maakt beter_bed zijn Scandinavische bedden in Belgie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-12-2022
Hallo,

Ik heb in januari een bed gekocht bij beter_bed, een Scandinavische boxspring, ik noem even de naam niet omdat zij ook op internet zoeken naar mensen die klagen om daarop te reageren (beter_bed trollen) wat ik hier op Tweakers.net niet wil.

Het bed ligt voor geen meter. De 2 een persoonsmatrassen met pocketveren hebben ruim 12 cm hardschuim aan de zijkanten waardoor ik als ik in het midden van mijn bed lig (ik lig wel eens te draaien in mijn slaap waardoor ik soms in het midden terecht kom), ik in een kuil lig. Ligt echt voor geen meter, ik kan er niks anders van maken. Ik ben voor het eerst sinds 12 jaar weer door mijn rug gegaan. In eerste instantie kwam ik in de winkel met de vraag voor een 2 persoon matras maar de verkoper heeft mij overgehaald om 2 een persoonsmatrassen te nemen met een topper, ik had een extra dure topper genomen.

Na klagen bij de klanten service (ik klaagde binnen de 90 dagen) van hun stuurden ze mij een service monteur die mij terecht zei inderdaad ik zie de kuil in uw bed, hij begon zijn verkoop praatje: u moet u matrassen eens in de maand omdraaien waarop ik zei daarmee is het probleem niet opgelost. Ik was kwaad (beheerst) en drong er op aan dat ik een oplossing wil (tot op heden nog geen oplossing). De service monteur zei tegen mij dat ik de klantenservice moest bellen voor een annuleringsformulier. Toen ik de klantenservice belde wilde ze mij geen annuleringsformulier geven (op de website beterbed.nl zat de link naar een annuleringsformulier ook in een loop, is net veranderd). Ik zei dat ze de bedden zelf namaken in Azië, dit had ik gehoord van een verkoper, hij ontkende dat.

Toen de beste man weg ging verontschuldigde ik mij dat ik wat boos was en dat ik gezegd had dat ik van een verkoper gehoord had dat ze hun bedden zelf namaken in Azië. Hierop antwoordde de Service monteur ontspannen dat hun bedden in België gemaakt worden in hun eigen fabriek. Hoe bizar is dat?

Terwijl beter_bed toch echt adverteert dat het Zweedse bedden zijn uit Hastveda. Nu wil ik graag weten of iemand weet in welke fabriek in België deze bedden gemaakt worden?

Ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen waar in Belgie zij deze bedden maken
Karlsson is dus een eigen merk van Beterbed (wat ik heb begrepen van de mensen die in mijn topic hebben gepost, bedankt ik ben door jullie berichten niet meer boos). Ik dacht dat het ging om een onafhankelijk merk vanwege de https://web.archive.org/w...//karlsson-boxsprings.nl/ website, waardoor het leek op een Zweeds merk. Toen de serviceman van Beterbed zei dat ze de bedden zelf laten maken in België dacht ik dat ik opgelicht was. Waardoor ik dacht dat ik een ander bed gekregen had dan ik besteld had. De website http://karlsson-boxsprings.nl is nu verwijderd en door gelinkt naar de http://beterbed.nl website. Dan ben ik idd onterecht boos geworden, ik was misleid door de reklame van Beterbed. Excusses.

[ Voor 33% gewijzigd door Deckwitz op 17-07-2019 11:23 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:46

g0tanks

Moderator CSA
Wat maakt een bed Scandinavisch? Naar mijn mening vooral het ontwerp en eventueel de gebruikte materialen. Niet zozeer de plek waar het is gemaakt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 11:40

Trouble

Everything is awesome

Ik heb geen idee waar Beter Bed hun bedden (laat) maken. Maar ik weet vrij zeker dat met 'Scandinavische boxpring' eerder wordt bedoeld dat het de Scandinavische manier van slapen is. En dat is simpelweg een boxspring met topmatras.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01
Staat er geen label op het matrass ergens met "made in...."?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een Scandinavisch bed hoeft niet in Scandinavië gemaakt worden.

Net zoals een waterbed niet in water gemaakt wordt.

Het is een type style ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:30
Het is hier geen HK.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 16-07-2019 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 12:10

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het is hier geen HK.

[ Voor 82% gewijzigd door Ardana op 16-07-2019 17:31 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Misschien een rare vraag: waarom is het belanrgijk wáár die matrassen/bedden gemaakt worden?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1175350

Het is hier geen HK.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 16-07-2019 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:57
RaZ schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:59:
Een Scandinavisch bed hoeft niet in Scandinavië gemaakt worden.

Net zoals een waterbed niet in water gemaakt wordt.

Het is een type style ;)
Een betere vergelijking zou zijn:
Gouda of Goudse kaas

Dit wordt al geruime tijd niet meer in Gouda gemaakt, kan ook uit Polen komen of China.
Zolang ze het proces hanteren mag het Goudse kaas heten.

Daar is nog een leuke aflevering over van Keuringsdienst van waarde :)
YouTube: Keuringsdienst van Waarde - Goudse Kaas - 21 okt 2010

Net als dat in Vanilla vla, geen een toevoeging van vanille zit, en dat de kleur dmv wortels ofzo wordt gemaakt omdat we verwachten dat het geel moet zijn.

Wikipedia: Vanillevla

[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 16-07-2019 16:08 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tip voor de volgende keer; ga bij de aanschaf van een volgend bed deze testen wanneer je goed uitgerust bent en wakker bent. Op die manier voel je goed verschil tussen de matrassen en welke wel goed zijn en welke niet. Hoe later op de dag, hoe groter de kans dat alles lekker voor je ligt, omdat je gedurende dag toch wel wat moeier wordt.

Was een tip dat ik ooit kreeg van een cesar- en manueeltherapeut.
Coach4All schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:03:
En Franse frietjes in België en Vlaamse friet in Nederland.....
Sterker nog, de term Franse frietjes heeft een heel andere reden/oorzaak. Engelse soldaten in Belgie kwamen smalle frietjes tegen. Het werkwoord voor smaller maken in het Engels is 'to french', maar een domme Hollander en/of Belg hebben dat dus als French opgevat; Frans. Het is dus meer door een woordspeling zo gekomen. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2019 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geen idee waar de matrassen gemaakt worden, maar het land waar iets vandaan komt hoeft niet het land te zijn waar het gemaakt is. Vaak is het ontworpen/uitgedacht in dat land en dan ergens goedkoop gemaakt.
Apple heeft dit expliciet zo op hun verpakking moeten vermelden.

Als het goed is heb je bij BeterBed toch iets van 100 dagen proefslapen? Kan je daar geen gebruik van maken en de matrassen terugsturen?

beetje offtopic:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3QB5l4WIAU-mLY.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 16-07-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
Nouw als ik een merk trui koop in een dure winkel voor 400,- en het blijk een nep merk trui te zijn uit bv Turkije met Turkse kwaliteit is dat strafbaar https://www.intellectueeleigendom.nl/nep-merkkleding/. Nep producten verkopen mag niet. Producten maken en verkopen alsof je een heel duur Scandinavisch bed verkoop maar hem zelf laat maken in Belgie in een eigen fabriek is oplichterij. Zo kan iedereen wel miljonair worden. Dat zal even lekker worden. Daar hebben we wetten en regels voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-07 12:56
Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:09:
Nouw als ik een merk trui koop in een dure winkel voor 400,- en het blijk een nep merk trui te zijn uit bv Turkije met Turkse kwaliteit is dat strafbaar https://www.intellectueeleigendom.nl/nep-merkkleding/. Nep producten verkopen mag niet. Producten maken en verkopen alsof je een heel duur Scandinavisch bed verkoop maar hem zelf laat maken in Belgie in een eigen fabriek is oplichterij. Zo kan iedereen wel miljonair worden. Dat zal even lekker worden. Daar hebben we wetten en regels voor.
Heb je wel goed geslapen? Ik zou maar eens gaan bijlezen over waarom het zo heet.

En als jij in de winkel een shirt van 400eu koopt en die is nep koop je dat niet in een dure winkel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nouw als ik een merk trui koop in een dure winkel voor 400,- en het blijk een nep merk trui te zijn uit bv Turkije met Turkse kwaliteit is dat strafbaar https://www.intellectueeleigendom.nl/nep-merkkleding/. Nep producten verkopen mag niet.
Maar nepproducten is wat anders dan een 'scandinavisch' bed kopen die elders geproduceerd is.
Producten maken en verkopen alsof je een heel duur Scandinavisch bed verkoop maar hem zelf laat maken in Belgie in een eigen fabriek is oplichterij. Zo kan iedereen wel miljonair worden. Dat zal even lekker worden. Daar hebben we wetten en regels voor.
Het ligt dus heel erg aan hoe je de term scandinavisch opvat.

De Mini is een merk van BMW, dat is een Duits bedrijf. Het wordt een Duitse auto genoemd (want het merk is Duits), maar de Mini's worden geproduceerd (sinds 2014) bij VDL Nedcar in Nederland. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2019 16:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
Maar beste man, wat nou als Gucci zijn fabriek naar Turkije heeft verplaatst. Dan komt je dure trui toch uit Turkije?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik woon in Noorwegen en weet niet wat een bed Scandinavisch maakt. Het enige merk waarvan ik zeker ben dat ze de bedden in Zweden maken, is Hästens, maar die verkopen ze niet bij Beter Bed.

Dus dan is het waarschijnlijk een type-aanduiding, en dan kan het van alles zijn. Inderdaad dat ze een fabriek hebben in Azie (en waarom zou dat erg zijn), of een fabriek in België. Of dat ze componenten daar vandaan halen waar het kostentechnisch het meest efficient is.

Uiteindelijk heb jij een aanschaf gedaan waar je niet tevreden over bent. En dan zul je moeten kijken of je er met de verkoper uit komt om om te ruilen, of je zult het moeten accepteren.

Als ik mag vragen, was de aanschaf aan de goedkope kant, of heeft het best wel een duit gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
Een betere vergelijking zou zijn:
Gouda of Goudse kaas

Dit wordt al geruime tijd niet meer in Gouda gemaakt, kan ook uit Polen komen of China.
Zolang ze het proces hanteren mag het Goudse kaas heten.

Hoe zit dit dan bij Edammer kaas. die hebben die naam wel terug gekregen van kaas die niet door Edammers gemaakt worden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:06
aub
Het Scandinavisch slapen is een andere benaming voor een boxspring bed met een extra topmatras bovenop de bestaande matrassen. Hierdoor krijgt het bed een luxere uitstraling en wordt de indruk gewekt dat het slaapcomfort verbetert....

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
dehardstyler schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:11:
[...]

Maar beste man, wat nou als Gucci zijn fabriek naar Turkije heeft verplaatst. Dan komt je dure trui toch uit Turkije?
dan is het nog steeds een fabriek van Gucci en niet hun eigen fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Edammer is gewoon een soort kaas? Zie ook Wikipedia: Edam cheese.
Hier wordt ook heel snel al bij aangegeven 'originated' en 'is named after', dus daar komt het van origine vandaan, maar dat betekend niet dat het heden ten dage daar vandaan komt. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2019 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06
Je haalt nu merkenrecht en afkomst door elkaar.
Als ik het merk Nike bezit, mag ik overal ter wereld (en desnoods op de maan) schoenen met die naam en dat logo maken. Maar niemand anders mag dat.

Maar zoals al eerder gezegd, Amerikaanse Fritessaus maken ze overal, even als Griekse kaas, Zaanse mayo enz. Het gaat om de stijl, niet om de afkomst.

Er bestaan handelsverdragen voor een aantal hele specifieke producten. Champagne bijvoorbeeld, mag enkel in één specifieke regio gemaakt worden. (3x raden welke). Maar dat komen de wereldleiders overeen voor hele specifieke gevallen, zeker niet voor Amerikaanse fritesaus en Scandinavische bedden.

[ Voor 13% gewijzigd door Nijn op 16-07-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Ja, maar als jij een Gucci trui in een dure winkel koopt, dan komt die toch gewoon uit de Gucci fabriek waar dan ook ter wereld? ls jij een Scandinavisch Auping bed koopt en ze maken die in Timboektoe, dan is het toch nog steeds een kwalitatief Auping bed, naar "Scandinavische" specificaties? (Auping is een goed bedden merk, voor zover ik een beddenmerk kan beoordelen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
Nijn schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Je haalt nu merkenrecht en afkomst door elkaar.
Als ik het merk Nike bezit, mag ik overal ter wereld (en desnoods op de maan) schoenen met die naam en dat logo maken. Maar niemand anders mag dat.

Maar zoals al eerder gezegd, Amerikaanse Fritessaus maken ze overal, even als Griekse kaas, Zaanse mayo enz. Het gaat om de stijl, niet om de afkomst.
Karlsson is een merk uit Hästveda Zweden wat beter_bed nu zelf maakt in België, of zie dat dat nu verkeerd

Waarom zegt die service man van beter_bed dat ze die bedden zelf maken in België?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En bovendien haalt de TS ook nog eens het bed (de bodem/ombouw dus) zelf en het gebruikte matras door elkaar. :?

Het matras is eigenlijk nog veel belangrijker.
Je moet niet blijven doorzagen over de naam van het bed c.q. waar het al dan niet gemaakt zou zijn. Maar je moet je aandacht richten op het matras.

Who cares waar het gemaakt wordt? En wat voor een naampje ze er aan geven?
Het gaat er toch om dat het matras geschikt is voor jouw slaapwijze en lichaamsbouw?

Net alsof een Scandinaviër alleen maar zou kunnen slapen op een Scandinavisch bed. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 16-07-2019 16:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:06

Kheos

FP ProMod
CH4OS schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:07:
Sterker nog, de term Franse frietjes heeft een heel andere reden/oorzaak. Engelse soldaten in Belgie kwamen smalle frietjes tegen. Het werkwoord voor smaller maken in het Engels is 'to french', maar een domme Hollander en/of Belg hebben dat dus als French opgevat; Frans. Het is dus meer door een woordspeling zo gekomen. ;)

de versie die ik ken is dat het frenched (want op dunne staafjes gesneden) fried (want in hete olie gebakken) potatoes zijn.

Niemand die dat lang volhield, dus werd het al gauw

frenched, fried potatoes => french'd, fried's => french fries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
Het zelf maken van producten in een eigen fabriek en er een originele naam van een duur merk aan hangen is naar mijn inziens oplichterij. In de winkel een echt merk bed neer zetten zodat klanten er lekker op liggen maar vervolgens in het buitenland de boel namaken en verkopen als echt. dat kan toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijn
Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:19:
[...]

Karlsson is een merk uit Hästveda Zweden wat beter_bed nu zelf maakt in België, of zie dat dat nu verkeerd

Waarom zegt die service man van beter_bed dat ze die bedden zelf maken in België?
Ja, dat zie je verkeerd.

Karlsson is een merk van Beter Bed Holding N.V. gevestigd in Uden. En zo te lezen produceren die bedden in België

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:25:
Het zelf maken van producten in een eigen fabriek en er een originele naam van een duur merk aan hangen is naar mijn inziens oplichterij.
Het is geen oplichting. Wel illegaal, dan is het inbreuk op merkenrecht.
In de winkel een echt merk bed neer zetten zodat klanten er lekker op liggen maar vervolgens in het buitenland de boel namaken en verkopen als echt. dat kan toch niet!
Jij denkt dat alles wat je koopt gemaakt moet zijn in het land waar je woont of zo? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:43
Het zelf maken van producten in een eigen fabriek en er een originele naam van een duur merk aan hangen is naar mijn inziens oplichterij. In de winkel een echt merk bed neer zetten zodat klanten er lekker op liggen maar vervolgens in het buitenland de boel namaken en verkopen als echt. dat kan toch niet!
Wat is nu de relevantie met je TS?

Dit topic lijkt langzaam te ontsporen naar kromme vergelijkingen..

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat maken ze na dan? Het is toch gewoon hun eigen merk? :?

Swiss-Sense komt ook uit China...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
een Quote van een oude website van Karlsson:

Kårlsson is de bron van die unieke slaap-ervaring, dat Scandinavische slaapgenot. Ontstaan uit de kennis en ervaring van een familiebedrijf uit het Zweedse plaatsje Hastveda en daardoor hét toonbeeld van vakmanschap. Ontdek het ongekende comfort, de kwaliteit en unieke sfeer, voor een betaalbare prijs. Kårlsson, dat is een nachtrust waar je ú tegen zegt. Godnatt…

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-07 14:07

Kek

3flix

Deze hele discussie is best wel komisch, vooral de TS die niet snap dat een Scandinavische boxspring niets anders dan een naam is. en niet persé betekend dat iets duurder is of uit een specifieke regio vandaan moet komen...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:28:

Kårlsson is de bron van die unieke slaap-ervaring, dat Scandinavische slaapgenot. Ontstaan uit de kennis en ervaring van een familiebedrijf uit het Zweedse plaatsje Hastveda en daardoor hét toonbeeld van vakmanschap. Ontdek het ongekende comfort, de kwaliteit en unieke sfeer, voor een betaalbare prijs. Kårlsson, dat is een nachtrust waar je ú tegen zegt. Godnatt…
En de kennis en ervaring vanuit Hastveda is verplaatst naar België. Godnatt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01

Kan nog steeds dat het bed in China/Turkije/Polen gemaakt is.

Als je vind dat het bed inderdaad heel anders is dan in de winkel, dan zal je moeten kijken of je wel hetzelfde model hebt gekregen. Als dat klopt zou je in de winkel nog eens kunnen gaan liggen, en indien dat heel anders is kun je misschien met ze kijken waardoor dat komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In de winkel heb jij ook gewoon op een bed uit België gelegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nijn

Duidelijk. Dus één van de ontwerpers, waarschijnlijk een freelancer die 3 uur naar het product gekeken heeft, heeft familiebanden met een grootvader die ooit een bed heeft gebouwd als onderdeel van zijn werkzaamheden voor zijn timmermansbedrijf. Dat is letterlijk alles wat daar staat.

Edit: Sterker nog, ik was te positief.
Hästveda is een plaatsje met 1600 inwoners. En een beddenfabriek van Hilding Anders AB. Die fabriek bestaat nog. Uit de tekst blijkt dat er een nieuw bedrijf ontstaan is met kennis en ervaring van. Kortom, één van de mensen van Hilding Anders AB heeft ooit een boek geschreven of een rondleiding gegeven.

Karlsson is een door Beter Bed geregistreerd merk. Punt. Het is een huismerk van Beter Bed. Het enige wat die tekst echt duidelijk maakt is dat de producent niet het originele scandinavische familiebedrijf is. Blijkbaar produceert Beter Bed die bedden in België en ben jij niet tevreden met de kwaliteit. Vervelend, maar ik zie niets illegaals of ook maar fouts.

[ Voor 27% gewijzigd door Nijn op 16-07-2019 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dus omdat een (marketing) tekstje schrijft dat het ergens vandaan komt, is dat ook gelijk het toonbeeld van vakmanschap? Geloof je dat ook allemaal direct? (Serieuze vraag)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:19
Scandinavisch slapen is een boxspring met topper. Verder komt beter bed inderdaad uit het verre oosten. Even als dat swiss sense niet uit Zwitserland komt, maar uit de Filipijnen. Mooi marketing budget om mensen lekker te maken, maar het is een droevige kwaliteit. Helaas kopen steeds meer mensen een bed online zonder het ooit getest te hebben. Dan loop je al snel tegen een marketing machine aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
ben nu toch wel benieuwd wat Scandinavisch slapen nu eigenlijk is. Is dat inclusief het feit dat hier in Oslo (toch nu niet bepaald het verre Noorden), het op dit moment 20 uur per dag licht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

DAzN schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:35:
ben nu toch wel benieuwd wat Scandinavisch slapen nu eigenlijk is. Is dat inclusief het feit dat hier in Oslo (toch nu niet bepaald het verre Noorden), het op dit moment 20 uur per dag licht is?
powernapjes op je bed met topper ofzo..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:57
Nee het is echt niks speciaals blijkbaar, kende het zelf ook niet.
https://www.sleepwise.be/...pen/scandinavisch-slapen/

Het is gewoon een boxspring met topmatras die luxe uitstraalt, zegt dus verder niks over de kwaliteit die alsnog ruk kan zijn.

Denk dat de TS even bewust moet worden van het feit dat niet alle "stijlen" "processen "merk namen" evengoed zijn beschermd in het verleden, waardoor iedereen ter wereld het mag maken en uitgeven, soms is het nog enkel beperkt tot de EU.

Meer dan 80% wat je in de supermarkt vind, liegt in principe of misleid je en dat komt puur voort omdat een land, regio of stad het niet een beschermde naam heeft gegeven.

[ Voor 26% gewijzigd door Turismo op 16-07-2019 16:44 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
Maar tot nu toe kan niemand me nog vertellen of ze een link geven van de fabriek waar beterbed die bedden maken. ik zou dan nog steeds wel graag willen weten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:40:
Maar tot nu toe kan niemand me nog vertellen of ze een link geven van de fabriek waar beterbed die bedden maken. ik zou dan nog steeds wel graag willen weten
en wat zei Beter Bed toen je de vraag stelde waar hun bedden gemaakt worden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Waarom dan?
Slaap je dan beter? Zijn dan ineens je matrasproblemen opgelost?

Of gaat het daar niet over? 8)7

De Duitse wiki:
Wikipedia: Beter Bed – Wikipedia
geeft ook wat info.
En hier: Wikipedia: Beter Bed staat dat:
Beter Bed's strategy changed during this period, returning to its core activities, the trading and selling of bedroom furniture and accessories and turning away from producing its own goods.
al jaren geleden ze zelf niks meer fabriceren...

[ Voor 39% gewijzigd door ehtweak op 16-07-2019 16:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
Kek schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:41:
[...]

en wat zei Beter Bed toen je de vraag stelde waar hun bedden gemaakt worden?
ontkennen in alle toon aarde wat de service man van beterbed zei dat ze de bedden in Belgie maken over de telefoon

zo'n service man is toch ooit een top verkoper geweest, die zal dat wel weten neem ik aan. waarom zou die dat zeggen anders, om kolen op mijn hoofd te leggen, om mij kwaad te maken. Hij schrok er zelf van dat hij het zei. hij ging snel weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

Tijntje

Hello?!

Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:45:
[...]

ontkennen in alle toon aarde wat de service man van beterbed zei dat ze de bedden in Belgie maken over de telefoon

zo'n service man is toch ooit een top verkoper geweest, die zal dat wel weten neem ik aan. waarom zou die dat zeggen anders, om kolen op mijn hoofd te leggen, om mij kwaad te maken. Hij schrok er zelf van dat hij het zei. hij ging snel weg
Waarom zou hij een top verkoper zijn geweest? Dat klinkt niet als een logisch carrière pad.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 17:27
Ik had laatst Belgisch bier gemaakt, in Nederland :7.

Wil je weten waar het bed geproduceerd wordt? Of het matras? Of de pootjes van je boxspring?
Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:45:
[...]
Van topverkoper naar Serviceman. Uhm, nee dat lijkt mij weer een vreemde aanname. Serviceman is waarschijnlijk goed met zijn handen. Topverkoper met zijn babbels. Klinkt dus niet aannemelijk.

Voor zover mij bekend doet BB alleen productie van MLine, de rest komt ergens anders vandaan. Maar het is een beetje vragen als "In welk land is mijn auto geproduceerd?".

[ Voor 74% gewijzigd door Raznov op 16-07-2019 16:50 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Het is hier geen HK.

[ Voor 74% gewijzigd door Ardana op 16-07-2019 17:34 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:19
Ze werken niet met 1 fabriek, dus dat antwoord ga je ook niet krijgen. Ze hebben meerdere productie locaties en nog veel meer toeleveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is hier geen HK.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 16-07-2019 17:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij is het issue dat Topicstarter een 2 persoonsbed heeft met 2 1-persoonsmatrassen en ja als je dan in het midden van dat bed gaat liggen, dan lig je niet echt prettig. Je moet ook in het midden van een matras liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zie s0ulmaster in "maakt beter_bed zijn Scandinavische bedden in Belgie?" ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
waar gaat dit naar toe???
Stel je voor dat Apple - een Amerikaans bedrjif nota bene!- zijn Amerikaanse producten in het buitenland zou laten maken. Schande!

ow wacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijn
Nou, ik heb het geprobeerd op te zoeken voor je. Zo te zien maakt Beter Bed die bedden niet, dat is uitbesteed aan een externe partij. Beter Bed heeft namelijk al in 2005 hun laatste fabriek verkocht.

Welke partij dat is? Geen idee. En ja, die kan in België zitten. Of in China. Sterker nog, hij zou zelfs in Zweden kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izamito
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-07 12:08
De vraag vooral is, wat doet dat er toe.

Scandinavisch bed is kort door de bocht geen garantie van waar het gebouwd is, maar hoe het gebouwd is (boxspring met topper dus).

Daarnaast slaapt een bed met 2 matrassen in het midden altijd slechter, omdat je daar de randen van de twee matrassen hebt waar minder ondersteuning mogelijk is (dus een kuiltje).

Je hebt twee opties als je het mij vraagt:
- Stuur het bed terug en krijg je geld terug (als dat nog kan)
- Je les hieruit leren en in het vervolg meer onderzoek doen naar wat Scandinavisch slapen in houdt.

"Tja, als je Lego niet meer leuk vindt, dan ben je pas echt oud."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Het is hier geen HK.

[ Voor 75% gewijzigd door Ardana op 16-07-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-07 14:11
Raznov schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:47:
Ik had laatst Belgisch bier gemaakt, in Nederland :7.

Wil je weten waar het bed geproduceerd wordt? Of het matras? Of de pootjes van je boxspring?

[...]

Van topverkoper naar Serviceman. Uhm, nee dat lijkt mij weer een vreemde aanname. Serviceman is waarschijnlijk goed met zijn handen. Topverkoper met zijn babbels. Klinkt dus niet aannemelijk.

Voor zover mij bekend doet BB alleen productie van MLine, de rest komt ergens anders vandaan. Maar het is een beetje vragen als "In welk land is mijn auto geproduceerd?".
En MLine hebben ze van BMW gepikt :+ Ik zou het bed terug sturen 8)7

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het is hier geen HK.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 16-07-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 14:28
Ik heb ook een bed gekocht bij Beter Bed en ik heb hier wel heel goede ervaringen mee... Maakt mij geen hol uit waar dit bed vandaan komt.

Jouw probleem is dat je inderdaad voor 2 1-persoonsmatrassen hebt gekozen. Als je nooit in het midden van je bed gaat liggen is dat geen probleem...
Maar ik lig altijd in't midden of dwars dus ik heb van in't begin gekozen voor een 2 persoons Emma matras. Ligt echt zalig!

Bij die Emma matras zit een 100 nachten proefslapen garantie... ik weet niet welke matrassen jij hebt maar misschien dat er daar wel iets mee te regelen valt? Dat zij die 2 matrassen terugnemen en jij een grote 2 persoonsmatras in de plaats krijgt?

*Edit: ik zie net dat je die al in januari gekocht hebt dus zelfs aan die 100 dagen zal je niet veel meer hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door Fragbeestje op 16-07-2019 16:58 . Reden: topic start niet goed gelezen ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:52:
[...]
Zie s0ulmaster in "maakt beter_bed zijn Scandinavische bedden in Belgie?" ;)
Snap ik, maar ik ben vooral nieuwsgierig voor de marketing hierachter :) Ik slaap hier beter, maar dat komt voornamelijk omdat het hier tijdens de winter heerlijk koud is.

Plus ik heb een goed bed, nog geen Hästens helaas, maar dat wordt wel mijn volgende bed.

TS, ik denk dat je je hebt laten impalmen door de marketing. Er is niet zoiets als "Scandinavisch" slapen, en dat betekent dat er geen merkbescherming is op dat concept.

Kortom, je zult op zoek moeten naar een mogelijkheid om deze koop zo aangenaam mogelijk te maken, of te ontbinden als dat een optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 14:28
Quantor schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:50:
Volgens mij is het issue dat Topicstarter een 2 persoonsbed heeft met 2 1-persoonsmatrassen en ja als je dan in het midden van dat bed gaat liggen, dan lig je niet echt prettig. Je moet ook in het midden van een matras liggen.
Dat ^^
OF natuurlijk gewoon een fatsoenlijke topper eroverheen gooien. :P

(Maar iets zegt mij dat je die al hebt? Hoe kun je het anders Scandinavisch slapen noemen. 8)7)

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 16-07-2019 16:59 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Omdat de term Scandinavische gebruikt wordt vind je dat het ook in Noorwegen, zweden of (noord) finland gemaakt moet worden? En dan ook meteen oplichting noemen... Veel dingen van merken komen niet uit het land van waar het bedrijf zit. Veel dingen van Philips komen uit china/polen en andere landen. Dat is dan ook oplichting?

Je vind het matras niet fijn legen. Dat heeft toch niks te maken met waar het bed gemaakt is?

Ga opzoek naar een oplossing over het matras i.p.v. je nutteloos zorgen te maken over waar je bed gemaakt is en roepen dat het oplichting is.

En in het midden van 2x een 1 persoon matras heb je altijd een kuil zelfs met een topper van 5 cm dik.

[ Voor 5% gewijzigd door geforce5_guy op 16-07-2019 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:16

Barrycade

Through the...

Het is hier geen HK.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 16-07-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:55:
De 2 een persoonsmatrassen met pocketveren hebben ruim 12 cm hardschuim aan de zijkanten waardoor ik als ik in het midden van mijn bed lig, ik in een kuil lig.
ja, da's nogal wiedes natuurlijk. Dat heb je altijd met 2 1-persoonsmatrassen. Dat was misschien geen best idee.
En dat heeft natuurlijk geen hol te maken met je bed. 8)7

Success met je zoektocht naar wie je bed gemaakt heeft. :w

Ik ben zeker dat ze je gaan kunnen vertellen dat als je op de rand van 2 matrassen ligt, je in een kuil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 19:35
Beter Bed == Swiss Sense en de verkoper daar zei dat ze in Maleisië werden gemaakt. Vandaar de 12 weken levertijd ook vaak, want... boot.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:55:

Het bed ligt voor geen meter. De 2 een persoonsmatrassen met pocketveren hebben ruim 12 cm hardschuim aan de zijkanten waardoor ik als ik in het midden van mijn bed lig, ik in een kuil lig. Ligt echt voor geen meter, ik kan er niks anders van maken.
Was dit in de winkel niet zo? Heb je gekregen wat je hebt gekocht?

Want als je gewoon hebt gehad wat je hebt gekocht, dan ga je echt geen discussie winnen met een futiliteit dat de fabriek niet in Scandinavië staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is hier geen HK.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 16-07-2019 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 00:40

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als je denkt dat je een ondeugdelijk product gekregen hebt vanwege de snelle kuilvorming moet je dat punt gewoon aanhalen en niet gaan beginnen over waar het product eventueel gemaakt is want dat maakt voor jouw probleem verder niks uit eigenlijk.

Maar wil je gewoon per se je gelijk halen in de discussie dat een Scandinavisch matras nooit buiten Scandinavië gemaakt zou mogen worden dan gaat het heel snel een Griekse yoghurt discussie worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Ik had trouwens een Karlsson box met 2 matrassen en een topper.

Voor mij een keiharde (aka plank) vind ik heerlijk slapen,
En voor mijn huidige ex een soort spons....

Topper daar bovenop en echt heerlijk slapen, hoevaak ik niet te laat uit bed kwam voor werk door dat bed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 25-07 00:38

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Ik ga zo dit topic opschonen. Voor nu een waarschuwing: het is hier geen HuisKamer, gedraag je conform onze regels.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
Basekid schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:59:
Staat er geen label op het matrass ergens met "made in...."?
nee staat er niet op ...
Kheos schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:00:
[...]

ja, da's nogal wiedes natuurlijk. Dat heb je altijd met 2 1-persoonsmatrassen. Dat was misschien geen best idee.
En dat heeft natuurlijk geen hol te maken met je bed. 8)7

Success met je zoektocht naar wie je bed gemaakt heeft. :w

Ik ben zeker dat ze je gaan kunnen vertellen dat als je op de rand van 2 matrassen ligt, je in een kuil ligt.
ik kwam in de winkel ook voor een 2 persoon-matras maar die verkoper heeft mij een 2 x een persoon-matras met een topper aangepraat omdat de topper dan 2 persoon is. nu weet ik dus dat je dan in een kuil ligt.

[ Voor 63% gewijzigd door Ardana op 16-07-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
Niet dubbel-posten svp, maar je posts samenvoegen.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 16-07-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:06
Wat is nou het probleem?
Dat je bed slecht ligt, of waar je matras vandaan komt?

Gokje: het eerste. Als je matras heerlijk lag was er niks aan de hand, en had je iedereen verteld hoe goed het was. Ook al kwam het matras uit Noord-Korea.

Wat heb je met BeterBed afgesproken over het vervolg?

Ik heb zelf niks te klagen over mijn matras van Beter Bed trouwens

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 16-07-2019 17:40 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:53
Hippocampus schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:24:
Als je denkt dat je een ondeugdelijk product gekregen hebt vanwege de snelle kuilvorming moet je dat punt gewoon aanhalen en niet gaan beginnen over waar het product eventueel gemaakt is want dat maakt voor jouw probleem verder niks uit eigenlijk.

Maar wil je gewoon per se je gelijk halen in de discussie dat een Scandinavisch matras nooit buiten Scandinavië gemaakt zou mogen worden dan gaat het heel snel een Griekse yoghurt discussie worden. ;)
Geografische plaatsnamen zijn in vele gevallen zeker wel beschermd. Parma ham mag alleen uit de regio Parma komen en goudse kaas alleen uit Gouda, andere bekende is Champagne. Precies de reden dat de oplettende consument al is opgevallen dat je bijna alleen maar "Griekse stijl" yoghurt vindt, want jawel, Griekse yoghurt is gemaakt in... Het is Europese wetgeving en er is volgens mij zelfs een lijst wat er onder valt.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deckwitz
Hippocampus schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:24:

na mijn klagen heeft beterbed nu de karlsson website waar zij zeggen dat karlsson Zweeds is uit Hastveda verwijderd en die webadres doorgelinkt naar beterbed.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 18:34
Ik ben even op de site van beter bed gaan kijken:

https://www.beterbed.be/b...ns/?variationCode=1026230

De prijs lijkt me hoog genoeg om toch iets te verwachten.
Het enige wat hier scandinavisch is, dat is de naam. Nergens staat er waar dat bed gemaakt wordt.
Misschien heeft de verkoper dat gezegd... maar ja, die vertelt toch wat hij wil, en ik garandeer je dat hij het meestal niet eens weet.
Maakt niet uit bij dit bed.

Jij kan garantie of omruil krijgen als je kan aantonen dat er een defect is (een kuil van 1cm is geen defect).

Heb je op dat bed gelegen? Langer dan 2 minuten?
Wat je beschrijft kon je gezien hebben in de winkel.

En vergeet ineens dat de plaats waar iets gemaakt wordt bepalend is voor de kwaliteit. De gekozen materialen en de specificaties bepalen wat wij met kwaliteit bedoelen. Kwaliteit heeft ook niet veel met levensduur te maken. Specificaties wel.)

(eigenlijk is dit niet eens de definitie van kwaliteit: kwaliteit is bewijzen dat je voldoet ten allen tijde aan je specificaties. Als ik specifeer dat een knop 100.000 keer moet kunnen bediend worden, en die haalt 105.000, dan is die perfect. Als ik 1mio bedieningen specifieer, dan krijg ik een andere knop. )

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
Bob-B190 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:45:
[...]

Geografische plaatsnamen zijn in vele gevallen zeker wel beschermd. Parma ham mag alleen uit de regio Parma komen en goudse kaas alleen uit Gouda, andere bekende is Champagne. Precies de reden dat de oplettende consument al is opgevallen dat je bijna alleen maar "Griekse stijl" yoghurt vindt, want jawel, Griekse yoghurt is gemaakt in... Het is Europese wetgeving en er is volgens mij zelfs een lijst wat er onder valt.
Ja dat bedoel ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 00:40

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Bob-B190 Juist waarom ik het aanhaalde. De vraag is dan dus of @Deckwitz een punt heeft dat hem iets verkocht is wat men zo niet had mogen noemen en eventueel daarbij komende kwaliteit verwachtingen?

Maar stel dat de in België geproduceerde Scandinavische bedden nu wel kwalitatief in orde waren, had de TS dan nog steeds geklaagd dat het product niet voldeed aan de juiste benaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:53
Hippocampus schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:57:
@Bob-B190 Juist waarom ik het aanhaalde. De vraag is dan dus of @Deckwitz een punt heeft dat hem iets verkocht is wat men zo niet had mogen noemen en eventueel daarbij komende kwaliteit verwachtingen?

Maar stel dat de in België geproduceerde Scandinavische bedden nu wel kwalitatief in orde waren, had de TS dan nog steeds geklaagd dat het product niet voldeed aan de juiste benaming?
Die wetgeving gaat enkel over agrarische producten/voeding dus voor TS blijft non-conformiteit over.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijn
Bob-B190 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:45:
[...]

Er is inderdaad een lijst van een aantal hele specifieke gevallen die grondig uitonderhandeld zijn. Dat betreft een "Protected Geographical Indication" of "Protected Designation of Origin". Daar staat Feta kaas bijvoorbeeld op, maar Griekse kaas niet.

Scandinavische bedden vallen daar zeker niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
Bob-B190 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:58:
[...]
Die wetgeving gaat enkel over agrarische producten/voeding dus voor TS blijft non-conformiteit over.
Ja non-conformiteit, je verwacht voor die prijs ook kwaliteit, misleidende reclame via een "onafhankelijke" website die ze nu weg gehaald hebben. ja ik ben kwaad. en nu zoek ik recht.

[ Voor 21% gewijzigd door Deckwitz op 16-07-2019 18:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga je het land van herkomst echt als non-conformiteit proberen aan te voeren?

Ik denk dat je je tijd echt heel veel beter kunt besteden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:22:
[...]

Ja non-conformiteit, je verwacht voor die prijs ook kwaliteit, misleidende reclame via een "onafhankelijke" website die ze nu weg gehaald hebben. ja ik ben kwaad. en nu zoek ik recht.
Wat is er hier nou in vredesnaam misleiding aan?

Scandinavisch slapen is GEEN beschermde term. Het betekent niks meer dan dat je een topmatras hebt.

Wat is nou in vredesnaam je probleem? Dat is toch dat je bed niet lekker ligt? Misschien moet je je daar op focussen in plaats van deze onzin steeds aanhalen.... wellicht wordt je dan ook serieus genomen bij Beter Bed.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Als ik het goed begrijp heb je 100 dagen kunnen testslapen, maar in die tijd niet genoeg ongemak ervaren om de koop terug te willen draaien, en ben je nu zó ontevreden dat dit je boos maakt en je koste wat het kost je recht wilt halen. Is er iets veranderd na die eerste 100 dagen wat het matras zodanig anders doet aanvoelen?

vergeet verder dat fabrieksverhaal, bb mag produceren waar ze maar willen, zolang ze nergens claimen dat er ergens anders wordt geproduceerd (niet te verwarren met de term “scandinavisch slapen” die niets let productielocatie te maken heeft. Dat staat los van of het product deugdelijk is en je daar nogniets kan claimen. Een echt “gat” gevoel lijkt me niet de bedoeling binnen 6 maanden. Maar recht hebben en krijgen zijn twee verschillende zaken natuurlijk.

PS: volgende keer als je goedkoop én service wilt: Ikea. Daar kan je na 9 jaar en 11 maanden nog terugkomen met alleen de melding “mijn matras heeft een kuil” en krijg je 100% geld terug. Zou niet uit moeten kunnen natuurlijk, want elk matras gaat wel enigszins doorliggen na 10’jaar, maar omdat er maar weinig zijn die dit ook echt terugbrengen en een punt maken is het marketing-deel “10 jaar garantie!” effectiever dan de kosten van die paar retouren ;) .. Zelfde met rode keukenkast-frontjes die verkleuren in zonlicht: gewoon garantie. Zelf beide voorbeelden nooit in praktijk gebracht maar wel in directe omgeving casussen gezien, dus is echt waar , geen hear-say ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 16-07-2019 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tommie12 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:49:
Ik ben even op de site van beter bed gaan kijken:

https://www.beterbed.be/b...ns/?variationCode=1026230

De prijs lijkt me hoog genoeg om toch iets te verwachten.
Het enige wat hier scandinavisch is, dat is de naam. Nergens staat er waar dat bed gemaakt wordt.
Misschien heeft de verkoper dat gezegd... maar ja, die vertelt toch wat hij wil, en ik garandeer je dat hij het meestal niet eens weet.
Maakt niet uit bij dit bed.

Jij kan garantie of omruil krijgen als je kan aantonen dat er een defect is (een kuil van 1cm is geen defect).

Heb je op dat bed gelegen? Langer dan 2 minuten?
Wat je beschrijft kon je gezien hebben in de winkel.

En vergeet ineens dat de plaats waar iets gemaakt wordt bepalend is voor de kwaliteit. De gekozen materialen en de specificaties bepalen wat wij met kwaliteit bedoelen. Kwaliteit heeft ook niet veel met levensduur te maken. Specificaties wel.)

(eigenlijk is dit niet eens de definitie van kwaliteit: kwaliteit is bewijzen dat je voldoet ten allen tijde aan je specificaties. Als ik specifeer dat een knop 100.000 keer moet kunnen bediend worden, en die haalt 105.000, dan is die perfect. Als ik 1mio bedieningen specifieer, dan krijg ik een andere knop. )
Nofi, maar mijn bed is een vrij standaard bed van Goossens en alleen de twee matrassen en de boxspring onderbakken (niet eens verstelbaar) samen zijn al duurde dan dat bed dat je linkt. Beterbed is imho een prijsstunter die kwaliteit levert waar je voor betaald. Niet heel hoog dus.
Ga eens kijken wat een Hastens of een ander echt goed bed bij een speciaalzaak kost. Zal best wat marge in zitten, maar 1000 - 1500 voor een enkel matras is geen uitzondering. Een echt goed bed kost je minimaal tussen de 5 en 10k.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Precies, en dus okay. En dat het niet helemaal kon volgen.

We hebben het hier niet over namaak maar over een terminologie waarvan de topic starter (op nog onverklaarde wijze) vind dat dat erg belangrijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Hoe bizar is dat?
Uhhh niet?

Wat maakt het nou uit waar ze ze maken? Jij denkt werkelijk dat je in België een 'Scandinavische' matrassen mag maken? Dat dat een beschermd begrip zou zijn? Is er een reden waarom je het hier aankaart? Wat verwacht je precies te horen?

Je hebt waarschijnlijk een miskoop gedaan. Gebeurt. Als het product niet defect is en je hebt geen proef periode kan je vriendelijk gaan praten maar je hebt geen speciale rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik kan me enigszins wel inkomen met TS.

Als je een Ierse biefstuk besteld wil je niet dat de koe uit Duitsland komt.
Als je een Japanse auto wil rijden, ga je ook niet in een Citróen rijden.

Het was beter geweest als je de bed gebouwd was in een Scandinavische stijl. Als ik Turkse Pizza wil eten hoef ik niet helemaal naar Turkije. Ik haal gewoon wat bij de Appie en maak er een Turkse stijl pizza van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:15
Rev! schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:27:
[...]
Swiss-Sense komt ook uit China...
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:32:
Even als dat swiss sense niet uit Zwitserland komt, maar uit de Filipijnen.
Als je bedden uit Zwitserland wil die daar ook gemaakt worden moet je bij Swissflex zijn. Je betaald dan wel vele malen meer en je slaapt vast vele malen lekkerder. Swissflex bestaat als merk sinds 1986, Swiss Sense sinds 2004. De oorsprong voor Swissflex stamt uit 1949. Door Swissflex is eerder ook een zaak gevoerd voor het gebruik van Swiss in de merknaam Swiss Sense, maar die hebben ze verloren:
De rechter oordeelt dat hoewel er met gebruik van de aanduiding “Swiss Sense” door Swiss Sense een verband wordt gezocht met een “Zwitsers gevoel” van luxe en precisie en kwaliteit, dit nog niet wil zeggen dat het in aanmerking komende publiek ook denkt dat de onder dat merk aangeboden boxspringmatrassen en -bodems uit Zwitserland afkomstig zijn, of dat de aanbieder van deze waren Zwitsers is.
https://www.intellectueel...l/swiss-flex-swiss-sense/

Oftewel, de consument is niet zo goed gelovig dat ze denken dat een 'Swiss' bed uit Zwitserland komt. Net zoals dat ze vast beseffen dat een Scandinavisch bed .... ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ivysaur schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:22:

Het was beter geweest als je de bed gebouwd was in een Scandinavische stijl. Als ik Turkse Pizza wil eten hoef ik niet helemaal naar Turkije. Ik haal gewoon wat bij de Appie en maak er een Turkse stijl pizza van.
En daar is de term Scandinavisch Slapen dus voor. ;)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:40
Ivysaur schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:22:

Honda bouwt al jaren zijn Civics in Swindon, maakt het dat een Britse auto voor jou?
Mini's worden gebouwd bij Nedcar in Born, Nederland, waarvan het moederbedrijf (BMW) Duits is, en het merk is Brits. Wordt een Mini daardoor opeens Nederlands?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:13

vhal

ಠ_ಠ

The Eagle schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:54:
[...]
Ga eens kijken wat een Hastens of een ander echt goed bed bij een speciaalzaak kost. Zal best wat marge in zitten, maar 1000 - 1500 voor een enkel matras is geen uitzondering. Een echt goed bed kost je minimaal tussen de 5 en 10k.
Het laatste is nogal een statement...

Eigenlijk zou je jezelf moeten afvragen waarom een "goed" bed 5 a 10K moet kosten? Zou zo'n matras in elkaar geweven worden door elven in het maanlicht? ;) Daarnaast moet je je afvragen of je überhaupt 10 jaar op hetzelfde matras wil liggen :P

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:22:
[...]

Man, waar maak je je in godsnaam zo boos om... is het je nu echt waard om hier zo veel stampij over te maken? :/
Zonde van je energie, of je hebt natuurlijk niks beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:35:
[...]
Eigenlijk zou je jezelf moeten afvragen waarom een "goed" bed 5 a 10K moet kosten? Zou zo'n matras in elkaar geweven worden door elven in het maanlicht? ;) Daarnaast moet je je afvragen of je überhaupt 10 jaar op hetzelfde matras wil liggen :P
Een arbeidsintensief product in Zweden of Zwitserland (SwissAire) aten produceren zorgt daar voor.

Waarom er zo'n groot prijsverschil tussen beter bed en Ikea zit terwijl ze grotendeels dezelfde soort logistieke keten delen? Schaalvoordeel/marketing/positionering.

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 16-07-2019 22:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En je Swiss sense matras komt gewoon uit China.

Als je serieus geloofde dat je ‘scandinavische boxspring’ in Scandinavië gemaakt wordt door een dozen/matrassenschuiver dan wil je gewoon beet genomen worden. :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:32:
[...]

nee staat er niet op ...

[...]

ik kwam in de winkel ook voor een 2 persoon-matras maar die verkoper heeft mij een 2 x een persoon-matras met een topper aangepraat omdat de topper dan 2 persoon is. nu weet ik dus dat je dan in een kuil ligt.
Dus je hebt gekregen wat je hebt gekocht? Maar bent er niet tevreden over? Dit had je toch ook in de winkel kunnen ontdekken?

En wat heeft de stad van de fabriek hier nu precies mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Jij denkt zeker ook dat je iPhone uit USA komt 😂 Domme opmerking hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Je zal maar bij de klantenservice van Beter Bed werken en dit geval moeten behandelen... Geloof me, TS is nu waarschijnlijk het lachertje van die afdeling. Ieder bedrijf wat met consumenten te maken heeft herkent dat wel, zo'n pitbull die niet loslaat en je nooit zijn zin kunt geven totdat je daadwerkelijk een vliegticket naar Stockholm voor hem koopt, een rondleiding in een fabriek geeft en hem zelf zijn bed mee naar huis laat sleuren.

Kan natuurlijk niets zinnigers zeggen dan wat er al is geroepen, maar TS, probeer je nu eens redelijk op te stellen. Wat kan Beter Bed doen om jou nu nog tevreden te maken? Schrijf dat eens op en ga proberen dat van ze te verlangen. Weten in welke fabriek jouw bed is geproduceerd en wat er allemaal wel niet op een website heeft gestaan is allemaal bijzaak. Stel dat je gelijk hebt, wat kan BB dan doen om jou nu tevreden te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Deckwitz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:32:
[...]
Dus je hebt het in de winkel getest, geen probleem. 100 dagen in gebruik, geen probleem. Nu ontdek je ineens dat je in een kuit ligt (omdat je 2 1-Persoonsmatrassen hebt gekocht) en jouw reactie is: hey, waar komt mijn bed (niet matras, bed!) vandaan?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.