Vreemde vlekken op wasgoed

Pagina: 1
Acties:
  • 2.438 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1232854

Topicstarter
Goedemiddag ,

Sinds een aantal weken tref ik met enige regelmaat vlekken op mijn pas gewassen wasgoed en vraag me af wat dit kan zijn. Ik heb een wasmachine van Samsung (ecobubble) die inmiddels 7 jaar oud is. De vlekken zijn bruin van kleur en meestal in de vorm van een klein rondje/spikkeltje.

Ik volg altijd de richtlijnen van het wassen en draai zo nu en dan ook een kookwasje. Verder houd ik de rubbers en het filter ook goed schoon. Het lijkt er na inspectie ook niet op dat de trommel stuk is.

Iemand enig idee wat de oorzaak van de mysterieuze vlekjes kan zijn?

Ik hoor het graag!

Hartelijke groet,

Lietje87

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:06

The Executer

Lekker belangrijk!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1232854 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:50:
Goedemiddag ,

Sinds een aantal weken tref ik met enige regelmaat vlekken op mijn pas gewassen wasgoed en vraag me af wat dit kan zijn. Ik heb een wasmachine van Samsung (ecobubble) die inmiddels 7 jaar oud is. De vlekken zijn bruin van kleur en meestal in de vorm van een klein rondje/spikkeltje.

Ik volg altijd de richtlijnen van het wassen en draai zo nu en dan ook een kookwasje. Verder houd ik de rubbers en het filter ook goed schoon. Het lijkt er na inspectie ook niet op dat de trommel stuk is.

Iemand enig idee wat de oorzaak van de mysterieuze vlekjes kan zijn?

Ik hoor het graag!

Hartelijke groet,

Lietje87
https://www.klusidee.nl/F...ken-in-wasgoed-t4809.html

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

@Anoniem: 1232854 Normaliter zou ik niet zomaar 1 ding roepen als de waarheid, maar met mijn historie durf ik het wel te roepen:
Die bruine spikkeltjes is het resultaat van een reactie van kalk in het water plus wasmiddel met sap van bepaalde planten in je tuin, waarschijnlijk blauwe regen of goude regen. Als je die snoeit komen er mini spettertjes op je die niet zichbaar zijn, maar dus zichtbaar worden ná het wassen.
Soms, wanneer je alle takken opruimt, hou je de uiteindes van de takjes tegen je kleding aan omdat het vaak veel takjes zijn die je wegsnoeit.

Mijn topic werd al genoemd hier, dus scroll daar even doorheen, daar staan foto's bij en alles. Misschien is dit het bij jou ook wel. Laat vooral ook even wat weten of het dit was.

EDIT: en plotsklaps heb ik een karmabadge van wasmachines 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 17-07-2019 13:56 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ellen Metselaar
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik heb ook lange tijd last gehad van bruine vlekjes op mijn wasgoed nadat ik een nieuwe wasmachine had gekocht.
Op advies van een kennis gebruik ik nu minder waspoeder (1 eetlepel) en draai ik regelmatig een was van 60 a 90 graden en sindsdien zijn er geen nieuwe vlekjes meer bij gekomen.
Het waspoeder is tegenwoordig nl geconcentreerd en nieuwe wasmachines gebruiken veel minder water. Hierdoor blijft er waspoeder in de trommel achter wat tesamen met water en vuil een vieze drab wordt en de vlekjes veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bedankt voor je toevoeging @Ellen Metselaar. Gezien het topic al 4,5 jaar oud is, sluit ik 'm wel :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.