Mijn vraag
Ik heb laatst in mijn media PC een nieuwe CPU gezet (i5 4440) en Win10 opnieuw geinstalleerd.
Nu is de optie om 5.1 te selecteren als output niet beschikbaar. Alleen 2.0 stereo. Ik wil graag 5.1 Dolby Digital doorsturen naar mijn Sonos Bar met mijn TV. Dit heeft voorheen gewerkt met mijn oude win10 installatie in combinatie met een Intel Celeron G3258 CPU.
Voor alle duidelijkheid: Het enige wat is gewijzigd is de CPU en een verse installatie van Windows10. Verder is er niets gewijzigd aan de hardware...
Wat screenshots:

Relevante software en hardware die ik gebruik
PC is aangesloten met HDMI naar TV. Audio en video lopen over HDMI.
HDMI kabel is niet gewijzigd. Dus het zou met die kabel gewoon moeten werken.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google algemeen... Maar die verwijzen alleen naar de menu's in de bovenstaande screenshots. Maar dat was ik zelf ook al op uitgekomen.
Intel graphics en high def audio drivers zijn up-to-date.
Iemand nog enig idee waar ik naar kan kijken?
update:
Ik zag dat de laatste driver versie aardig recent was. De versie daarvoor geinstalleerd en getest. Echter nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb laatst in mijn media PC een nieuwe CPU gezet (i5 4440) en Win10 opnieuw geinstalleerd.
Nu is de optie om 5.1 te selecteren als output niet beschikbaar. Alleen 2.0 stereo. Ik wil graag 5.1 Dolby Digital doorsturen naar mijn Sonos Bar met mijn TV. Dit heeft voorheen gewerkt met mijn oude win10 installatie in combinatie met een Intel Celeron G3258 CPU.
Voor alle duidelijkheid: Het enige wat is gewijzigd is de CPU en een verse installatie van Windows10. Verder is er niets gewijzigd aan de hardware...
Wat screenshots:
Relevante software en hardware die ik gebruik
PC is aangesloten met HDMI naar TV. Audio en video lopen over HDMI.
HDMI kabel is niet gewijzigd. Dus het zou met die kabel gewoon moeten werken.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google algemeen... Maar die verwijzen alleen naar de menu's in de bovenstaande screenshots. Maar dat was ik zelf ook al op uitgekomen.
Intel graphics en high def audio drivers zijn up-to-date.
Iemand nog enig idee waar ik naar kan kijken?
update:
Ik zag dat de laatste driver versie aardig recent was. De versie daarvoor geinstalleerd en getest. Echter nog steeds hetzelfde probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Kliko op 16-07-2019 11:55 ]