Coolblue garantie sleept lang aan

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.299 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisT
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-05 21:56
Geachte mede-tweakers,

Ik heb laptop die problemen heeft met zowel de grafische kaart als het scherm(pixel-probleem). 24 mei opgestuurd en 12 juni terug. Scherm was nog altijd niet gemaakt en ik zou niet weten hoe ze dat hebben kunnen vergeten. 13 juni terug opgestuurd en heb die nog altijd niet terug.

Normaal gezien is er de belofte binnen 3 weken terug in huis of we zoeken een vervangend product of geven je tegoed terug. Mijn product zelf wordt niet meer aangeboden dus die optie is er dus niet. Bij de eerste keer kreeg ik netjes de melding de dag voor ik mijn laptop terug kreeg dat het morgen geleverd wordt aan huis en dus binnen de termijn van 3 weken.

Gisteren was normaal de laatste dag van die 3 weken dus ik stuur hen een mail met hoe het zit. Zij sturen me dan het is gemaakt maar we weten niet wanneer we ze terug op kunnen sturen. Ik stuur hen van ik dacht binnen de 3 weken in huis is gepast oplossing zoeken maar zij beweren nu dat dit enkel geldt als het binnen de 3 weken niet hersteld is. Zij beweren dus nu het is gemaakt maar kunnen niet zeggen wanneer ik die thuis terug heb maar ik vermoed volgende week pas.

Ik vermoed dat ze de eerste keer mijn laptop maar half hestelde om niet tegemoet te komen maar nu is die termijn van 3 weken echt wel overschreden en in totaal mijn laptop 6 weken kwijt met een dag tussen. Moet ik dit gewoon zo aanvaarden of is dit normaal?

https://imgur.com/fhEOmac
https://imgur.com/BSykoj5

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Tsja, wat is “normaal” ? Zal het niet gewoon iets zijn van een “repeat repair” binnen x periode en dat dan het apparaat naar een ander repair center wordt gestuurd dat wellicht iets verder van Nederland zich bevindt waardoor de doorlooptijden mogelijk wat langer zijn en transport ook iets langer kan duren ? (Dit was vroeger een vrij standaard verhaal voor electronica reparatie en zou best nog van toepassing kunnen zijn ?)

Daarnaast kan ik mij voorstellen dat 3 weken geen fataal termijn hoeft te zijn en dat een extra week nog prima binnen redelijkheid en billijkheid kan vallen ?

Maar wat verwacht jij zelf dan dat er zou gebeuren ? waar je recht op denkt te hebben of wat er schriftelijk is toegezegd door Coolblue ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BorisT Van belang is in je OP te vermelden om welk product het gaat, hoe oud het is en dat je niet in Nederland woont.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisT
Breezers schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:47:
Tsja, wat is “normaal” ? Zal het niet gewoon iets zijn van een “repeat repair” binnen x periode en dat dan het apparaat naar een ander repair center wordt gestuurd dat wellicht iets verder van Nederland zich bevindt waardoor de doorlooptijden mogelijk wat langer zijn en transport ook iets langer kan duren ? (Dit was vroeger een vrij standaard verhaal voor electronica reparatie en zou best nog van toepassing kunnen zijn ?)

Daarnaast kan ik mij voorstellen dat 3 weken geen fataal termijn hoeft te zijn en dat een extra week nog prima binnen redelijkheid en billijkheid kan vallen ?

Maar wat verwacht jij zelf dan dat er zou gebeuren ? waar je recht op denkt te hebben of wat er schriftelijk is toegezegd door Coolblue ?
Ik ben mijn laptop niet 3 weken kwijt maar ondertussen al 6 weken, ik kreeg die terug na 3 weken om dan te constanteren dat die nog altijd niet volledig gemaakt is dus dag erna terug retour en ben die nu al terug 3 weken kwijt.
Hackus schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:51:
@BorisT Van belang is in je OP te vermelden om welk product het gaat, hoe oud het is en dat je niet in Nederland woont.
Het gaat om het volgende product https://www.coolblue.be/n...2vm-fy022t-be-azerty.html, 20 maanden oud en woon in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BorisT Volgens die link geniet je gewoon 2j verkopersgarantie. afspraken die men maakt dient men zich aan te houden. Let wel op dat het vakantietijd is, en je Laptop ergens in Polen of Hongarije gerepareerd kan worden, ipv binnen BeNeLux. termijn van vorige reparatie tellen ze waarschijnlijk niet mee, Dat zul je zelf duidelijk moeten overleggen, dat het eigenlijk 1 reparatie betreft.

[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 06-07-2019 10:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09
Bel ze eens op? Coolblue is niet zo'n lastige winkel.

[ Voor 7% gewijzigd door Strider op 06-07-2019 19:05 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Waarom bel je Coolblue niet op? 3 weken is hun streven inderdaad. Ik ben erg bekend met Coolblue garantie gevallen, en als je ze belt dan maken ze echt een afspraak met je die ze nakomen. Zo was in mijn geval mijn tablet te lang weg, en op de terugweg naar huis ook nog eens kwijt geraakt door Postnl. Ze maakte een afspraak 1 week de tijd te nemen het uit te zoeken en anders met een alternatief product of geld terug te komen. Dat is op de dag ook gewoon goed gekomen.

Per mail (ben ik met je eens) zijn ze niet al te vlot.

Kortom, gewoon even bellen.

Oh trouwens, dat hij in totaal 6 weken weg is (dus 2x3 weken) betekend niet dat hij 3 weken te lang in reparatie zit. Zo werkt dat niet. Je moet ze wel de tijd geven (dus rond de 3 weken per keer) om het op te lossen. ;)

3 weken is trouwens echt heel snel. Wees blij dat je hem niet bij de de MediaMarkt ofzo heb gekocht, dan had je makkelijk 8-12 weken per keer kunnen wachten wat wettelijk ook gewoon mag. :Y

[ Voor 26% gewijzigd door Luchtbakker op 06-07-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Luchtbakker schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:15:
Waarom bel je Coolblue niet op? 3 weken is hun streven inderdaad. Ik ben erg bekend met Coolblue garantie gevallen, en als je ze belt dan maken ze echt een afspraak met je die ze nakomen. Zo was in mijn geval mijn tablet te lang weg, en op de terugweg naar huis ook nog eens kwijt geraakt door Postnl. Ze maakte een afspraak 1 week de tijd te nemen het uit te zoeken en anders met een alternatief product of geld terug te komen. Dat is op de dag ook gewoon goed gekomen.

Oh trouwens, dat hij in totaal 6 weken weg is (dus 2x3 weken) betekend niet dat hij 3 weken te lang in reparatie zit. Zo werkt dat niet. Je moet ze wel de tijd geven (dus rond de 3 weken per keer) om het op te lossen. ;)

3 weken is trouwens echt heel snel. Wees blij dat je hem niet bij de de MediaMarkt ofzo heb gekocht, dan had je makkelijk 8-12 weken per keer kunnen wachten wat wettelijk ook gewoon mag. :Y
Ik heb hele andere ervaringen met CoolBlue, alleen met heel veel moeite met mailen en bellen krijg je ze nog enigszins in beweging tegenwoordig. Buiten dat, drie weken is geen streven maar een belofte van CoolBlue. Dat ze dan een escape gebruiken dat het heus wel gerepareerd is maar dat het verzenden niet in die termijn valt is natuurlijk niet zo netjes.

Hoe dan ook, 8 tot 12 weken is geen acceptabele tijd voor een reparatie en echt niet normaal voor een “Mediamarkt ofzo”. Wettelijk (NL) moet het binnen een redelijke termijn en zonder veel overlast.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
CB heeft de verplichting om de garantie zonder noemenswaardige overlast te verhelpen. Je hebt sinds 24 mei geen werkende laptop meer. Dat is heel lang.

Ik zou de koop ontbinden (dat kan zonder nadere ingebrekestelling omdat ze blijvend in verzuim zijn ten aanzien van bovengenoemde verplichting) en het oorspronkelijke aankoopbedrag terugvorderen (cash, geen tegoedbon). Dan kun je een laptop kopen bij een winkel die wel service biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tip TS, mail naar; mt-klantenservice@coolblue.nl dan lossen ze het meestal binnen paar werkdagen snel op. 1 keer gehad en heel snel antwoord, is officieel klachten mail adres van CB.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

GlowMouse schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:37:
CB heeft de verplichting om de garantie zonder noemenswaardige overlast te verhelpen. Je hebt sinds 24 mei geen werkende laptop meer. Dat is heel lang.

Ik zou de koop ontbinden (dat kan zonder nadere ingebrekestelling omdat ze blijvend in verzuim zijn ten aanzien van bovengenoemde verplichting) en het oorspronkelijke aankoopbedrag terugvorderen (cash, geen tegoedbon). Dan kun je een laptop kopen bij een winkel die wel service biedt.
Ik krijg hier echt kotsneigingen van. Sorry dat ik het zo verwoord maar aan consumenten als jij die enorm ongeduldig zijn heb ik echt een hekel en maakt de hele industrie kapot omdat ze denken dat alles geen tijd meer mag kosten. Wat denk je dat koop ontbinding een winkel kost?

Kom op en wees eens redelijk. Koop ontbinden omdat hij 2 x 3 weken zonder laptop zit? 6 weken is niet onredelijk enkel vervelend. Je hebt geen enkele juridische grond om de koop te ontbinden.

Toen ik bij MyCom werkte waren de meeste fabrikanten niet zo snel. Na 3 weken namens ze (de fabrikant) hem een keer in behandeling, en na een week of 4-5 was (sommige fabrikanten zelfs langer) kwam dat ding eens terug gerepareerd en al wat ook vaak fout ging.

Vergeet niet dat een winkel 3x de tijd heeft voor de consument mag spreken over koop ontbinding . Een redelijk termijn is een week of 4-5 per keer. (En dus niet wat je zelf vind dat redelijk is) Een laptop is geen wasmachine die je bijna dagelijks MOET gebruiken. Als je je laptop dagelijks MOET gebruiken had je aanvullende en vanzelfsprekend erg dure extra garantie moeten kopen waar een SLA aan zit van enkele dagen.

Nogmaals. Neem telefonisch contact op met Coolblue, vraag naar vervolgstappen (denk aan een weekje uitzoeken en tot een oplossing komen) en laat dit schriftelijk (per mail) vastleggen.

Duurt het nog 3 weken? (Wat ik mij niet kan voorstellen maar toch) dan heeft de winkel nogmaals recht de laptop nogmaals te repareren. ( Ook al vind je zelf van niet) Lukt het daarna nog niet? Dan heb je recht op koop ontbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luchtbakker schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:53:
[...]

Ik krijg hier echt kotsneigingen van. Sorry dat ik het zo verwoord maar aan consumenten als jij die enorm ongeduldig zijn heb ik echt een hekel en maakt de hele industrie kapot omdat ze denken dat alles geen tijd meer mag kosten. Wat denk je dat koop ontbinding een winkel kost?

Kom op en wees eens redelijk. Koop ontbinden omdat hij 2 x 3 weken zonder laptop zit? 6 weken is niet onredelijk enkel vervelend. Je hebt geen enkele juridische grond om de koop te ontbinden.

Toen ik bij MyCom werkte waren de meeste fabrikanten niet zo snel. Na 3 weken namens ze (de fabrikant) hem een keer in behandeling, en na een week of 4-5 was (sommige fabrikanten zelfs langer) kwam dat ding eens terug gerepareerd en al wat ook vaak fout ging.

Vergeet niet dat een winkel 3x de tijd heeft voor de consument mag spreken over koop ontbinding . Een redelijk termijn is een week of 4-5 per keer. (En dus niet wat je zelf vind dat redelijk is) Een laptop is geen wasmachine die je bijna dagelijks MOET gebruiken. Als je je laptop dagelijks MOET gebruiken had je aanvullende en vanzelfsprekend erg dure extra garantie moeten kopen waar een SLA aan zit van enkele dagen.

Nogmaals. Neem telefonisch contact op met Coolblue, vraag naar vervolgstappen (denk aan een weekje uitzoeken en tot een oplossing komen) en laat dit schriftelijk (per mail) vastleggen.

Duurt het nog 3 weken? (Wat ik mij niet kan voorstellen maar toch) dan heeft de winkel nogmaals recht de laptop nogmaals te repareren. ( Ook al vind je zelf van niet) Lukt het daarna nog niet? Dan heb je recht op koop ontbinding.
Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Op de manier die TS heeft gebruikt om te betalen dan wel. Cash kun je alleen in de winkel krijgen als je cash(contant) de aankoop hebt voldaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Dat is wel heel kort door de bocht. TS moet eerst een afspraak maken wanneer het geregeld moet zijn. Voor die tijd zijn ze niet in gebreke.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
[...]
Je hebt geen enkele juridische grond om de koop te ontbinden.
Artikel 7:21 lid 3 BW
Vergeet niet dat een winkel 3x de tijd heeft voor de consument mag spreken over koop ontbinding .
Daar is dan weer geen juridische grond voor. Het is vooral iets wat handelaren je wijs proberen te maken omdat ze hun verplichtingen niet na willen komen, en het wordt massaal geloofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Meer als de helft van wat je schrijft is een verhaaltje, wat MyCom je heeft geleerd de klant voor te houden.
Bol,MM, en al die grote bedrijven houden dit riedeltje.

Als het artikel niet goed gerepareerd is en de winkel wil of kan het niet vervangen, kan de koper kiezen voor ontbinden. (je moet niet alles afschrijven op een fabrikant zoals oa Asus in dit geval)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:40
[...]

Ironisch is wel dat zoiets gecompliceerd als wasmachine wel zonder morren (meestal) binnen 24 uur gerepareerd wordt maar zoiets modulairs als een laptop 3 weken erover doet.

Een laptop is practisch net zo essentieel als een wasmachine, beiden kan je niet een langere periode missen. Maar waarom wordt dan wel bij een wasmachine standaard op zeer korte termijn gerepareerd en een laptop niet terwijl ze het zelfde prijsniveau hebben? Ze hebben niet ineens andere garantieprincipes.

Als ik iets koop hoop ik nooit van garantie gebruik te maken. En mocht het zo zijn dat het mis gaat dan moet het gaan alsof het niet mis is gegaan (dus snel gefixed), en niet 3 weken. De leverancier moet zelf ook achter zijn product staan dat ze dat kunnen leveren of anders niet dat product leveren. Maar bij dozenschuivers is dat naar de achtergrond gegaan en hoopt men gewoon dat het niet stuk gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Hackus schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:50:
[...]

Meer als de helft van wat je schrijft is een verhaaltje, wat MyCom je heeft geleerd de klant voor te houden.
Bol,MM, en al die grote bedrijven houden dit riedeltje.

Als het artikel niet goed gerepareerd is en de winkel wil of kan het niet vervangen, kan de koper kiezen voor ontbinden. (je moet niet alles afschrijven op een fabrikant zoals oa Asus in dit geval)
Je wilt dus hiermee zeggen dat MyCom mij heeft geleerd de klant te naaien door een verhaal voor te doen? Sorry, maar daar kan ik niet over meepraten.

Een consument staat kwa SLA gewoon laag. Je betaald voor je product en je krijgt er wettelijke maar geen vast omschreven garantie bij (in vorm van SLA). redelijkheid is het enige waar je recht op hebt. Een product moet zoals de wet zegt binnen een redelijk termijn gerepareerd kunnen worden. Een wasmachine heeft een ander redelijk termijn dan een laptop.
Artikel 21 3. De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen
Als een wasmachine wekenlang kapot is, kan je spreken over ernstige overlast. Je kan een verkoper dan dwingen tot een oplossing te komen. Een leen apparaat is daar 1 van de oplossingen van.

In de geval van TS neem je een consumenten apparaat, en kan je binnen 3 weken niet spreken over ernstig overlast. 6 weken is wat vervelend maar evengoed niet ernstig. Na 12 weken begint het vormen aan te nemen, maar ernstig is nog steeds een erg breed begrip. Wel hoort de verkoper je te compenseren, met bijvoorbeeld een leen apparaat.

Is de verkoper nalatig, denk aan het veel te laat opsturen van het apparaat of het niet zijn best doen jouw apparaat zo snel mogelijk gerepareerd te krijgen dan mag je spreken van nalatigheid. In zo'n geval kan je aanspraak doen op koop ontbinding.

In dit geval doet Coolblue gewoon prima zijn werk alleen is TS ongeduldig en gaat pietje precies 3 weken verwachten, en houd er geen rekening mee dat een weekje extra best eens kan gebeuren. Het blijft immers mensenwerk, communicatie met externe partijen en een ingewikkeld probleem.

Even terugkomend op de wet voor koop ontbinding. Dit ( http://www.wetrecht.nl/overeenkomst-ontbinden/ ) zegt er het volgende over:
De wet zegt hierover dat ontbinding altijd mogelijk is wanneer een van beide partijen in de nakoming van de overeenkomst tekort is geschoten. Dat moet wel een duidelijke tekortkoming zijn, het ontbinden van een overeenkomst kan niet gegrond zijn op een geringe tekortkoming die de ontbinding niet rechtvaardigt.
Coolblue doet zijn werk, er is geen tekortkoming aan. Dus op welke grond wil TS staan? Dat hij 6 weken aan het wachten is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

il-Principe schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:03:
[...]

Ironisch is wel dat zoiets gecompliceerd als wasmachine wel zonder morren (meestal) binnen 24 uur gerepareerd wordt maar zoiets modulairs als een laptop 3 weken erover doet.

Een laptop is practisch net zo essentieel als een wasmachine, beiden kan je niet een langere periode missen. Maar waarom wordt dan wel bij een wasmachine standaard op zeer korte termijn gerepareerd en een laptop niet terwijl ze het zelfde prijsniveau hebben? Ze hebben niet ineens andere garantieprincipes.

Als ik iets koop hoop ik nooit van garantie gebruik te maken. En mocht het zo zijn dat het mis gaat dan moet het gaan alsof het niet mis is gegaan (dus snel gefixed), en niet 3 weken. De leverancier moet zelf ook achter zijn product staan dat ze dat kunnen leveren of anders niet dat product leveren. Maar bij dozenschuivers is dat naar de achtergrond gegaan en hoopt men gewoon dat het niet stuk gaat.
Jij schrijft uit emoties. Ik vind, ik vind, ik vind dat. Maar zo werkt dat niet. Als jij vind dat 3 weken te lang is, moet je extended garantie kopen á €300,- ofzo. Anders is het schijnbaar niet belangrijk genoeg.

Een wasmachine? Als hij 3 weken kapot is heb je geen kleding meer om te dragen. Als je laptop 6 weken kapot is? Ja vervelend, maar je kan nog steeds internetten met een alternatief apparaat, betalingen doen en solliciteren als dat moet.

Er zit dus een duidelijk verschil in wat redelijk is en de overlast. Ga mij a.u.b niet wijsmaken dat een wasmachine en een laptop even veel overlast leveren want dat is gewoon onzin.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@Luchtbakker @Dimens en @GlowMouse hebben verstand van zaken. Jij gezien je reacties niet. Misschien een idee om geen onwaarheden te verspreiden die er blijkbaar bij sommigen voor zoete koek in gaan.

Je geeft me een plusje zonder reactie, ik bedoel het serieus. Het is echt vervelend om goedbedoeld maar totaal verkeerd advies te krijgen als je er om vraagt. En totaal verkeerd advies is wat je hier geeft.

Tot overmaat van ramp ga je totaal onterecht tekeer tegen iemand die je heel terecht en noodzakelijk verbetert: “kotsneigingen, hekel aan, industrie kapot maken“. En dat ter verdediging van de arme winkelier die kosten moet maken. Het is vrij simpel, als de winkelier die kosten niet wil maken dan zit er maar één ding op: binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast repareren of vervangen.

Hoe dan ook @Luchtbakker , minder verzinsels en meer feiten graag.

[ Voor 63% gewijzigd door FirePuma142 op 06-07-2019 21:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

FirePuma142 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:31:
@Luchtbakker @Dimens en @GlowMouse hebben verstand van zaken. Jij gezien je reacties niet. Misschien een idee om geen onwaarheden te verspreiden die er blijkbaar bij sommigen voor zoete koek in gaan.

Je geeft me een plusje zonder reactie, ik bedoel het serieus. Het is echt vervelend om goedbedoeld maar totaal verkeerd advies te krijgen als je er om vraagt. En totaal verkeerd advies is wat je hier geeft.

Tot overmaat van ramp ga je totaal onterecht tekeer tegen iemand die je heel terecht en noodzakelijk verbetert: “kotsneigingen, hekel aan, industrie kapot maken“. En dat ter verdediging van de arme winkelier die kosten moet maken. Het is vrij simpel, als de winkelier die kosten niet wil maken dan zit er maar één ding op: binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast repareren of vervangen.

Hoe dan ook @Luchtbakker , minder verzinsels en meer feiten graag.
En welk redelijk termijn zie jij? Het mooie van alles is dat redelijk een redelijk begrip is. Welk wetsartikel je er ook bij haalt, overal staat redelijk.

Wat jij redelijk vind, kan ik niet vinden en andersom. Er is geen rechte weg, er zijn er meerdere. Dat TS 6 weken misschien lang vind en dus onredelijk hoeft de winkel, fabrikant, rechter of whatever niet te vinden en andersom.

Er staat niet in de wet dat iets 6 weken mag duren, ook geen 3 of 9 dus welke feit verwacht je als die er niet is?

Wat wel een wettelijke feit is nalatigheid. En op dit moment is Coolblue niet nalatig. Ze doen hun best het probleem voor de klant op te lossen. Maar TS moet ook Coolblue de kans geven het product te repareren. Dat ze 3 weken adverteren en wellicht niet nakomen is hoogstens slordig, maar om dan over ontbinding van koopovereenkomst te gaan praten is echt een brug te ver. En even heel onrealistisch gezien: stel TS zou ala minuut nu naar de rechter stappen om de koopovereenkomst juridisch te laten ontbinden dan is de kans echt nihil dat het lukt.

Bewijs maar dat:

- Coolblue nalatig is (volgens de wet een vereiste)
- Coolblue komt afspraken niet na & bied ook geen oplossing aan (dwaling)
- dat jij schade hebt geleden door de nalatigheid van Coolblue (zakelijk gebruik valt hier niet onder want het is een consumenten product)
- dat jij om een tijdelijk vervangend product hebt gevraagd en Coolblue die niet geleverd heeft
- (in geval van +6 maanden ouder product) waarom het de schuld van de fabrikant is dat het product kapot is.

Dit win je niet. Alleen al omdat een rechter zal vragen waarom je heen extra garantie heb aangekocht voor snellere reparatie. Er is geen kant en klare antwoord, want in de wet staat niks kant en klaar omschreven behalve redelijkheid. Dus verwacht van mij en van andere geen harde en kant en klare antwoorden want die zijn er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:40
Luchtbakker schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:10:
[...]

Jij schrijft uit emoties. Ik vind, ik vind, ik vind dat. Maar zo werkt dat niet. Als jij vind dat 3 weken te lang is, moet je extended garantie kopen á €300,- ofzo. Anders is het schijnbaar niet belangrijk genoeg.

Een wasmachine? Als hij 3 weken kapot is heb je geen kleding meer om te dragen. Als je laptop 6 weken kapot is? Ja vervelend, maar je kan nog steeds internetten met een alternatief apparaat, betalingen doen en solliciteren als dat moet.

Er zit dus een duidelijk verschil in wat redelijk is en de overlast. Ga mij a.u.b niet wijsmaken dat een wasmachine en een laptop even veel overlast leveren want dat is gewoon onzin.
Ik heb "ik vind" niet gebruikt en al helemaal geen overdreven woorden als kotsneigingen.

In noodgevallen kan je altijd met de hand wassen in de teiltje, een wasmachine is alleen maar gemak. Of ga naar de lokale wasserette. Geen wasmachine is dus ook niet zo ernstig als je doet voorkomen. Koop je maar wat meer kleren als je vindt dat je maar 3 weken vooruit kan. Zo kan elk schijnbaar noodzakelijk iets gebagatelliseerd worden.

Ik verwacht helemaal niet dat een laptop of wasmachine binnen de garantieperiode kapot gaat, en ook niet de fabrikant/leverancier. Als je daar niet vanuit kan gaan, wat is het nut van garantie? Per definitie is alles wat binnen de garantie valt overlast, want het had niet mogen gebeuren.

Als het toch in het zeldzame geval gebeurt, is dat ingecalculeerd zou vervanging (direct) beschikbaar zijn. Waarom zou het 3 weken moeten duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisT
Geachte heren,

Ik heb de reacties gelezen en zal CB bellen morgen in de hoop op duidelijkheid.

Ontbinden is voor mij helemaal niet nodig aangezien een gelijkaardige laptop met dezelfde specs nog altijd ongeveer hetzelfde bedrag is als wat ik betaald heb en CB zelf geen Asus laptops meer aanbieden met een gelijkaardige kaart terwijl ik graag gebruik maak van het merk Asus. Dure aankopen zoals deze doe ik altijd bij CB ivm de service.

Het enige wat ik echt problemen mee heb is dat ze beloftes maken die ze niet nakomen en dat ze erg vaag doen tegen mij, in het verleden enkel goede ervaringen gehad. Eerste keer dat het me een beetje tegenvalt.

Hoop dat ik snel mijn laptop terug heb en zal jullie op de hoogte houden na mij telefoontje morgen.

[ Voor 7% gewijzigd door BorisT op 06-07-2019 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:57
Misschien dat @CoolblueBV of @Verwijderd je kan helpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Luchtbakker schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 22:18:
[...]

En welk redelijk termijn zie jij? Het mooie van alles is dat redelijk een redelijk begrip is. Welk wetsartikel je er ook bij haalt, overal staat redelijk.
Als de winkel zelf drie weken als ultieme termijn hanteert, dan mag je de winkel daar aan houden en is drie weken redelijk.
Wat jij redelijk vind, kan ik niet vinden en andersom. Er is geen rechte weg, er zijn er meerdere. Dat TS 6 weken misschien lang vind en dus onredelijk hoeft de winkel, fabrikant, rechter of whatever niet te vinden en andersom.
Natuurlijk is redelijk een rekbaar begrip. Als de winkel zelf drie weken als ultieme termijn hanteert zonder uitsluitende voorwaarden, dan is een verdubbeling alleszins onredelijk te noemen.
Er staat niet in de wet dat iets 6 weken mag duren, ook geen 3 of 9 dus welke feit verwacht je als die er niet is?
Zie hier boven.
Wat wel een wettelijke feit is nalatigheid. En op dit moment is Coolblue niet nalatig. Ze doen hun best het probleem voor de klant op te lossen. Maar TS moet ook Coolblue de kans geven het product te repareren. Dat ze 3 weken adverteren en wellicht niet nakomen is hoogstens slordig, maar om dan over ontbinding van koopovereenkomst te gaan praten is echt een brug te ver. En even heel onrealistisch gezien: stel TS zou ala minuut nu naar de rechter stappen om de koopovereenkomst juridisch te laten ontbinden dan is de kans echt nihil dat het lukt.
Hier staat zo veel onzin dat het echt geen enkele zin heeft om er op te reageren.
Bewijs maar dat:

- Coolblue nalatig is (volgens de wet een vereiste)
- Coolblue komt afspraken niet na & bied ook geen oplossing aan (dwaling)
- dat jij schade hebt geleden door de nalatigheid van Coolblue (zakelijk gebruik valt hier niet onder want het is een consumenten product)
- dat jij om een tijdelijk vervangend product hebt gevraagd en Coolblue die niet geleverd heeft
- (in geval van +6 maanden ouder product) waarom het de schuld van de fabrikant is dat het product kapot is.
Je haalt er een enorme waslijst aan niet ter zake doende argumenten bij waarvan sommigen nog verkeerd worden uitgelegd ook. Kom op zeg, het is niet erg als je niet weet waar je het over hebt maar doen alsof wel.
Dit win je niet. Alleen al omdat een rechter zal vragen waarom je heen extra garantie heb aangekocht voor snellere reparatie. Er is geen kant en klare antwoord, want in de wet staat niks kant en klaar omschreven behalve redelijkheid. Dus verwacht van mij en van andere geen harde en kant en klare antwoorden want die zijn er niet.
Er is geen rechter nodig. En nee, geen enkele rechter gaat die vraag stellen. Je reinste kolder. Verkoperspraat van de bovenste plank.

Redelijkheid, zie eerdere opmerkingen over drie weken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
emnich schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:43:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht. TS moet eerst een afspraak maken wanneer het geregeld moet zijn. Voor die tijd zijn ze niet in gebreke.
Nope, zo'n afspraak maken is niet nodig. Zie de verplichting uit art. 7.21 BW ("binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast"), en het arrest Schwarz/Gnjatovic: "daarmee wordt de tekortkoming in het verleden niet ongedaan gemaakt en wat deze tekortkoming betreft is nakoming dan ook niet meer mogelijk. (..) Dit een en ander brengt mee dat ontbinding mogelijk is ook zonder dat sprake is van verzuim".
BorisT schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 22:56:
Ontbinden is voor mij helemaal niet nodig aangezien een gelijkaardige laptop met dezelfde specs nog altijd ongeveer hetzelfde bedrag is als wat ik betaald heb
Dan nog kun je direct ergens anders een laptop kopen (zolang je het geld kunt voorschieten) en kun je maandag weer verder. En ja dat kost CB geld, en daarom zou het zo mooi zijn als iedereen gewoon zou ontbinden. Dat is de enige manier waarop bedrijven kun leven gaan beteren.
Vorige week stond ik nog in de rechtbank vanwege een bedrijf dat iets had gedaan wat overduidelijk niet mag van de wet. Na een dagvaarding gaan de meeste bedrijven overstag, maar de eigenaresse van deze eenmanszaak voerde toch verweer. De rechter was er snel mee klaar: het vonnis volgde na 2 werkdagen (dat is uitzonderlijk snel), en de ondernemer werd in het ongelijk gesteld die daardoor ruim 350 euro aan extra kosten kwijt was. Aan de ene kant is het zonde dat een ondernemer zo'n heel circus laat optuigen, aan de andere kant hoop ik dat deze ondernemer haar leven gaat beteren.

Het gewauwel van Luchtbakker laat ik maar even voor wat het is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

GlowMouse schreef op zondag 7 juli 2019 @ 00:55:
[...]

Nope, zo'n afspraak maken is niet nodig. Zie de verplichting uit art. 7.21 BW ("binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast"), en het arrest Schwarz/Gnjatovic: "daarmee wordt de tekortkoming in het verleden niet ongedaan gemaakt en wat deze tekortkoming betreft is nakoming dan ook niet meer mogelijk. (..) Dit een en ander brengt mee dat ontbinding mogelijk is ook zonder dat sprake is van verzuim".
Nogmaals, m.i. te kort door de bocht in dit geval om ontbinding te rechtvaardigen.

Ik zou TS zeker niet direct aanraden maandag een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 13:47
emnich schreef op zondag 7 juli 2019 @ 03:33:
[...]

Nogmaals, m.i. te kort door de bocht in dit geval om ontbinding te rechtvaardigen.

Ik zou TS zeker niet direct aanraden maandag een nieuwe te kopen.
Hoezo? TS heeft CB de kans gegevens. Dat is ze de eerste keer niet gelukt. TS geeft CB nogmaal de kans om het te repareren volgen hun spelregels. Ook dat lukt CB niet. Waar moet TS dan nog op wacht? Nog eens 3 weken? 1 week? 1 jaar?

Even een belletje plegen op maandag dat je wil ontbinden is geen overbodige luxe. Maar nog meer wachten is echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

loki504 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:52:
[...]

Hoezo? TS heeft CB de kans gegevens. Dat is ze de eerste keer niet gelukt. TS geeft CB nogmaal de kans om het te repareren volgen hun spelregels. Ook dat lukt CB niet. Waar moet TS dan nog op wacht? Nog eens 3 weken? 1 week? 1 jaar?

Even een belletje plegen op maandag dat je wil ontbinden is geen overbodige luxe. Maar nog meer wachten is echt onzin.
Ik zeg nergens dat CB het keurig doet en dat TS maar eindeloos moet wachten. Ik zeg alleen dat ontbinden een vrij grote stap is die niet zo maar altijd kan. Het is een laptop van 20 maanden oud en dan wil je direct ontbinden omdat het te lang duurt? Heeft TS CB wel de kans gegeven om wél te voldoen aan de overeenkomst, bijvoorbeeld door een leen laptop te vragen?

De communicatie met CB lijkt ook vrij beperkt, TS heeft 2 mailtjes verstuurd.

Als de laptop net gekocht was, zou je nog een kans hebben, in dit geval acht ik het vrij kansloos omdat het veel te rigoureus is. Daarom ook mijn advies om niet snel een nieuwe te kopen en te verwachten dat je je aankoopbedrag wel terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Volgens hun eigen AV mag je ontbinden. Dus ik zie geen reden om dat dan niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Luchtbakker schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:15:

1e poging tot repareren en gelijk is dat niet gelukt en gaat de laptop retour(reparatie niet 'goed' uitgevoerd
niet getest niets, gewoon retour koper. dat is nog steeds de 1e klacht.)

Verder is 10 werkdagen(zonder weekend en feestdagen) gebruikelijk te noemen zonder al teveel hinder. en kan de verkoper tenminste een leen product geven ter compensatie. de wege die de verkoper bewandeld om na fabrieksgarantie een product te laten repareren hoeft de koper geen hinder aan te hebben, en geen extra kosten moeten maken voor gebruik van een vervangend product. Nogmaals willen veel winkels hun eigen versie van de wet opdringen en zgn zgm voor de klant optreden en de fabrikant de schuld geven. Een 'web'winkel is zelf verantwoordelijk een deugdelijk conform product te leveren. fabrieksgarantie verkopersgarantie heeft een koper niets mee te maken. Een laptop is geen hoogstand ingewikkeld product wat lange reparatie vereist. Scherm vervangen, toetsenbord vervangen, moederbord vervangen....

In deze is afgesproken dat het product in 3 weken gerepareerd zou zijn, wat niet is gebeurt.
verder geldt in dit geval: Wetboek van Economisch Recht (Belgisch Recht)

koper moet altijd een termijn van reparatie afspreken, en de verkoper dient zich daar aan te houden.
Koper kan dus ook om een leentoestel vragen, bij hinder.

Dat afschuiven op een fabrikant moet eens afgelopen zijn. een koper heeft een koopovereenkomst met verkoper, en niet met fabrikant. Waar de verkoper zijn geleden schade verhaald heeft een koper niets mee te maken.(in Nederland spreekt men niet van wettelijke garantie, maar een deugdelijk conform product.
fabrieks en verkopersgarantie is van de fabrikant en verkoper.en een consument moet altijd zijn consumentenrecht claimen bij een defect) maar goed, het gaat om Belgisch recht in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Hackus schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:13:
[...]

Dat afschuiven op een fabrikant moet eens afgelopen zijn. een koper heeft een koopovereenkomst met verkoper, en niet met fabrikant.
Mij hoor je ook niet zeggen dat coolblue naar de fabrikant zal wijzen :) Maar een beetje realistisch blijven is voor sommige hier wel moeilijk lijkt het wel. Want owee als het product 3 weken en 1 dag weg is.

Even over de dode pixels trouwens. Ik weet niet precies hoe het zit en hoe ernstig het is, maar vallen dode pixels sowieso niet buiten garantie als de GPU daar niet voor verantwoordelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Luchtbakker schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:30:
[...]

Mij hoor je ook niet zeggen dat coolblue naar de fabrikant zal wijzen :) Maar een beetje realistisch blijven is voor sommige hier wel moeilijk lijkt het wel. Want owee als het product 3 weken en 1 dag weg is.
3 weken is schijnbaar te vroeg.
Wat is voor u, en enkele andere hierboven mogen ook reageren, de grens van de termijn van realistisch en wanneer mag je gaan klagen? 4 weken? 5? 10? 42 :+ ?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

MrMonkE schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:36:
[...]

Wat is voor u, en enkele andere hierboven mogen ook reageren, de grens van de termijn van realistisch en wanneer mag je gaan klagen? 4 weken? 5? 10? 42 :+ ?
Dat ligt er dus per product aan :P
Een wasmachine dat 3 weken kapot is, is naar mijn mening niet realistisch en vrij problematisch. Maar een laptop? 3 weken kan prima naar mijn idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

MrMonkE schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:36:
[...]

Ik zou na 2 weken al klagen en waarschijnlijk al direct (dus nog voor die 2 weken) een vervanging eisen. Maar dat is wat anders dan de koop te mogen ontbinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Luchtbakker schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:25:
[...]
Een wasmachine dat 3 weken kapot is, is naar mijn mening niet realistisch en vrij problematisch. Maar een laptop? 3 weken kan prima naar mijn idee :P
Ik heb beroepsmatig veel laptops gerepareerd en als een leverancier er drie weken over moet doen om een laptop gerepareerd terug af te leveren zal dat zeer zeker mijn laatste bestelling zijn bij ze. Drie weken geen laptop betekend weldegelijk overlast in deze tijd en drie weken reparartie is zeer onnodig. Maar, ik las al jij hebt voor MyCom gewerkt zij hebben jou goed op hun hand gebracht met 'hun regeltjes'. Overigens bestaat MyCom nog wel... de laatste maal dat ik bij de MyCom in Zwolle was, was het een hard aflopende zaak… het zag er daar niet uit.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De wet is voor alle winkels gelijk en al dit soort zaken zijn gewoon prima in te calculeren. Dat winkels de wet proberen te rekken om oneigenlijk concurrentievoordeel te halen, daar kan je wellicht beter iets van vinden.

Veel winkeliers en medewerkers kennen de wet gewoon niet goed. Blijkt overigens ook uit oa je bijdragen over redelijke termijn, ontbinden, verwijzing fabrikant en verwijzing naar de fabel van 3x repareren - terwijl je zelf blijkbaar in een winkel werkte.

Als je niet weet hoe de wet werkt, ben dan voorzichtig met stellingen doen waar om recht gevraagd wordt. Je verspreidt misinformatie en daar heeft niemand iets aan. Het soort waardeoordeel wat je op basis van je eigen misinformatie de wereld in slingert is ronduit ongepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:23
Luchtbakker schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:25:
[...]

Jouw aanvoelden van wat redelijk is geldt niet zozeer voor iemand anders. Er zijn een hele hoop mensen die het een hele lange tijd kunnen volhouden zonder wasmachine, voornamelijk twintigers die op hun eigen wonen want de was wordt desnoods toch wekelijks bij mama gedropt zodat ze die een paar dagen later terug kunnen ophalen. Maar kunnen ze hun laptop niet gebruiken voor een paar dagen, dan kun je ze gelijk naar het gekkenhuis afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

jos707 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:34:
[...]

Jouw aanvoelden van wat redelijk is geldt niet zozeer voor iemand anders.
Dat is precies wat de Nederlandse wet zo lastig maakt in deze situatie. Want welke wet je er ook bij pakt, overal word het woord redelijkheid gebruikt. Maar zoals je zelf al aangeeft is redelijkheid iets persoonlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik snap niet helemaal waarom de wet erbij wordt gehaald/discussie rondom redelijkheid. Tuurlijk wet gaat boven voorwaarden maar de voorwaarden van coolblue zijn stuk zwaarder, ze beloven zelf een nieuw product als t niet binnen 3 weken gerepareerd is:
Per product of probleem verschilt de reparatieduur. Is er bijvoorbeeld een nieuw onderdeel nodig of gaat het alleen om een software reset?
Het is altijd vervelend wanneer je je product een tijdje niet kan gebruiken. Daarom zorgen we ervoor dat de reparatie maximaal 3 weken duurt vanaf het moment dat jij de ontvangstbevestiging van ons hebt ontvangen.
Kan de reparatie niet uitgevoerd worden of duurt het te lang? Dan lossen we het gewoon op een andere manier voor je op. We zullen altijd eerst kijken of we je hetzelfde product nogmaals op kunnen sturen, maar dan spiksplinternieuw. Hebben we jouw product niet meer in het assortiment of op voorraad? Dan krijg je shoptegoed om zelf een nieuw product bij ons uit te zoeken. Zo proberen we het leed van een kapot product toch een beetje te verzachten.
Bron: https://www.coolblue.nl/k...ratie/reparatie/reparatie

@Luchtbakker alhoewel ik soms ook kotsneigingen van consumenten en hun rechten krijg is het toch ook van de zotte om de dramatische reparatieprocessen van elektronica te accepteren? 10 jaar geleden had ik geen keus en zat ik inderdaad maanden zonder laptop of (smart)phone wat iedere keer weer half gerepareerd terugkwam. Of met voorwaarden erbij waar je flink onderzoekskosten mocht betalen mochten zij bepalen dat het niet in garantie viel. Ik heb meer dan eens producten maar niet ingediend terwijl defect echt wel binnen garantie zou horen om het gezeik en extra kosten te voorkomen.

Nee ik ben erg blij met de apple store (reparatie direct of enkele dagen) coolblue of amazon. Tuurlijk, coolblue is ook niet perfect maar wat mij betreft is het wel qua service een winkel waar veel elektronica winkels een voorbeeld aan kunnen nemen.

[ Voor 29% gewijzigd door laurens0619 op 07-07-2019 18:07 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

@Luchtbakker alhoewel ik soms ook kotsneigingen van consumenten en hun rechten krijg is het toch ook van de zotte om de dramatische reparatieprocessen van elektronica te accepteren? 10 jaar geleden had ik geen keus en zat ik inderdaad maanden zonder laptop of toestel wat iedere keer weer half gerepareerd terugkwam. Nee ik ben erg blij met de apple store (reparatie direct of enkele dagen) of coolblue. Tuurlijk, coolblue is ook niet perfect maar wat mij betreft waar veel elektronica winkels voorbeeld aan kunnen nemen.
Ik ben het volledig met je eens. De voorwaarden van Coolblue zijn heel scherp en erg gewaagd . Zelf zou ik dat nooit zo durven adverteren dus wat Coolblue aanbied is heel erg netjes.

Coolblue laat zien dat het ook anders kan. Maar (en dan bedoel ik sommige mensen hier) houd Coolblue dan ook in zijn waarde als het een keer wat langer duurt. Ik weet zeker dat ze niet de beroerdste zijn om met compensatie te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Luchtbakker schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:07:
[...]

Ik ben het volledig met je eens. De voorwaarden van Coolblue zijn heel scherp en erg gewaagd . Zelf zou ik dat nooit zo durven adverteren dus wat Coolblue aanbied is heel erg netjes.

Coolblue laat zien dat het ook anders kan. Maar (en dan bedoel ik sommige mensen hier) houd Coolblue dan ook in zijn waarde als het een keer wat langer duurt. Ik weet zeker dat ze niet de beroerdste zijn om met compensatie te komen.
Dat ben ik wel met je eens, het is super scherp van coolblue en als ze er een paar dagen overeen gaan is het jammer dat mensen direct een punt ervan maken want uiteindelijk zullen ze er dan vast een keer mee stoppen :(. Tegelijk snap ik ts ook wel, een mooie kans om een verse nieuwe laptop volgens laatste specs te krijgen zonder geld bij te leggen.

Coolblue is nl ook zo netjes om aanschafprijs te vergoeden, zo kreeg ik na 1.5 jaar ook aankoopbedrag van mn defecte stoomstrijkijzer terug en kon ik daar weer latest strijkijzer voor kopen (zelfs inclusief opnieuw 2 jaar garantie dacht ik)

Beetje balanceren maar in deze zou ik ze nog een week geven maar dat is voor ieder zich.
Wat ik wel lelijk vind van coolblue is “hij is klaar maar we weten niet wanneer die retour komt” Zou dan liever een eerlijk antwoord hebben maar snap denk ik wel waarom ze dat niet doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 07-07-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@laurens0619 het gaat niet om dag of twee na afgesproken termijn, maar 3 weken, met de melding dat men niet weet wanneer TS zijn laptop terug krijgt.(en of het nu wel gerepareerd is) 2x drie weken achtereen volgens OP omtrent dezelfde klacht. verder is een laptop niet zo ingewikkeld dat reparatie 3 weken moet duren. (wat ik al eerder aangaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
@Hackus ik vind het iets te kort door de bocht om die 2 reparatiemomenten als 1 periode bij elkaar op te tellen, we kennen de details niet. Mag coolblue dan geen foutje meer maken? Eerste keer dat ik het lees dus lijkt meer op een incident en een probleem.

Ja, bij reparatie en elektronica gaan mijn nekharen ook recht overeind staan maar ik zie hier coolblue niet veel geks doen. Ze fixen het probleem binnen 3 weken (weinig winkels die dat nadoen), maken een foutje en sturen hem opnieuw op. Het argument wat ze geven dat die al klaar is maar niet verzonden is raar en flauw maar laten we alsjeblieft niet overdrijven en deze winkels kapot maken voordat we straks weer met de mediamarkts van deze wereld zitten opgescheept }:|

“'Wie het hoofd boven het maaiveld uitsteekt, wordt zijn kop eraf gehakt” is wel aan de orde in deze context denk ik :)

@BorisT Tot nu toe ben ik altijd (veel) beter behandeld door coolblue dan ik recht op had. Nogmaals, ben het met je eens dat "dat rotsmoesje qua klaar maar nog niet verstuurd" vreemd is. Wellicht een rotte appel op de servicedesk dus zou het sowieso aankaarten bij dat emailadres. Ik zou dan wel een constructieve houding aannemen en (nog) niet eisen maar erop vertrouwen dat ze het wel in orde maken.

[ Voor 49% gewijzigd door laurens0619 op 07-07-2019 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

na ontvangst nog steeds defect, en gelijk teruggestuurd, gaat dus om dezelfde klacht. niet getest of de klacht is verholpen. er blijkt nergens uit dat het een 2e klacht betreft. verder is 3 weken al lang zoals ik eerder heb benoemd voor een laptop reparatie, en dus 2x 3 weken helemaal. geen leentoestel niets en dat ook nog zeggen, we weten niet wanneer het opgestuurd wordt. afgesproken termijn van reparatie geldt niet als termijn hoe lang het bij reparateur mag liggen voor het klaar is, maar terug bij CB (in dit geval) klaar om af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06
Luchtbakker schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:07:
[...]

Wat een onzin. Coolblue laat helemaal niet zien dat het anders kan, Coolblue laat zien dat ze dezelfde absurde termijn aanhouden. Ze zijn misschien iets beter dan de rest, maar absurd blijft het wel.

Ga maar is kijken hoe lang er daadwerkelijk aan die laptop is gewerkt. Of hoe lang het heeft geduurd vanaf de diagnose tot reparatie. Doorgaans kom je dan uit op een paar uur tot een paar dagen als het benodigde onderdeel uit een magazijn ergens anders moest komen.

De rest van de tijd is:
1. Wachten tot het rustig genoeg is in de winkel om alle documenten in te vullen voor reparatie.
2. Wachten in de winkel tot het op transport kan naar het hoofdkantoor.
3. Wachten op het hoofdkantoor tot er een pallet vol is voor de reparateur.
4. Wachten tot de pallet bij de goedkoopste reparateur is via de goedkoopste transportmethode.
5. Op de plank liggen bij de reparateur, die flinke buffers erop nahoud om te voorkomen dat er mensen stil zitten.
6. Mijn favoriet: Wachten bij de reparateur tot er een aantal van hetzelfde type zijn zodat de persoon die ze moet repareren sneller door kan werken, minder op hoeft te zoeken enz.
En dan weer wachten op transport naar het hoofdkantoor en weer wachten op transport naar de winkel. Wachten tot het rustig genoeg is in de winkel om de klant te informeren enz. enz.

Ja, natuurlijk doen ze dat om een paar centen te besparen. Direct naar een reparateur sturen die er snel naar kan kijken is duurder. Bovendien hebben ze vaak in onderhandelingen met de fabrikanten geen enkele aandacht besteed aan garantieafhandeling en zijn dus gebonden aan reparateurs aan de andere kant van Europa. Maar het gevolg is dat de consument geen 3 dagen maar 3 (of nu 6) weken wacht op reparatie. Terwijl het prima sneller kan. Kijk naar de next-business-day-on-site garanties.

Ik begrijp dat de concurrentie moordend is en iedere cent bespaard moet worden. Maar qua garantie gokken de meeste winkels erop dat de consument hun rechten niet kent. En ach, er is toch geen alternatief. Kortom: ze besparen door rechten van de consument te schenden.
6 weken wachten voor een reparatie een paar uur tot 3 dagen duurt is niet redelijk. Is niet eens in de buurt van redelijk. Dat is absurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Nijn op 07-07-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Nijn schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:26:
[...]

Terwijl het prima sneller kan. Kijk naar de next-business-day-on-site garanties.
Tja en wat betaal je voor de next business Day on site garantie? Gigantisch veel! En hoeveel heeft TS betaald voor garantie? 0. 3-6 weken is gewoon de SLA dat je koopt en de afspraak dat tijdens je koopovereenkomst hebt geaccepteerd. Bevalt het niet en wil je iets wat in de buurt komt van next business Day? Dan mag je gaan lappen.

Ja... Het kan sneller, maar dat kost geld. Betaal je niet dan krijg je het niet zo simpel werkt dat in deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Luchtbakker schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:32:
[...]

Tja en wat betaal je voor de next business Day on site garantie? Gigantisch veel! En hoeveel heeft TS betaald voor garantie? 0. 3-6 weken is gewoon de SLA dat je koopt en de afspraak dat tijdens je koopovereenkomst hebt geaccepteerd. Bevalt het niet en wil je iets wat in de buurt komt van next business Day? Dan mag je gaan lappen.

Ja... Het kan sneller, maar dat kost geld. Betaal je niet dan krijg je het niet zo simpel werkt dat in deze wereld.
Ik hoef in Nederland niet te betalen voor consumentenrechten. Die heb ik al. De winkel heeft zich daaraan te houden. Kan dat niet binnen de prijs die ze vragen, dan klopt die prijs niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Nijn schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:34:
[...]

Ik hoef in Nederland niet te betalen voor consumentenrechten. Die heb ik al. De winkel heeft zich daaraan te houden. Kan dat niet binnen de prijs die ze vragen, dan klopt die prijs niet.
En wat zegt de consumenten rechten? Lees alles hierboven eens door.... Er zijn geen vastgestelde vaste dagen dat iets mag duren. Geen harde SLA dus.

De manier waarop jij denkt zal niemand meer een laptop kopen. Kijk je naar bijvoorbeeld servers of switches wat ze nieuw kosten en na 3-4 jaar waard zijn dan zijn ze na die tijd niks meer waard omdat de garantie zo duur is wat in de prijs zit inbegrepen.

Als TS zulke garantie had gewild dan had hij in een ander segment laptops moeten zoeken. Vanzelfsprekend dan minimaal 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Wat ik trouwens wil aanvullen is dat je reparaties ook sneller kan laten uitvoeren door Asus zelf te benaderen. (Dus buiten Coolblue om)

Er zitten natuurlijk wel nadelen aan, maar het is wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Luchtbakker schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:39:
[...]

En wat zegt de consumenten rechten? Lees alles hierboven eens door.... Er zijn geen vastgestelde vaste dagen dat iets mag duren. Geen harde SLA dus.

De manier waarop jij denkt zal niemand meer een laptop kopen. Kijk je naar bijvoorbeeld servers of switches wat ze nieuw kosten en na 3-4 jaar waard zijn dan zijn ze na die tijd niks meer waard omdat de garantie zo duur is wat in de prijs zit inbegrepen.

Als TS zulke garantie had gewild dan had hij in een ander segment laptops moeten zoeken. Vanzelfsprekend dan minimaal 2x zo duur.
Je haalt nu dingen erbij die er niets mee te maken hebben. De TS eist geen oplossing binnen 4 uur zoals op sommige servers. En dan, niemand wil 4 jaar oude servers hebben door een groter risico op falen. Dat doe je niet als kritieke bedrijfsprocessen daarop draaien. Bovendien worden er veel minder servers verkocht dan consumenten laptops.

Verder, ik weet precies wat het consumentenrecht hierover zegt. Dat staat ook al in dit topic en daar hebben twee mensen met daadwerkelijke en aangetoonde juridische ervaring al over uitgeweid. Inderdaad, hierboven.

Jouw definitie van "redelijk" is veel te los. Als we jouw definitie volgen, dan is het redelijk om 4 maanden te doen over de reparatie van een winterjas, omdat het zomer is. Natuurlijk hoeft de winkel niet de volgende dag op de stoep te staan met bloemetje en een nieuwe laptop. Maar redelijk slaat in dit geval ook op de verhouding tussen hoe lang de consument de laptop kwijt is en hoe lang de daadwerkelijke reparatie duurt.

Die verhouding is compleet zoek op 't moment. En dat is volstrekt onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Nijn schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:49:
[...]

Die verhouding is compleet zoek op 't moment. En dat is volstrekt onredelijk.
Dat is dus het mooie aan de wat de wet zegt, wat ik redelijk vind hoeft een ander niet te vinden. Maar ik hoop wel dat we het er over eens kunnen worden dan 3 weken een prima tijd is, en een 4e week ook nog best binnen een redelijk termijn valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijn
Luchtbakker schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:51:
[...]

Dat is dus het mooie aan de wat de wet zegt, wat ik redelijk vind hoeft een ander niet te vinden. Maar ik hoop wel dat we het er over eens kunnen worden dan 3 weken een prima tijd is, en een 4e week ook nog best binnen een redelijk termijn valt.
Jij hebt echt een heel raar idee over de wet. Een exact aantal dagen kun je er niet aan hangen, nee. Maar 3 weken is 7 keer zo lang als de daadwerkelijke reparatie. En dan heb ik al heel veel tijd gerekend voor de reparatie. Dat is niet redelijk te noemen. Op geen enkele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Nijn schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:54:
[...]

Jij hebt echt een heel raar idee over de wet. Een exact aantal dagen kun je er niet aan hangen, nee. Maar 3 weken is 7 keer zo lang als de daadwerkelijke reparatie. En dan heb ik al heel veel tijd gerekend voor de reparatie. Dat is niet redelijk te noemen. Op geen enkele manier.
Je kan van Coolblue niet verwachten dat ze de reparatie zelf uitvoeren. Ze zouden het graag willen denk ik, maar dat is de beperking van de fabrikant. Registreren, transporteren, mens(en) vrij maken, onderdelen bestellen, repareren, terug sturen en weer documenteren kost gewoon allemaal tijd.

*knip* Zoals al meerdere keren is gezegd, is het naar de fabrikant toe gaan geen slim idee. Blijf dan niet telkens deze onwaarheden verspreiden.

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 08-07-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Coolblue hoeft van mij de reparatie niet direct zelf uit te voeren, maar hun oplossing moet wel in een redelijke verhouding daartoe staan. Nogmaals, ga is kijken naar hoe lang de daadwerkelijke reparatie duurt. Dat is zelden langer dan 3 dagen incl. onderdelen bestellen. Doorgaans niet langer dan 2 tot 3 uur, omdat zo'n reparatiecentrum eigen voorraden van veel gebruikte onderdelen heeft van de fabrikant. Tel daar nog 2 of 3 dagen bij op voor administratie en transport. Kom je op een week.

De rest is kostenbesparing, zo simpel is het. Gebonden aan één reparateur? Geen eigen reparatie? Dat zijn de afspraken die zij maken met de producent.

En nee, als consument moet je nooit je laptop direct bij Asus aanmelden. Dan verlies je zo'n beetje al je rechten. Maar het feit dat het zoveel langer duurt via Coolblue toont maar weer aan hoe onredelijk de gebruikelijke termijnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Nijn op 07-07-2019 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Nijn schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:06:
Coolblue hoeft van mij de reparatie niet direct zelf uit te voeren, maar hun oplossing moet wel in een redelijke verhouding daartoe staan. Nogmaals, ga is kijken naar hoe lang de daadwerkelijke reparatie duurt. Dat is zelden langer dan 3 dagen. Doorgaans niet langer dan 2 tot 3 uur. Tel daar nog 2 of 3 dagen bij op voor administratie en transport. Kom je op een week.

De rest is kostenbesparing, zo simpel is het. Gebonden aan één reparateur? Dat zijn de afspraken die zij maken met de producent.

En nee, als consument moet je nooit je laptop direct bij Asus aanmelden. Dan verlies je zo'n beetje al je rechten. Maar het feit dat het zoveel langer duurt via Coolblue toont maar weer aan hoe onredelijk de gebruikelijke termijnen zijn.
Ik weet niet welke ervaringen jij hebt maar bij coolblue heb ik meestal binnen 1-2 week mijn product retour. Ik vind het wel bijzonder dat jij weet hoelang deze reparatie zou moeten duren.
Daarbij puur naar reparatietijd maken is een beetje als de mensen die de iPhone overpriced
noemen puur op kostprijs van onderdelen. Het is niet relevant, het gaat om het totale proces of dat gangbaar is

Het is ook nog een model wat niet meer leverbaar is, is het zo gek als bv de videokaart/scherm geleverd moet worden?

De fout dat die opnieuw weg moet is gek, 3 weken max maar meestal 1-2 weken zie ik als redelijk helemaal als je die afzet tegen ervaring van andere winkels.

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 07-07-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
laurens0619 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:13:
[...]

Ik weet niet welke ervaringen jij hebt maar bij coolblue heb ik meestal binnen een week mijn product retour. Ik vind het wel bijzonder dat jij weet hoelang deze reparatie zou moeten duren. Het is ook nog een model wat niet meer leverbaar is, is het zo gek als bv de videokaart/scherm geleverd moet worden?
Ik ga uit van wat de TS schrijft. Hij is nu zijn laptop al meer dan 3 weken kwijt.
Verder ga ik uit van mijn eigen ervaringen. Ik heb jarenlang laptops verkocht voor een winkel en daarvoor ook reparaties afgehandeld. Wij leverden wel service en konden zo'n beetje de helft van de reparaties zelf uitvoeren met een beperkte voorraad geheugen en (toen nog) laptop harde schijven.

Qua onderdelen hebben de meeste reparatiecentra voorraad vanuit de fabrikanten. De laptop is nog geen twee jaar oud, dus die onderdelen hebben ze gewoon liggen. En als die er niet liggen, zijn die met een dag of twee uit een warenhuis in Europa te krijgen. Langer dan dat wachten die centra echt niet, dan gaan ze over op vervangen.

Ervaringen die je overigens makkelijk na kunt gaan hoor: De meeste reparatiecentra zetten veel info op de reparatiebon. Onder anderen hoe lang ze gewerkt hebben is daar meestal prima uit te halen.
laurens0619 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:13:
[...]
De fout dat die opnieuw weg moet is gek, 3 weken max maar meestal 1-2 weken zie ik als redelijk helemaal als je die afzet tegen ervaring van andere winkels.
En dat is het 'm nou net: Je kunt de redelijkheid niet bepalen door te kijken wat concurrenten doen. Helaas is dat wel gebeurt in de huidige situatie, waardoor je deze absurde termijnen krijgt. Tuurlijk is 1 week prima. En als bij 30% dat twee weken duurt, ook goed. Maar de TS is nu al 6+ weken bezig. En helaas is dat geen uitzondering, kijk enkel even in dit subforum rond. De enige reden waarom mensen dat accepteren is omdat ze niet beter weten. Maar dat maakt het niet redelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Luchtbakker schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:43:
Wat ik trouwens wil aanvullen is dat je reparaties ook sneller kan laten uitvoeren door Asus zelf te benaderen. (Dus buiten Coolblue om)

Er zitten natuurlijk wel nadelen aan, maar het is wel sneller.
Buiten de zgn fabrieksgarantie heb je daar weinig aan. het is aan te bevelen via de shop van aankoop aanspraak te maken. zij regelen verder of ze een opdracht aanmaken om naar fabrikant te sturen of...
van consument direct naar fabrikant opsturen gaat sneller, maar verkoper moet daar wel voor benadert worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
@Nijn ik zou zeggen gat in de markt, zet een bedrijf op en laat zien dat je het beter kan en tegelijk commercieel blijft.
Flauw? Misschien wel maar ik blijf erbij, ik vind de termijn van max(!) 3 weken niet onredelijk. En wellicht heb je een punt dat het nog te lang is maar zolang ik geen beter alternatief ken koop ik daar weinig voor. Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat een rechter het ook als onredelijk zou zien. Ik heb geen juridische achtergrond maar ik denk dat ze in de regel wel om zich heen kijken wat gangbaar is in de markt (maar niet blind uiteraard)

Happy flow:
1 dag opsturen naar winkel
1 dag onderzoek door winkel
1 dag doorsturen naar fabrikant
1 dag diagnostisch onderzoek door fabrikant
1 dag bestellen benodigde spullen voor reparatie door fabrikant
1 dag reparatie door fabrikant
1 dag opsturen terug naar winkel
1 dag check op correcte werking door winkel
1 dag doorsturen naar jou (eindgebruiker)

Zit je al op 9 werkdagen, dat is snel 2 weken. Maar mensen sturen bv iets op vrijdagavond op en de winkel krijgt het dan bv op zaterdag middag. Dat is al 2 dagen.

Maar redelijkheid is afhankelijk van perceptie en ik kan mij voorstellen Met jouw ervaring dat die anders is.

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 07-07-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
laurens0619 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:56:
@Nijn ik zou zeggen gat in de markt, zet een bedrijf op en laat zien dat je het beter kan en tegelijk commercieel blijft.
Lekkere concurrentie als er geen level playing field is. Webwinkels moeten concurreren op prijs maar zich daarbij wel aan de wet houden. Door winkels ter verantwoording te roepen als ze zich niet aan hun wettelijke verplichtingen houden, zorg je ervoor dat de webwinkels die dat wel doen niet op oneigenlijke wijze uit de markt worden gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
GlowMouse schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:25:
[...]

Lekkere concurrentie als er geen level playing field is. Webwinkels moeten concurreren op prijs maar zich daarbij wel aan de wet houden. Door winkels ter verantwoording te roepen als ze zich niet aan hun wettelijke verplichtingen houden, zorg je ervoor dat de webwinkels die dat wel doen niet op oneigenlijke wijze uit de markt worden gedrukt.
Dat is wel selectief quoten he ;)

Ik denk dat we het hier beter bij kunnen laten want gaat zo wel erg offtopic. Punt van iedereen is helder denk ik :)

[ Voor 22% gewijzigd door laurens0619 op 07-07-2019 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@laurens0619 Je lijkt zelf wel te werken voor één van deze winkels. je lijkt ook weinig gelezen te hebben wat hier eerder al is geschreven. inhoudelijk voegt het niets toe, het is alleen je eigen omschrijving zoals het gaat bij oa CB en nog trager. wat nergens aannemelijk is dat dit aanvaardbaar zou zijn. het gebeurt, en veel klanten laten zich hiermee wegsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorisT
Geachte mede-tweakers,

Vandaag gebeld naar CB, ze zeggen dat ik nog even geduld moet hebben. Indien woensdag nog niks ontvangen moet ik hen opnieuw contacteren. Blijkbaar hanteren ze voor herstellingen 4 weken ipv de 3 weken dat staat op hun site en mail staat. Zal nu maar geduldig wachten zoals gevraagd door CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
BorisT schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:58:
Geachte mede-tweakers,

Vandaag gebeld naar CB, ze zeggen dat ik nog even geduld moet hebben. Indien woensdag nog niks ontvangen moet ik hen opnieuw contacteren. Blijkbaar hanteren ze voor herstellingen 4 weken ipv de 3 weken dat staat op hun site en mail staat. Zal nu maar geduldig wachten zoals gevraagd door CB.
Lijkt mij totaal niet nodig. Via de mail is 3 weken aangegeven. Dat ze nu ineens 4 weken hanteren of meer tijd nodig hebben is niet jou probleem. En als je niet hoort woensdag moet je er weer achteraan bellen? Ik zou ze mailen dat ineen je woensdag niets gehoort heb er vanuit gaat dat hij niet gerepareerd kon worden. En dus de koop ontbonden zal worden en binnen x dagen de gehele koopsom op rekening nummer xx verwacht. En laat ze daar maar lekker op kauwen. Maar gelukkig heb je bij het meest service gerichte bedrijf ano 2019 gekocht....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
loki504 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:09:
[...]

Lijkt mij totaal niet nodig. Via de mail is 3 weken aangegeven. Dat ze nu ineens 4 weken hanteren of meer tijd nodig hebben is niet jou probleem. En als je niet hoort woensdag moet je er weer achteraan bellen? Ik zou ze mailen dat ineen je woensdag niets gehoort heb er vanuit gaat dat hij niet gerepareerd kon worden. En dus de koop ontbonden zal worden en binnen x dagen de gehele koopsom op rekening nummer xx verwacht. En laat ze daar maar lekker op kauwen. Maar gelukkig heb je bij het meest service gerichte bedrijf ano 2019 gekocht....
Of hij wacht gewoon nog even zoals besproken met CB... Bij bedrijven werken ook gewoon mensen (het zal je verbazen) en soms duren dingen wat langer dan verwacht vanwege allerlei factoren. Als consument moet je de winkel ook gewoon de kans geven om het product te repareren, een weekje langer zou geen ramp moeten zijn, een laptop is geen eerste levensbehoefte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
EnigmaNL schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:17:
[...]

Of hij wacht gewoon nog even zoals besproken met CB... Bij bedrijven werken ook gewoon mensen (het zal je verbazen) en soms duren dingen wat langer dan verwacht vanwege allerlei factoren. Als consument moet je de winkel ook gewoon de kans geven om het product te repareren, een weekje langer zou geen ramp moeten zijn, een laptop is geen eerste levensbehoefte.
De afspraak was van begin of aan al 3 weken. Maar CB had daar al niet de moeite genomen om het zelf ook even te testen. We zijn nu 6 weken. Bijna 7 weken veder. En dan moet je er zelf nog achteraan bellen ook?

Klopt een laptop is geen eerste levensbehoefte.(staat gelukkig ook niet in het wetboek). Maar het kan wel degelikk veel overlast geven.

Ja er werken mensen. Ja er worden fouten gemaakt. Maar als ik een fout maak om mijn rekening niet te betalen omdat er priva vanaf aan de hand is krijg ik ook gewoon de rekening gepresenteert en mag ik ook op de blaren zitten voor mijn fouten. De fout de CoolBlue maakt is dan blijkbaar 2 verschilende termijnen aanhouden(dit is geen fout meer maar een megablunder).

Tevens is er niets afgesproken met CB. TS kreeg het medegedeelt door de CB medewerker. En daar moest hij het mee doen. De afspraak was namelijk 3 weken. Niet in totaal 7...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
loki504 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:40:
[...]

De afspraak was van begin of aan al 3 weken. Maar CB had daar al niet de moeite genomen om het zelf ook even te testen. We zijn nu 6 weken. Bijna 7 weken veder. En dan moet je er zelf nog achteraan bellen ook?

Klopt een laptop is geen eerste levensbehoefte.(staat gelukkig ook niet in het wetboek). Maar het kan wel degelikk veel overlast geven.

Ja er werken mensen. Ja er worden fouten gemaakt. Maar als ik een fout maak om mijn rekening niet te betalen omdat er priva vanaf aan de hand is krijg ik ook gewoon de rekening gepresenteert en mag ik ook op de blaren zitten voor mijn fouten. De fout de CoolBlue maakt is dan blijkbaar 2 verschilende termijnen aanhouden(dit is geen fout meer maar een megablunder).

Tevens is er niets afgesproken met CB. TS kreeg het medegedeelt door de CB medewerker. En daar moest hij het mee doen. De afspraak was namelijk 3 weken. Niet in totaal 7...
Een megablunder? Overdrijven is ook een vak.

In de echte wereld kan het wel eens voorkomen dat iets vertraging oploopt, hoe hard je je best ook doet om dat te voorkomen. CB is waarschijnlijk afhankelijk van een heleboel partijen om dit hele feestje te regelen.

Het is niet netjes dat ze onjuiste termijnen aangeven maar je weet niet wat de oorzaak daarvan is, wellicht is het gewoon overmacht en is de communicatie niet helemaal in orde. Dat probleem kennen we allemaal wel, communiceren is een van de moeilijkste onderdelen van ons vak.

Heel boos worden en allerlei krachttermen gebruiken heeft niemand wat aan. Het is daarnaast ook niet goed voor je hart en je gemoedstoestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
EnigmaNL schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:00:
[...]

Een megablunder? Overdrijven is ook een vak.

In de echte wereld kan het wel eens voorkomen dat iets vertraging oploopt, hoe hard je je best ook doet om dat te voorkomen. CB is waarschijnlijk afhankelijk van een heleboel partijen om dit hele feestje te regelen.

Het is niet netjes dat ze onjuiste termijnen aangeven maar je weet niet wat de oorzaak daarvan is, wellicht is het gewoon overmacht en is de communicatie niet helemaal in orde. Dat probleem kennen we allemaal wel, communiceren is een van de moeilijkste onderdelen van ons vak.

Heel boos worden en allerlei krachttermen gebruiken heeft niemand wat aan. Het is daarnaast ook niet goed voor je hart en je gemoedstoestand.
Dat CB afhankelijk is van een hoop partijen is sneu voor hun. Maar daar heeft TS niets mee te maken. Afspraak is afspraak. En ja om zo iets belangrijks als wanneer krijgen klanten hun producten terug en doen wij als we ons daar niet aan houden. Is het extreem belangrijk dat ze op 1 lijn zitten. En dan niet afschruiven met ja maar dit ja maar dat misschien moet u zelf dan om .... terug bellen. Voor een bedrijf wat alles voor een glimlach doen. Doen ze bar weinig.

En TS heeft weldegelijk wat aan krachttermen en deze hulp. Zodat hij de koop kan ontbinden en weer veder kan gaan met zijn leven.

Wachten en als een mak lammetje hopen dat een bedrijf eens doet wat het moet doen is ook niet goed voor je hart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Zo klinkt het wel heel eenvoudig :) Wat verwacht je, even een mailtje dat je de koop wilt ontbinden en ze storten het geld direct terug? Recht hebben != Recht krijgen

Is dit een argument dat je dan geen enkel bedrijf maar meer moet aanvechten? Zeker niet, als het echt uit de bocht vliegt of een bedrijf consuquent zich niet aan de wet weet te houden dan hoop ik dat iedere consument hier gerechtelijk werk van maakt.

Dus nee, het is niet "even koop ontbinden". Als de TS een werkende laptop terug wilt kan die in dit geval echt wel beter een paar dagen wachten & de klacht bij het klantenservice adres neerleggen. Daar ga je sneller resultaat uit krijgen dan het gerechtelijk proces. Ik zou ook wel willen dat je als consument eenvoudiger je recht kon afdwingen :(

dus @BorisT Wil je een optimaal resultaat: mail de klantenservice en wacht nog even geduldig af. Wil je een maximaal resultaat? Dagvaard ze, maak er een zaak van (rechtbijstand?) en hoop dat je de zaak wint. Ieder voor zich of het zijn energie waard is.

[ Voor 14% gewijzigd door laurens0619 op 08-07-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
laurens0619 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:58:
Zo klinkt het wel heel eenvoudig :) Wat verwacht je, even een mailtje dat je de koop wilt ontbinden en ze storten het geld direct terug? Recht hebben != Recht krijgen

Is dit een argument dat je dan geen enkel bedrijf maar meer moet aanvechten? Zeker niet, als het echt uit de bocht vliegt of een bedrijf consuquent zich niet aan de wet weet te houden dan hoop ik dat iedere consument hier gerechtelijk werk van maakt.

Dus nee, het is niet "even koop ontbinden". Als de TS een werkende laptop terug wilt kan die in dit geval echt wel beter een paar dagen wachten & de klacht bij het klantenservice adres neerleggen. Daar ga je sneller resultaat uit krijgen dan het gerechtelijk proces. Ik zou ook wel willen dat je als consument eenvoudiger je recht kon afdwingen :(

dus @BorisT Wil je een optimaal resultaat: mail de klantenservice en wacht nog even geduldig af. Wil je een maximaal resultaat? Dagvaard ze, maak er een zaak van (rechtbijstand?) en hoop dat je de zaak wint. Ieder voor zich of het zijn energie waard is.
Je kan wel degelijk zomaar de koop ontbinden. En ja je heb kans dat je moet gaan dagvaarden. Maar niets doen kom je ook niet veder mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 11:36
loki504 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:01:
[...]

Je kan wel degelijk zomaar de koop ontbinden. En ja je heb kans dat je moet gaan dagvaarden. Maar niets doen kom je ook niet veder mee.
Dan schiet je toch voorbij aan het doel ? De TS wilt gewoon zsm een werkende laptop. Als hij nu de koop gaat ontbinden, gaat hij nog even op zijn geld moeten wachten, mogelijk gaan dagvaarden en al die tijd moet hij ofwel het geld voorschieten voor een nieuwe laptop ofwel er op wachten.

Dan zit je nog met de vraag of de TS die stress wilt.
Zeggen wat theoretisch allemaal kan is leuk, maar soms moet je ook gewoon even pragmatisch kijken vind ik.

Ja, het duurt belachelijk lang, nee, dat is niet proper van @Verwijderd maar m.i. kan de TS beter op een vriendelijke manier druk proberen te zetten. Hele zootje op mail gooien en hopen dat je iets los kan weken.
Iets van honing en azijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
rouchken11 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:11:
[...]

Dan schiet je toch voorbij aan het doel ? De TS wilt gewoon zsm een werkende laptop. Als hij nu de koop gaat ontbinden, gaat hij nog even op zijn geld moeten wachten, mogelijk gaan dagvaarden en al die tijd moet hij ofwel het geld voorschieten voor een nieuwe laptop ofwel er op wachten.

Dan zit je nog met de vraag of de TS die stress wilt.
Zeggen wat theoretisch allemaal kan is leuk, maar soms moet je ook gewoon even pragmatisch kijken vind ik.

Ja, het duurt belachelijk lang, nee, dat is niet proper van @Verwijderd maar m.i. kan de TS beter op een vriendelijke manier druk proberen te zetten. Hele zootje op mail gooien en hopen dat je iets los kan weken.
Iets van honing en azijn.
geld voorschieten is uiteraard de bedoeling dan. dat mogen duidelijk. dat is iets wat @GlowMouse ook al had aangegeven. uiteraard kom je met honing vaak veder. maar geloof mij het moment dat de dagvaarding op de mat valt krijg je een mailtje/belletje van de juridische afdeling dat er van alles fout is gegaan, en dat je je geld inc je dagvaarding terug krijgt. en dit is 9/10 keer enkele dagen. ja het kan een lang gevecht worden. maar dat wil CB helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
BorisT schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:58:
Geachte mede-tweakers,

4 weken? De laptop is toch al eens 3 weken weggeweest zonder volledig te zijn herseld? Ik zou ze daarop attenderen, heb ik zelf ooit ook met succes gedaan bij CB. Wanneer je een nieuw reparatieverzoek (garantie) doet voor hetzelfde niet herstelde geval, maken ze een nieuwe case aan. Hierdoor loopt voor hun de teller opnieuw maar dat is natuurlijk niet eerlijk aangezien je eigenlijk nog wacht op correcte afhandeling van de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisT
Geachte mede-tweakers,

Ik had gisteren niet mijn mail gecheckt maar gisteren heb ik dus een mail nog gekregen dat ik vandaag mijn laptop terug krijg. Vandaag ontvangen en het eerste wat me opviel is dat de laptop behuizing er zeer netjes uitzag, ze hebben mij dus een volledig nieuwe behuizing gegeven wat uiteraard zeer netjes is. Ik zet mijn scherm aan, ik heb nog altijd last van pixels op mijn scherm, ze hebben dus na 7 WEKEN nog altijd mijn scherm niet kunnen vervangen.

Nu begint het me toch wel tegen te steken. 1 keer in de fout kon ik meeleven, nu nog is kan niet meer vind ik. Ze hebben nu iets vervangen dat totaal onnodig was en wat vervangen moest worden hebben ze niet vervangen.

Zal nu een mail sturen naar CB, mijn geduld begint nu echt op te geraken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:00
@CoolblueBV is volgens mij zelfs actief hier op het forum, wellicht kunnen ze je helpen. Ervaring met het bedrijf is doorgaans positief, maar dit duurt inderdaad wel erg lang zo.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
@BorisT Dat is wel kut maar bekijk het van de positieve kant. De kans dat je nu gewoon van coolblue je aankoopbedrag terug gaat krijgen of een nieuwe laptop is nu wel groot :) Ik zou ze inderdaad bellen/mailen en hierop sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 09-07-2019 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:38
Wat een gepruts. Dat extra service gebeuren van CB is ook al een paar jaar puur marketing. Waarmaken doen ze het allang niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
laurens0619 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:20:
@BorisT Dat is wel kut maar bekijk het van de positieve kant. De kans dat je nu gewoon van coolblue je aankoopbedrag terug gaat krijgen of een nieuwe laptop is nu wel groot :) Ik zou ze inderdaad bellen/mailen en hierop sturen.
Ik ben redelijk positief ingesteld als mens, maar chapeau dat je dit als positief kan bestempelen :D Ik zie geen enkel sprankje positiviteit in deze reeks van onbekwaamheid.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
virtualJac schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Ik ben redelijk positief ingesteld als mens, maar chapeau dat je dit als positief kan bestempelen :D Ik zie geen enkel sprankje positiviteit in deze reeks van onbekwaamheid.
Ach het is maar hoe je het bekijkt. Soms ben ik juist blij als een organisatie fouten maakt die uiteindelijk in mijn voordeel werken ;)
Stel coolblue had het direct goed opgelost, dan had je binnen 3 weken een gerepareerde laptop terug.
Nu verknallen ze het, je zit dan wel 2 maanden zonder laptop maar je gaat waarschijnlijk nu wel je geld terugkrijgen of een gloednieuwe laptop.

Als ik heel eerlijk ben dan kies ik liever voor het laatste. Een laptop met verse garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

laurens0619 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:49:
@Hackus ik vind het iets te kort door de bocht om die 2 reparatiemomenten als 1 periode bij elkaar op te tellen, we kennen de details niet. Mag coolblue dan geen foutje meer maken? Eerste keer dat ik het lees dus lijkt meer op een incident en een probleem.
Niet om lullig te zijn, maar is het wel een foutje van Coolblue? Als ik kijk naar de topicstart en zijn verdere posts die vol staat met taalfouten en onbegrijpelijkheden, wat heeft hij dan naar Coolblue gecommuniceerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

servies schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:22:
[...]

Niet om lullig te zijn, maar is het wel een foutje van Coolblue? Als ik kijk naar de topicstart en zijn verdere posts die vol staat met taalfouten en onbegrijpelijkheden, wat heeft hij dan naar Coolblue gecommuniceerd?
Wat een kul. Wat Vlaamse invloeden en een taalfoutje hier en daar maar het relaas is prima begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
laurens0619 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:45:
[...]

Ach het is maar hoe je het bekijkt. Soms ben ik juist blij als een organisatie fouten maakt die uiteindelijk in mijn voordeel werken ;)
Stel coolblue had het direct goed opgelost, dan had je binnen 3 weken een gerepareerde laptop terug.
Nu verknallen ze het, je zit dan wel 2 maanden zonder laptop maar je gaat waarschijnlijk nu wel je geld terugkrijgen of een gloednieuwe laptop.

Als ik heel eerlijk ben dan kies ik liever voor het laatste. Een laptop met verse garantie :)
Maar Coolblue heeft het gewoon in een redelijke termijn te repareren, en na 7 weken nog geen reparatie te hebben kunnen doen is absoluut geen redelijke termijn. Al helemaal voor iets wat voor veel mensen gewoon belangrijk is te hebben tegenwoordig gezien hoeveel erop gebeurd.

Overigens zou ik elke keer kiezen voor een gerepareerde laptop in een redelijke termijn, ik zit niet te wachten op 2 maanden gezeik om dan eindelijk mijn geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Laatst online: 18-09 22:17
Dit is waarom ik laptops niet koop van onder andere MSI, ASUS, Microsoft (surface tab).
Deze bedrijven weigeren te partneren, wat organisaties zoals HP, Dell en Lenovo wel doen met hun zakelijke en consumenten lijnen.

Als er iets stuk gaat van HP of Apple bijvoorbeeld, dan wordt het opgepakt in Nederland en heb je het binnen een week, maximaal 2 weken weer terug.

MSI/ASUS geven hun onderdelen niet vrij en er is geen mogelijkheid om je te certificeren voor deze merken als reparatie bedrijf.
Hierdoor heb je een toko die ergens in Oost Europa de hele Europeesche RMA moet zien op te lossen met alle problemen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Haruhi schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:55:
Deze bedrijven weigeren te partneren, wat organisaties zoals HP, Dell en Lenovo wel doen met hun zakelijke en consumenten lijnen.
In ieder geval één van die bedrijven lapt de wet ook aan haar laars, en geeft bij een defect dat na twee jaar optreedt niet thuis: 'sorry, de garantietermijn is verlopen, veel succes ermee!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Laatst online: 18-09 22:17
GlowMouse schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:20:
[...]

In ieder geval één van die bedrijven lapt de wet ook aan haar laars, en geeft bij een defect dat na twee jaar optreedt niet thuis: 'sorry, de garantietermijn is verlopen, veel succes ermee!'.
Gelukkig kan je wel aftermarket parts krijgen van Dell.
Dan kan Coolblue een geautoriseerde Dell partner inschakelen in Nederland, en hem laten repareren.

Asus en MSI, vooral mainboarden, je kan ze alleen maar refurb op Ebay of Ali krijgen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BorisT
Update van de situatie:

CB heeft me eerst nog 2 verschillende voorstellen gegeven die ik beide heb geweigerd.

1: Laptop nog is opsturen en een (klein) bedrag in de vorm van een tegoedbon krijgen voor al het wachten
2: Koop ontbinden maar ik krijg mijn geld terug in de vorm van een tegoedbon

Vandaag mail gekregen dat ik toch mijn geld volledig teruggestort krijg op mijn rekening, ik heb lang moeten wachten maar ze hebben uiteindelijk toegegeven.

Voorlopig koop ik geen dure spullen meer bij CB na deze situatie en koop ik ergens anders wel een nieuwe game laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
BorisT schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:58:
Update van de situatie:

CB heeft me eerst nog 2 verschillende voorstellen gegeven die ik beide heb geweigerd.

1: Laptop nog is opsturen en een (klein) bedrag in de vorm van een tegoedbon krijgen voor al het wachten

Vandaag mail gekregen dat ik toch mijn geld volledig teruggestort krijg op mijn rekening, ik heb lang moeten wachten maar ze hebben uiteindelijk toegegeven.

Voorlopig koop ik geen dure spullen meer bij CB na deze situatie en koop ik ergens anders wel een nieuwe game laptop.
Mooi dat het einde!ijk is opgelost. Uit eigen ervaring weet ik ook dat je bij CB een lange adem moet hebben als er eens echt iets aan de hand is. (Ik heb destijds ook een tegoedbon geweigerd)
Ik koop nu zo veel mogelijk bij Amazon. Zij geven wel de service die je bij CB verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

BorisT schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:58:
Update van de situatie:

Eindelijk. En moet je de laptop nog weer terugsturen, of hebben ze die gewoon afgeschreven?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisT
Ja moet de laptop opsturen maar wat CB ermee gaat doen is niet mijn zaak meer eens ik mijn geld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorden31
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-09-2021
[...]

hey sorry hoor maar ik kan hem ( niet luchtbakker) absoluut begrijpen dat 3 weken is gewoon 3 weken klaar. ik zelf heb ook een laptop van 2 maanden oud terug moeten brengen voor reparatie. en ik zit nu op een studie waarbij een laptop cruciaal is. nee lekker dan zit je na 3 weken nog steeds zonder laptop en je werkstudie of wat dan ook lijd eronder dus misschien niet zo zeiken. sommige mensen betalen veel geld voor iets wat voor hun misschien best belangerijk is en dan verwacht je ook 3 weken is 3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

jorden31 schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:21:
[...]

hey sorry hoor maar ik kan hem ( niet luchtbakker) absoluut begrijpen dat 3 weken is gewoon 3 weken klaar. ik zelf heb ook een laptop van 2 maanden oud terug moeten brengen voor reparatie. en ik zit nu op een studie waarbij een laptop cruciaal is. nee lekker dan zit je na 3 weken nog steeds zonder laptop en je werkstudie of wat dan ook lijd eronder dus misschien niet zo zeiken. sommige mensen betalen veel geld voor iets wat voor hun misschien best belangerijk is en dan verwacht je ook 3 weken is 3 weken
Nee, zo iets heet zelfredzaamheid en niet je problemen afschuiven naar de fabrikant/verkoper. Als een product echt zo noodzakelijk is dat je hem niet kan missen moet je een 2e kopen, een fabrikant kiezen dat veel sneller repareert, of een betere SLA aanschaffen. (zoals bijvoorbeeld Asus heeft). Als het aan Coolblue had gelegen hadden ze hem het liefst nog de volgende dag aan je uitgeleverd, maar zo werkt dat dus niet want je bent afhankelijk van vele factoren waar elke winkel last van heeft.

3 weken (Administratie --> transport buitenland (meestal) --> behandeling --> transport NL --> administratie --> afhalen) is echt meer dan normaal.

3 weken is gewoon realistisch, en eventueel een 4e week ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Luchtbakker schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:25:
[...]

Nee, zo iets heet zelfredzaamheid en niet je problemen afschuiven naar de fabrikant/verkoper.
Wat zeg jij nou 8)7
Een apparaat van meer dan 500eu is stuk na een periode, en dan ligt het aan mezelf dat ik er niet mee kan werken ondanks dat ze na 4 weken reparatie en dat 2x moeten doen en het nog niet goed is?

oh dus we moeten 2 kopen om een reparatie op te vangen, waar werk jij, ik wil jou wel inhuren haha, en wie trapt erin als je dit zegt tegen een koper. zijn er echt mensen die 2 laptops kopen _/-\o_

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Mel33 schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:14:
[...]

Wat zeg jij nou 8)7
Een apparaat van meer dan 500eu is stuk na een periode, en dan ligt het aan mezelf dat ik er niet mee kan werken ondanks dat ze na 4 weken reparatie en dat 2x moeten doen en het nog niet goed is?

oh dus we moeten 2 kopen om een reparatie op te vangen, waar werk jij, ik wil jou wel inhuren haha, en wie trapt erin als je dit zegt tegen een koper. zijn er echt mensen die 2 laptops kopen _/-\o_
De verkoper is verplicht garantie te verlenen en je eventueel een leenlaptop mee te geven voor de tijd dat hij met reparatie is. Waar de verkoper geen invloed op heeft is de reparatieduur, daar is hij geheel afhankelijk van de externe partij.

Kijk.... een reparatie hoeft geen 8 weken te duren en je mag de verkoper ook best dwingen de reparatie sneller uit te laten voeren. (volgens mij is hier wettelijk ook wat voor geregeld, maar dat weet ik zo even 1.2.3 niet). Maar 3 weken is gewoon echt niet lang. Nogmaals; Er moet een hele boel handelingen uitgevoerd worden voor je laptop gerepareerd en al retour is. Dan is 3 weken echt meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Luchtbakker schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:18:
[...]

Waar de verkoper geen invloed op heeft is de reparatieduur, daar is hij geheel afhankelijk van de externe partij.
Oh weer iets dat nu juist wel bij de verkoper ligt, het wordt steeds gekker, sorry man maar dit kan je toch niet verkopen?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Mel33 schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:19:
[...]

Oh weer iets dat nu juist wel bij de verkoper ligt, het wordt steeds gekker, sorry man maar dit kan je toch niet verkopen?
Daar gaat de hele discussie toch over? Waar je een verkoper wel/niet verantwoordelijk voor kunt stellen en wat een redelijke termijn is?

"tot zekere hoogte" kan je een verkoper verantwoordelijk stellen voor een reparatieduur, maar 3 weken? Nee daar kan je een verkoper niet voor verantwoordelijk stellen. 8 Weken (denk ik persoonlijk) wel, want ik ken geen fabrikant die zoveel tijd nodig om een product te repareren. (mits exotische onderdelen niet op voorraad).

Maargoed. TS heeft het over 3 weken, en dat is gewoon normaal. Kan je je laptop geen week missen? Vraag de verkoper voor een tijdelijke laptop, koop een betere SLA (zoals bijvoorbeeld asus die heeft, ongetwijfeld nog wel meer merken) of heb een reserve dat aan je eisen voldoet.

Want vergeet niet. De verkoper kan je wel een leentoestel geven, maar dat hoeft niet aan de zelfde eisen te voldoen als je reparatie. Doe jij aan hardcore video bewerken of wat dan ook dan kan heb je gewoon een probleem met een leenlaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Luchtbakker Garantie=dat hij gegradeerd er voor zorgt dat er garantie is dat jij ermee kan werken zoals de beschrijving voldoet, als de verkoper de oorzaak bij zijn achterban legt, die het niet kan garanderen, dan heet het geen garantie meer heh. Ook niet als hij een halfbakken toestel krijgt waar hij niet het zelfde mee kan doen als het gekochte.
ik snap wat jij zegt maar daar heeft de koper toch geen boodschap aan. en dan heet het gewoon geen garantie meer lijkt mij, dat noem je recht op een vervangend toestel en dat is geheel off-topic naar mijn inziens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:09
[...]

Volledig met je verhaal eens, maar als je op een school als student zit kan ik mij voorstellen dat dit overlast gaat geven na 6 weken, maar aan de andere kant 9 vd 10x als je een klacht indient bij de winkel ipv schreeuwen op een forum wat hij doet bieden ze vaak wel een tijdelijk bruikleenlaptop aan, dat is mijn ervaring tenminste want ik zie leerlingen nog wel eens met bruikleen laptops van de winkel als service(betaal je natuurlijk wel een kleine vergoeding als huur voor).

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Mel33 schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:34:
@Luchtbakker Garantie=dat hij gegradeerd er voor zorgt dat er garantie is dat jij ermee kan werken zoals de beschrijving voldoet, als de verkoper de oorzaak bij zijn achterban legt, die het niet kan garanderen, dan heet het geen garantie meer heh. Ook niet als hij een halfbakken toestel krijgt waar hij niet het zelfde mee kan doen als het gekochte.
ik snap wat jij zegt maar daar heeft de koper toch geen boodschap aan. en dan heet het gewoon geen garantie meer lijkt mij, dat noem je recht op een vervangend toestel en dat is geheel off-topic naar mijn inziens
De verkoper geeft garantie dat het product gerepareerd retour komt. Dat is garantie. Daarnaast spreekt de verkoper met de klant een termijn af. (vermeld in de AV van het bedrijf). Daar heeft de verkoper zich aan te houden en dat is waar de klant bij aankoop van het product mee akkoord is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Luchtbakker schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:43:
[...]

De verkoper geeft garantie dat het product gerepareerd retour komt. Dat is garantie. Daarnaast spreekt de verkoper met de klant een termijn af. (vermeld in de AV van het bedrijf). Daar heeft de verkoper zich aan te houden en dat is waar de klant bij aankoop van het product mee akkoord is gegaan.
Maar jij zegt dat wij aan van alles moeten meedenken voor de verkoper, en dat het aan van alles kan liggen bij de verkoper, en wij zelf voor een backup moeten zorgen als je koopt met garantie.

edit
Oh en garantie is dus dat je garantie hebt op een reparatie? 8)7
Nee! garantie is dat je gegarandeerd het product krijgt die je koopt, het hoort niet stuk te gaan en als het toch gebeurd heb je een vorm van garantie (maar dat is dus het slinkse, daar hangen ze van alles aan voorwaarden aan, in hele kleine letters ook nog, en jij schept er straks nog een precedent bij, want als de klanten dit advies van jou accepteren dan kan de verkoper het er wel bij zetten straks, en nog even en er staat in de voorwaarden, garantie tot aan de voordeur )

Mijn zuurverdiende geld zou ik echt niet bij zulke bedrijven uitgeven,(niet dat CB er zo mee omgaat, want dat zeg jij namelijk, en niet CB)
nog even en we zitten in een positie dat het aan onszelf ligt als we akkoord gaan met jouw vorm van garantie en excuses. kan toch niet man. het gaat al bijna zover dat we het dan maar laten zitten en de verkoper er totaal niets aan kan doen en maar blijft verkopen.
Nee oke redelijkheid heb ik wel, maar niet als het ten koste gaat van de normaalste zaken in de wereld.

[ Voor 46% gewijzigd door Mel33 op 24-11-2019 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Luchtbakker schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:25:
[...]

Nee, zo iets heet zelfredzaamheid en niet je problemen afschuiven naar de fabrikant/verkoper.
Als de werkgever stopt met het betalen van jouw salaris, ga je toch ook niet stellen dat je dan maar een tweede baan met inkomen had moeten hebben onder de noemer "zelfredzaamheid" en stellen dat klagen bij de werkgever dat jij jouw rekening niet meer kan betalen, het afschuiven van jouw problemen naar de werkgever is? :)

Ik vind je mening over de TS ook nogal haaks staan met je mening over Coolblue:
Als het aan Coolblue had gelegen hadden ze hem het liefst nog de volgende dag aan je uitgeleverd, maar zo werkt dat dus niet want je bent afhankelijk van vele factoren waar elke winkel last van heeft.
Dat Coolblue last heeft van vele factoren, is toch hun probleem? Waarom mag volgens jouw mening de TS niet zijn problemen (waar hij niet eens verantwoordelijkheid draagt voor het ontstaan daarvan) niet afschuiven op Coolblue maar mag Coolblue volgens jouw mening dan wel zijn problemen (waar zij ook nog eens de verantwoordelijkheid dragen voor het ontstaan daarvan) afschuiven op de TS? Dat is wel heel erg hypocriet, vind je zelf ook niet? :)

Doet nogal vermoeden dat je alleen maar in het voordeel van Coolblue een mening vormt.
volgens mij is hier wettelijk ook wat voor geregeld, maar dat weet ik zo even 1.2.3 niet
In dit topic heb je heel duidelijk keer op keer laten merken juridisch incapabel te zijn, dus zo vreemd is het niet dat je het niet weet.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.