Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kapteynn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:26:
[...]

[...]

Ik lees het inderdaad. Echter zitten hier nog wel haken en ogen aan. Als je een aantal keuzes bied is het volgens de wet weer geen maatwerk. Als je als klant zelf de specificatie aanlevert is het wel maatwerk en is WKOA niet van toepassing.
Een samenstelling uit componenten die los te kopen/verkopen zijn is niet altijd maatwerk. Echter zodra je gaat solderen, knippen,... Is het echt maatwerk te noemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48

Standeman

Prutser 1e klasse

Hydra schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:13:
Ik snap echt een groot deel van de reacties hier niet. Hij is 16, heeft niet of nauwelijks verplichtingen en heeft een niche gevonden die hij leuk vindt en waarin hij ook makkelijk klein kan beginnen. Why the fuck niet?
Exact dit^^

Sommige lijken te denken dat de TS een hypotheek, drie bloedjes van kinderen en nog een schuld van een ton heeft openstaan.

Hij is scholier wil gaan ondernemen met zijn hobby. Misschien verdient hij wat, misschien speelt hij quitte of maakt hij zelfs verlies. Wat zeker is dat hij ervaring krijgt en er de rest van zijn leven wat aan heeft.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Maar, maar, maar! Risico's! Die moet je mijden! En zo'n jong iemand, die kan echt helemaal niks, die moet Fortnite spelen! En later gewoon loonslaaf worden in een 9 tot 5 baan! Net als iedereen!

Oftewel: als het in je zit, laat je je niet tegenhouden door wat angsthazen. En ja, ik ben ook een risico-mijdende angsthaas. Maar als je het durft en kan, hell, go for it! De schade is te overzien en wie weet is het in ieder geval een leuk avontuur en op z'n slechts een (niet heel erg) dure les.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:43
^ couldn't agree more d:)b

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-07 15:16
@Anoniem: 1140811 Om te beginnen: Wat gaaf dat je dit overweegt. Super om op die leeftijd verder te kijken dan een baantje bij de supermarkt of wat dan ook.

Volgens mij heb je mogelijkheden zat om wat fouten te maken en vaak leer je daar meer van dan iedere goede beslissing die je genomen hebt of nog gaat nemen. Ik zou lekker on the side starten. Bestel is wat, gooi wat op Marktplaats, Facebook, etc. en ga eens wat prikken. Houd je de kosten laag en kun je eerst eens kijken of je het wat vind en hoe eea ontwikkeld.

Geniet, leer, faal en probeer. Als je het maar leuk blijft vinden en het leerzaam blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kayl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:16
Waarom niet starten met onderdelen en sets verkopen? En assemblage kan je er dan bij verkopen als dienst.
Veel mensen durven niet uit China te bestellen of willen contact in NL hebben. Dan kan je vanuit je shop daar producten verkopen.

Je kan dan ook nog mooie setjes klaar zetten. Die mensen vrij simpel zelf in elkaar kunnen zetten. Zodat ze toch top kwaliteit hebben, maar de assemblage zelf doen. Bij gamesticks zie je dit veel gebeurenn.
Misschien kan je sets bouwen op bestaande behuizingen, waardoor je ze ombouwt van dome (zo heet het volgens mij?) buttons naar een switch style keyboard. Weet niet of dit mogelijk is, gooi maar wat op.

En mensen die echt een totale custom build willen hebben betalen dan extra voor ook het ontwerp en of assemblage.

Volgens mij kan je de hele range doen van onderdelen, simpele sets, upgrades?, standaard builds kant en klaar en custom builds kant en klaar. Dan heb je ook ineens een grotere afzetmarkt.

Voor laptops werkt het ook (BTO), dus waarom voor toetsenborden niet? En wanneer je goed draait zou ik op jacht gaan naar zakelijke deals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-07 22:28

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

@Anoniem: 1140811 Hoe denk je dat ik aan mijn laserbank kom?

Ik heb van mijn passie en interesse iets gemaakt waar ik hopelijk straks wat brood mee op de plank krijg.

Dus ga er lekker voor, maar begin klein en rustig, dan zijn de gevolgen nog goed te overzien wanneer het mislukt.

Veel succes!!

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:13:
Ik snap echt een groot deel van de reacties hier niet. Hij is 16, heeft niet of nauwelijks verplichtingen en heeft een niche gevonden die hij leuk vindt en waarin hij ook makkelijk klein kan beginnen. Why the fuck niet?
Helemaal mee eens.

Gewoon beginnen, maak een paar tientjes winst per stuk, dat is prima toch op je 16e. Als je beter en bekender wordt zie je vanzelf wat er gebeurd. Het is een kleine markt, maar je hebt ook wel een uniek produkt natuurlijk. Als je op een gegeven moment goede winstmarges kan pakken is dat alleen maar leuk. Wellicht ga je ook muizen/kasten weet ik het erbij maken...

Ik zou zeggen dat zo lang je het leuk vindt en geen verlies maakt is het allemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kayl schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:30:
Waarom niet starten met onderdelen en sets verkopen? En assemblage kan je er dan bij verkopen als dienst.
Veel mensen durven niet uit China te bestellen of willen contact in NL hebben. Dan kan je vanuit je shop daar producten verkopen.
Die mensen zijn er genoeg inderdaad. Maar ik vermoed dat overlap tussen degene die niet in China willen bestellen, en degene die wel zelf een toetsenbord in elkaar willen zetten, redelijk klein is.

En misschien kan hij het er wel bij doen hoor, maar bij onderdelen en sets verkopen heb je minder marge (en arbeid is juist goedkoop in dit geval), moet je voorraad hebben, zit je met WKOA, en biedt je nou niet heel veel meerwaarde. Juist een kant en klaar oplossing lijkt me hetgeen waar hij zich mee kan onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:06
[b]Ramellose in "Toetsenborden bouwen als werk?"
Een groter probleem is de slechte beschikbaarheid van (open-source) pcb's. Amoeba of Dilly is hier bijvoorbeeld niet te krijgen, en op kleine schaal laten produceren is duur. Als je dactyl-manuform kitjes zou aanbieden, of zelf een pcb + case voor een bluetooth 40% zou ontwerpen... Kijk, dan heb je aan mij een klant. Zelfs leveren van open-source pcb's wordt haast niet gedaan in Europa. En als je zelf een pcb zou ontwerpen en verkopen leer je er nog keiveel van ook!
Ik kwam even posten om te zeggen dat je aan mij een 2e klant zou hebben voor een Dactyl Manuform (Bluetooth niet nodig, gewoon met draadje voor mij).

Lijkt een mooi ding, maar nergens te koop en eigenlijk geen zin om hem zelf in elkaar te zetten.

Heb er zo een paar 100 EUR voor over.

Tips voor PCB laten produceren: dat is heel makkelijk. Het kan relatief duur en snel in Europa bij Eurocircuits (ik gok dat je 100 EUR kwijt bent voor 10 tot 20 stuks) of bij Chinese bedrijven voor een habbekrats.

Van dat soort keyboards in elkaar zetten lijkt me een leuke hobby voor iemand (16 of ouder) die niet snel opgeeft.

In tegenstelling tot wat ik hier eerder las raad ik je aan om NIET gelijk groots te denken en naar massaproductie te kijken, maar juist lekker klein te beginnen: zoek 1 eerste klant, kijk in je vriendenkring of iemand een 3D printer heeft, bestel een stuk of wat PCBs bij Eurocircuits, haal wat switches in huis en gaan met die banaan. Niet moeilijk doen met een KvK inschrijving, dat is helemaal niet nodig zolang je niet meer dan een paar 1000 EUR omzet hebt.

Het eerste keyboard zal je weken of maanden werk kosten. De eerste paar pogingen zullen waarschijnlijk falen of lelijk zijn, maar daarna is het een eitje voor je. Ik denk zeker wel dat er genoeg markt is voor een leuke bijbaan. Een webshop maken is dan wel nodig, maar dat moet niet te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-07 11:02
Ramellose schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:02:
Als je dactyl-manuform kitjes zou aanbieden, of zelf een pcb + case voor een bluetooth 40% zou ontwerpen... Kijk, dan heb je aan mij een klant.
Aan mij ook! Ik wil al een tijd dactyl-manuform, maar ik heb er zelf de tijd en tools niet. Een kit met een case plus pcb, daar zou ik zeker interesse in hebben.
Pagina: 1 2 Laatste