Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Na een hoop reviews gelezen te hebben wil ik als upgrade voor mijn Samsung Galaxy s7 een S10e halen.

Echter na wat rondgekeken te hebben heb ik gelezen dat, hoewel de exynos versie ook een prima telefoon is, de snapdragon versie gewoon een stuk beter is op een aantal vlakken namelijk:

- Responsiviteit
- Verwerking van foto's
- Speakerkwaliteit
- Betere DAC voor geluid over de 3,5mm jack.

Nu zijn er een aantal winkels waar je voor ongeveer 50 euro extra deze versie kan krijgen.

Alleen nu vraag ik me af, loop je tegen problemen aan als je deze versie importeert? Het lijkt mij dat deze chip hier toch gewoon prima moet werken omdat hij ook in andere toestellen wordt gebruikt die hier worden verkocht (bijvoorbeeld de Oneplus 7 Pro)?

Of zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Daarnaast het garantie verhaal, heb je echt 0 garantie als je dit toestel importeert, of moet je het toestel bijvoorbeeld opsturen naar de V.S.?

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:38
Samsung doet Sim locks per regio, dus vraag is werkt de telefoon hier gewoon.

Voor garantie ben je aangewezen op de winkel waar je het koopt, dus lees de voorwaarden. Meestal duurt het gewoon veel langer omdat de winkel het dan terug moet sturen naar land van herkomst, dus niet met 1 of 2 maar 6 weken gerepareerd als voorbeeld.

Ik zou die 50 euro extra niet uitgeven, of een OnePlus 7 nemen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Bijna alle telefoons zijn tegenwoordig toch simlockvrij? Wat wel zou kunnen dat die versie bepaalde banden niet ondersteund voor 2g,3g en 4g, dat zou ik in ieder geval even onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Rixos dit is geen aankoopadvies, maar gaat over leveringen. Schopje dus van ATT naar TPL.

Verder is dit onderwerp al een aantal keer voorbij gekomen op Tweakers. Wat heb je er dus al zelf over gevonden? Het is namelijk wel de bedoeling om eerst wat eigen onderzoek te doen, voordat je een topic opent.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 17-07-2019 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
De geïmporteerde versies worden simlockvrij verkocht. Een Oneplus 7 pro wil ik niet voor gaan want die is veel te groot. Hoe kan ik er achter komen welke bands ondersteund worden? Toch wel gek hoor er gaan dit jaar nog meer telefoons komen met de 855 op de Europese markt. Waarom zouden dan bepaalde zaken niet ondersteund worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Rixos schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:12:
Hoe kan ik er achter komen welke bands ondersteund worden?
Die staan vermeldt bij de specificaties bij de winkels, vervolgens kan je die vergelijken met de banden die we in Nederland gebruiken.
Toch wel gek hoor er gaan dit jaar nog meer telefoons komen met de 855 op de Europese markt. Waarom zouden dan bepaalde zaken niet ondersteund worden?
Heeft niks met de SOC te maken, maar met antenne en modem configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Ah top thanks voor de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Volgens beide verkopende websites worden de 800, 900, 1800, 2100 en 2600 mhz banden allemaal ondersteund. Dus internet moet in ieder geval geen probleem zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AD31
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-05 02:05
Weet iemand waarom de 8gb ram 256gb versie niet in NL (of zelfs Europa?) te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Je hebt met deze toestellen ook geen VoLTE en VoWifi, dus bellen gaat dan bij KPN en Vodafone binnenkort over 2G.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Pagina: 1