[One.com] Email komt soms niet aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 17:32

Leandra66

is onmogelijk

Topicstarter
Ik schop deze even omhoog.

Vorig jaar had ik dusdanig gedoe met een installateur dat het contract ontbonden is, en dat escaleerde eigenlijk over een rekening die ik niet betaald had, waar ik pas achter kwam toen ze hem per post met een herinnering gingen versturen. De mail met die factuur had ik nooit ontvangen.
Nou gebruikten ze daar een apart systeem voor, want gewone mail over en weer kwam wel prima aan, de mail opnieuw via het systeem verzenden werkt niet; kwam niet aan.

Andere installateur gevonden, krijg vanmorgen een brief dat ze overmorgen langs willen komen voor onderhoud, ik bel om een tijd af te spreken; zegt ze "we hebben ook een mail gestuurd...." nooit mail ontvangen, ook weer verstuurd vanuit een of ander systeem.

Ik ben een particulier maar heb wel een eigen domein en gebruik dat ook primair.
Domein loopt bij one.com en ook als ik daar inlog om de webmail te checken kom ik de mail(s) nergens tegen, ook niet in een spambox.
Op mijn laptop gebruik ik Outlook 2016.

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat dit soort mails die vanuit een systeem verzonden zijn wel gewoon aankomen? Of zit het puur bij de verzendende partij die op een of andere manier last heeft van greylisting?

Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

Beste antwoord (via Leandra66 op 17-07-2019 11:57)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Jouw probleem heeft niks met dit topic te maken (ook al begrijp ik waarom je denkt van wel).
  • Jij moet contact opnemen met one.com en zij kunnen zien waarom een e-mail wel/niet is afgeleverd in je mailbox.
  • Is de e-mail afgeleverd dan is het waarschijnlijk een probleem in je Outlook 2016 (deze heeft ook rare "ik verwijder deze e-mail" filters).
  • Is de e-mail niet afgeleverd, dan kan one.com je prima uitleggen waarom.
Ik doe dit regelmatig voor mijn hosting klanten. Ze bellen mij, ik zoek uit waarom.
Meestal blokkeert mijn mail server inkomende e-mails omdat:
  • het afzender e-mailadres niet bestaat
  • de afzender IP in een blacklist staat
  • de afzender SPF/DKIM/DMARC niet klopt

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Leandra66 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:42:
...

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat dit soort mails die vanuit een systeem verzonden zijn wel gewoon aankomen? Of zit het puur bij de verzendende partij die op een of andere manier last heeft van greylisting?
Als mails van verschillende verzenders verdwijnen, zou ik er van uit gaan dat de ontvangende server ze laat verdwijnen (vermoedelijk omdat het inkomende bericht als zodanig 'spammig' wordt geprofileerd, dat het gewoon wordt verdwenen (om wellicht goede, maar in het concrete geval onterechte redenen). Wellicht is in de logs van je mailprovider wat terug te vinden.

Aangezien je weinig controle hebt over de verzendende kant (die kunnen zelf eventueel wel proberen hun spamscore verlagen), valt de oplossing daar iets aan af (je kan de verzenders erop wijzen dat dit mogelijk het geval is). Blijven er natuurlijk nog verschillende oplossingen: duidelijk maken dat je (om die reden) afspraken niet per mail wil communiceren, de ontvangende eigen server minder 'streng' afstellen (algemeen of per whitelist) en wellicht nog wat anders

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Jouw probleem heeft niks met dit topic te maken (ook al begrijp ik waarom je denkt van wel).
  • Jij moet contact opnemen met one.com en zij kunnen zien waarom een e-mail wel/niet is afgeleverd in je mailbox.
  • Is de e-mail afgeleverd dan is het waarschijnlijk een probleem in je Outlook 2016 (deze heeft ook rare "ik verwijder deze e-mail" filters).
Ik doe dit regelmatig voor mijn hosting klanten. Ze bellen mij, ik zoek uit waarom.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

Topicstarter
DJMaze schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:08:
[...]

Thnx.
Ik krijg hem bij de webmail van one.com ook niet binnen, dus daar niet afgeleverd.
Overigens weet ik niet wat de afzender van die mails dan moet zijn :D

Maar goed, ik moet bij one.com zijn dus. Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

One is een van de partijen waarbij ik met mijn domeinnaam ook een aantal keren heb gehad dat (door mij verstuurde) emails niet aankwamen. Geen foutmelding te vinden, oorzaak nooit gevonden en was later ineens opgelost. Maar dit heb ik niet alleen bij One gehad, al is het inmiddels jaren geleden dat ik dit voor het laatst heb gemerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 09-07-2019 12:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

Topicstarter
begintmeta schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:52:
[...]

Als mails van verschillende verzenders verdwijnen, zou ik er van uit gaan dat de ontvangende server ze laat verdwijnen (vermoedelijk omdat het inkomende bericht als zodanig 'spammig' wordt geprofileerd, dat het gewoon wordt verdwenen (om wellicht goede, maar in het concrete geval onterechte redenen). Wellicht is in de logs van je mailprovider wat terug te vinden.

Aangezien je weinig controle hebt over de verzendende kant (die kunnen zelf eventueel wel proberen hun spamscore verlagen), valt de oplossing daar iets aan af (je kan de verzenders erop wijzen dat dit mogelijk het geval is). Blijven er natuurlijk nog verschillende oplossingen: duidelijk maken dat je (om die reden) afspraken niet per mail wil communiceren, de ontvangende eigen server minder 'streng' afstellen (algemeen of per whitelist) en wellicht nog wat anders
Gezien het beide bedrijven in dezelfde branche zijn, vermoed ik dat ze een systeem gebruiken voor facturatie en het plannen van afspraken dat de oorzaak is.

Maar goed, net even contact gehad met one.com en die moeten de mailbron hebben om er iets aan te kunnen doen, dus ik zal eens kijken of er bij het CV-installateur iemand is die dusdanig ingevoerd is in de materie dat de mail die ze mij gestuurd hebben ook nog eens handmatig doorgestuurd kan worden zodat ik die wel binnenkrijg, bij de vorige installateur was dat iig al te moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Leandra66 ik heb je bericht en reacties afgesplitst van Email komt soms niet aan.. Het kicken en kapen van topics is namelijk niet gewenst.
Pagina: 1