CPU kopen enkel voor BIOS update en dat weer retourneren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azicre
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-09 13:51
Hoi allemaal, ik heb onlangs een moederbord en cpu gekocht maar ik moet een BIOS update uitvoeren maar daarvoor heb ik eerst een cpu nodig die wel werkt.

Nu heb ik niet meteen iemand kunnen vinden in mijn omgeving die mij kan helpen. Nu dacht ik van ik bestel gewoon de cpu die ik nodig heb voor de BIOS update en stuur hem de dag erna gewoon weer terug. Maar dit voelt toch een beetje als "cheaten".

Ik vraag me eigenlijk vooral af of een speciale regeling is voor cpu's die ervoor zou zorgen dat ik de cpu uiteindelijk niet zou kunnen retourneren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Azicre

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

AMD levert zelf zo'n service:
https://www.amd.com/en/support/kb/faq/pa-100
En lees dan de informatie onder:
Short Term Processor Loan Boot Kit

Daarnaast zijn er ook moederborden die de BIOS kunnen updaten zonder een CPU.
Wellicht is die van jou er zo een. Kijk hier even naar.

[ Voor 43% gewijzigd door ErikRedbeard op 10-07-2019 04:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
Azicre schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 03:49:
Hoi allemaal, ik heb onlangs een moederbord en cpu gekocht maar ik moet een BIOS update uitvoeren maar daarvoor heb ik eerst een cpu nodig die wel werkt.

Nu heb ik niet meteen iemand kunnen vinden in mijn omgeving die mij kan helpen. Nu dacht ik van ik bestel gewoon de cpu die ik nodig heb voor de BIOS update en stuur hem de dag erna gewoon weer terug. Maar dit voelt toch een beetje als "cheaten".

Ik vraag me eigenlijk vooral af of een speciale regeling is voor cpu's die ervoor zou zorgen dat ik de cpu uiteindelijk niet zou kunnen retourneren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Azicre
De meeste leveranciers leveren een bios flash dienst voor een tientje ofzo. AMD heeft er zelfs een eigen dienst voor.

Verder denk ik niet dat er iets juridisch is dat je zou tegenhouden de CPU te retourneren, behalve dat het gewoon simpelweg niet fatsoenlijk is om een verkoper op deze wijze kosten te laten maken door een product te bestellen waarbij je geen enkele intentie hebt dit product ook te gaan houden.