Nieuwe Mobo cpu en ram geïnstalleerd maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-05-2021
Mijn vraag is als volgt: heb nieuwe onderdelen besteld en geïnstalleerd maar krijg geen beeld terwijl mijn fans draaien mijn hdd's gewoon draaien. Hij reboot ook niet om de zoveel tijd. Monitor staat aan lampje is oranje oftewel powersaving mode. Wat kan dit zijn.

...

Heb afgelopen zondag besteld
AMD ryzen 5 3600x
Asrock b450m-hdv r4.0
Corsair vengeance LPX 2 x 8gb ddr 4 3200mhz

In mijn bezit was al:
WD SSD 500gb sata
WD 1tb sata schijf
MSI Nvidia GeForce gt1030 aero itx
CoolerMaster 400W Elite Voeding ATX12V 2.31

Heb mij monitor al geprobeerd op the onboard dvi aansluiting zonder grafische kaart. Zonder ram geprobeerd, met 1 ram geprobeerd. Zonder bios batterij en met.

Overigens moet ik er wel bij vermelden dat mijn pc probleemloos draaide met de onderdelen. Voordat ik de ram cpu en Mobo had vervangen.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:00
Gokje, de bios is niet geupdate?
Geen idee welke cpu je hiervoor had, maar als het een ryzen was kan je hem nog updaten.
Mooie antieke voeding trouwens.

[ Voor 65% gewijzigd door Nat-Water op 10-07-2019 23:19 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Nat-Water schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:17:
Gokje, de bios is niet geupdate?
Geen idee welke cpu je hiervoor had, maar als het een ryzen was kan je hem nog updaten.
Mooie antieke voeding trouwens.
Moet dat dan? Het lijkt mij dat je beeld moet krijgen en je de BIOS in kan, en vanuit daar de BOOT order kan instellen als dat nodig is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Luxicon schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:20:
[...]

Moet dat dan? Het lijkt mij dat je beeld moet krijgen en je de BIOS in kan, en vanuit daar de BOOT order kan instellen als dat nodig is.
Uh, ja. CPU wordt niet ondersteund zonder de nieuwste update.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
https://www.asrock.com/MB/AMD/B450M-HDV%20R4.0/index.asp#CPU

Je hebt minimaal v2.30 nodig voor de Ryzen 5 3600X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
De Mobo is een nieuwe waar de cpu op zou moeten werken werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Nat-Water schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:21:
[...]

Uh, ja. CPU wordt niet ondersteund zonder de nieuwste update.
Oke, maar het lijkt me vreemd als een bijbehorend (ondersteunend) moederbord nieuw verkocht wordt, terwijl de CPU er (nog) niet op kan draaien. Hoe zou je het dan uberhaubt moeten doen als je een nieuwe PC samenstelt?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Het moederbord is al wat langer op de markt terwiijl de Ryzen 3000 net een aantal dagen uit is, vrij logisch dus dat deze niet standaard al ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
Ik heb deze Mobo gekozen omdat deze compatible zou moeten zijn met de nieuwe ryzen cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Is 'ie ook, na een bios update..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Luxicon schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:23:
[...]

Oke, maar het lijkt me vreemd als een bijbehorend (ondersteunend) moederbord nieuw verkocht wordt, terwijl de CPU er (nog) niet op kan draaien. Hoe zou je het dan uberhaubt moeten doen als je een nieuwe PC samenstelt?
Mobo is uitgebracht op 23/04, bios update voor nieuwe ryzen cpu's was in mei. Normaal vraag je dan aan je leverancier een update, of regel je ergens anders (via AMD zelf) een update set. Dit is met de 2000 serie van Ryzen en ook met Intel Skylake niet anders geweest..

Kan dus best een moederbord vanaf de plank van een leverancier zijn, en dan wordt 'ie niet geupdate.

[ Voor 14% gewijzigd door Nat-Water op 10-07-2019 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
Oké dan heb ik dus een ander probleem aangezien ik hiervoor een Intel systeem had dus heb geen amd cpu waarmee ik de bios kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Luxicon schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:23:
[...]
Dit is waarom sommige leveranciers (betaalde) BIOS updates aanbieden in hun webshops (bijv. https://azerty.nl/product...ios-naar-recentste-versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Nat-Water schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:26:
[...]

Mobo is uitgebracht op 23/04, bios update voor nieuwe ryzen cpu's was in mei. Normaal vraag je dan aan je leverancier een update, of regel je ergens anders (via AMD zelf) een update set.

Kan dus best een moederbord vanaf de plank van een leverancier zijn, en dan wordt 'ie niet geupdate.
Oke, ik vind het een apart verhaal, want bijna alle moederborden zullen wel ouder zijn dan een paar dagen. Dus van te voren updaten (lastig als je die nieuw koopt?) of bij aankoop aangeven of zij dat doen. Blijf het maar raar vinden....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
Okt cpt. Morgan maar aangezien ik de cpu en Mobo bij verschillende leveranciers besteld weet ik niet of dat zou werken.

En idd het is een antieke voeding die ik al 7 jaar in gebruik heb. Was enigzins bang dat die het probleem zou zijn maar ga er vanuit dat daar niks aan mankeert.

[ Voor 40% gewijzigd door Darktamer op 10-07-2019 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Misschien vind je hier iets:
https://www.amd.com/en/support/kb/faq/pa-100

succes in ieder geval!

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Darktamer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:27:
Oké dan heb ik dus een ander probleem aangezien ik hiervoor een Intel systeem had dus heb geen amd cpu waarmee ik de bios kan updaten.
Wat ik al zei:

-Of even rondvragen of iemand in je buurt een Ryzen cpu heeft die je even kan gebruiken
-Leverancier van je mobo mailen
-(Misschien) een computerspeciaalzaak bij je in de buurt
-Op V&A vraag maken / in AMD Ryzen (ZEN2) platform Ervaringen & OC topic een bericht gooien. Vroeger was er een topic voor gratis CPU voor upgraden binnen Tweakers, geen idee wat daarmee gebeurd is.
-AMD upgrade aanvragen zoals mijn bovenbuurman aangeeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 10-07-2019 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Darktamer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:29:
Okt cpt. Morgan maar aangezien ik de cpu en Mobo bij verschillende leveranciers besteld weet ik niet of dat zou werken.
Ik suggeerde het ook niet als een oplossing voor jou, maar om aan te geven dat dit wel een service is die sommige leveranciers aanbieden bij bestelling. Jij moet iemand vinden met een CPU die past en waarbij het systeem wel boot, en dan je BIOS updaten, of het moederbord retourneren en iets bestellen dat wel je CPU herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
Mischien een rare mogelijkheid maar zou het mischien mogelijk zijn dat ik mijn oude i3 cpu aan kan sluiten en op die manier de bios kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Darktamer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:34:
Mischien een rare mogelijkheid maar zou het mischien mogelijk zijn dat ik mijn oude i3 cpu aan kan sluiten en op die manier de bios kan updaten?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
Oké duidelijk mensen bedankt voor de hulp ik ga opzoek naar een manier om dit probleem op te lossen.

Bedankt voor het snelle reageren en de tips.

Nog even een snel vraagje tussendoor is de voeding oké of zou die eigenlijk vervangen moeten worden?

[ Voor 26% gewijzigd door Darktamer op 10-07-2019 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Darktamer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:35:
Oké duidelijk mensen bedankt voor de hulp ik ga opzoek naar een manier om dit probleem op te lossen.

Bedankt voor het snelle reageren en de tips.

Nog even een snel vraagje tussendoor is de voeding oké of zou die eigenlijk vervangen moeten worden?
Zou hem zo ie zo vervangen al voor een betere kwaliteit..
Pagina: 1