Het lijkt me sterk dat ze en je contract verlengen en tijdens dat je werkt ook tot september je daarnaast door betalen? Maar goed mochten ze dat wel doen dan zal dat waarschijnlijk naar het aantal contract-uren zijn. Mijn verwachten dat die op 4? Uur per week ligt dat is nogal gangbaar bij de Appie. Werk jij nou gemiddeld meer dan dat aantal uren dan zou je artikel 4 lid 11 van het VGL CAO(waar jij onder valt) er bij kunnen halen. Deze geeft namelijk het volgende aan:Anoniem: 1230844 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:15:
Nou jongens, heb met het juridisch loket gebeld hun geven mij gelijk eindelijk iemand. Wat blijkt dat ik een stille zwijgende contract verlenging heb. Toen mijn nieuwe contract is ingegaan hebben ze mij niet verteld dat mij contract verlengd wordt dat betekent dat mij contract automatisch verlengd word met 6 maanden( want mijn vorige contract was 6 maanden) en hun hebben 3 maanden contract gegeven. Daar zijn hun een fout ingegaan want mijn nieuwe contract is met 21 april ingegaan dus hij zou als het ware 21 september verlopen. Maar hun hebben 3 maanden contract gedaan. Ik ben gelijk met mijn moeder naar Albert hijen toegegaan en dit aangegeven. Dus ze gaan mij 3 maanden tot september mijn loon doorbetalen en me contract word dus wel verlengd omdat ze een domme fout hebt gemaakt en heb ook recht op aanzegvergoeding.
Indien een werknemer gedurende drie achtereenvolgende
loonperioden van vier weken/één maand, inclusief eventuele
roostervrije uren, meer uren heeft gewerkt dan in de
arbeidsovereenkomst is bepaald zal de werkgever de
arbeidsovereenkomst aanpassen aan het gemiddeld aantal uren
dat de werknemer in voornoemde periode heeft gewerk