat het perse open en bloot moet. Het blijft een privé aangelegenheid wat mij betreft.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:55
KLM heeft 34 miljoen(!) passagiers per jaar. Dat betekent dus niet alleen dat er een paar preutse mensen tussen zullen zitten die vinden dat borstvoeding maar op de WC moet, maar ook dat er een paar hippiemoeders tussen zullen zitten die vinden dat het borstvoeden zo bloot mogelijk moet. Lekker shirtje uit en zwieren met die tieten (en zwieren lukt wel als je 40 jaar geen BH draagt :+). Om één lijn te trekken en onduidelijkheid onder het personeel te voorkomen zorgen je dan dat je een policy hebt waar personeel, indien nodig op terug kan vallen. Ze verbieden niks, borstvoeding is gewoon toegestaan, alleen als je het te bond maakt, of als je buurman het een groot probleem vind wordt je gevraagd er een doekje over te leggen (wat 99 van de 100 vrouwen toch al doen omdat ze zich er zelf prettiger bij voelen).

Maar alle thuisblijvende Facebookmoeders moeten er weer een grote heisa over maken :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen moeten zich niet zo aanstellen: en KLM is nog altijd een Nederlandse luchtvaartmaatschappij, dus ik vind dat onze normen en waarden dan ook uitgedragen mogen worden. Als je dat niet bevalt, dan zijn er genoeg luchtvaartmaatschappijen uit landen waar vrouwen sowieso niks te zeggen hebben.

Maar dit is typisch Nederlands: omdat wij doorgeschoten zijn in tolerantie, mag de rasechte Nederlander zich aanpassen. Racisme en discriminatie doe je maar ergens anders. Ik heb overigens niks tegen een blote borst, die zich ik zelfs graag als het een mooie borst is :+

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 18-07-2019 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wintervacht schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:02:
[...]

En dat is nou precies het onderliggende probleem.
Aanstoot kun je niet geven, alleen maar nemen. Iedereen heeft de keuze om in ongemakkelijke situaties een ander pad te kiezen, weg te kijken of het naast zich neer te leggen, maar tegenwoordig gaat de maatschappij steeds meer richting: 'ik vind het niet leuk wat je doet, dus moet jij er maar een oplossing voor vinden'.

En dat stoort me nog wel het meeste. Ik kan ook niet zeggen dat ik alles zomaar goedkeur, maar laat het dan gewoon vallen ofzo, ga niet mensen je eigen mening of visie opdringen omdat een ander wat doet dat jij niet leuk vind :/
Dit dus.
Ik snap niet waar mensen het recht vandaan menen halen te roepen dat een ander maar iets moet aanpassen als dat geen wat ze moeten aanpassen geen redelijke feitelijke aanslag pleegt op het leven van de "beledigde".

Dat heb je ook rond homo huwelijk. Bestaan vooral binnen religieuze kringen hele sterke meningen over. Maar volgens mij hoef je niet zelf met iemand van hetzelfde geslacht te trouwen dus waar is concreet je probleem?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Thy... schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:07:
Maar alle thuisblijvende Facebookmoeders moeten er weer een grote heisa over maken :N
Vooral dat. Lekker rellen om te rellen. "Oh nee, er is weer een relletje, lekker mee doen van achter de tablet/smartphone!". Ik vraag me serieus af waar mensen zich druk om kunnen maken. Alles lijkt anno 2019 wel kwetsend, discriminerend of aanstootgevend te zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:09:
[...]

Dit dus.
Ik snap niet waar mensen het recht vandaan menen halen te roepen dat een ander maar iets moet aanpassen als dat geen wat ze moeten aanpassen geen redelijke feitelijke aanslag pleegt op het leven van de "beledigde".

Dat heb je ook rond homo huwelijk. Bestaan vooral binnen religieuze kringen hele sterke meningen over. Maar volgens mij hoef je niet zelf met iemand van hetzelfde geslacht te trouwen dus waar is concreet je probleem?
In sommige culturen wordt met de paplepel ingegoten dat vrouwen buitenshuis ten alle tijden bedekt moeten zijn. Naakt en seksualiteit is een vies iets en alleen bedoeld om een huwelijk mee te consumeren. Als dat soort mensen dan opeens geconfronteerd worden met een random vrouw die met de borst bloot haar kind voedt dan kan dat best wel eens botsen ja.

Niet om wat er in andere culturen gebeurt goed te praten, maar wat wij als vanzelfsprekend beschouwen is voor hun mogelijk totaal niet vanzelfsprekend en vice versa. Wij denken 'pas je maar aan, dit doen we al sinds mensenheugenis zo' en zij denken 'past jij je maar aan want dit hoort zo niet'. Beide kampen vinden dat ze gelijk hebben en omdat wij opgegroeid zijn in een moderne progressieve samenleving vinden we dat kamp X meer gelijk heeft dan kamp Y.

KLM moet een gulden middenweg vinden en dat is dus: borstvoeding mag, maar als iemand zich er ongemakkelijk bij voelt kunnen we je vragen het wat te bedekken. Iedereen blij zou je zeggen. Niet dus :+

[ Voor 65% gewijzigd door SomerenV op 18-07-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:21

Rmg

Tjah Amerikanen, als je die vraagt om eens aan anderen te denken voelen ze zich aangetast in hun rechten.

Je zit met 300 andere mensen in een kleine metalen tube, 10+ uur vliegen is al kut genoeg en niet iedereen
hoeft het voederen van je baby inclusief je tepelkloven live mee te maken. Dat je het doet prima, maar denk ook een beetje om de mensen om je heen

[ Voor 6% gewijzigd door Rmg op 18-07-2019 17:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Alsof er geen belangerijkere zaken zijn dan een vrouw die in sommige gevallen verzocht kan worden haar borsten uit het zicht van anderen te houden met een simpele lap stof. Zelf boeit het me niet zo. Als die baby daardoor 20 minuten niet huilt dan ben ik alleen maar voor. Zou de hele vlucht verplicht moeten zijn onder de slogan: Slaapt de baby niet, hang hem aan de tiet.

Ik krijg een hele sterke "What-eva i do what i want!" vibe van veel van dit soort kruistochten en dat ze ook menen er recht op te hebben. Je zit in een vliegtuig, geeft borstvoeding en het cabinepersoneel vraagt of je het wat minder opzichtig wil doen. Volgens mij heb je in een vliegtuig (1e klasse misschien niet) aan een washandje genoeg om te zorgen dat niemand wat ziet. Misschien is het je recht maar moet je je recht altijd tot op het bot benutten of kun je soms iets inschikken en gewoon een lapje stof gebruiken wanneer je weet dat er kleinzielige mensen zijn die niet tegen een blote borst kunnen?

-vergeef me mijn puberale slogan-

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wintervacht schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:02:
...
Aanstoot kun je niet geven, alleen maar nemen. ...
Als iemand regelmatig tegen een ander aanstoot, is het vaak lastig voor de ander om daaraan geen aanstoot te nemen, ondanks dat het eigenlijk helemaal niet zo relevant is. Niet iedereen kan zich ergens niet aan storen, maar een groot deel daarvan is uiteraard cultureel bepaald en in principe te beheersen, echter voert het imho ondanks dat te ver om te stellen dat je geen aanstoot kan geven.

Wat ik over het borstvoedingsverhaal moet vinden weet ik nu eerlijk gezegd gewoon niet.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 18-07-2019 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:21
Rmg schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:12:
Tjah Amerikanen, als je die vraagt om eens aan anderen te denken voelen ze zich aangetast in hun rechten.

Je zit met 300 andere mensen in een kleine metalen tube, 10+ uur vliegen is al kut genoeg en niet iedereen
hoeft het voederen van je baby inclusief je tepelkloven live mee te maken. Dat je het doet prima, maar denk ook een beetje om de mensen om je heen
Ik mis hierbij wel een beetje de onderbouwing. In de trein hoor ik ook wel eens een gesprek wat ik echt niet live hoef mee te maken. Dan ga ik ook niet vragen die mensen heel zacht te fluisteren. Ik kan wel ofwel m'n oortjes indoen en een muziekje opzetten, ofwel besluiten me er niets van aan te trekken.

Dat ik ergens aanstoot aan neem is wmb primair mijn probleem, niet het probleem van de persoon aan wie ik aanstoot neem.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

MrMonkE schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:13:
Misschien is het je recht maar moet je je recht altijd tot op het bot benutten of kun je soms iets inschikken en gewoon een lapje stof gebruiken wanneer je weet dat er kleinzielige mensen zijn die niet tegen een blote borst kunnen?

-vergeef me mijn puberale slogan-
Spijker en kop ;)

Als die mensen een dun huidje hebben is dat toch niet jouw probleem? Als je jezelf alsnog wil bedekken omdat je zelf wil dat er geen aandacht aan geschonken word of om de kleinzerigen te ontlasten ben ik daar ook 100% voor, maar doe het voor jezelf en niet omdat iemand anders het niet oké vind, zolang het niet tegen de wet is moeten mensen gewoon eens niet zo zeuren over dingen die helemaal geen betrekking op hen zelf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:16:
[...]

Als iemand regelmatig tegen een ander aanstoot, is het vaak lastig voor de ander om daaraan geen aanstoot te nemen, ondanks dat het eigenlijk helemaal niet zo relevant is. Niet iedereen kan zich ergens niet aan storen, maar een groot deel daarvan is uiteraard cultureel bepaald en in principe te beheersen, maar IMHO voert het ondanks dat te ver om te stellen dat je geen aanstoot kan geven.
Ergens aanstoot aan nemen, en daar ook nog op acteren, staan opzich lost van elkaar.
Ik neem ook aanstoot aan wat tegenwoordig door moet voor goede televisie. (Temptation Island bijvoorbeeld) Doe ik verder ook niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi eens met je eigen vleeswaren ;) Je kan van een vrouw niet verwachten dat ze zich in een klein hokje opsluit omdat jij anders een "trauma" oploopt. Je kan altijd kiezen om de andere kant op te kijken, maar je hebt liever dat een vrouw zich opsluit, wat gewoon van de achterlijke is, daar is de ruimte te klein voor, maar dat heb jij duidelijk niet door. Lijkt het nou alsof je egoistisch bent tot op het bot, of doe je een hele goede imitatie daarvan? Ik denk het eerste, weet het eigenlijk wel zeker. Een probleem is pas een probleem, als je er een probleem van maakt. Op de man doen we hier niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 18-07-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:18:
...
Ergens aanstoot aan nemen, en daar ook nog op acteren, staan opzich lost van elkaar.
...
Klopt, het zal vaak voorkomen dat de aanstootgevende (of anderen) niet door heeft dat aanstoot wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:20:
[...]

Klopt, het zal vaak voorkomen dat de aanstootgevende (of anderen) niet door heeft dat aanstoot wordt genomen.
Lijkt me in veruit de meeste gevallen ook helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SomerenV schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:39:
Vandaag werd ik door een vriend geattendeerd op een discussie die momenteel loopt bij KLM. Ofja, niet echt een discussie aangezien het vooral gaat om mensen die boos zijn op KLM. Reden is het volgende, en ik quote:

[...]

Mensen zijn nu dus boos want hoe durft KLM het om vrouwen te verplichten zichzelf te bedekken tijdens het geven van borstvoeding. Het zou moeders onzeker maken over het geven van borstvoeding, deze policy zou mensen belonen die borsten of borstvoeding seksualiseren, het zou een verouderde mindset zijn, het is natuurlijk en dat moet je niet verbergen, etc. Sure, je zou als vrouw zijnde gewoon je kind voeding moeten kunnen geven zonder dat ook maar iemand er wat van vindt, maar zo werkt de wereld helaas niet.

Mij maakt het niet uit of ik een blote tiet zie met een baby/kind eraan. Zo'n nieuw mensje moet voeding krijgen en dat kan via een flesje of direct via de borst. Mij om 't even hoe het gebeurt. Van de andere kant hoef ik het ook weer niet perse te zien dus als een vrouw het wat afdekt vind ik het ook prima. Het is toch een redelijk private aangelegenheid. Doorgaans laat je als vrouw ook niet om de haverklap je borsten zien dus waarom is dat nu opeens anders?

Ik ben wel benieuwd hoe de rest er hier over denkt. Moet je onbedekt borstvoeding kunnen geven in 't openbaar? Is het oké als je je als omstander er niet gemakkelijk bij voelt?
Je zit niet open midden in het vliegtuig waar iedereen je ziet !

Borstvoeding is toegestaan op vluchten van KLM. Echter, om ervoor te zorgen dat alle passagiers, ongeacht de achtergrond zich comfortabel voelen aan boord van onze vliegtuigen, kunnen we een moeder verzoeken zichzelf (deels) te bedekken terwijl ze borstvoeding geeft, mochten andere passagiers zich er onprettig bij voelen.
Niks mis mee, en denk dat veel vrouwen dat zelf ook wel fijn vinden eo zelf al doen. ipv Jan en Alleman zit te staren naar... :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij überhaupt wel eens een vrouw borstvoeding zien geven?
Als er een kind aan hangt zie je helemaal niets.
Het is gewoon het "idee" waar sommige mensen last van hebben.

Zeker niet zonder die passagier naast je sowieso diep in de decolleté te loeren en dan moet je je echt afvragen wie er fout bezig is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:24:
[...]

Lijkt me in veruit de meeste gevallen ook helemaal prima.
Mij ook hoor, ik snap trouwens eerlijk gezegd niet helemaal waarom deze lijn ontspruit aan mijn eerste post in het topic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Wij hebben met een kind van 8 maanden, en een jaar later dus met 1 jaar en 8 maanden een retourtje LA gedaan. Neem van mijn aan: Er is maar 1 ding waar de hele jumbojet blij mee is, en dat is als die kleine zijn schreeuwert dicht houdt. En daarvoor hebben wij alle middelen ingezet, waaronder gewoon aankoppelen in het vliegtuig. Gewoon sjaal erover en klaar. Denk dat een schreeuwend kind echt vele malen hinderlijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:20:
[...]

Gooi eens met je eigen vleeswaren ;) Je kan van een vrouw niet verwachten dat ze zich in een klein hokje opsluit omdat jij anders een "trauma" oploopt. Je kan altijd kiezen om de andere kant op te kijken, maar je hebt liever dat een vrouw zich opsluit, wat gewoon van de achterlijke is, daar is de ruimte te klein voor, maar dat heb jij duidelijk niet door. Lijkt het nou alsof je egoistisch bent tot op het bot, of doe je een hele goede imitatie daarvan? Ik denk het eerste, weet het eigenlijk wel zeker. Een probleem is pas een probleem, als je er een probleem van maakt. Heb even in je profiel gekeken en zag geboortejaar 1985, dat zegt genoeg.
Niemand heeft het over opsluiten, het gaat om je deels bedekken. In een kleine ruimte met 300 anderen, een beetje de schijn ophouden dat je ook aan anderen denkt.
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:26:
[...]

Ja, ik heb een kind en ja daar hebben we ook mee gevlogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Meester_J schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:27:
... Gewoon sjaal erover en klaar. ...
Misschien interessant in het kader van dit topic: waarom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:26:
[...]

Vooral de geur eigenlijk :+ .

Maar als de boel toch bedekt dient te worden. Zet die mensen dan standaard zonder kosten op de business class. Hebben ze en voldoende privacy en de ruimte om de borstvoeding te geven.

Opgelost! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnoebel8
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 08:12
Wat is nou het bezwaar om er een doek of sjaal over te leggen? Ik voel me als man er ongemakkelijk bij als een vrouw in het openbaar borstvoeding geeft en nee ik raak er niet door getraumatiseerd en jaaaa het moet kunnen maar leg er gewoon een doek overheen wel zo prettig voor omstanders, als voor de vrouw zelf en de baby is niet zo afgeleidt en drinkt dus waarschijnlijk sneller en makkelijker. Win win win situatie dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fore! schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:30:
[...]

Vooral de geur eigenlijk :+ .
Volgens mij wordt dat in veruit de meeste vluchten bedekt door geuren van mensen die hun schoenen en sokken uit gaan zitten trekken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
sjnoebel8 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:31:
Wat is nou het bezwaar om er een doek of sjaal over te leggen? Ik voel me als man er ongemakkelijk bij als een vrouw in het openbaar borstvoeding geeft en nee ik raak er niet door getraumatiseerd en jaaaa het moet kunnen maar leg er gewoon een doek overheen wel zo prettig voor omstanders, als voor de vrouw zelf en de baby is niet zo afgeleidt en drinkt dus waarschijnlijk sneller en makkelijker. Win win win situatie dus.
Is ook niks mis mee, maar geeft mensen stof tot nadenken en rellen. En dat doen ze dan maar al te graag. Vandaar dit topic.
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:32:
[...]

Volgens mij wordt dat in veruit de meeste vluchten bedekt door geuren van mensen die hun schoenen en sokken uit gaan zitten trekken. :')
Eerlijk waar in het vliegtuig nog geen last van gehad.
Maar ik ga dan wel vaker met de trein/bus waar dit wel vaak voorkomt dan met het vliegtuig .

Maar in het vliegtuig wordt waarschijnlijk de lucht beter/sneller gefilterd denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Fore! op 18-07-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rmg schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:28:
[...]

Niemand heeft het over opsluiten, het gaat om je deels bedekken. In een kleine ruimte met 300 anderen, een beetje de schijn ophouden dat je ook aan anderen denkt.
Nee, maar als het mogelijk zou zijn.... Bedekken hoeft ook niet, je ziet er weinig van als het kind er aan hangt, daarnaast, je hoeft er niet naar te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 16:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zich er onprettig bij voelen.
Ik kan dit op 2 manieren lezen eigenlijk
1. Mensen zijn preuts en OMG TIETEN!!!!! mogen natuurlijk niet gezien worden.
2. Mensen voelen zich eerder ongemakkelijk met grote kans op 'die opmerking'.
(plus nog 2 kleine groepen in geval van geloof en borstamputatie ofzo)

Ik ga er maar vanuit dat het een regeltje is, in geval dat.

Al ga ik er zelf niet echt vanuit dat een vrouw 'open en bloot' een kind borstvoeding gaat geven, zit ik in de kant 'leven en laten leven'. Mij hoor je er niet over klagen, maar ik verwacht dan ook geen kik als ik een blik haar kant op werp om te kijken wat er aan de hand was (vlucht naar Singapore heb ik het bijna tot vechten zien gaan hierom).

Zoveel mensen, zoveel culturen en gewoontes. Sommigen is het geen probleem, voor anderen is dit gevalletje 'doe dit lekker ff thuis ofzo', maar mensen die zich hier echt druk om gaan maken, hebben ergens gewoon tijd teveel en is het echt een principe kwestie geworden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
begintmeta schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:29:
[...]

Misschien interessant in het kader van dit topic: waarom?
- Omdat die kleine anders alleen maar om zich heen aan het loeren is.
- Omdat het bij het ontkoppelen nog wel eens rommel geeft
- Omdat je dan niet zo met de blote tetten in het zicht zit

om er maar eens wat te noemen. ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Je kiest er zelf voor om er naar te (blijven) kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:33:
[...]

Nee, maar als het mogelijk zou zijn.... Bedekken hoeft ook niet, je ziet er weinig van als het kind er aan hangt, daarnaast, je hoeft er niet naar te kijken. ;)
blijkbaar zag je er toch genoeg van waardoor een klm stewardess zich geroepen voelde om de policy even te melden.... De je kan blijven roepen "Bedekken hoeft ook niet, je ziet er weinig van" maar in dit geval was dat dus anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rmg schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:36:
[...]

blijkbaar zag je er toch genoeg van waardoor een klm stewardess zich geroepen voelde om de policy even te melden.... De je kan blijven roepen "Bedekken hoeft ook niet, je ziet er weinig van" maar in dit geval was dat dus anders.
Dan kijk je je gewoon de andere kant op, zo moeilijk is dat niet. Nogmaals, een probleem is/wordt pas een probleem, als je er een probleem van maakt en het is duidelijk dat je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:34:
[...]

Je kiest er zelf voor om er naar te (blijven) kijken?
Jammer dat ik maar 1 thumps up kan geven, met die opmerking verdien je er eigenlijk 100! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 17:07
Wat is nou het bezwaar om er een doek of sjaal over te leggen?
Er zit ook nog een kind aan die borst. Afdekken is ook het hoofd van je kind (deels) afdekken. Dat vind niet elk kind prettig. En als een kind dat niet prettig vind zijn er 2 opties: het gaat niet snel en dan hebben de anderen er nog langer zicht op, of twee: lekker janken, en dát wil niemand op zo'n moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Op de man doen we hier niet, en op z'n minst off-topic.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 18-07-2019 18:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@SomerenV Het is wellicht handig om de discussie wat breder te trekken gezien het internationale karakter van Air France/KLM die niet alleen zuiver Nederlandse passagiers/klanten vervoert maar ook passagiers/klanten met andere nationaliteiten/landen waarin de normen/waarden, vrijheden en vrijgevochten idealen kunnen afwijken.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik voel me als man er ongemakkelijk bij als een vrouw in het openbaar borstvoeding geeft
Waar voel je je dan precies ongemakkelijk over? Want dat deel begrijp ik oprecht nog steeds niet echt...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou het bezwaar om over je eigen hoofd een doek of sjaal heen te leggen? Dat lost het "probleem" ook op! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Die win voor de baby kun je zomaar niet stellen, want sommige baby's laten zich niet graag bedekken. Als een vrouw zich daar prettiger bij voelt, zal ze het ook doen en heb jij dus geen probleem.
Ik zou ook vooral naar het inflight entertainment system kijken als je je ongemakkelijk voelt.

Ik vind dat er door KLM vanuit het verkeerde oogpunt wordt geredeneerd. Ook zonder doek zie je minder borsten dan dat je sommige dames met kleding ziet lopen.

De meeste vrouwen zullen zichzelf wel redelijk bedekken omdat ze zich er prettiger bij voelen! Prima.
In de hudige maatschappij laten we ons iets teveel leiden door mensen die zich beledigd voelen en ongemakkelijk voelen. Daar kun je ook zelf wat aan doen.

@Breezers Hoewel ik vanuit economisch oogpunt begrijp dat ze zoveel mogelijk culturen willen faciliteren en daar de huidige keuze ook uit voort is gekomen, vind ik dat je een groot NL bedrijf ook mag aanspreken op ethische keuzes die ze maken.
Rmg schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:28:
[...]

[...]

Ja, ik heb een kind en ja daar hebben we ook mee gevlogen
300 anderen waarvan 290 je niet kunnen zien. Je ziet gewoon vrij weinig moeder als de baby er aan hangt. Ik gok dat er van die 300 meer mensen zijn waarvan je kunt twijfelen of ze rekening met anderen hebben gehouden qua kledingkeuze, dan moeders die borstvoeding geven.

[ Voor 26% gewijzigd door Hann1BaL op 18-07-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:48:
[...]

Wat is nou het bezwaar om over je eigen hoofd een doek of sjaal heen te leggen? Dat lost het "probleem" ook op! :P
Kzou een vliegmaatschappij beginnen, kan je die regel invoeren. KLM heeft alleen "Wilt u uzelf bedekken als u borstvoeding geeft" als policy.

De meeste vrouwen zullen zichzelf wel redelijk bedekken omdat ze zich er prettiger bij voelen! Prima.
In de hudige maatschappij laten we ons iets teveel leiden door mensen die zich beledigd voelen en ongemakkelijk voelen. Daar kun je ook zelf wat aan doen.
Grappig, ik vind juist dat de huidige maatschappij zich teveel laat leiden door mensen die vinden dat ze alles maar moeten en mogen en zich 0 afvragen of een ander zich daar wel gemakkelijk bij voelt. ( in dit geval ook nog eens na het accepteren van de KLM policy)
Ik vind dat er door KLM vanuit het verkeerde oogpunt wordt geredeneerd. Ook zonder doek zie je minder borsten dan dat je sommige dames met kleding ziet lopen.
Die hebben waarschijnlijk net als de meeste maatschappijen een "appropriate attire policy"

[ Voor 56% gewijzigd door Rmg op 18-07-2019 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rmg schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:53:
[...]

KLM heeft alleen "Wilt u uzelf bedekken als u borstvoeding geeft" als policy.
Dat klinkt als een vraag en daar kan je "nee" op antwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het is altijd lastig te bepalen welke norm moet worden gehandhaafd, ten aanzien van de zedelijkheid. Ik vind borstvoeding geven onbedekt eigenlijk wel OK, maar anderen niet en zo zijn er tal van gedragsnormen waarover onenigheid bestaat in de samenleving, en waarvoor geen voor iedereen bevredigend argument te geven is.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 18-07-2019 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

begintmeta schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:58:
Het is altijd lastig te bepalen welke norm moet worden gehandhaafd, ten aanzien van de zedelijkheid. Ik vind borstvoeding geven onbedekt eigenlijk wel OK, maar anderen niet en zo zijn er tal van gedragsnormen waarover onenigheid bestaat in de samenleving, en waarvoor geen voor iedereen bevredigend argument te geven is.
Helemaal waar!
Alleen lijkt er recentelijker een verschuiving te zijn naar het proberen om iedereen tegemoet te komen en al minder het argument: joh, deal with it.

Rubber tegelmaatschappij. Overbeschermend in mijn optiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:58:
Daar kan ik wel kort en duidelijk in zijn. In onze cultuur/samenleving zijn onze gebruiken, onze wetten, onze normen en waarden en onze tradities leidend. Alles wat van buiten komt, heeft zich daar naar aan te passen. Wil of kan men dat niet? Je mag hier zijn, maar hoeft zeker niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:24
Mag ik dan ook gewoon naar de borsten van de vrouw in kwestie kijken/staren?? Of is dat ongepast en hoor ik weg te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:09:
Mag ik dan ook gewoon naar de borsten van de vrouw in kwestie kijken/staren?? Of is dat ongepast en hoor ik weg te kijken?
Doe datgene wat je gebruikelijk lijkt. Maar als je blijft kijken/staren, moet je er niet vreemd van opkijken als manlief van de vrouw uithaalt naar je. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:05:
... Daar kan ik wel kort en duidelijk in zijn. In onze cultuur/samenleving zijn onze gebruiken, onze wetten, onze normen en waarden en onze tradities leidend. ...
Ook binnen onze cultuur zijn er verschillen en verschuivingen, het is nu anders dan in mijn jeugd, en toen anders dan in de jeugd van mijn ouders, in Limburg zijn andere gebruiken en normen dan in Utrecht, in een dorp anders dan in de stad...
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:11:
[...]

Doe datgene wat je gebruikelijk lijkt. Maar als je blijft kijken/staren, moet je er niet vreemd van opkijken als manlief van de vrouw uithaalt naar je. :P
Waarom zou die dat doen? Je hoeft echt niet te kijken naar hoe iemand kijkt.

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 18-07-2019 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:05:
[...]

Daar kan ik wel kort en duidelijk in zijn. In onze cultuur/samenleving zijn onze gebruiken, onze wetten, onze normen en waarden en onze tradities leidend. Alles wat van buiten komt, heeft zich daar naar aan te passen. Wil of kan men dat niet? Je mag hier zijn, maar hoeft zeker niet. :/
Ahh kijk je bent het dus toch eens met klm, hun vlucht hun normen, waarden en regels die ook nog eens in een handige policy staan. Mooi (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rmg schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:11:
[...]

Ahh kijk je bent het dus toch eens met klm, hun vlucht hun normen, waarden en regels die ook nog eens in een handige policy staan. Mooi (y)
Uit de openingspost :

"Borstvoeding is toegestaan op vluchten van KLM. Echter, om ervoor te zorgen dat alle passagiers, ongeacht de achtergrond zich comfortabel voelen aan boord van onze vliegtuigen, kunnen we een moeder verzoeken zichzelf (deels) te bedekken terwijl ze borstvoeding geeft, mochten andere passagiers zich er onprettig bij voelen."

Het is toegestaan en daar ben ik het inderdaad mee eens. Daarnaast staat er "kunnen we een moeder VERZOEKEN zichzelf (deels) te bedekken". Een verzoek dus, geen eis of verplichting. Moeilijk hè, die Nederlandse taal? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:11:
[...]

Ook binnen onze cultuur zijn er verschillen en verschuivingen, het is nu anders dan in mijn jeugd, en toen anders dan in de jeugd van mijn ouders, in Limburg zijn andere gebruiken en normen dan in Utrecht, in een dorp anders dan in de stad...

[...]

Waarom zou die dat doen?
Klopt, maar het valt nog steeds onder de Nederlandse cultuur. De delen maken het geheel. Helaas is het inderdaad hard achteruit gegaan, wat erg jammer is. Dat er verschuivingen zijn door de tijd heen, daar kom je niet onderuit, maar dat is niet altijd ten goede, zoals met deze situatie.

Misschien is manlief jaloers? Is geen mens vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:19:
...

Klopt, maar het valt nog steeds onder de Nederlandse cultuur. De delen maken het geheel.
Er is soms meer overlap met de Noordrijnwestfaalse of Oostvlaamse cultuur dan met de Noord-Hollandse. Het blijft gewoon een heterogene en veranderende boel. En dat is IMHO prima.
Helaas is het inderdaad hard achteruit gegaan, wat erg jammer is. Dat er verschuivingen zijn door de tijd heen, daar kom je niet onderuit, maar dat is niet altijd ten goede, zoals met deze situatie.
Wat was de KLM-policy over bedekking bij borstvoeding in 1926 of 1955 eigenlijk?
Misschien is manlief jaloers?
Moet niet zo'n lange tenen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:24:
[...]

Er is soms meer overlap met de Noordrijn-westfaalse of Oost-vlaamse cultuur dan met de Noord-Hollandse. Het blijft gewoon een heterogene en veranderende boel. En dat is IMHO prima.

[...]

Wat was de KLM-policy over bedekking bij borstvoeding in 1926 eigenlijk?

[...]

Moet niet zo'n lange tenen hebben..
Ik zeg ook niet dat ik tegen verandering ben, ik zeg alleen dat het niet altijd ten goede is, een heel verschil.

Daar hadden we het niet over, jij begon over de samenleving en daar haakte ik op in.

Dat kan je wel zeggen, maar of dat zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:11:
[...]

Nou, dat vind ik dus raar. De vrouw ontbloot haar borst om het kind te voeden. Dat doet ze in het openbaar. Op dat moment wordt haar borst openbaar, net zoals iemand zijn handen, benen, haar, tatoeage, etc. Dat betekent dus dat ik mag kijken hoelang ik maar wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 12:07

-36-

Trust me. I'm an amateur

Moet kunnen, zeker als je relatief beschut in je vliegtuigstoel zit. Vaak komen dit soort regels er pas na een escalatie omdat andere idioot er misbruik van maakt (lees: topless door het vliegtuig rennen, of een relikneus die op z'n strepen gaat staan) Zodat er de behoefte onstaat om het zwart/wit op papier vast te leggen wat wel en niet kan.

En staren tsja, je kan het moeilijk verbieden ergens naar te kijken, maar erg beleefd is het niet. Vind er eerlijk gezegd ook weinig seksueels aan. Beetje sneu als je zo aan je trekken moet komen.

[ Voor 26% gewijzigd door -36- op 18-07-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:40:
[...]

Nou, dat vind ik dus raar. De vrouw ontbloot haar borst om het kind te voeden. Dat doet ze in het openbaar. Op dat moment wordt haar borst openbaar, net zoals iemand zijn handen, benen, haar, tatoeage, etc. Dat betekent dus dat ik mag kijken hoelang ik maar wil
Dat mag jij vinden. Ik vind jouw mentaliteit een beetje raar. Het is niet zo, omdat ze haar kind de borst geeft, dat die borst gelijk publiekelijk bezit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar AWM.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

President schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:09:
Ik weet niet, maar als je opgewonden raakt van een baby die gevoed wordt, denk ik dat je een ander probleem hebt... Dus, wat is je reden om te gaan kijken/staren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:55

Oekol

waka waka hey hey

President schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:40:
[...]

Ik snap welke kant je op wilt en tot zekere hoogte volg ik je. Maar ook als je lang naar een gezicht staart in het openbaar wordt dat als erg ongemakkelijk ervaren. Dat is hier niets anders.

That being said. Ik zou zelf zeker kijken, even vlug.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tja ik vind het zelf een redelijk beleid. Zelf ook geen problemen ermee als het onbedekt gebeurd, en natuurlijk moeten mensen er niet zo moeilijk over doen. Tegelijk kan je je ook afvragen hoever je daarin moet gaan. Waarom niet uberhaupt vrouwen toestaan om topless in het vliegtuig te zitten? Waarom uberhaupt kleren verplichten?
Omdat dit een natuurlijke functie is? Dan de eerder genoemde plassen, heb ook weleens geen zin om langs mijn buurman te kruipen om dan in de rij voor de WC te staan, maar of ze er nou heel blij van worden als ik mijn broek uit doe en een flesje erbij pak vraag ik me ook af.

Oftewel simpelweg: "Andere hebben er geen aanstoot aan te nemen" vind ik ook wel weer erg makkelijk. Er is altijd een grijs gebied, en voor iedereen ligt die anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ardana schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:58:
... Dus, wat is je reden om te gaan kijken/staren?
Ja kan het ook gewoon interessant/lief/schattig vinden...
Sissors schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:59:
... Er is altijd een grijs gebied, en voor iedereen ligt die anders.
Denk het ook, en dan moet ergens een knoop worden doorgehakt. Het is ook niet zo dat het beleid niet kan worden heroverwogen en eventueel aangepast in de toekomst

[ Voor 44% gewijzigd door begintmeta op 18-07-2019 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
[...]

Ik weet niet, maar als je opgewonden raakt van een baby die gevoed wordt, denk ik dat je een ander probleem hebt... Dus, wat is je reden om te gaan kijken/staren?
Waarom maken jullie het seksueel? Stel dat ik als man borsten gewoon mooi vindt en er graag naar kijk, dan doe ik niks fout? Los dat iemand het niet prettig vindt om aangestaard te worden..

Ik ga inderdaad de andere kant op: als we het normaal vinden dat een vrouw haar borst in het openbaar laat zien, dan moeten we er ook gewoon normaal naar kunnen kijken. Tegelijkertijd kan dat niet, want jullie gaan mij nu al als viespeuk zien.

Als ik mijn zoon verschoon dan doe ik dat ook in een afgesloten ruimte, ik zou ook niet willen dat een ander uitgebreid naar mijn zoon zijn piemeltje gaat kijken tijdens het verschonen..

Dus tja, ik vind het een dubbel iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

President schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:03:
[...]

Waarom maken jullie het seksueel? Stel dat ik als man borsten gewoon mooi vindt en er graag naar kijk, dan doe ik niks fout? Los dat iemand het niet prettig vindt om aangestaard te worden..

Ik ga inderdaad de andere kant op: als we het normaal vinden dat een vrouw haar borst in het openbaar laat zien, dan moeten we er ook gewoon normaal naar kunnen kijken. Tegelijkertijd kan dat niet, want jullie gaan mij nu al als viespeuk zien.

Als ik mijn zoon verschoon dan doe ik dat ook in een afgesloten ruimte, ik zou ook niet willen dat een ander uitgebreid naar mijn zoon zijn piemeltje gaat kijken tijdens het verschonen..

Dus tja, ik vind het een dubbel iets
Nee hoor. Als ik half bloot rondloop, verwacht ik dat er gekeken wordt. Hoeft niet, mag wel. Maar dan heb je het over kijken. Niet over staren. Hetzelfde geldt voor borstvoeding. Prima als je toevallig even die kant op kijkt, maar staren is een ander verhaal. Dat is, ongeacht hoe iemand er bij loopt, onbeleefd (in onze cultuur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:10:
[...]
Alles lijkt anno 2019 wel kwetsend, discriminerend of aanstootgevend te zijn.
Dat mogen duidelijk zijn: de vrouwen in kwestie worden gediscrimineerd, want zij zouden de vrijheid moeten hebben om hun baby gewoon borstvoeding te moeten kunnen geven. Ongeacht wat andere mensen daarvan vinden of denken.

Zelf zou ik dan lekker niet met KLM vliegen, maar met Qatar Airways ofzo. Als je dan toch niet de vrijheid van KLM krijgt, dan hoef je ook niet trouw te zijn aan een Nederlandse maatschappij. Overigens zag ik laatst nog op een bedrijfsfeestje, een moeder borstvoeding geven. Daar kijk je even verbaasd naar en dat is het dan, want echt opgewonden raakt ik daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
[...]

That escalated quickly :+ De borsten van een vrouw zijn voor de gemiddelde man (en voor sommige vrouwen) gewoon mooi om naar te kijken. Het is meer erotisch dan praktisch in onze cultuur. Dus ja, als je met de borsten bloot gaat dan is er een grote kans dat mannen er (even) naar kijken. Pak je een andere cultuur waar het weer andersom is en waar borsten onder geen beding getoond mogen worden in het openbaar dan snap ik dat die mensen er aanstoot aan nemen. Niet dat ik het goedpraat, maar waar wij roepen 'doe niet zo moeilijk, het zijn maar borsten' zegt iemand van een andere cultuur 'doe normaal, het zijn borsten'.
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:33:
[...]

Dat mogen duidelijk zijn: de vrouwen in kwestie worden gediscrimineerd, want zij zouden de vrijheid moeten hebben om hun baby gewoon borstvoeding te moeten kunnen geven. Ongeacht wat andere mensen daarvan vinden of denken.

Zelf zou ik dan lekker niet met KLM vliegen, maar met Qatar Airways ofzo. Als je dan toch niet de vrijheid van KLM krijgt, dan hoef je ook niet trouw te zijn aan een Nederlandse maatschappij. Overigens zag ik laatst nog op een bedrijfsfeestje, een moeder borstvoeding geven. Daar kijk je even verbaasd naar en dat is het dan, want echt opgewonden raakt ik daar niet van.
Er wordt hier niemand gediscrimineerd. KLM stelt alleen dat mocht iemand zich ongemakkelijk voelen bij een vrouw die open en bloot haar kind borstvoeding geeft ze mogelijk kunnen vragen of je jezelf wat wilt bedekken. Die vrouwen kunnen hun kind nog steeds borstvoeding geven. Zoals eerder in dit topic al aan werd gegeven reizen er van over heel de wereld tientallen miljoenen mensen met KLM. Allemaal mensen met verschillende culturele achtergronden en je wilt zoveel mogelijk mensen tevreden houden. Deze oplossing is dus by far het beste wat KLM kan implementeren.

Overigens grappig dat je niet met KLM mee zou vliegen omwille van deze policy, maar dat je wel met Qatar Airways wilt vliegen. Qatar, waar de maatschappij vandaan komt: als vrouw moet je van schouders tot knieën bedekt zijn en je mag vrouwen daar niet om informatie vragen. Dan heb je ook nog de slavernij die daar nog steeds bestaat en tal van andere twijfelachtige zaken. Maar vooral KLM boycotten :+

Wat is dat trouwens met mensen die denken dat 'we' direct opgewonden raken van een blote tiet? Het is voor veel mensen gewoon niet erg als ze wat ontblote lichaamsdelen zien. Als ik muziek luister is het ook niet alsof ik direct moet gaan dansen. Soms luister je het gewoon omdat het lekker klinkt.

@Jay-P Op het strand borstvoeding geven is wel even wat anders dan in een vliegtuig. Op het strand kun je jezelf verplaatsen (moeder óf persoon dat het niks vindt). In een vliegtuig zit je met elkaar opgesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 18-07-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Opvallend veel mannen die blijkbaar nooit op een zomerse dag op het strand te vinden zijn. Te ongemakkelijk waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rare policy. Natuurlijk kun je zoiets verzoeken. Verzoeken worden alleen niet altijd ingewilligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:33:
[...]

Tja, andere mensen vinden dat ze naakt in hun eigen huis mogen rondlopen (wat volgens de wet niet altijd mag, want het mag niet voor andere mensen zichtbaar zijn)... Weer anderen vinden dat ze zichzelf in een auto mogen aftrekken, want ze raken toch niemand aan? Weer anderen vinden dat ze met een dik lichaam in alleen een ballenknijper mogen rondlopen over straat.. Sommigen vinden dat zoenen op straat moet kunnen, anderen niet. Etcetera

En dat terwijl het in sommige buitenlandse steden zelfs verboden is om met een ontkleed bovenlijf rond te lopen...

Al met al hebben we te maken met meningen en iedereen mag zijn/haar eigen mening hebben. Alleen is de ene medemens intelligent en die kan het vanaf beide kanten begrijpen, terwijl de andere medemens minder intelligent is en hier een zwart of wit standpunt in neemt.

Ik vind het prima dat deze discussie er is en ik vind dat men bij het voeren van deze discussie dan ook verder moet gaan dan puur het borstvoeden in het openbaar. Hoe zit het met mensen die kijken? Is dat gewoon toegestaan, of wordt dat dan als een vorm van aanranding of iets anders gezien? En mag een kind van 5 jaar dan ook in het openbaar aan de borst hangen? En mag een vent van 30 dan ook bij zijn vrouw aan de borst hangen in het openbaar als hij graag moedermelk drinkt?
Jay-P schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:48:
Opvallend veel mannen die blijkbaar nooit op een zomerse dag op het strand te vinden zijn. Te ongemakkelijk waarschijnlijk.
Een korte off-topic reactie hierop: ik zie tegenwoordig maar erg weinig (jonge) vrouwen ontbloot op het strand liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door President op 18-07-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:22
Ik hoef het niet te zien. Als je borstvoeding wil geven, prima maar ga dan lekker in de auto zitten en niet bij mij in het vliegtuig of doe het ergens privé. Tegenwoordig is alles politiek correct en daar valt dit gejammer ook over. Is het echt zo erg om dit even privé te doen? Lijkt me niet. Eigenlijk horen babies helemaal niet in het vliegtuig thuis.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 18-07-2019 19:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meester_J
Bob Popcorn schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:50:
Dit vind ik echt nog wel de mooiste grap. Probleem is wel dat een baby "nu" wil eten. En als de stewardessen met hun karretje bezig zijn en de boel blokkeren is het flink gedoe om een flesje opgewarmd te krijgen. Omdat wij niet de moeilijkste zijn hebben we geprobeerd om de kleine een olvarit-hapje te voeren. Maar die potjes moeten ze dus warm maken in de waterkoker. Dat werd vervolgens vergeten. Kortom: toch schreeuwen.
En je moet eens proberen om van je plek op te staan als je een kleine mee hebt. De hoeveelheid accessoires is eindeloos. Rammelaartje, dekentje, knuffel, nieuwe speelgoedjes (werkt beter dan wat ze al kennen) luiers, doekjes, draagzak, trappelzak, schone kleren voor als ze toch de boel onder kakken. Slapen deed ze echt niet. En als klap op de vuurpijl: als je 10,5 uur vliegt, moet er gekolfd worden dan. Anders krijg je knaltieten ;) . En heb je het geluid van zo'n kolfapparaat wel eens gehoord?
Het is echt een non-discussie die de moeder in kwestie altijd (en terecht) gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Meester_J schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:53:
[...]

Dit vind ik echt nog wel de mooiste grap. Probleem is wel dat een baby "nu" wil eten. En als de stewardessen met hun karretje bezig zijn en de boel blokkeren is het flink gedoe om een flesje opgewarmd te krijgen. Omdat wij niet de moeilijkste zijn hebben we geprobeerd om de kleine een olvarit-hapje te voeren. Maar die potjes moeten ze dus warm maken in de waterkoker. Dat werd vervolgens vergeten. Kortom: toch schreeuwen.
En je moet eens proberen om van je plek op te staan als je een kleine mee hebt. De hoeveelheid accessoires is eindeloos. Rammelaartje, dekentje, knuffel, nieuwe speelgoedjes (werkt beter dan wat ze al kennen) luiers, doekjes, draagzak, trappelzak, schone kleren voor als ze toch de boel onder kakken. Slapen deed ze echt niet. En als klap op de vuurpijl: als je 10,5 uur vliegt, moet er gekolfd worden dan. Anders krijg je knaltieten ;) . En heb je het geluid van zo'n kolfapparaat wel eens gehoord?
Het is echt een non-discussie die de moeder in kwestie altijd (en terecht) gaat winnen.
Nou mag ik pas over 7 weken gaan genieten van het vaderschap maar ik heb meermaals in het vliegtuig gezien dat een vrouw een fles gekolfde melk liet opwarmen. Daar zijn zelfs speciale voorzieningen voor aan boord. En ik bedoel natuurlijk dat je reeds gekolfde melk meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:52:
Ik hoef het niet te zien. Als je borstvoeding wil geven, prima maar ga dan lekker in de auto zitten en niet bij mij in het vliegtuig of doe het ergens privé. Tegenwoordig is alles politiek correct en daar valt dit gejammer ook over. Is het echt zo erg om dit even privé te doen? Lijkt me niet. Eigenlijk horen babies helemaal niet in het vliegtuig thuis.
Dat jij een bekrompen gedachtengang hebt, hoeft niet iedereen zich op aan te passen. Dit heeft niets te maken met politieke correctheid, de vrouw zoogt haar jongen al sinds het begin der jaartelling en toen was er geen politiek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
Bob Popcorn schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:55:
[...]

Nou mag ik pas over 7 weken gaan genieten van het vaderschap maar ik heb meermaals in het vliegtuig gezien dat een vrouw een fles gekolfde melk liet opwarmen. Daar zijn zelfs speciale voorzieningen voor aan boord. En ik bedoel natuurlijk dat je reeds gekolfde melk meeneemt.
Gefeliciteerd alvast! Ik verwacht dat je een heel nieuwe mening hebt als je een keer Europa uit vliegt. Met een kind is niets meer hetzelfde :+

En wat betreft de support van KLM als je met een baby vliegt? Die is werkelijk fan-tas-tisch. Ik heb me zelden zo welkom gevoeld. Stomverbaasd over de aandacht en service die je krijgt. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Meester_J op 18-07-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:56:
[...]

Dat jij een bekrompen gedachtengang hebt, hoeft niet iedereen zich op aan te passen. Dit heeft niets te maken met politieke correctheid, de vrouw zoogt haar jongen al sinds het begin der jaartelling en toen was er geen politiek. ;)
Dat jij een heel open gedachtegang hebt, hoeft niet iedereen zich op aan te passen. Same shit ;) Waarom is het voor jou (in dit geval) wel oké om te verwachten dat iedereen het maar moet slikken dat vrouwen in het openbaar hun kind borstvoeding geven, maar is het niet oké wanneer iemand anders verwacht dat je zoiets wat minder of helemaal niet in het openbaar doet? "Zo doen we het al sinds we bestaan" is overigens een slap excuus. Genoeg dingen die 'natuurlijk' zijn voor een mens (en essentieel voor ons bestaan) die we ook achter gesloten deuren of uit het zicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
SomerenV schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:47:
[...]

@Jay-P Op het strand borstvoeding geven is wel even wat anders dan in een vliegtuig. Op het strand kun je jezelf verplaatsen (moeder óf persoon dat het niks vindt). In een vliegtuig zit je met elkaar opgesloten.
Ok dus het zijn niet de borsten die het ongemakkelijk maken maar het feit dat er een baby aan hangt? Want ik neem aan dat je wel eens blote borsten op het strand hebt gezien. Daarnaast is de afstand en het feit dat je niet kunt 'vluchten' van dit vreselijke tafereel een dingetje als ik het goed begrijp? Ik krijg er toch een hoog stel-je-niet-aan gevoel hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Jay-P schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:59:
[...]

Ok dus het zijn niet de borsten die het ongemakkelijk maken maar het feit dat er een baby aan hangt? Want ik neem aan dat je wel eens blote borsten op het strand hebt gezien. Daarnaast is de afstand en het feit dat je niet kunt 'vluchten' van dit vreselijke tafereel een dingetje als ik het goed begrijp? Ik krijg er toch een hoog stel-je-niet-aan gevoel hierbij.
Mij maakt het niet uit dat vrouwen het doen en ik wordt er niet ongemakkelijk van, maar ik kan ook begrijpen dat mensen zoiets hebben van 'iets minder in het zicht mag ook wel'. Zoals ik al eerder heb gezegd ben jij in een héél andere cultuur opgegroeid dan iemand uit bijvoorbeeld India of Iran om maar wat te noemen. Wij zijn als Nederlands een enorm vrij volk, maar genoeg landen waar dat absoluut niet vanzelfsprekend is. Aangezien we niet alleen op de wereld zijn moet je daar soms nou eenmaal rekening mee houden.

Edit: Op een Nederlands strand kun je nog stellen dat we hier in dit land een bepaald cultuur hebben met bepaalde normen en waarden. Als je hier bent dan pas je je maar aan. Maar een maatschappij als KLM opereert internationaal, over heel de wereld. Dan is het geven en nemen. Liever soms je borst wat bedekken dan te horen krijgen dat je helemaal geen borstvoeding mag geven omdat mensen er mogelijk 'last' van hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door SomerenV op 18-07-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
NotSoSteady schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:52:
Een vliegtuig is toch een soort openbaar vervoer. Maar het staat je vrij om zelf een charter te boeken. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:59:
[...]

Dat jij een heel open gedachtegang hebt, hoeft niet iedereen zich op aan te passen. Same shit ;) Waarom is het voor jou (in dit geval) wel oké om te verwachten dat iedereen het maar moet slikken dat vrouwen in het openbaar hun kind borstvoeding geven, maar is het niet oké wanneer iemand anders verwacht dat je zoiets wat minder of helemaal niet in het openbaar doet? "Zo doen we het al sinds we bestaan" is overigens een slap excuus. Genoeg dingen die 'natuurlijk' zijn voor een mens (en essentieel voor ons bestaan) die we ook achter gesloten deuren of uit het zicht doen.
Dit heeft niets met een open gedachtengang te maken. Toen ik jong was, was dit heel normaal, nu is het blijkbaar abnormaal aan het worden. Voor mij is het dus normaal dat een vrouw dat doet, ongeacht waar dat is. Het belangrijkste is, is dat zij zich er goed bij dient te voelen. Daarnaast, je hoeft er niet naar te kijken, dat is een keuze. Je kan het een slap excuus vinden, maar het is simpelweg een vast staand feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:08:
[...]

Dit heeft niets met een open gedachtengang te maken. Toen ik jong was, was dit heel normaal, nu is het blijkbaar abnormaal aan het worden. Voor mij is het dus normaal dat een vrouw dat doet, ongeacht waar dat is. Het belangrijkste is, is dat zij zich er goed bij dient te voelen. Daarnaast, je hoeft er niet naar te kijken, dat is een keuze. Je kan het een slap excuus vinden, maar het is simpelweg een vast staand feit.
Voor de meeste Nederlanders is het nog steeds heel normaal, maar de wereld is groter dan alleen Nederland. Jij bent opgegroeid met het feit dat het heel normaal is. Vrouwen doen het, niks raars aan. Alleen niet iedereen groeit zo op. Misschien dat het in Duitsland al een stuk gevoeliger ligt omdat ze daar nog wat conservatiever zijn dan hier. Het is dus niet perse abnormaler aan het worden, maar de wereld wordt kleiner en culturen komen vaker met elkaar in aanraking dan vroeger. Dan krijg je wat botsingen zoals nu in het geval van KLM, wat een gulden middenweg moet zoeken om zoveel mogelijk reizigers tevreden te houden.

De reden dat je bijvoorbeeld steeds minder topless vrouwen ziet op het strand is omdat er een culturele verandering plaatsvindt, onder andere door de kruisbestuiving met andere culturen. Die zijn niet opgegroeid met een dergelijke vrijheid, kunnen er niet mee overweg en dan gaat 't fout. Dan vind ik 'doe er een doekje overheen en all is good' nog een prima compromis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:13:
[...]

Voor de meeste Nederlanders is het nog steeds heel normaal, maar de wereld is groter dan alleen Nederland. Jij bent opgegroeid met het feit dat het heel normaal is. Vrouwen doen het, niks raars aan. Alleen niet iedereen groeit zo op. Misschien dat het in Duitsland al een stuk gevoeliger ligt omdat ze daar nog wat conservatiever zijn dan hier. Het is dus niet perse abnormaler aan het worden, maar de wereld wordt kleiner en culturen komen vaker met elkaar in aanraking dan vroeger. Dan krijg je wat botsingen zoals nu in het geval van KLM, wat een gulden middenweg moet zoeken om zoveel mogelijk reizigers tevreden te houden.

De reden dat je bijvoorbeeld steeds minder topless vrouwen ziet op het strand is omdat er een culturele verandering plaatsvindt, onder andere door de kruisbestuiving met andere culturen. Die zijn niet opgegroeid met een dergelijke vrijheid, kunnen er niet mee overweg en dan gaat 't fout. Dan vind ik 'doe er een doekje overheen en all is good' nog een prima compromis.
Mooi, houden zo. Tuurlijk is de wereld groter dan Nederland alleen, maar in Nederland vind ik het normaal. Als je in een ander land te gast bent, dien je je aan te passen, wat ik ook normaal vind. Wat andere culturen die zich in Nederland bevinden normaal of niet normaal vinden, heb ik weinig mee te maken.

Helaas wel ja. Zoals ik al eerder zei, zolang ik in Nederland ben, zal ik mij niet aanpassen. Ik ben opgegroeid met onze wetten, traditie's, normen en waarden en gebruiken, daar valt weinig aan aan te passen. Ik zou zeker geen doekje omheen doen als ik topless op het strand wil lopen, tenzij het op dat stuk strand niet toegestaan is. Wij zijn niet degene die zich aan dienen te passen in ons eigen land en dat doe ik dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:22:
[...]

Mooi, houden zo. Tuurlijk is de wereld groter dan Nederland alleen, maar in Nederland vind ik het normaal. Als je in een ander land te gast bent, dien je je aan te passen, wat ik ook normaal vind. Wat andere culturen die zich in Nederland bevinden normaal of niet normaal vinden, heb ik weinig mee te maken.

Helaas wel ja. Zoals ik al eerder zei, zolang ik in Nederland ben, zal ik mij niet aanpassen. Ik ben opgegroeid met onze wetten, traditie's, normen en waarden en gebruiken, daar valt weinig aan aan te passen. Ik zou zeker geen doekje omheen doen als ik topless op het strand wil lopen, tenzij het op dat stuk strand niet toegestaan is. Wij zijn niet degene die zich aan dienen te passen in ons eigen land en dat doe ik dus ook niet.
Vaak is het niet een geval van wel of niet toegestaan aangezien topless op het strand liggen volgens mij overal in Nederland wel mag. Wat je van veel vrouwen hoort is dat ze geïntimideerd worden, nagefloten worden, aangestaard worden en meer van dat soort dingen. Van de zotte dat het gebeurt, maar dat hou je helaas niet meer tegen. Heel leuk dat er kruisbestuiving is met andere culturen maar het brengt helaas ook narigheid met zich mee.

Maar goed, nu specifiek gaat het over KLM (of vliegtuigmaatschappijen in het algemeen, en borstvoeding) en dan kun je niet simpel stellen 'dit is Nederland dus ik pas me niet aan'.

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 18-07-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Volgens mij zijn we het originele punt van de discussie een beetje kwijt. Er zit mijns inziens een aanzienlijk verschil tussen borstvoeding geven en een vrouw die lekker met dr tieten bloot op het strand ligt. Het een kun je prima in een vliegtuig doen, het ander niet. Lekker met je tieten bloot in een vliegtuig zitten heeft weinig nut.

Btw, er worden hier ook weer parallellen getrokken met de moslimwereld (inclusief enorme aannames), iets wat mijlenver buiten de oorspronkelijke discussie staat en denk ik het topic geen goed doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Bob Popcorn op 18-07-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:27:
[...]

Vaak is het niet een geval van wel of niet toegestaan aangezien topless op het strand liggen volgens mij overal in Nederland wel mag. Wat je van veel vrouwen hoort is dat ze geïntimideerd worden, nagefloten worden, aangestaard worden en meer van dat soort dingen. Van de zotte dat het gebeurt, maar dat hou je helaas niet meer tegen. Heel leuk dat er kruisbestuiving is met andere culturen maar het brengt helaas ook narigheid met zich mee.

Maar goed, nu specifiek gaat het over KLM (of vliegtuigmaatschappijen in het algemeen, en borstvoeding) en dan kun je niet simpel stellen 'dit is Nederland dus ik pas me niet aan'.
Er zijn stukken waar het niet mag, althans, vroeger waren die er, misschien dat dat nu niet meer zo is. Klopt, daar kan ik uit ervaring over meepraten, sindsdien kom ik eigenlijk ook niet meer op het strand, hooguit in de lente of herfst om een flinke wandeling te maken. En je hebt gelijk, dat hou je niet meer tegen, ze hebben zo'n 40 jaar geleden een grote fout gemaakt en daar plukken we nu de vruchten van.

Het is toegestaan bij de KLM, dat heb ik in een vorige post ook al aangehaald.
Bob Popcorn schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:31:
Volgens mij zijn we het originele punt van de discussie een beetje kwijt. Er zit mijns inziens een aanzienlijk verschil tussen borstvoeding geven en een vrouw die lekker met dr tieten bloot op het strand ligt. Het een kun je prima in een vliegtuig doen, het ander niet. Lekker met je tieten bloot in een vliegtuig zitten heeft weinig nut.

Btw, er worden hier ook weer parallellen getrokken met de moslimwereld (inclusief enorme aannames), iets wat mijlenver buiten de oorspronkelijke discussie staat en denk ik het topic geen goed doet.
Daar heb je gelijk in, we dwalen af. Ook het punt wat je nu maakt, klopt als een zwerende vinger.

Dus jij wilt zeggen dat het een verrijking is geweest? Daar zijn een hoop Nederlanders het echt niet mee eens. Ben ook wel benieuwd waar jij die aanname's ziet, want ik zie ze niet. De grote import van voornamelijk Turken en Marokkanen heeft dit land geen goed gedaan, noem maar de Mocro-maffia als voorbeeld. Slachten van schapen op het balkon is een ander, gelukkig is dat verboden, want het bloed naar beneden zien stromen is niet echt iets leuks. Kijk je verder naar de criminaliteitscijfers, dan zijn er toch echt bepaalde groepen die er met kop en schouder bovenuit steken. Dat zie en weet je alleen niet als je onder een gigantische steen leeft, een enorme roze bril draagt of alles met de mantel der liefde bedekt en eerlijk gezegd, zo naïef ben ik niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 22:32
De mensen die moeite hebben met borstvoeding in het vliegtuig, zijn misschien wel anderen dan degenen van wie men het hier verwacht. Toen ik een jaar of twaalf geleden in Iran was, hoorde ik van een Belgische dat ze zich erover verbaasde dat een Iraanse moeder met huilende baby zomaar borstvoeding gaf in de metro.

Om een Iraanse asielzoekster in Frankrijk te citeren, "On cache ce de qu'on a honte" (men verbergt datgene waar men zich voor schaamt). Door te verlangen dat een moeder die de borst geeft haar borst bedekt, zeg je dus dat ze zich ervoor zou moeten schamen dat ze haar baby de beste voeding geeft die er is.

Anderzijds voel ik me ook wel licht ongemakkelijk bij openlijke borstvoeding omdat ik bang ben dat mijn blikken als impertinent worden ervaren.

flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:36:
[...]

Er zijn stukken waar het niet mag, althans, vroeger waren die er, misschien dat dat nu niet meer zo is. Klopt, daar kan ik uit ervaring over meepraten, sindsdien kom ik eigenlijk ook niet meer op het strand, hooguit in de lente of herfst om een flinke wandeling te maken. En je hebt gelijk, dat hou je niet meer tegen, ze hebben zo'n 40 jaar geleden een grote fout gemaakt en daar plukken we nu de vruchten van.

Het is toegestaan bij de KLM, dat heb ik in een vorige post ook al aangehaald.

[...]

Daar heb je gelijk in, we dwalen af. Ook het punt wat je nu maakt, klopt als een zwerende vinger.

Dus jij wilt zeggen dat het een verrijking is geweest? Daar zijn een hoop Nederlanders het echt niet mee eens. Ben ook wel benieuwd waar jij die aanname's ziet, want ik zie ze niet. De grote import van voornamelijk Turken en Marokkanen heeft dit land geen goed gedaan, noem maar de Mocro-maffia als voorbeeld. Slachten van schapen op het balkon is een ander, gelukkig is dat verboden, want het bloed naar beneden zien stromen is niet echt iets leuks. Kijk je verder naar de criminaliteitscijfers, dan zijn er toch echt bepaalde groepen die er met kop en schouder bovenuit steken. Dat zie en weet je alleen niet als je onder een gigantische steen leeft, een enorme roze bril draagt of alles met de mantel der liefde bedekt en eerlijk gezegd, zo naïef ben ik niet.
Dat laatste stuk van je reply, is dat sarcasme? :D Dat zijn zo'n beetje alle aannames die er zijn over moslims, chapeau! En dat is ook het doel van dit topic niet, dus open maar lekker een ander haatdragend topic op bijvoorbeeld Dumpert of een ander zwaar rascistisch medium!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bob Popcorn schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:54:
[...]

Dat laatste stuk van je reply, is dat sarcasme? :D Dat zijn zo'n beetje alle aannames die er zijn over moslims, chapeau! En dat is ook het doel van dit topic niet, dus open maar lekker een ander haatdragend topic op bijvoorbeeld Dumpert of een ander zwaar rascistisch medium!
Droom jij maar lekker verder vriend en ontken de waarheid maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afhankelijk van de kleding die de vrouw draagt, zie je doorgaans weinig tot niets. Maar is dat bij iedereen het geval? Als ze de hele tiet eruit moeten hangen om borstvoeding te geven, vind ik een ander verhaal en is het best redelijk om het een beetje af te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Ongeacht of de aanname van @Verwijderd wel of niet klopt, het gaat hier om borstvoeding, niet om dieren slachten en criminaliteit :+

Het is een feit dat we hier wat vrijheden inleveren zo nu en dan, zoals in het geval van KPN, omdat we rekening moeten houden met andere culturen. Of dat nou moslims, Joden of whatever zijn maakt niet uit. Er bestaan op de wereld gruwelijk veel culturen die allemaal anders in elkaar zitten en allemaal andere vrijheden en verboden kennen. En dat levert soms (voor ons en voor hun) onwenselijke situaties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 12:07

-36-

Trust me. I'm an amateur

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:55:
[...]

Droom jij maar lekker verder vriend en ontken de waarheid maar.
Lekker makkelijk he zo'n kant en klaar populistisch riedeltje over de slechte invloeden van de islam. Ipv ongefundeerde meningen te postten zou je er ook voor kunnen kiezen je eerst in de materie te verdiepen en voor jezelf proberen na te denken, dan blijkt de wereld in ene keer een stuk minder zwart/wit dan sommige politici je willen doen laten geloven. Blote borsten als onacceptabel bestempelen komt in dit geval bv eerder uit conservatief christelijke en bijbehorende alt-right hoek dan het Midden Oosten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Emancipatie in 2019:
  • Vrouwen kunnen/durven niet meer topless op het strand
  • Kunnen/mogen/durven geen borstvoeding meer te geven in het openbaar
  • Zijn dankzij het 2verdiener model ook loonslaven geworden
  • Kunnen op sommige plekken niet meer zomaar over straat zonder uitgescholden te worden voor iets wat op "carcinogene prostitué" lijkt
En dat vinden een hoop mensen normaal.

We zijn echt goed bezig! d:)b. ;(

My 2 cents: vliegen met een baby is sowieso a-relaxed, als die blote borst dat kind nou de rest van de vlucht rustig houdt, dan is dat toch een gevalletje "totally worth it"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Titelfix.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-36- schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:11:
[...]

Lekker makkelijk he zo'n kant en klaar populistisch riedeltje over de slechte invloeden van de islam? Ipv ongefundeerde meningen te postten zou je er ook voor kunnen kiezen je eerst in de materie te verdiepen en voor jezelf proberen na te denken, dan blijkt de wereld in ene keer een stuk minder zwart/wit dan sommige politici je willen doen laten geloven. Blote borsten als onacceptabel bestempelen komt in dit geval bv eerder uit conservatief christelijke en bijbehorende alt-right hoek dan het Midden Oosten.
Was het maar zo. Dat van het slachten van een schaap is een persoonlijke ervaring, maar het is makkelijker om iemand die de waarheid durft te zeggen, te beschuldigen van leugens. Ik hoef mij niet in de materie te verdiepen, dat heb ik al jaren mogen meemaken. Tot rechtzaken toe, maar blijf ook jij maar onder je steen, de realiteit doet je duidelijk teveel pijn. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
En daarna met zijn allen naar de dierentuin om te kijken hoe schattig een jong bij zijn moeder drinkt.
Pagina: 1 2 3 Laatste