Vandaag werd ik door een vriend geattendeerd op een discussie die momenteel loopt bij KLM. Ofja, niet echt een discussie aangezien het vooral gaat om mensen die boos zijn op KLM. Reden is het volgende, en ik quote:
Mij maakt het niet uit of ik een blote tiet zie met een baby/kind eraan. Zo'n nieuw mensje moet voeding krijgen en dat kan via een flesje of direct via de borst. Mij om 't even hoe het gebeurt. Van de andere kant hoef ik het ook weer niet perse te zien dus als een vrouw het wat afdekt vind ik het ook prima. Het is toch een redelijk private aangelegenheid. Doorgaans laat je als vrouw ook niet om de haverklap je borsten zien dus waarom is dat nu opeens anders?
Ik ben wel benieuwd hoe de rest er hier over denkt. Moet je onbedekt borstvoeding kunnen geven in 't openbaar? Is het oké als je je als omstander er niet gemakkelijk bij voelt?
Mensen zijn nu dus boos want hoe durft KLM het om vrouwen te verplichten zichzelf te bedekken tijdens het geven van borstvoeding. Het zou moeders onzeker maken over het geven van borstvoeding, deze policy zou mensen belonen die borsten of borstvoeding seksualiseren, het zou een verouderde mindset zijn, het is natuurlijk en dat moet je niet verbergen, etc. Sure, je zou als vrouw zijnde gewoon je kind voeding moeten kunnen geven zonder dat ook maar iemand er wat van vindt, maar zo werkt de wereld helaas niet.Borstvoeding is toegestaan op vluchten van KLM. Echter, om ervoor te zorgen dat alle passagiers, ongeacht de achtergrond zich comfortabel voelen aan boord van onze vliegtuigen, kunnen we een moeder verzoeken zichzelf (deels) te bedekken terwijl ze borstvoeding geeft, mochten andere passagiers zich er onprettig bij voelen.
Mij maakt het niet uit of ik een blote tiet zie met een baby/kind eraan. Zo'n nieuw mensje moet voeding krijgen en dat kan via een flesje of direct via de borst. Mij om 't even hoe het gebeurt. Van de andere kant hoef ik het ook weer niet perse te zien dus als een vrouw het wat afdekt vind ik het ook prima. Het is toch een redelijk private aangelegenheid. Doorgaans laat je als vrouw ook niet om de haverklap je borsten zien dus waarom is dat nu opeens anders?
Ik ben wel benieuwd hoe de rest er hier over denkt. Moet je onbedekt borstvoeding kunnen geven in 't openbaar? Is het oké als je je als omstander er niet gemakkelijk bij voelt?