[vakantie] Engeland, waar naartoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:44
Wij vertrekken binnenkort naar Engeland met auto en vouwwagen, en hebben geen vast plan. mijn vraag is dus: wie heeft er tips, waar moeten we naartoe?
Wij, dat is vader, moeder, puberzoon van 14 en puberdochter van 16. Spreken allebei goed Engels.

In mijn post hieronder heb ik ons reisplan e.d. verder toegelicht!

[ Voor 13% gewijzigd door Hkuit op 10-07-2019 13:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je moet niets, maar je mag wel zelf eerst wat proberen te vinden. Wat vinden jullie leuk, waar ben je in geinteresseerd, en heel belangrijk: wat heb je zelf al geprobeerd te vinden? Iets meer moeite mag wel.

Voor het weer en de stranden hoef je het niet te doen. Stonehenge is weer niets voor een puber, dus wat is jullie bedoeling zelf?

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 10-07-2019 00:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Ik verwacht een stuk meer eigen inzet in je topic. Wil jij je topic aanvullen met hetgeen wat je zelf al hebt gevonden, wat je leuk vind en wat je budget is? Zie ook onder andere dit topic: Een reis- of vakantie-topic? Lees eerst dit! Zonder die informatie kan deze net zo goed dicht. We zijn niet een reisbureau waar je wensen neer kan leggen en wij er je vakantie bij gaan zoeken

[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 10-07-2019 10:17 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 18:04

PcDealer

HP ftw \o/

HMS Belfast bezoeken.

Lees ook Naar Engeland op Vakantie maar geld?

[ Voor 63% gewijzigd door PcDealer op 10-07-2019 01:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Waarom naar Engeland als je nog niet weet waarom? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Hkuit schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 00:46:
Wij vertrekken binnenkort naar Engeland met auto en vouwwagen, en hebben geen vast plan. mijn vraag is dus: wie heeft er tips, waar moeten we naartoe?
Wij, dat is vader, moeder, puberzoon van 14 en puberdochter van 16. Spreken allebei goed Engels.
Wat vinden jullie leuk om te doen/zien?
Wat vinden de kinderen leuk om te doen/zien? (Disco/zwembad?)

Wandelingen? Musea? Stedentrip? Cultuur? Geschiedenis?
Kan allemaal daar op dat eilandje...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:04

PinusRigida

I put the p in pool.

Charmouth en Dorset zijn prachtig, ik was vooral weg van Dorset en de prachtige wandelingen die je kan maken op de kliffen. In mooi zomerweer geloof je bijna niet dat je in England bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidoss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 07:41
Kom zelf uit Exeter en vind het zelf een erg mooie stad om jaarlijks bij familie op bezoek te gaan. Onderweg naar Exeter, mits je over de a303 rijdt, kom je ook wat leuke plekken tegen. Denk hierbij aan Stonehenge e.d. Boven Exeter ligt Bath wat ook een erg mooi stadje is. En even verder op heb je Dartmoor wat een enorm mooi stukje natuur is in Engeland.

**doss**

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Engeland is ook best groot; welk gebied wil je / ga je heen? Er zit nogal wat verschil tussen pak 'm beet Kent en Yorkshire...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:42

Hoicks

Techno!

Ik volg dit topic ook even. Ben vooral benieuwd naar ervaringen op campings in Engeland qua gezelligheid en kinderen e.d.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:59
Het hangt 100% af van wat je leuk vind.

Ik ga deze zomer ook naar Engeland en reis dan rond met de auto. Dover -> cambridge -> york -> yorkshire dales -> lake district -> wales met nog wat verschillende tussenstops bij mensen die we daar kennen. Lekker natuur en cultuur mengen.

Wel maar met 2 personen en hotels/b&b/hostels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
Outerspace schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 01:03:
[modbreak]Ik verwacht een stuk meer eigen inzet in je topic. Wil jij je topic aanvullen met hetgeen wat je zelf al hebt gevonden, wat je leuk vind en wat je budget is? Zie ook onder andere dit topic: Een reis- of vakantie-topic? Lees eerst dit! Zonder die informatie kan deze net zo goed dicht. We zijn niet een reisbureau waar je wensen neer kan leggen en wij er je vakantie bij gaan zoeken[/]
je hebt helemaal gelijk. Het was al laat en ineens schoot me te binnen dat ik die vraag hier nog wilde stellen. Ben nu aan het werk maar zal straks onze voorlopige plannen en interesses eens verder uitschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 09:58

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Een dagje Thorpe pretpark is ook leuk! Er is van alles te doen en te zien!
https://www.thorpepark.com/

[ Voor 21% gewijzigd door Nijl op 10-07-2019 11:18 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:34
Bij dover linksaf richting Cornwall? Mooie kusten, schattige dorpjes, Land's End en Tintagel, het kasteel van Koning Arthur. als je minder ver wilt rijden is er rond dichterbij Dover ook van alles te zien (bijv. Canterbury..)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hkuit
Zoals afgesproken hierbij mijn vraag wat verder uitgewerkt.
We hebben een enkele reis geboekt met de boot van Hoek van Holland naar Harwich en 3,5 week later met de boot van Dover naar Calais. Voor die weken daartussenin hebben we nog niets vastgelegd.

Op basis van wat leeswerk en tips van anderen hebben we een ruw reisplan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nolwRtDqwXf9oc8vBf9qRZte/full.jpg

Wat onze interesses betreft:
  • we willen veel mooie natuur zien; kust, meren, heuvels/bergen, noem maar op. Daarom heb ik het Peak District, de kust bij Snowdonia en bij Cardiff, het Zuidwesten enz.opgenomen in de route
  • lekker wandelen is bij ons iets van 2 a 3 uur op pad, niet van 's ochtends 8 tot 's avonds 6 of zo
  • we willen ook graag Engeland beleven, d.w.z. Engelsen zien en horen praten, dorpjes in, leuke steden in, in de pub eten enz. Ik heb daarom als steden Cambridge, Manchester en Cardiff opgenomen in de route, maar andere tips zijn welkom!
  • de kinderen hoeven niet zo nodig de disco in, wel willen ze 'chillen' 8) . Dat betekent in ieder geval regelmatig niks doen en daarnaast lekker rondhangen met leeftijdgenoten, maar als die er niet zijn dan vermaken we onszelf met z'n vieren ook best aardig
Ik realiseer me dat dit nog best een flink deel van Engeland het VK is, en dat sommigen zullen adviseren om voor één streek te gaan. Dat hebben we in Frankrijk ook gedaan, in de afgelopen jaren, maar we willen deze keer juist een indruk op doen van dit voor ons nieuwe land. Omdat we ook wel liefhebbers van zon en warmte zijn weten we ook niet of we in de komende jaren regelmatig nog eens naar het VK zullen gaan. Vandaar dus.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:04
Ik heb wel wat tips, sowieso zijn Cambridge en Manchester erg leuke steden met veel cultuur en zeker in Manchester zijn de oude industriële stadsdelen erg hip geworden (Northern Quarter en Ancoats).

Cambridge is minder groot maar een gondel tocht over de rivier Cam en het bezoeken van de oude universiteitsgebouwen is zeker de moeite waard. Ook wonen hier relatief veel jongeren / studenten dus is er ook voor jouw pubers genoeg te doen. Hetzelfde geldt voor Manchester overigens.

Voor wandelen in de Peak District kan ik de routes rond Edale aanraden (https://www.google.nl/map...3d53.3647407!4d-1.8172771) je hebt hier 4/5 verschillende routes van 3 tot 6 uur. Mocht je het leuk vinden kan je hier ook erg goed caven. Daarnaast is Dovestones Reservoir bezoeken in het noorden van de Peak District erg mooi en heb je een leuke Hike naarboven (https://www.google.nl/map...3d53.5328854!4d-1.9592679).

Snowdonia zou ik ook zeker doen en dan op de route even stoppen in Chester, dit is de oudste vestingsstad van het VK en is ook erg mooi (https://www.google.nl/map...3d53.1932816!4d-2.8928375).

Als je dan vanuit Snowdonia afdaalt via de Shropshire Hills kun je Gloucester nog aan doen de Gloucester Cathedral en zijn tuinen zijn gebruikt voor grote delen van het Harry Potter kasteel in de latere films (https://www.google.nl/map...3d51.8673032!4d-2.2466692).

Iets verder naar het zuiden ten oosten van Bristol ligt Bath (https://www.google.nl/map...!3d51.381049!4d-2.3590565) wat bekent staat om zijn badhuizen uit de romeinse tijd.

Als je verder afzakt naar Devon kun je mooi wandelen in Dartmoor National Park. De route langs de zuidkust vanuit Devon terug naar Dover ken ik niet zo goed, dus misschien heeft iemand anders daar nog tips voor.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Hkuit schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:05:
We hebben een enkele reis geboekt met de boot van Hoek van Holland naar Harwich en 3,5 week later met de boot van Dover naar Calais. Voor die weken daartussenin hebben we nog niets vastgelegd.

[Afbeelding]

• we willen veel mooie natuur zien; kust, meren, heuvels/bergen, noem maar op. Daarom heb ik het Peak District, de kust bij Snowdonia en bij Cardiff, het Zuidwesten enz.opgenomen in de route
  • lekker wandelen is bij ons iets van 2 a 3 uur op pad, niet van 's ochtends 8 tot 's avonds 6 of zo
  • we willen ook graag Engeland beleven, d.w.z. Engelsen zien en horen praten, dorpjes in, leuke steden in, in de pub eten enz. Ik heb daarom als steden Cambridge, Manchester en Cardiff opgenomen in de route, maar andere tips zijn welkom!
  • de kinderen hoeven niet zo nodig de disco in, wel willen ze 'chillen' 8) . Dat betekent in ieder geval regelmatig niks doen en daarnaast lekker rondhangen met leeftijdgenoten, maar als die er niet zijn dan vermaken we onszelf met z'n vieren ook best aardig
Ik realiseer me dat dit nog best een flink deel van Engeland het VK is, en dat sommigen zullen adviseren om voor één streek te gaan. Dat hebben we in Frankrijk ook gedaan, in de afgelopen jaren, maar we willen deze keer juist een indruk op doen van dit voor ons nieuwe land. Omdat we ook wel liefhebbers van zon en warmte zijn weten we ook niet of we in de komende jaren regelmatig nog eens naar het VK zullen gaan. Vandaar dus.
Ik zou na deze rondreis bepalen wat je nog eens echt wilt zien en dan een week of drie per locatie door te brengen...

Peak District Snowdonia. Mooi. Volgende keer Lake District doen: Erg mooi. Soms ook erg toeristisch...
Wat steden betreft is Oxford een favoriet bij ons. Veel te zien. Mooie musea en gezellig winkelen voor de dames wie van winkelen houdt. Canterbury is ook een leuk stadje.

Noord Whales: Port Meirion. Maffe architectuur. In dit stadje is The Prisoner gefilmd.
Lake Vyrnwy, ook voor de Harry Potter-fans

Ga je diep Cornwall in? Tintagel is een must voor alle King Arthur fans, bovendien ook gewoon leuk oim te bezoeken. Lands End is mooi. Wel even langs de kermis heen kijken.
Dartmoor National Park, Bodmin Moor, The Cheeswrings
The Eden Project

Zuidwest kust mooi met die krijtrotsen: Seven Sisters, Beachy Head. Brighton is een leuke stad.
En niet te vergeten: Kent Sussex de tuin van Engeland. Bezoek minimaal één van de geweldige tuinen.

Eten in de locale pub, daar waar de locals zelf eten is het eten eigenlijk altijd goed. Engelse keuken heeft veel lekkers te bieden. Laat je niet misleiden door de fransen met hun rare liflafjes, slakken en kikkers.

Voor dagjes uit heb je tijd? Herstmonceux is erg leuk of bezoek een van de vele kastelen.

Edit: Bezoek ook een van de vele steencirkels! Indrukwekkend. Ze liggen over het hele eiland verspreid.

[ Voor 4% gewijzigd door Punkrocker op 10-07-2019 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Klein stukje vanaf Manchester (noordelijk) : Lake District, omgeving Windermere. Genoeg te doen, leuke pubs (kan je genoeg mensen kijken ;)) en ook wat te wandelen e.d.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

sky- schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:44:
Klein stukje vanaf Manchester (noordelijk) : Lake District, omgeving Windermere. Genoeg te doen, leuke pubs (kan je genoeg mensen kijken ;)) en ook wat te wandelen e.d.
Met alle respect, ik zou deze in het hoogseizoen mijden als de pest. Heel erg veel toeristen, vooral Aziaten. We zijn er vorig jaar naartoe gereden vanuit North Yorkshire, het was er zo druk dat je je auto pas een kilometer buiten het dorp kwijt kon en je met geen mogelijkheid een foto kon maken zonder een Japanner of Chinees erop.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 20:20

backupdevice

Boeh!

PinusRigida schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:57:
Charmouth en Dorset zijn prachtig, ik was vooral weg van Dorset en de prachtige wandelingen die je kan maken op de kliffen. In mooi zomerweer geloof je bijna niet dat je in England bent.
Amen ! Zit nu in Dorset en man o man wat is het hier gaaf! Aanrader .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:20

Tijn96

In speed we trust

Manchester is gaaf, liverpool is ook tof (toch weer totaal andere mensen als uit manchester ookal worden ze beide getypeert als mensen uit het noorden). Beide steden genoeg te zien en te doen.

Manchester kan je ook goed shoppen en als je van voetbal houdt kun je er ook je lol op.

Qua natuur vind ik het lake district erg gaaf!

Zelf een jaar in Manchester gewoond wellicht vandaar de voorkeur voor daar :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Ik heb zelfs complete reisplannen voor Engeland in mijn Google Docs staan: maar even uit mijn hoofd, gebieden die het echt waard te bezoeken zijn. De Jurassic Coast met o.a als hoogte punt Durdle Door, maar er is veel meer te zien.

Daarnaast is Cornwall echt de moeite waard om te bezoeken, of eerlijk gezegd vaker te bezoeken. Want dat is echt een schitterende regio. Je hebt o.a Cape Cornwall waarvan vroeger werd gedacht, dat dit het meest westelijke punt van Europa/Groot Brittannië was. Daarnaast heb je nog kustplaatsen zoals St Ives en kastelen, zoals St Michael's Mount, waar je naartoe kunt lopen als het water laag staat.

En als je van de Legende van King Arthur houdt, dan heb je nog Tintagel Castle, wat eigenlijk een ruïne is. Maar vanwege de spectaculaire uitzichten is het uitzicht helemaal waard.

Maar ik heb een heel Instagram account, waar ik enkel kliekjes van Groot Brittannië op heb staan. Dus hier vind je vast en zeker inspiratie en dat scheelt mij hele A4's vol schrijven :+ Zie ook de links die ik in mijn posts verwerkt heb.

Hier nog een reisplan, vanaf Dover tot aan Cornwall en dat in een week tijd. Is natuurlijk wel mijn persoonlijke reisplan geweest, dus er staan niet echt grote steden in. Aangezien ik grote steden het minst interessant vind in Engeland. De vele dorpjes zijn veel leuker 8)
Tijn96 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:04:
Manchester is gaaf, liverpool is ook tof (toch weer totaal andere mensen als uit manchester ookal worden ze beide getypeert als mensen uit het noorden). Beide steden genoeg te zien en te doen.

Manchester kan je ook goed shoppen en als je van voetbal houdt kun je er ook je lol op.

Qua natuur vind ik het lake district erg gaaf!

Zelf een jaar in Manchester gewoond wellicht vandaar de voorkeur voor daar :+
Manchester International airport is een ideale uitvalsbasis om met een huurauto, Lake District te gaan ontdekken. Daar ben ik namelijk ook geweest en ik ben blij, dat ik er naartoe gevlogen ben. Want vanaf Nederland is dat een aardig stuk rijden, terwijl het vliegen slechts een paar uurtjes is.

Auto huren is verassend goedkoop in Groot Brittannië, waarom weet ik niet: maar ik was in iedere geval niet veel kwijt en dan huurde via Sunnycars.
Punkrocker schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:40:
[...]
Voor dagjes uit heb je tijd? Herstmonceux is erg leuk of bezoek een van de vele kastelen.

Edit: Bezoek ook een van de vele steencirkels! Indrukwekkend. Ze liggen over het hele eiland verspreid.
Herstmonceux vond ik eerlijk gezegd tegenvallen, het is leuk om eens gezien te hebben. Maar Dover Castle en zelfs Deal Castle zijn vele malen indrukwekkender, al vond ik Hever Castle ook erg leuk.

En als ruïnes je ding is: Bodiam Castle is echt heel romantisch kasteel, daar kun je zeker leuke plaatjes schieten. Wat trouwens wel mooi aan Herstmonceux is, dat het een soort Harry Potter gevoel geeft omdat het een universiteit is en daar ook weleens Harry Potter evenementen gehouden worden.

[ Voor 45% gewijzigd door XiaomiGlobal op 11-07-2019 14:51 ]

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:20

Tijn96

In speed we trust

XiaomiGlobal schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:31:

[...]

Manchester International airport is een ideale uitvalsbasis om met een huurauto, Lake District te gaan ontdekken. Daar ben ik namelijk ook geweest en ik ben blij, dat ik er naartoe gevlogen ben. Want vanaf Nederland is dat een aardig stuk rijden, terwijl het vliegen slechts een paar uurtjes is.

Auto huren is verassend goedkoop in Groot Brittannië, waarom weet ik niet: maar ik was in iedere geval niet veel kwijt en dan huurde via Sunnycars.
Manchester is idd super om te vliegen! Uur en n beetje vanaf eindhoven. Verder genoeg te doen in de omgeving en zowel naar noord als naar zuid rijden is erg goed te doen!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

XiaomiGlobal schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:31:

[...]

Herstmonceux vond ik eerlijk gezegd tegenvallen, het is leuk om eens gezien te hebben. Maar Dover Castle en zelfs Deal Castle zijn vele malen indrukwekkender, al vond ik Hever Castle ook erg leuk.

En als ruïnes je ding is: Bodiam Castle is echt heel romantisch kasteel, daar kun je zeker leuke plaatjes schieten. Wat trouwens wel mooi aan Herstmonceux is, dat het een soort Harry Potter gevoel geeft omdat het een universiteit is en daar ook weleens Harry Potter evenementen gehouden worden.
Heb je helemaal gelijk in. Wij waren bij Hesrtmonceux met een zoon van een jaar of acht. Die vond al die proeven en dingetjes doen hartstikke leuk. En op een dag gegaan dat ze 's avonds ook de koepel openden en daadwerkelijk met de telescoop gingen kijken en wij dus ook mochten kijken.

Al die andere kastelen die je noemt zijn erg mooi en zeer de moeite waard om langs te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

[Afbeelding]

Snowdonia is een aanrader!
Qua steden/stadjes/engels gevoel kan ik oxfordshire aanraden, met name de Chilterns en Cotswolds.
Devon/Cornwall/Lake district zijn in zomer vakantie erg druk, dus kan je beter op een ander moment heen..
Cardiff zou ik skippen en door rijden naar de Brecon beacons..

Let wel goed op hoeveel je in de auto wil zitten, de meeste mensen verkijken zich op de afstanden in de UK.. gooi je route in google maps om een idee te krijgen.. zeker op het platteland duurt het veel langer dan je gewent bent omdat het kleine smalle bochtige wegen zijn ipv nederlandse snelwegen..
En Cornwall EN Snowdonia zou ik niet doen.. kies er 1 (mijn voorkeur gaat dan uit naar Snowdonia aangezien je alles daar het: Strand, bergen, natuur, kastelen, stoomtreinen etc etc..

voorbeeld route:
https://www.google.com/ma....3134027!2d51.1278758!3e0
kleine 800mijl oftewel 1250+km/15 uur rijden.. zonder files..

Ander idee (vergelijkbare afstanden)
https://www.google.com/ma....3134027!2d51.1278758!3e0

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Weg van de autoweg blijven is zeker leuk, maar reken maar dat je gemiddelde snelheid (zonder caravan) niet boven de 50km/h zal zijn.

Wat ik leuk vond in het zuiden was:
Brighton: kitsch, maar speciale sfeer
Stonehenge: ik weet niet wat het was, maar er hangt daar echt een speciale sfeer
Torquay en Darthmouth: typisch engelse badsteden, en er is daar de "Round Robin". Rondtocht met bus, boot en stoomtrein over de Darth. Je ziet het huis van Agatha Christie, en prachtige landschappen.

Dartmoor: very special, very beautiful
St-Ives: mooie kust
Bath : deze stad mag je echt niet missen. Maak ook een wandeling langs de sluizen waar ze met kanaalwoonboten over varen.

En waarom niet een paar dagen London binnen trekken. Greenwich Observatory vonden wij ook heel leuk om te bezoeken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Cornwall en Wales kan je wel vergeten met je caravan. Cardiff en Swansea nog te doen, maar de rest. Nee. Lekker in England blijven is ook prima. Dorset, Newcastle, Midlands prima. London zou ik vermijden. Kan je net zo goed naar Amsterdam.

Ik zou ook verder kijken dan Engeland. Zoals Schotland, Noord-Ierland of Ierland. Zuid-Westen van Ierland is prachtig en met de Caravan gewoon te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Ivysaur schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:23:
Cornwall en Wales kan je wel vergeten met je caravan. Cardiff en Swansea nog te doen, maar de rest. Nee. Lekker in England blijven is ook prima. Dorset, Newcastle, Midlands prima. London zou ik vermijden. Kan je net zo goed naar Amsterdam.

Ik zou ook verder kijken dan Engeland. Zoals Schotland, Noord-Ierland of Ierland. Zuid-Westen van Ierland is prachtig en met de Caravan gewoon te doen.
Wales is prima te doen met caravan, stikt ervan.. Cornwall zou ik wel skippen..

Ipv calais dover is HvH- Newcastle ook een optie om dan noord Engeland/ Schotland in te trekken.. opties te over :)

[ Voor 0% gewijzigd door ToolkiT op 11-07-2019 19:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[Afbeelding]

Mooi plan, maar ik zou in 3.5 week de helft doen. :) Anders ben je vooral aan het rondrijden.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Tip om leuke campsites te vinden:
https://coolcamping.com/campsites/uk/england
Let wel op of ze caravans accepteren..

iets minder quirky maar wel nette campsites:
https://www.caravanclub.co.uk/membership/
https://www.campingandcaravanningclub.co.uk/
Het loont voor een paar weken om lid te worden want dat haal je er wel uit met de korting..
unezra schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:59:
[...]

Mooi plan, maar ik zou in 3.5 week de helft doen. :) Anders ben je vooral aan het rondrijden.
helemaal mee eens..
Tommie12 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:18:
Weg van de autoweg blijven is zeker leuk, maar reken maar dat je gemiddelde snelheid (zonder caravan) niet boven de 50km/h zal zijn.

Wat ik leuk vond in het zuiden was:
Brighton: kitsch, maar speciale sfeer
Stonehenge: ik weet niet wat het was, maar er hangt daar echt een speciale sfeer
Torquay en Darthmouth: typisch engelse badsteden, en er is daar de "Round Robin". Rondtocht met bus, boot en stoomtrein over de Darth. Je ziet het huis van Agatha Christie, en prachtige landschappen.

Dartmoor: very special, very beautiful
St-Ives: mooie kust
Bath : deze stad mag je echt niet missen. Maak ook een wandeling langs de sluizen waar ze met kanaalwoonboten over varen.

En waarom niet een paar dagen London binnen trekken. Greenwich Observatory vonden wij ook heel leuk om te bezoeken.
Brighton is zeker leuk, maar vrij druk en touristisch.. maar wel een aparte leuke (hippy) sfeer.
Hastings is een goed alternatief.. beetje zelfde idee maar minder hippy en meer ouderwetse badplaats..

London is zeker de moeite waard maar niet met caravan.. beter kan je een camping buiten de stad zoeken en dan met de trein naar het centrum..

[ Voor 76% gewijzigd door ToolkiT op 11-07-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@ToolkiT Duinkerken - Dover ook leuk. Minder leuk is dat je een uur lang langs de kust vaart. Dan denk je dat je er bijna bent, maar nee. Een optie is naar Newcastle, Schotland meepakken, eventueel Ferry naar Belfast en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Ivysaur schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:05:
@ToolkiT Duinkerken - Dover ook leuk. Minder leuk is dat je een uur lang langs de kust vaart. Dan denk je dat je er bijna bent, maar nee. Een optie is naar Newcastle, Schotland meepakken, eventueel Ferry naar Belfast en terug.
Belfast/Ierland zou ik in 3 weken niet erbij doen. tenzij het je hoofdoel is.. om de reden die @unezra noemde..

Duinkerken/Calais is beetje om het even.. vaak is via Calais goedkoper.. naar Newcastle ben je ook meteen aan andere kant van het land.. was met een caravan al gauw 10 uur rijden zou zijn..

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 11-07-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@ToolkiT Ik ga elk jaar naar het zuid-westen van Ierland ivm familie. Zou OP aanraden Ierland te pakken. Dublin te mijden. Engeland is me eigenlijk iets te commercieel. Naast London heb je Manchester etc hele Euro-vibe. Met uitgezonderd het hoge Noorden van Schotland, Cornwall, en Zuid en West- Wales.

Maar OP/TS moet maar even kijken wat die het liefst wil. Het commerciele Engeland met zijn miljoenen toeristen of het wat rustige platteland.

In Ierland heb je met de Wild Atlantic Way een hele goeie. Bergen, kusten, Cliff of Moher, pubs, meren, enz enz. Glengarrif met zijn afslag naar Berehaven of Killarney, Bantry pak je even die Camping van 'We zijn er bijna', Bij Dingle heb je een kabelbaan, Cobh; laatste vertrekhaven van de Titanic, Donegal in het hoge Noorden, de Barrens in Connaught en de River Shannon in Galway. Keuzes Keuzes Keuzes. :9

[ Voor 31% gewijzigd door Ivysaur op 11-07-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ToolkiT schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:08:
[...]
Belfast/Ierland zou ik in 3 weken niet erbij doen. tenzij het je hoofdoel is.. om de reden die @unezra noemde..
Ierland is een land dat alleen al goed is voor meerdere vakanties van 3 weken. :)

UK ook. Er is zó veel te ontdekken.

Wij gaan dit jaar opnieuw, eerst stukje Noord-Frankrijk, dan oversteken en dan een stukje Zuid-Engeland. Heen via Roscoff-Portsmouth, terug via Dover - Duinkerken. Grofweg rondom het kanaal dus.
Duinkerken/Calais is beetje om het even.. vaak is via Calais goedkoper.. naar Newcastle ben je ook meteen aan andere kant van het land.. was met een caravan al gauw 10 uur rijden zou zijn..
Duinkerken is de aankomst wat relaxter. In mijn beleving minder naargeestige hekken. Als je hoog in het land wil starten of stoppen is Newcastle idd wel fijn. Wel lange vaart, maar dat kun je tenminste slapend doen. Slapend autorijden is minder handig.

@Hkuit Eerder in de UK of in een linksrijdend land geweest? Zo nee: Dat kán een uitdaging zijn.
Bij ons is het heel eenvoudig: Ik rij alles. Zij kan uitstekend autorijden, maar niet in de UK. Ik heb daar minder moeite mee. (De eerste keer dat ik links reed was in downtown Sydney, met een vreemde auto, in de spits. Prima vuurdoop. Alsnog na 2 maanden in de woestijn aan de verkeerde kant van de weg beland. Jaren later in de UK ook wel eens verkeerd gekeken met wat piepende remmen tot gevolg. Het is ALTIJD opletten.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:14:
[...]

@Hkuit Eerder in de UK of in een linksrijdend land geweest? Zo nee: Dat kán een uitdaging zijn.
Bij ons is het heel eenvoudig: Ik rij alles. Zij kan uitstekend autorijden, maar niet in de UK. Ik heb daar minder moeite mee. (De eerste keer dat ik links reed was in downtown Sydney, met een vreemde auto, in de spits. Prima vuurdoop. Alsnog na 2 maanden in de woestijn aan de verkeerde kant van de weg beland. Jaren later in de UK ook wel eens verkeerd gekeken met wat piepende remmen tot gevolg. Het is ALTIJD opletten.)
Het is in de spits juist makkelijker.. want je volgt de meute..
Rijd je weg op een lege weg heb je veel hoger risico dat je in je standaard patroon vervalt en aan de verkeerde kant gaat rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ToolkiT schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:02:
[...]
Rijd je weg op een lege weg heb je veel hoger risico dat je in je standaard patroon vervalt en aan de verkeerde kant gaat rijden..
Klopt.

Toch is je eerste keer links rijden, dwars door downtown Sydney ehm, interessant. :)
(Iets met 6-baans wegen dwars door een druk stadscentrum enzo.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ToolkiT schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:02:
[...]
En bij terugkomst is het nog een keer op passen (mijn vader was toen net gewend aan links rijden ;) ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Links rijden vond ik niet zo heel lastig: maar ben wel blij, dat ik de navigatie omgezet had in mijlen en al uit mijn hoofd geleerd had wat de snelheden in KM's waren. Scheelt enorm, hoef je daar in iedere geval niet over na te denken.

Grote valkuil is het afslaan op kruisingen: omdat je bij linksaf in Nederland meestal een grote bocht maakt, terwijl dat in Groot Brittannië juist een kleine bocht is. Gelukkig zijn bijna alle wegen voorrangwegen, dus als je eens perongeluk op de rechterweg helft terecht komt tijdens het afslaan: dan kun je dat waarschijnlijk na vertellen, want je had voorrang.

Dat was in iedere geval een van mijn eerste fouten en ik kon er wel om lachen, want op de andere weghelft stond een Brit te wachten. En mijn Nederlandse kentekenplaat, is het ook wel direct duidelijk dat ik van het Europese vasteland kom.

Maar rijden in Groot Brittannië, is niet geheel zoals in Nederland: je moet alles omdenken, waardoor je algauw de neiging hebt bij iedere kruising kort te stoppen. Bij rechtsaf slaan kun je bijvoorbeeld het tegemoet komende verkeer al zien en toch doen ik dan nog schouderblik. Het links rijden gaat dus niet geheel natuurlijk, maar je went er na een dagje rijden zo aan.

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:10:
[...]
Toch is je eerste keer links rijden, dwars door downtown Sydney ehm, interessant. :)
(Iets met 6-baans wegen dwars door een druk stadscentrum enzo.)
Ik ken het, heb er jaren gewoond :)
En verkeerstijl is er anders dan in NL.. gelukkig wel gemoedelijker..
XiaomiGlobal schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:42:

Grote valkuil is het afslaan op kruisingen: omdat je bij linksaf in Nederland meestal een grote bocht maakt, terwijl dat in Groot Brittannië juist een kleine bocht is
Dit vooral, daar hetgene waar ik last van heb als ik (terug)switch..
XiaomiGlobal schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:42:. Gelukkig zijn bijna alle wegen voorrangwegen, dus als je eens perongeluk op de rechterweg helft terecht komt tijdens het afslaan: dan kun je dat waarschijnlijk na vertellen, want je had voorrang.
Sterker nog overal is voorrang expliciet geregeld met een streep op de weg (denk haaientanden).
Op een enkele plek in het platteland niet en dan heeft ook niemand voorrang..
Dus vergeet 'rechts heeft voorrang' etc want dat bestaat hier niet..

[ Voor 55% gewijzigd door ToolkiT op 12-07-2019 09:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Links rijden was voor mij welgeteld één keer een issue, de eerste keer achter stuur van een auto die kant op, op de eerste rotonde die je tegenkomt in Dover. De andere bestuurder die mij met scherpe klaxon de juiste kant op wees was in ieder geval op die plek duidelijk dit soort gepruts gewend :')

Verder qua route e.d:

- in theorie eens dat je met Newcastle-Ijmuiden meer kunt zien en minder hoeft te rijden, maar kijk eens naar de prijzen van dat ding. Het kan rustig 5 keer duurder uitvallen dan Calais/Duinkerken-Dover en nog steeds dubbele van de (al veel te dure) HvH-Harwich. Europoort-Hull doet er niet veel voor onder. Tenzij geld echt geen issue is snap ik goed dat die twee buiten beschouwing gelaten zijn...
Sterker nog, met de auto pak ik altijd kortste overtocht in beide richtingen, het is misschien drie keer zo lang rijden aan deze kant, soms ook twee uur extra aan die kant, maar zelfs met hotelovernachting in FR erbij is het nog steeds zodanig goedkoper dat de halfuur naar Ijmuiden of anderhalf uur naar HvH/Europoort net zo goed 1000km had kunnen zijn

- Gezien wens om van natuur te genieten zou ik sterk afraden om te toeristische plekken te pakken in hoogseizoen. Snowdonia & Snowdon zelf zijn geweldig, maar als je zowat in polonaise naar boven moet (of een uur moet wachten voor de trein in beide richtingen als je te lui bent om te lopen) had je die tijd beter kunnen spenderen op een iets minder hoge maar niet minder mooie locatie.

In Wales zou ik daarvoor de Black Mountains ten noordoosten van Cardiff aanraden. Op papier helemaal niet zo hoog, maar even wild als Snowdonia, inclusief kuddes wilde paarden en afgelegen meertjes waar je bij goed weer (ha ha ha) kunt zwemmen.

Andere aanraders daar in de buurt:
- Cardiff Caravan and Camping Park is opvallend centraal gelegen in de stad, maar rustig, mooi en betaalbaar.
- rij in Cardiff naar het stationnetje Lisvane & Thornhill, parkeer daar gratis (of pak de trein vanaf Cardiff Central). Loop aangrenzende Cefn On park in. Sowieso erg mooi Victoriaans park, maar het leukste moet nog komen: loop er aan noordzijde weer uit en blijf min of meer rechtdoor lopen. Na ongeveer 500m ten noorden van de park kom je een indrukwekkende verlaten steengroeve uit. Beklim de noordzijde en je zit op een heuvelkam, met achter je heel Cardiff in panorama, en voor je Caerphilly, inclusief gelijknamig kasteel. Loop door Caerphilly in, bezoek het enorme kasteel, pak dan op ernaastgelegen station de trein terug en stap uit op Lisvane (als je daar geparkeerd staat) of Cardiff Central.
- de kust ten westen van Cardiff is spectaculair. Vrijwel iedere baai heeft een andere 'strand'type. In m'n jeugd gingen we daar elk jaar naartoe, maar de meeste heb ik als volwassene niet meer kunnen vinden (en m'n vader, die ons daarheen reed is er niet meer om om raad te vragen). Eentje die ik wel nog weet - Sully Island, tussen Penarth en Barry. Bij hoogwater een eiland, bij laagwater kun je erheen lopen. Eiland zelf is vrij klein, maar groot genoeg om op de zuidkant dinosaurusvoetstappen te hebben, aan oostzijde resten van een fort en op de noordkant (richting wal) het skelet van een oude vastgelopen schip. En mogelijk nog wat as van m'n vader en grootvader, al is grootste deel daarvan vooral in mijn gezicht gewaaid bij verstrooien :+. Let wel op de getijden, verschil tussen eb en vloed is een van de grootste ter wereld, dus het kan onverwacht hard gaan (vloed komt met ~50km/u binnen :o ), dus eiland is veilig te bezoeken zolang het nog eb is als je oversteekt. In geval van twijfel: terug aan wal. Als je ziet dat het te laat daarvoor is: niet proberen, gewoon genieten van gedwongen verblijf van ~6u op het eiland.
- tussen Wales en Engeland, specifieker tussen Tintern en Cinderford heb je de Forest of Dean. Vooral het stuk dichterbij Cinderford is oerbos, met gelaagdheid en ongereptheid zoals je in een oerwoud verwacht, maar dan met eiken, beuken, kastanjes en hulst. Extreem de moeite waard om in rond te wandelen. Bij Tintern is er trouwens ook een zeer indrukwekkende kloosteruine - waar Iron Maiden de videoclip voor 'Can I play with madness' opnam.

- in het kader van "toeristen vermijden" - Stonehenge is uiteraard bijzonder, maar het delen met duizend andere bezoekers en niet dichter dan enkele tientallen meter mogen komen doet daar flink aan af. Gelukkig is Stonehenge verre van enige steencirkel in de buurt. Twee die ik misschien nog meer zou aanraden:
1) Stanton Drew circles - net onder Bristol. Twee cirkels, waarvan de grotere nog vrij goed bewaard is. Komt niet in de buurt van Stonehenge qua indrukwekkendheid, maar compenseert daarvoor doordat er zelfs middenin de zomer geen hond is. Parkeren doe je op een boerenerf, je doneert vrijwillig GBP 1 per persoon in een brievenbus en je loopt een weide in. Tussen de koeien staan de stenen, en waarschijnlijk hoef je je ervaring ook alleen met die koeien te delen.
2) Avebury - op de noordrand van de Salisbury Plain (en dus redelijk in de buurt van Stonehenge. Dit is de grootste steencirkel in Engeland - en het heeft veruit de best bewaarde aarden wallen eromheen. Geen trilithons zoals in Stonehenge, gewoon een enorme ring van menhirs, met nog wat clusters hier en daar erbinnen, en dat alles omgeven door een hoge aarden muur met toegangspoorten. Het is zo enorm dat het dorp Avebury er grotendeels binnenin ligt, met pal in het midden de Red Lion pub. Pak een cider (dit is cider country), ga in de tuin zitten en kijk naar de schapen die grazen tussen de stenen en op de zijkant van de aarden wal. Of loop gewoon zelf tussen de schapen en stenen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
Leuk, al deze adviezen, ik ga ze allemaal op een rijtje zetten en neem ze mee in onze planning!
Wij zijn inmiddels bijna 24 uur in Engeland en ik zit nu voor de tent in Cambridge; gisteren het grootste deel van de dag op de ferry doorgebracht en rond 8 uur ‘s avonds op weg naar de camping in Colchester.

Inderdaad even wennen, links rijden, maar zolang er anderen voor me rijden gaat het prima. Alleen bij een afslag naar rechts had ik de neiging om richting rechterbaan te sturen, gelukkig zei mijn vrouw op tijd ‘Links rijden(!)’ en kon ik corrigeren.
Ook mijn eerste full breakfast achter de kiezen, aan zee in Felixstowe, en ook dat was een belevenis... witte bonen, champignons, bacon, worst, hash browns, spiegelei en toast, gebakken in olie. Ik had honger en dat was daarna voorbij, zullen we maar zeggen.
Morgen Cambridge in!
Pagina: 1