- In hoeverre is in te schatten of een beeldscherm last heeft van glare, reflecties, spiegelingen, lichtweerkaatsing? Verschilt dat per merk, per prijscategorie, per type techniek?
- Is het mogelijk om bij een scherm achteraf de hoeveelheid reflectie te verminderen?
- Is er een handiger en minder spiegelende methode om het scherm te beschermen dan er een Acrylglas plaat op te leggen?
Op dit moment gebruik ik mijn 40" monitor plat op tafel om bij het spelen van D&D de kaart te laten zien. Dat werkt best goed, maar omgevingslicht zorgt voor stevige reflecties. Dit is een VA scherm, dus hij is erg kijkhoek afhankelijk. De Acrylglas plaat ter bescherming van het scherm helpt ook niet. Ik overweeg om de monitor te vervangen door een grote televisie, bijv. pricewatch: LG 75UK6200PLA Zwart. Deze is relatief betaalbaar, en echt groot. Een maat kleiner (bijv. ergen tussen de 55"-65") met een rand eromheen is ook een optie. Ik ga de TV effectief als monitor gebruiken waarbij de mensen rond de tafel hem wel moeten kunnen aflezen.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.