Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC komt niet verder dan mobo scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik kan geen topic openenen in de computerhulp sectie en ik vermoed dat ik misschien een hardware probleem heb dus dan maar even hier.

Ik heb mijn computer vannacht aan laten staan, toen ik wakker werd gaf het beeld ‘geen signaal’ aan. Toen ik de herstart knop indrukte bleef ie hangen op het moederbord scherm (msi logo).
Toen na nog een aantal keer te herstarten begon ‘automatisch herstel’ maar als dit eenmaal begint lijkt het wel alsof ie vast zit in een loop.

Ik gebruik windows 10 en de OS staat op een SSD.

Ik heb gekeken in de BIOS of ik iets kan veranderen maar ik weet eerlijk gezegd niet wat.
Als ik straks thuis ben zal ik m’n ram even testen ook al heb ik die net 3 weken.

Alle reacties

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 14:38
Wat is de boot volgorde in de BIOS en heb je toevallig externe media aangesloten op je pc?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op t moment niet thuis maar ik heb de volgorde aangepast: Eufi boot disk staat vooraan met de SSD waar windows op staat als volgt.

Inderdaad recent ook een externe SSD aangeschaft om tijdelijk mn geheugen probleem op te lossen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:29
Welke merk en type onderdelen zitten er in het systeem, nog steeds de Haswell uit Pc start niet meer na nieuwe videokaart installatie?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alles behalve de ram is hetzelfde

• bayatsog
Wat voor ram zit er nu in?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:29
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:00:
Ja, alles behalve de ram is hetzelfde
Is het systeem helemaal schoongemaakt? Want in je vorige topic zag het er op de foto, die je vlak daarna weer verwijderd hebt, niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
De kast is niet brandschoon maar ik heb t meeste stof wel weggespoten ja.

Er zit nu 2x 8gb ram in, oude 8gb sticks heb ik nog liggen. Qua merk weet ik het ff niet

• bayatsog
Ok, ik weet niet of het probleem daaraan ligt, maar je cpu ondersteunt alleen ddr3 ram geheugen. Dus als je recent een nieuwe ram kit hebt aangeschaft, kan het zijn dat je ddr4 ram hebt.

Verwijderd

Topicstarter
T is wel gewoon ddr3 ram, zit er nu al n week of 3 in en heeft t prima gedaan

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:54
bayatsog schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:06:
Ok, ik weet niet of het probleem daaraan ligt, maar je cpu ondersteunt alleen ddr3 ram geheugen. Dus als je recent een nieuwe ram kit hebt aangeschaft, kan het zijn dat je ddr4 ram hebt.
Mwah, dat had ie wel gemerkt bij het inpassen als hij dat had gekocht.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• bayatsog
Begrepen. Dan toch even kijken naar je ssd's/externe media? Nadat je de ram hebt gecontroleerd natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Net 1 voor 1 ram getest maar hij springt nog steeds naar ‘automatisch herstel’ en dan gebeurd er vrij weinig.

Scherm is een tijdje zwart en komt dan in een lagere resolutie terug naar het mobo scherm waar ie oneindig moet laden.

Edit: externe SSD heb ik ook eruit gestoken.

Edit 2: na ongeveer 5 minuten is ie weer opgestart met maar 1 ram stick erin. Ik ga nu ff kijken of t met beide sticks werkt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2019 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij lijkt weer gewoon normaal op te starten, vind t nogal raar dat ie uberhaupt op automatisch herstel is gesprongen vanochtend toen ik geen signaal kreeg.

Is dit misschien een waarschuwing voor een stervend onderdeel?
Pagina: 1