Mijn vraag
Hallo, ik probeer het volgende vraagstuk te programmeren in python:
Gegeven een willekeurige string, bepaal hoeveel letters hoofdletter zijn en bepaal hoeveel letter kleine letter zijn.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb als eerste een functie gedefinieerd. Vervolgens laat ik het script elk character apart bekijken. Daarna stel ik als voorwaarde dat de count(index van de string) kleiner moet zijn dan de getalslengte van de string. Tenslotte probeer ik mijn doel te bereiken door if-else statements.
Ik krijg als foutmelding dat de index buiten de range ligt, maar ik snap niet helemaal hoe dat kan.
Zou iemand eens naar mijn code kunnen kijken?
Hallo, ik probeer het volgende vraagstuk te programmeren in python:
Gegeven een willekeurige string, bepaal hoeveel letters hoofdletter zijn en bepaal hoeveel letter kleine letter zijn.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| def function(string): upper = 0 lower = 0 count = 0 for x in string: while count < len(string): if x[count].isupper() == True: upper += 1 count += 1 elif x[count].islower() == True: lower += 1 count += 1 else: count += 1 return upper and lower print(function(" Hello people")) string = "Hello Everybody" print(function(string)) |
Ik heb als eerste een functie gedefinieerd. Vervolgens laat ik het script elk character apart bekijken. Daarna stel ik als voorwaarde dat de count(index van de string) kleiner moet zijn dan de getalslengte van de string. Tenslotte probeer ik mijn doel te bereiken door if-else statements.
Ik krijg als foutmelding dat de index buiten de range ligt, maar ik snap niet helemaal hoe dat kan.
Zou iemand eens naar mijn code kunnen kijken?
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 11-07-2019 14:29 . Reden: Coe tags toegevoegd ]