Hallo mede Tweakers,
Ik vraag mij af of ik mijn computer moet upgraden.
Dit is mijn huidig systeem:
-CPU: I7-4790 3.6GHz (stock cooler)
-GPU: MSI GeForce GTX 1060 6gb
-Mobo: Asus B85M-G
-RAM: 16GB 1600MHz DDR3
-Voeding: Ewent 550W
Ik zou dan graag willen upgraden naar:
-CPU: Ryzen 7 3700x (Stock cooler)
-Mobo: Gigabyte B450 Aorus Elite
-RAM: Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16
-Voeding: Corsair RM750x (2018) Zwart
Ik zat ook nog te denken om i.p.v een bijna nieuw systeem om alleen mijn voeding en cooler te veranderen, de cooler zou dan de Cooler Master Hyper 212 EVO worden.
Er moet eigenlijk wel iets gebeuren, want ik heb regelmatig wel dat mijn computer ineens stopt en dat blijkt dan een Kernel Power error te zijn, dat gebeurt soms zelfs al als ik zo'n 5 internet tabbladen open heb staan. Dat probleem kan komen door de voeding of door de naar mijn mening hoge cpu temperaturen, die liggen rond de 80 à 90 graden Celcius als ik aan het gamen ben (als ik niet aan het gamen ben rond de 40 graden).
Hopelijk heb ik zo genoeg informatie gegeven en kan iemand mij daarmee helpen.
Groet, DieEne
Ik vraag mij af of ik mijn computer moet upgraden.
Dit is mijn huidig systeem:
-CPU: I7-4790 3.6GHz (stock cooler)
-GPU: MSI GeForce GTX 1060 6gb
-Mobo: Asus B85M-G
-RAM: 16GB 1600MHz DDR3
-Voeding: Ewent 550W
Ik zou dan graag willen upgraden naar:
-CPU: Ryzen 7 3700x (Stock cooler)
-Mobo: Gigabyte B450 Aorus Elite
-RAM: Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16
-Voeding: Corsair RM750x (2018) Zwart
Ik zat ook nog te denken om i.p.v een bijna nieuw systeem om alleen mijn voeding en cooler te veranderen, de cooler zou dan de Cooler Master Hyper 212 EVO worden.
Er moet eigenlijk wel iets gebeuren, want ik heb regelmatig wel dat mijn computer ineens stopt en dat blijkt dan een Kernel Power error te zijn, dat gebeurt soms zelfs al als ik zo'n 5 internet tabbladen open heb staan. Dat probleem kan komen door de voeding of door de naar mijn mening hoge cpu temperaturen, die liggen rond de 80 à 90 graden Celcius als ik aan het gamen ben (als ik niet aan het gamen ben rond de 40 graden).
Hopelijk heb ik zo genoeg informatie gegeven en kan iemand mij daarmee helpen.
Groet, DieEne