Paypal claim ervaringen bij producten

Pagina: 1
Acties:
  • 778 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 15:39
Dag medetweakers,

Heeft er iemand ervaring met paypal claims indien een product niet werd geleverd, defect was etc?

Heb uiteraard al even rondgekeken op internet etc. Paypal even gebeld en er werd vrij simpel aangegeven als je iets besteld en je ontvangt een defect product etc dat je vrijwel altijd je geld terug krijgt (mits je genoeg bewijs hebt, op tijd reageert etc).

Alleen vraag ik mij af of dat in de praktijk ook zo makkelijk gaat (zonder gedoe)?

Ik ben van plan om een product (Xiaomi 4k laser projector) te kopen uit een Chinese webshop (Gearbest of Banggood zoals het nu lijkt). Deze projector is nergens in Europa verkrijgbaar. En er is ook geen indicatie dat dit gaat gebeuren (contact gehad met Xiaomi). Hoewel de 1080p versie van deze projector wel in NL verkrijgbaar is.

De 4k versie heeft naast native 4k (nouja native, pixelshifting..) een betere image quality dan de 1080p versie. Dus ik wil graag de 4k versie hebben.

Er zijn geen alternatieven voor dit product.

Nu ben ik vrij huiverig met bestellen in China, helemaal als het over dergelijke bedragen gaat (ruim 1500-2000 euro). Maar als de 180 dagen garantie van Paypal in orde is loop ik daarmee in principe geen risico.

Heeft iemand al eens een claim ingediend en wat zijn de ervaringen daarmee? Kan ik met een gerust hart bestellen via Paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:37
Over het algemeen wel. Hoe er alleen wel rekening mee dat dat PayPal niet de garantie afhandeling gaat regelen. Nu weet ik niet of XiaomiNL je eventueel wil/kan helpen als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-07 16:25
Ik heb ooit bij banggood een action camera a E250 gekocht en daar ook flink wat gedoe mee gehad. Na een flinke tijd touwtrekken met Banggood een paypal claim geopened. Die bekijken de case en oordelen op basis van meerdere dingen. Via paypal kon ik kosteloos terugsturen en heb mijn geld teruggekregen destijds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:26

ep667

It doesn't hurt to help

Als je bij voorbaat al gaat denken om claims in te dienen bij PayPal, zou ik me toch eens afvragen of je zo'n dure aankoop wel in China wilt doen. Als je het dan doet, kies er dan in ieder geval voor om te verzenden via een nette koeriersdienst. Dat geeft al wat rust, omdat er dan meestal iets zorgvuldiger mee om wordt gegaan.

Wat PayPal betreft, heb ik ooit een dispuut gehad met een Amerikaanse leverancier. Die gaf aan geleverd te hebben, maar dat was niet zo. Dit was ook te zien aan de tracking. Lang verhaal kort: ze gaven geen krimp, totdat ik een claim deed bij PayPal.

Ik heb toen mijn geld teruggekregen, maar wel direct van de leverancier. Die zagen de claim bij PayPal kennelijk toch als een stok achter de deur om toch maar akkoord te gaan. Zo moet je het volgens mij ook zien, want als de winkel waar je iets koopt niet akkoord gaat met de beslissing van PayPal, kan het je alsnog gedoen opleveren. Zie daarvoor ook dit topic: Verkoper schakelt incassobureau in, en nu?

Wat PayPal niet doet is een dispuut voor je oplossen, of dat nu om garantie gaat of niet. Dat zul je echt zelf moeten doen en als er dus iets mis is, ga jij eerst naar de webshop. Hoe vervelend dat ook is. PayPal gaat niet zomaar over tot het toekennen van de claim als je dit niet eerst gedaan hebt.

Ps: In Europa zijn er voldoende laser 4K beamers te verkrijgen. Iets duurder vaak, maar dan heb je wel de rust van Europese garantie. De Xiaomi projector zie ik ook terugkomen op Amazon, maar dat is wellicht een andere.

[ Voor 7% gewijzigd door ep667 op 16-07-2019 15:01 ]

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

loki504 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:45:
Over het algemeen wel. Hoe er alleen wel rekening mee dat dat PayPal niet de garantie afhandeling gaat regelen. Nu weet ik niet of XiaomiNL je eventueel wil/kan helpen als consument.
Xiaomi beschouwd apparatuur die via resellers verkochten worden vaak als grijze import. Dan is het maar de vraag of je garantie gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 15:39
Een 4k short throw laser projector kun je niet vinden voor die prijs. En de reviews zijn erg goed dus ik twijfel.

Ik kan Xiaomi wel even vragen hoe het zit met garantie. En als ik de webshop vraag voor een premium verzend methode (verzekerd etc) zou dat goed moeten gaan zou je zeggen.

Blijft een risico mbt garantie en bestel uiteraard liever in Europa.

En anders maar de 1080p versie welke overigs ook prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat, is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling. Dit topic is daarop geen uitzondering en gaat dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.