Dag allemaal,
Ik ben bezig met zonnepanelen voor onze woning en heb inmiddels een aantal offertes ontvangen. Ik zou graag advies willen over waar ik bij het beoordelen op moet letten, ook mbt situering en plaatsing bijvoorbeeld.
Onze situatie:
Woning met twee schuine daken (45 graden, OZO - WNW) - voldoende oppervlak aan beide zijden
en een garagedak (45 graden, ZZW - NNO) - afmeting 760 x 230 cm
Offertes:
aanbieder A
17 * Sunpower P19 320WP
SE5K + 17 x p370
montagemateriaal + installatie etc
€ 7.400 excl. BTW
opmerkingen bij A):
7 x op garage (portrait)
6 x op woning OZO
4 x op woning WNW
monteert met schuifhaken
aanbieder B
17 * Panasonic HIT Kuro 325WP
SE5K + 17 x p500
€ 7.000 excl. BTW
opmerkingen bij B):
8 x op garage (landscape)
9 x op woning OZO
monteert met schroefsysteem
Waar moet ik op letten en is dit systeem zo wel nodig of is dit overkill in prijs en vermogen? We zijn met z'n drieën alleen verbruik heb ik nog niet helder, zijn hier pas komen wonen, maar ik schat zo'n 4000kWh per jaar. Mocht ik nog informatie vergeten zijn laat maar weten, alvast bedankt voor jullie input!
Ik ben bezig met zonnepanelen voor onze woning en heb inmiddels een aantal offertes ontvangen. Ik zou graag advies willen over waar ik bij het beoordelen op moet letten, ook mbt situering en plaatsing bijvoorbeeld.
Onze situatie:
Woning met twee schuine daken (45 graden, OZO - WNW) - voldoende oppervlak aan beide zijden
en een garagedak (45 graden, ZZW - NNO) - afmeting 760 x 230 cm
Offertes:
aanbieder A
17 * Sunpower P19 320WP
SE5K + 17 x p370
€ 7.400 excl. BTW
opmerkingen bij A):
7 x op garage (portrait)
6 x op woning OZO
4 x op woning WNW
monteert met schuifhaken
aanbieder B
17 * Panasonic HIT Kuro 325WP
SE5K + 17 x p500
€ 7.000 excl. BTW
opmerkingen bij B):
8 x op garage (landscape)
9 x op woning OZO
monteert met schroefsysteem
Waar moet ik op letten en is dit systeem zo wel nodig of is dit overkill in prijs en vermogen? We zijn met z'n drieën alleen verbruik heb ik nog niet helder, zijn hier pas komen wonen, maar ik schat zo'n 4000kWh per jaar. Mocht ik nog informatie vergeten zijn laat maar weten, alvast bedankt voor jullie input!