Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grabbels
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-08 09:41
Ik heb mijn pijlen gericht op de galaxy s10e als mijn volgende smartphone. Nu zijner twee versies, de Exynos en de Snapdragon. Het lijkt er op dat we in Nederland alleen de Exynos te zien gaan krijgen.
Nu is het zo dat in tests blijkt dat de Snapdragon variant zowel krachtiger is als efficiënter, in alle opzichten dus beter.
In welke markten verschijnt de Snapdragon variant, en wat zijn de kansen om van hieruit te importeren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 15:13
Kun je via e-global bestellen. Wel even met PayPal betalen en verwacht niet te veel van de garantieafhandeling, want je zal het toestel moeten terugsturen naar Hong Kong geloof ik. Samsung repareert ze in ieder geval niet.

https://www.eglobalcentra...im-simlockvrij-zwart.html

[ Voor 52% gewijzigd door NotSoSteady op 13-03-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Grabbels dit gaat om aankoop, dus schopje van AND naar TPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grabbels
NotSoSteady schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:15:
Kun je via e-global bestellen. Wel even met PayPal betalen en verwacht niet te veel van de garantieafhandeling, want je zal het toestel moeten terugsturen naar Hong Kong geloof ik. Samsung repareert ze in ieder geval niet.

https://www.eglobalcentra...im-simlockvrij-zwart.html
Oei, da's wel vreemd, aangezien het wel om een legitiem Samsung product gaat neem ik aan?
Wat ik kan vinden is dat de Snapdragon in ieder geval op de Amerikaanse markt verschijnt, maar met zo'n toestel kun je voor garantie dus niet bij de Europese Samsung aankloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 15:13
Grabbels schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:19:
[...]

Oei, da's wel vreemd, aangezien het wel om een legitiem Samsung product gaat neem ik aan?
Wat ik kan vinden is dat de Snapdragon in ieder geval op de Amerikaanse markt verschijnt, maar met zo'n toestel kun je voor garantie dus niet bij de Europese Samsung aankloppen?
Samsung zal nationale garanties nakomen voor alle producten met EU-specificaties die zijn gekocht door een consument in de Europese Economische Ruimte, hieronder vallen de volgende landen:

Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Malta, Spanje, Portugal, Nederland, België, Luxemburg, Denemarken, Zweden, Finland, Polen, Hongarije, Tsjechische republiek, Slowakije, Oostenrijk, Slovenië, Estland, Letland, Litouwen, Griekenland, Cyprus, Roemenië, Bulgarije, Zwitserland, Noorwegen en Liechtenstein.

Als een product in een ander deel van de wereld gekocht is, kan Samsung Electronics Benelux geen reparaties garanderen. Raadpleeg de bij het toestel geleverde ‘Warranty Card’ voor Service Contact Punten en contact informatie. Bekijk ook de garantie pagina van Nederland en België voor meer informatie.

https://www.samsung.com/n...t-buitenland-heb-gekocht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten C
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-07-2022
is de exynos-versie van de galaxy s10e die eglobalcentral.nl verkoopt wel een Europees model dan?
want deze is ook beduidend goedkoper dan bij andere winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Ik heb ergens gelezen dat er ook nadelen aan de Snapdragon versie zijn, zo zou bv. Voice over wifi dan niet werken hier. Voor mij zou dat wel een deal breaker zijn wegens te slechte gsm ontvangst in mijn woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Inmiddels al iemand ervaring met een import S10e?

Ik ben dit nu zelf aan het overwegen. Eventuele verschillen welke ik ben tegengekomen
+ Betere audio DAC (verschil schijnt vrij groot te zijn)
+ Wat betere camera functionaliteit (en betere mogelijkheid Gcam)
+ Wat snellere chipset welke ook iets energie efficiënter is (7nm vs 8 nm)
+ minder risico op issues met oververhitting (als dit nog niet opgelost is)

- Minder goede garantie ondersteuning
- Enkel de chinese variant schijn een unlockable bootloader te hebben
- Kans op bijkomende Import/douane/handeling kosten ?
- Mogelijk geen VoLTE ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik kom er nu (pas) achter dat er verschillende s10e's in omloop zijn. Baal hier toch wel een beetje van. Ik heb gewoon een Nederlands model (Quallcom Exynos), maar de exacte reden voor het uitbrengen van de verschillende versies kan ik niet echt achterkomen. Tevens goede ervaringen met de Snapdragon's in mijn Xperia's, dus balen is het wel. Ook als je kijkt naar de verschillende Youtube filmpjes waarin de twee verschillende versies worden vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grabbels
Grooveman11 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:51:
Ik kom er nu (pas) achter dat er verschillende s10e's in omloop zijn. Baal hier toch wel een beetje van. Ik heb gewoon een Nederlands model (Quallcom), maar de exacte reden voor het uitbrengen van de verschillende versies kan ik niet echt achterkomen. Tevens goede ervaringen met de Snapdragon's in mijn Xperia's, dus balen is het wel. Ook als je kijkt naar de verschillende Youtube filmpjes waarin de twee verschillende versies worden vergeleken.
De Nederlandse versie is de Exynos, door Samsung zelf geproduceerd.
De reden voor twee verschillende versies is denk ik dat de Exynos patenten schendt in the Verenigde Staten, dit is tevens de enige plek waar de Qualcomm versie officieel wordt verkocht. Een ander gokje zou zijn dat Samsung niet genoeg Exynos processoren kan produceren voor alle S10's op de wereld, en daarom een versie met Qualcomm onder de motorkap de US markt heeft opgediend.
Afgezien van een paar "Exynos only" gimmicks waar de gemiddelde consument niets van heeft, lijkt de Qualcomm versie het op bijna alle vlakken van de Exynos te winnen, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Mickz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:59:
Inmiddels al iemand ervaring met een import S10e?

Ik ben dit nu zelf aan het overwegen. Eventuele verschillen welke ik ben tegengekomen
+ Betere audio DAC (verschil schijnt vrij groot te zijn)
Als het je om de DAC te doen is, dan kan je maar 1 ding doen en dat is wachten op de Europese release van de LG G8 ThinQ.

Die is by far superieur aan alle andere toestellen. Daar kan je prima een highend 250 ohmse koptelefoon aan hangen. Ik ben er zelf ook op aan het wachten :9
Pagina: 1