Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Galinsky
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23-08 21:09
Beknopte Achtergrond:
- Afgestudeerd met bachelor diploma met business IT and management (Volledig Engels, zou moeten helpen in mijn zoektocht).
- Ik heb een halfjaar stage in Mauritius gelopen (zou moeten helpen in mijn zoektocht).
- Chinese vriendin die op het moment in China woont.

Mijn doel: Werken in het buitenland waarbij ik ook mijn vriendin (makkelijk) kan meenemen. Focus heeft tot nu toe vooral gelegen op China helaas kwam ik tot de conclusie dat daar 2 jarig werkervaring ook daadwerkelijk nageleefd wordt. (Je hebt 2 jaar werkervaring nodig om in aanmerking te komen voor een chinees werkvisum.)

Misc informatie:
- Ben vooral geinteresseerd in Data science en Python maar dit kan ik bijstellen.
- Reden voor buitenland: Nieuwe ervaringen en ik houd van ontdekken.
- 2de reden voor buitenland: Vriendin kan dan mee als partner i.p.v. de rukke immigratieprocedure van NL waar we momenteel mee bezig zijn als 'backup'. (MVV procedure) Mijn vriendin leert al nederlands en we verzamelen de benodigde documenten.
- Liefste werken vanuit een Nederlands bedrijf.
Einde Achtergrond.

Mijn concrete vraag:
Moet ik mijn verwachtingen bijstellen met het vinden van werk in het buitenland?
Zijn er voor zulke situaties verfijnde processen om mijn doel te vervullen, bepaalde recruiters?
Overige tips of zaken?

Waar ik tot nu toe tegenaangelopen ben:
Ik heb is bij verschijdene multinationals in nederland contact gezocht, gaat lastig, be de meeste grote bedrijven kan ik geen directe recruiter of HR vinden die hier over gaat. Ook met wat beschikbaar is, is het hem allemaal net niet met waar ik precies naar op zoek ben. (of ik bekijk het verkeerd)

Ook heb ik al ondervonden dat "graduates programme" een populair begrip is voor wat ik zoek echter geven zulke programme's mij geen duidelijk beeld met wat ik kan verwachten. De reacties op mijn vragen blijven helaas ook onbeantwoord bij de (vele) bedrijven die dit bieden (als er al contact gegevens zijn bij zulke advertenties van de bedrijven die dit bieden). Het enige dat je kan doen is direct solliciteren of anders maar niks heb ik het idee. Daarbij mag ik ook gelijk een motivatiebrief schrijven waarom ik dat zo graag wil terwijl ik niet eens weet waarvoor ik precies solliciteer... :|

Verschijdene recruiters gecontacteerd, echter kunnen die mij niet concreet helpen in het buitenland.

Ik heb al enige topics hierover gelezen en daar handige tips uit kunnen halen echter sluit geen een compleet aan op mijn situatie.

I7-4930K @4.2Ghz, EVGA ACX 2.0 Overclocked GTX 980 @1535mhz, 16GB @1866mhz, Gigabyte GA-X79-UP4, Crucial MX100 512GB, Corsair RM650x, Corsair H100i, Corsair Obsidian 450D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:20

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Ik heb bij diverse multinationals gewerkt en collega's die naar het buitenland gaan vertonen vaak hetzelfde patroon : eerst 1 of 2 jaar in Nederland en vervolgens naar het hoofdkantoor in het buitenland.
M.i. is dit de makkelijkste weg. Veel bedrijven hebben een soort intranet waarop buitenlandse functies staan.

Dus als je naar Azië wilt zou je bij bv Huawei kunnen kijken voor een leuke functie, in eerste instantie in Nederland. Ik zou daarbij niet meteen roepen dat je ambitie in het buitenland ligt.

Overigens is de goede beheersing van Engelse taal niet heel relevant, wij Nederlanders spreken al boven gemiddeld Engels dus dat is eigenlijk geen usp.. Inhoudelijk uitblinken helpt wel.

Sport_Life wijzigde deze reactie 15-07-2019 22:30 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:45

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Ik weet dat @Pascalito nogal vaak naar het buitenland gegaan is voor werk, wellicht dat hij wat tips kan geven?

Stop intimidatie bij abortusklinieken: teken de petitie hier!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 18:16

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Contacteer recruiters die hier ervaring mee hebben, zelf heb ik nog altijd warm contact met https://www.careertrotter.eu/ (Hebben mij aan een baan geholpen in Zuid-Afrika en in Polen).

Zo zijn er tal van internationale recruiters.

Zijn meer helpdesk positites, maar een servicedesk heeft vaak ook data analysts nodig, dus mischien kennen zij wel ergens een ingang. Servicedesks in Europa zijn echt booming, vooral voor Nederlanders werk genoeg. (Ook in hogere posities hoor).

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• Galinsky
Pascalito schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:52:
Contacteer recruiters die hier ervaring mee hebben, zelf heb ik nog altijd warm contact met https://www.careertrotter.eu/ (Hebben mij aan een baan geholpen in Zuid-Afrika en in Polen).

Zijn meer helpdesk positites, maar een servicedesk heeft vaak ook data analysts nodig, dus mischien kennen zij wel ergens een ingang. Servicedesks in Europa zijn echt booming, vooral voor Nederlanders werk genoeg. (Ook in hogere posities hoor).
Ziet eruit als een topwebsite, bedankt voor de link!

I7-4930K @4.2Ghz, EVGA ACX 2.0 Overclocked GTX 980 @1535mhz, 16GB @1866mhz, Gigabyte GA-X79-UP4, Crucial MX100 512GB, Corsair RM650x, Corsair H100i, Corsair Obsidian 450D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:58
Wat was er mis met je vorige topic? Net afgestudeerd en een buitenlandse vriendin

Denk dat via een tussenpartij proberen de beste kans is op iets concreets. Anders wordt het snel een loterij waar je zoveel mogelijk bedrijven gaat aanschrijven en bellen.

• Galinsky
Hoijong schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:26:
Wat was er mis met je vorige topic? Net afgestudeerd en een buitenlandse vriendin

Denk dat via een tussenpartij proberen de beste kans is op iets concreets. Anders wordt het snel een loterij waar je zoveel mogelijk bedrijven gaat aanschrijven en bellen.
Dat ging over hoe mij en mijn vriendin samen te krijgen, wat de opties daarin zijn. Dit is of ik mijn verwachtingen voor werk vinden in het buitenland moet bijstellen en of er tips o.i.d. zijn.

Vorig topic gaat over vriendin.
Dit topic over buitenland werk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mxvtk
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-08 13:06
Mocht je toch naar China willen: je kan een master in China doen waarna de twee jaar werkervaring requirement vervalt. Er zijn veel studiebeurzen hiervoor te krijgen. Werk zelf in China en heb zojuist iemand aangenomen met een bachelor in US, Master in Beijing en die kreeg gewoon een werkvergunning.

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Galinsky schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:59:

- 2de reden voor buitenland: Vriendin kan dan mee als partner i.p.v. de rukke immigratieprocedure van NL waar we momenteel mee bezig zijn als 'backup'. (MVV procedure) Mijn vriendin leert al nederlands en we verzamelen de benodigde documenten.
Overweeg je het überhaupt zonder dat dit mogelijk wordt? Zo niet, dan is dit rede 1 niet nr. 2

Verder tenzij je specifiek iets aan je Nederlanderschap gaat hebben (en dan wordt dat vaak of pas relevant met meer ervaring IPV onderaan de ladder of service desk dingen die i land XYZ zitten' ivm de loonkosten). Ik denk dat je buiten erg veel geluk enkel in de erg matige baantjes gaat komen. Simpelweg omdat het veel makkelijker is een local aan te nemen en je unique selling point erg klein is. Misschien heb je mazzel bij een traineeship maar dan moet het al een buitenlands HQ zijn met een significante tak in Nederland.

En ja dit zegt iemand die bij meerdere multionantionals in binnen en buitenland heeft gewerkt. Ook met een goede niche en redelijke kennis van de lokale taal in een internationaal georiënteerde afdeling sta je heel vaak 2-0 achter.

Oh en dit, het antwoord krijgen waar je niet op hoopt betekend niet; harder vragen maar meer: kritisch naar je vraag/wensen kijken

GoldenSample wijzigde deze reactie 17-07-2019 00:26 (17%)

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23-08 12:35
En waar vindt je dan zo'n tussenpartij? Het vinden van de juiste tussenpartij lijkt me net zo goed een loterij. Ik ben ze in ieder geval niet tegen gekomen.

Ik ben twee maanden fulltime bezig geweest met solliciteren in Noord Amerika. Het is me uiteindelijk gelukt om een werkgever in Canada te vinden die mij wilde ondersteunen bij het immigratie proces. Dat was verre van makkelijk, maar met mijn 10 jaar ervaring was het de moeite waard voor de werkgever.
Bedrijven zullen wat minder snel moeite gaan doen voor een starter.

Als je nog jong bent en je vindt Canada aantrekkelijk zou ik eens kijken naar het IEC working holiday visum. Nederlanders onder de 30 kunnen met zo'n visum een jaar zonder beperkingen in Canada werken. De visums worden uitgegeven door middel van loting.
In Canada mag je overigens als tourist ook remote werken als de inkomsten van buiten Canada komen. Wellicht een optie voor je vriendin en/of voor jezelf als het working holiday visum niet lukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:58
pieter.a schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 01:37:
[...]

En waar vindt je dan zo'n tussenpartij? Het vinden van de juiste tussenpartij lijkt me net zo goed een loterij. Ik ben ze in ieder geval niet tegen gekomen.

Ik ben twee maanden fulltime bezig geweest met solliciteren in Noord Amerika. Het is me uiteindelijk gelukt om een werkgever in Canada te vinden die mij wilde ondersteunen bij het immigratie proces. Dat was verre van makkelijk, maar met mijn 10 jaar ervaring was het de moeite waard voor de werkgever.
Bedrijven zullen wat minder snel moeite gaan doen voor een starter.

Als je nog jong bent en je vindt Canada aantrekkelijk zou ik eens kijken naar het IEC working holiday visum. Nederlanders onder de 30 kunnen met zo'n visum een jaar zonder beperkingen in Canada werken. De visums worden uitgegeven door middel van loting.
In Canada mag je overigens als tourist ook remote werken als de inkomsten van buiten Canada komen. Wellicht een optie voor je vriendin en/of voor jezelf als het working holiday visum niet lukt.
Geen idee, hier in dit topic is er een genoemd. Ts kan zelf eens gaan zoeken.

Voor een fatsoenlijke baan in zijn positie zul je sowieso geluk moeten hebben. Ik ken enkel expats die intern via een concern naar het buitenland konden. Dan heb je reeds je strepen verdiend en weet het bedrijf waar ze in investeren.

• Galinsky
GoldenSample schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 00:24:
[...]

Overweeg je het überhaupt zonder dat dit mogelijk wordt? Zo niet, dan is dit rede 1 niet nr. 2

Verder tenzij je specifiek iets aan je Nederlanderschap gaat hebben (en dan wordt dat vaak of pas relevant met meer ervaring IPV onderaan de ladder of service desk dingen die i land XYZ zitten' ivm de loonkosten). Ik denk dat je buiten erg veel geluk enkel in de erg matige baantjes gaat komen. Simpelweg omdat het veel makkelijker is een local aan te nemen en je unique selling point erg klein is. Misschien heb je mazzel bij een traineeship maar dan moet het al een buitenlands HQ zijn met een significante tak in Nederland.

En ja dit zegt iemand die bij meerdere multionantionals in binnen en buitenland heeft gewerkt. Ook met een goede niche en redelijke kennis van de lokale taal in een internationaal georiënteerde afdeling sta je heel vaak 2-0 achter.

[...]

Oh en dit, het antwoord krijgen waar je niet op hoopt betekend niet; harder vragen maar meer: kritisch naar je vraag/wensen kijken
Hoe je dit beschrijft liep ik inderdaad zelf ook tegen aan! Ik denk dat de beste "weg" is om eerst in NL te werken met als kans dat je uitgezonden wordt na enige tijd van jezelf bewezen te hebben.

• Careertrotter
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 15-08 15:04
Pascalito schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:52:

Ja klopt helemaal, alleen krijgen we nu steeds meer IT vacatures. We hebben zelfs IT recruiters in dienst die zich volledig op deze branche focussen. Spam of reclame is niet toegestaan.

Ardana wijzigde deze reactie 19-07-2019 17:37 (9%)

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20-08 19:22
Kijk eens bij Dun & Bradstreet. Die hebben samenwerkingen in China. Kun je werken lijkt me. Data Science relevant...

• absurdsmash
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-07 13:29
Misschien kun je eens kijken of je een tijdje aan de slag kan in Dublin. Daar zijn veel multinationals op zoek naar jouw skills.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:13
Binnen de EU houdt niets je tegen. Aan de andere kant vermoed ik dat de drempels voor je vriendin redelijk geharmoniseerd zullen zijn. Anders is het een soort migratie-lek.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Gamescom 2019

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True