Vergeef me als ik niet al een bestaand onderwerp heb gevonden over dit onderwerp, maar ik kon niets vinden. Het valt mij op dat steeds meer mensen in mijn LinkedIn netwerk vaker switchen van baan. Ik ben reuze benieuwd hoe Tweakers hierover denken. Ik heb zelf nu 3 banen gehad waarin ik na ongeveer 2 jaar ben gewisseld. Deze wisseling heeft me geen windeieren gelegd - ik ben er financieel beter van geworden en heb mijn vaardigheden veel sneller kunnen ontwikkelen dan wanneer ik bij 1 werkgever had gebleven. Toch denk ik wel verder; als iemand iedere 2/3 jaar wisselt heeft hij op zijn 67e misschien wel 20+ werkgevers gehad. Dat is bijzonder vreemd vergeleken met de huidige senioren van wie er veel hun 25-jarig jubileum hebben gevierd. Het kan ook andersom. Ik zie ook bij oud collega's die simpelweg niet functioneerden iedere 1,5 jaar een nieuwe werkgever. Dan weet ik wel hoe laat het is...
Ik ben eigenlijk benieuwd wat nu "normaal" is, en dan voornamelijk als je op de stoel van de werkgever zit. Vind jij het normaal als iemand iedere 2 jaar wisselt? Vind jij het normaal om ieder jaar te wisselen? Of vind je dat iemand eigenlijk 5 jaar bij een werkgever moet blijven? Of 10? En hoe zit dat op de langere termijn? Of denk je hier helemaal niet over na?
Poll: Ik vind het prima om:
• Iedere 0 tot 18 maanden van werkgever te wisselen
• Iedere 1,5 tot 3 jaar van werkgever te wisselen
• Iedere 3 tot 5 jaar van werkgever te wisselen
• Iedere 5 tot 10 jaar van werkgever te wisselen
• Eigenlijk zou je langer dan 10 jaar bij een werkgever moeten blijven

Ook een poll maken? Klik hier
Ik ben eigenlijk benieuwd wat nu "normaal" is, en dan voornamelijk als je op de stoel van de werkgever zit. Vind jij het normaal als iemand iedere 2 jaar wisselt? Vind jij het normaal om ieder jaar te wisselen? Of vind je dat iemand eigenlijk 5 jaar bij een werkgever moet blijven? Of 10? En hoe zit dat op de langere termijn? Of denk je hier helemaal niet over na?
Poll: Ik vind het prima om:
• Iedere 0 tot 18 maanden van werkgever te wisselen
• Iedere 1,5 tot 3 jaar van werkgever te wisselen
• Iedere 3 tot 5 jaar van werkgever te wisselen
• Iedere 5 tot 10 jaar van werkgever te wisselen
• Eigenlijk zou je langer dan 10 jaar bij een werkgever moeten blijven
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 31% gewijzigd door Yordi- op 23-07-2019 22:49 ]