@
DarceyE zo te zien maak je gebruik van T-Mobile Thuis Glasvezel en ik begrijp dat je de Draytek volledig wilt vervangen? Als je de telefonie wilt behouden is het niet mogelijk om de Draytek te vervangen voor iets anders. T-Mobile geeft namelijk de inloggegevens niet vrij.
Daarnaast is het bij alle providers helaas niet mogelijk om plug-and-play een nieuwe router aan te sluiten. Elke provider gebruikt andere instellingen en opties.
Overigens geef je aan dat het onbekend terrein is. Daar is natuurlijk niks mis mee en we moedigen graag aan dat mensen uit hun 'comfort-zone' komen en iets nieuws uitproberen. Het is en blijft echter wel de bedoeling om eerst ook wat onderzoek te doen voordat je een topic opent. Over dit onderwerp is namelijk al enorm veel te vinden. Kijk bijvoorbeeld eens in de openingspost van: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Daar staat een volledig hoofdstuk over het vervangen van de standaard router.
Als laatste heb ik nog even je titel aangepast.
Dat gezegd hebbende. Ik heb zelf op twee locaties ook T-Mobile Thuis, met de DrayTek en ben met je eens dat het op het gebied van wifi nogal te wensen overlaat. Ik heb echter besloten om de DrayTek gewoon te laten hangen een een AP op te hangen. Je hebt dan geen problemen met telefonie of moeilijke instellingen, maar je hebt wel gewoon fatsoenlijke wifi. Persoonlijk zou ik dan ook voor die optie kiezen, i.p.v. router-achter-router of de DrayTek vervangen. Ik heb goede ervaringen met:
product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE. (Heel persoonlijk zou ik de router terugbrengen en nog 1,5 maand wachten. Je hebt het schijnbaar al ruim 2 jaar volgehouden met de DrayTek, die 1,5 maand kan er ook nog wel bij, toch?)
[
Voor 27% gewijzigd door
rens-br op 18-07-2019 08:22
]