Breedbeeld: JVC, Philips, Sony, Panasonic??

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02 14:00
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft er toevallig iemand wat aankoopadvies voor de aanschaf van een breedbeeldtelevisie?
Ik wil graag een 100% vlak scherm, 100hz, normaal goed geluid (gaat toch via stereoinstallatie), haarscherp beeld (in alle hoeken), 70 cm zo weinig mogelijk vervorming, snelle zapsnelheid, teletekst toeters en bellen maakt niets uit.
Ik ben her en der al wat winkels afgeweest, maar overal krijg ik weer een ander verhaal te horen. De een zegt Philips is de beste en de ander zegt Philips moet je nooit nemen.
Mijn maximale budget is fl 2500,=.
Ik zit te twijfelen tussen de volgende merken:

- JVC InteriArt AV-28X10 (ong. 2300)
- Philips 28PW8806 (ong. 2500)
- Sony KV 28FX60 (ong. 2000)
- Panasonic TX-28PK20 (ong. 2500)

Volgens mij is de JVC de enige die geen Digital Scan heeft. Maakt het wat uit? In de winkel zie ik geen verschil.

Zijn er nog andere goeie merken die ik over het hoofd heb gezien?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb philips, mijn ouders hebben philips.. Prima beeld. Panasonic evenzo. Sony ook. JVC hoogstwaarschijnlijk ook.

Wat ik weet, is dat philips lekker zapt. Bij andere 100Hz breedbeeld tv's moet je soms wel een seconde wachten tot het beeld er is. Dat irriteert mij altijd helemaal mateloos... Dat heeft voor mij tot de doorslag geleid om m'n ouders te adviseren een philips breedbeeld te kopen.

Maar er zijn ook mensen die iets "tegen" dat merk hebben... Ik had er ook iets tegen eigenlijk :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 11:00

BrZ

Op zaterdag 28 juli 2001 00:09 schreef risjard het volgende:
snelle zapsnelheid
Hmm.. kan je niet echt helpen, alleen dat de Sony geen snelle zapsnelheid heeft :)
Maar ik vind wel dat die Sony's in het algemeen een erg strak beeld hebben...

Verwijderd

Philips is helaas >:) beter dan de Sony.
Mijn ouders hebben een Sony en tijdens het zappen duurt het echt lang voor ie omspringt :)
Panasonic heb ik geen idee van.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik vind Sony werkelijk een KUT beeld geven, de andere TV's vind ik wel prima.
Maar das slechts mijn mening:)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 15:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sony:
-supervlak beeld 100%
-Mooi metalic design
-strakbeeld
-scherp en goeie contrasten
-natuurlijke kleuren(!!)
-heel veel options
-duurder
-afstandbedieningen zijn wat brak en
erg ligt.

/dev/null

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

Op zaterdag 28 juli 2001 00:19 schreef ItSnows het volgende:
Mijn ouders hebben een Sony en tijdens het zappen duurt het echt lang voor ie omspringt :)
Precies hetzelfde voor mij :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ikzelf vind sony wat harde kleuren hebben. :P

Maar risjard, dit soort vragen hier stellen heeft geen zin, omdat iedereen met ononderbouwde meningen komt. FF een paar quotjes:
Sony heeft over het algemeen wat scherper beeld, en het is maar of je daar van houdt.
tuurlijk :z
De SONY natuurlijk!

Dat beeldbuisje van Philips kan echt niet op tegen de ECHTE platte trinitron beeldbuis van Sony. Dat ding geeft een superhelder prachtbeeld! En trouwens, SONY is de pioneer en innovator op dit gebied, NIET Philips!

Nadat Sony met de trinitron op de markt kwam volgde de rest met ook zogenaamde "platte" buizen
Aha :?
Ik zou zelf voor de Philips gaan, ik vind zelf dat Philips TV's eem stuk beter beeld hebben dan Sony TV's, ook vind ik het geluid van de duurdere/grotere Philips TV's erg goed.
Brrrrrrrrrrrr... nahja iedereen heeft recht op zn eigen mening . Kan me ook wel voorstellen dat Philips bij velen gewoon een lekker vertrouwd Hollands gevoel geeft, hehe.

Sorry jongens, maar de Japanners doen het toch net ietsje beter op dit gebied .
Sony is echt hol, dat komt gewoon omdat ze dat met hun techniek niet onder de knie krijgen. Bij stafhorst hebben ze me sterk afgeraden om een sony te kopen. Koop dan een Philips of Panasonic.
Zie je wat ik bedoel: allemaal ongefundeerde meningen |:(.

Maak voor jezelf wat keuzes en criteria. Ga dan in de winkel met een DVD'tje kijken, welke TV's je mooi vindt. Laat je niet verleiden door "verlept beeld" enzo, want dat is altijd netjes in te stellen. (Opmerkingen als: "sony heeft zulke harde kleuren" slaan echt nergens op).

Deze quotes komen uit:
[topic=37050]

en hier is nog een topic:
[topic=66058]

edit:
* JvS moet posts pas posten als ze af zijn. :P :+

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:22

Adze

CCNP !

Ik kan je de Sony afraden. Heb ik zelf (32FX60).

De zapsnelheid is ronduit traag: 1,5 sec per kanaal. In de hoeken verkleurt hij (ondertitels worden in de hoeken geel...) En teletekst krijgt een rare blauwe achtergrond en duurt laannnnngggggg.

En dat is niet alleen bij die van mij maar ook bij die van mijn ouders (28FX60).

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 15:55
Naar eigen waarneming heb ik vernomen dat de Panasonic TV's het meest rechte beeld geven. (met naar eigen waarneming bedoel ik dus dat het niet altijd zo is, maar wel op de tv's die ik heb vergeleken) Kijk een widescreenfilm (2.35:1, dus op breedbeeld alsnog balken) op de TV's die je in je hoofd hebt, en vergelijk de onderste rand van het beeld met de onderste rand van het scherm. Toen ik dit deed zag ik dat de Sony en Philips TV's een lichtelijk krom beeld hadden. Zeg maar zo'n zelfde effect als je met de meeste monitors kunt instellen, maar dan onder en boven.
Dat is dus een van de vele punten waar je ook naar kunt kijken. Een ander punt is de zoom kwaliteiten. Je hebt tv's die alleen de buitenste randen verbreden (bij 4:3 uitzendingen).
Bij de BCC bij mij in de buurt (amersfoort) zijn ze altijd zo vrij om je even de afstandbediening te geven en dan kun je er zelf even mee klooien. Als dit niet mag weet je al meteen dat je in een foute winkel zit. Ik noem geen namen zoals Scheer & Foppen :).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Philips heeft over het algemeen BOLLE buizen :r :r :r Maar daar staat een zeer lage prijs tegenober :)

/dev/null

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:45
Heb al jaren een Philips 80cm breedbeeld

erg tevreden over :)

Sony geeft vrij hard/strak beeld

je moet er van houden (ik in ieder geval niet)

Loewe heeft ook wel leuke tv's

• BrZ
  • Laatst online: 26-02 11:00

BrZ

Op zaterdag 28 juli 2001 00:25 schreef JvS het volgende:
Ikzelf vind sony wat harde kleuren hebben. :P

...blablabla...

(Opmerkingen als: "sony heeft zulke harde kleuren" slaan echt nergens op).
:z

:P >:) ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 28 juli 2001 00:35 schreef I_Stealth_I het volgende:
Philips heeft over het algemeen BOLLE buizen :r :r :r Maar daar staat een zeer lage prijs tegenober :)
Lekkere nuttige toevoeging hoor! |:(

Het gaat hier allemaal om platte TV's...

Dit is dus zo'n reply als waar ik onder andere voor waarschuwde...
Op zaterdag 28 juli 2001 00:40 schreef BrZ het volgende:

[..]

:z

:P >:) ;)
BrZ let op hoor! (NOT :P)
[00:32] JvS> BrZ> ik zat allang flink in dat topic over TV's te posten :)
[00:37] *** kees has quit IRC
[00:37] BrZ> maar je hebt wel gelijk dat er in dat topic alleen persoonlijke voorkeuren worden gegeven... dingen kloppen ook totaal niet met elkaar :)
[00:38] JvS> neuh, daarom post ik ook allemaal quotes van mensen uit een ouder topic
[00:39] JvS> en maak ik mezelf belachlijk door eerst te zeggen dat sony's harde kleuren hebben, en daarna zeg ik: "een opmerking als 'sony's hebben harde kleuren slaat natuurlijk nergens op' ".
[00:39] JvS> kijken of dat opvalt :)
[00:39] BrZ> wheheh :)
[00:40] JvS> zag jij het?
[00:40] BrZ> niet eens :)
[00:40] BrZ> maar je kan nu een quote van mij verwachten :P
edit: Handig, HTML rechten als je er niets mee kan :P < BrZ > verdwijnt gewoon :o

* JvS is newbe modje :P

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

De meeste mensen hebben al een voorkeur voor een bepaald merk, en kopen alles van dat betreffende merk.

Ik ook hoor! :) Ik heb namelijk een ongelovelijke grote hekel aan dat oudbollige PHILIPS. Let's make things better >:) :D :D

Sony dat is het 8-)

Niemand wil die PHILIPS rommel meer hebben, ze lijden niet voor niks zoveel verlies op cosumenten elecronica. En denk ook ff aan de bloopers die Philips heefr opgelopen jaren, Video2000, DCC, CD-I, Mobile zooi.

Nogmaals; Let's make things better >:) :D :D

Philips, ga maar lekker verder met jullie lampjes en scheerzooi want dat kunnen jullie uitstekend.

en ga niet lopen blaaten dat ze goede dingen hebben gemaakt, want dat hebben ze alleen maar in opartnerschap gedaan met andere fabrikanten

Wat ik zeggen wil met dit verhaal?
Nou dat aan de keuze een voorgeschiedenis aan vooraf gaat. Heb je eenmaal voor een merk gekozen,dan koop je meestal alles van dat merk :) En hier op Got kun je never, never nooit een objectief en betrouwbaar advies krijgen, dus wat mij betreft kan er gelijk wel ok zulke topics een slotje, want het resultaat is dat de topic starter er geen steek wijzer is van geworden, en dat er een heleboel geflame is onder de tweakers. Oordeel zelf is de beste keuze! Over smaak valt tenslotte niet te twisten! :)

Veel suc6 met je keuze, en uiteraard veel kijkplezier op je JVC, of Philips, of Sony, of Panasonic :)

/dev/null

• d-motion
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Nog niemand over JVC gehoort... Ik heb dus zelf een JVC en ben daar heel maar dan ook heel tevreden mee. (Prijs/Prestatie)

Genoeg aansluitmogelijkheden, Perfect beeld (Ook tijdens voetballen)(Geen na gloei effecten), Snelle wissel van beeld formaten... (redelijk) Snel zappen, Lekkere teletekst.

Nadat mijn philips er weer de geest aan gaf wil ik dat nooit meer in mijn huis. (Binnenkort gaat mijn philishave ook de deur uit! Laatste philips apparaat!)

WWW.RC5.NL

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zaterdag 28 juli 2001 01:09 schreef Prang het volgende:
Nog niemand over JVC gehoort... Ik heb dus zelf een JVC en ben daar heel maar dan ook heel tevreden mee. (Prijs/Prestatie)

Genoeg aansluitmogelijkheden, Perfect beeld (Ook tijdens voetballen)(Geen na gloei effecten), Snelle wissel van beeld formaten... (redelijk) Snel zappen, Lekkere teletekst.

Nadat mijn philips er weer de geest aan gaf wil ik dat nooit meer in mijn huis. (Binnenkort gaat mijn philishave ook de deur uit! Laatste philips apparaat!)
Nou hier ook, sinsdien is alles Sony :)
Hollans of nie, het blijft een oudbollig en muf internationaal (of wat er nog van over is :P ) onderneming. Ik heb toch wel stiekem gelachen toen ik die verliezen hoorde, ik vind het prachtig >:) ( gemeen he? ) Met alle respect voor de werknemers uiteraard! Het is niet leuk als je op straat gekicked word.

/dev/null

Verwijderd

Go I_Stealth_I :)
Je zal altijd zien dat als iemand een philips heeft, zijn (groot)ouders het ook hebben...

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 21:27

C0nscious

Mysteryman.

Op zaterdag 28 juli 2001 00:26 schreef Adze15021979 het volgende:
Ik kan je de Sony afraden. Heb ik zelf (32FX60).

De zapsnelheid is ronduit traag: 1,5 sec per kanaal. In de hoeken verkleurt hij (ondertitels worden in de hoeken geel...) En teletekst krijgt een rare blauwe achtergrond en duurt laannnnngggggg.

En dat is niet alleen bij die van mij maar ook bij die van mijn ouders (28FX60).
Hier geen problemen met gele hoeken of iets dergelijks met de 32FX60, enige nadeel = zapsnelheid.

Voor de topicstarter; ik zou proberen om meteen voor een >=80cm beeldbuis te gaan, dan kan je tenminste nog fatsoenlijk naar die kleine 4:3 formaat uitzendingen kijken :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Verwijderd

Heb je al gekeken wat voor glasbak er in je JVC zit? Zou best eens Philips kunnen zijn, want JVC gebruikt(e) voor sommige modellen Philips buisjes... :+

Vergeet je niet alle lampen uit te draaien? :9

Verwijderd

Heb je al gekeken wat voor glasbak er in je JVC zit? Zou best eens Philips kunnen zijn, want JVC gebruikt(e) voor sommige modellen Philips buisjes... :+
Zucht, in een Loewe zit d8 ik ook een philips beeldbuis, en toch ziet een Loewe er 10x beter uit...
waarom? de electronica wat er achter zit is ook 10x beter.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 28 juli 2001 02:39 schreef e-X-hale het volgende:

[..]

Zucht, in een Loewe zit d8 ik ook een philips beeldbuis, en toch ziet een Loewe er 10x beter uit...
waarom? de electronica wat er achter zit is ook 10x beter.
Wat een onzin.. Een loewe ziet er qua design wellicht wat beter uit, maar de beeldkwaliteit is gewoon prima. Net als bij bijvoorbeeld philips TV's.

Het enige is, dat er bij Loewe misschien wat betere eindcontrole is, en buizen sneller afvallen. Ik heb in een winkel gewerkt waar ze tv's verkochten. En, op de paar nutcases na die hun eigen praatjes gaan geloven, vinden de meeste panasonic, philips en consorten ook gewoon prima. Verkopers kunnen alleen tegenwoordig de exclusievieteit erg goed verkopen, omdat mensen willen opvallen. Loewe is een betaalbaar exclusief merk (B&O wil je geen 32" 100HZ van kopen >> fl.16.000,- oid). En je gaat gewoon zelf geloven dat het goed is, omdat je graag wil dat je het goeie gekocht hebt.

Dat is niet erg, en dat doet iedereen. Iedereen vindt z'n eigen HIFI-set namelijk ook geweldig (immers, anders had je't niet gekocht), totdat er een andere gekocht moet worden. Dan klinkt het opeens slecht enzo... Maarja, ik dwaal af. :O

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn breedbeeld gekocht (samen met video trouwens), en daar heb ik lang over gedaan. Ondanks dat mijn audio installatie Sony was, heb ik naar alle merken gekeken. Niet alleen werkelijk elk magazine, elke catalogus van oa deze 4 merken, internet, maar ook natuurlijk 10tallen winkels afgestruind om maar te kijken en te kijken en te kijken...

Ik kwam er al gauw achter dat het een van deze merken werd, en Panasonic viel voor mij ook wat sneller af, weet niet helemaal meer waarom... |:(

Kort daarna viel Philips ook af, omdat ze op dat moment meen ik geen platte beeldbuis hadden (die gooiden ze een paar maanden na mijn aankoop op de markt :( en hij is super mooi). De afst. bediening is ook erg lelijk en teveel (onoverzichtelijke) knopjes. Dus toen was het Sony of JVC.

JVC had net een nieuwe platte beeldbuis reeks uitgebracht, dus ik happy. Lang stond de JVC ook bovenaan mijn verlanglijstje. Tot ik in een vd laatste winkels een deathmatch had tussen JVC en Sony.

Ik vond de JVC mooier, en hij had zeker niet minder feautures aan boord. Duurder was hij wel, zo'n 500 piek meen ik. Naar wat getuur vond ik die Sony toch wel errug lekker, en heb toen met een verkoper gepraat voor een uurtje of 4! (en zelfs 1 uur ná sluitingstijd...) Het eerste waar hij mij naar liet kijken is of het beeld ook wel echt vlak was. Bij JVC (ik meen JVC ook, maar pin me er niet op vast... Panasonic iig wel) zit er nog een kleine ronding in de beeldbuis; hij is dus zeg maar 95% vlak. Kijk maar eens aan de onderzijde vd beeldbuis; je gaat met je ogen ter hoogte v de onderkant vd beeldbuis zitten, en kijkt dan van links naar rechts; je zult zien dat er veel 'totally flat' tv's zijn die dat eigenlijk niet helemaal zijn...

Ook liet hij mij een dvd zien met beelden van groente (gr/ro/ge paprika bv.) en bloemen enzo erop, en liet mij kijken naar hoe de kleuren werden weergegeven, hoe scherp het beeld was, hoe de afscheiding vd kleuren was (dus als rood en geel langs elkaar liggen, is dat een strakke overgang of loopt de ene kleur in de ander uit?). Ik vond de Sony mooier na 4 uur kijken, en heb op het eind zelfs nog een deathmatch gehad tussen 2 Sony's... *D

Let wel: Sony heeft een zeer aparte kleurweergave. Sony heeft zeer scherpe kleuren en geeft ze dus niet natuurlijk weer. Het groene gras is dus fel groen, het rode jasje staat in de fik vh rood, enz. Dat is Sony eigen, en daar moet je van houden. Let hier goed op!!

Uiteindelijk heb ik de Sony KV-28FX60 gekocht, en hij bevalt me prima. Strak beeld, goed geluid (incl. subwoofer), zéér mooie menusturing, lekkere afst. bediening (niet te groot, beetje dik zodat je wat vast kunt pakken, en overzichtelijk), en super geil uiterlijk.

Let wel: Ik praat nu over f 3000-3500,- tv's. Echter, mijn verhaal gaat nog steeds op aangezien ik over karakteristieken vd merken praat. Gewoon één goede tip: lul aanvankelijk niet met een verkoper, kijk zelf naar alle tv's, speel ermee (!!let vooral ook op de beeldformaten, bevallen die je, schakelt hij goed over!!), vergelijk ze, en als je net als ik weet "een van deze twee moet het worden maar ik weet echt niet welke", praat dan eens met een verkoper en zeg dat je deze of deze wilt; dan kan hij je op details wijzen en je beslissing makkelijker maken. Je sluit op deze manier verkopers praatjes uit en hij kan je enkel helpen op het gebied dat jij dus vantevoren voor hem hebt afgebakend... ;)

Last but not least: scan de verschillende winkels goed af voor prijsverschillen. Ik heb mijn tv (ondanks de goede service (4 uur lullen en na sluitingstijd) niet bij hun gekocht... Ik kreeg hem ergens anders voor 500,- minder (waren bekenden van mijn vader) en dat was wel erg veel. Desondanks is die zaak wel erg goed, en ik heb hun dan ook al door de jaren zo'n f 3500,- omzet gegeven.

Je merkt dus dat ik je geen enkele tv aanraad, je moet het zelf zien. Je hebt wel kunnen merken dat ik nu pro Sony ben, en dat is mijn persoonlijke mening.
Mijn moeder en stiefvader waren laatst nog effe bij mij, hadden toevallig net een tv gekocht (B&O uiteindelijk) maar hadden ook naar Sony ed. gekeken. Ze komen bij mij, de tv staat aan en zeggen "wat een lelijke kleuren, da's helemaal niet natuurlijk"... Tja, ieder z'n smaak. :)

.... Ik weet het ook niet

• mbvisiontt
^^^

Damn wat ben ik actief 's morgens... :P
Succes met je aankoop trouwens, neem er de tijd voor! :)

Edit: Ik zie nu dat mijn tv er voor f 2000,- moet zijn? Is dat niet de KV-28FX20?! :? Zo niet: kopen dat ding! Schijt op al die andere merken! >:)

Nee, zelf doen zoals ik het heb gedaan, maar ik weet wel dat je in het geval van de Sony héél erg veel tv krijgt voor erg weining geld...

• FFF
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Ik weet niet of ze werkelijk zo goedkoop zullen zijn, met en:
100Hz en platte beeldbuis.
Maar wij hebben een 100Hz philps Geeft zeer mooi beeld (82cm) en de zap tijd is niet meteen iig. Maar de sound is heel erg goed.
Naast een sony gezien, die plat was, maar dee gaf toch beter beeld, en nog veel beter geluid.

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat absoluut niet naar de Sony Breedbeeld. Ik heb hetzelfde type gehadt en ik ben er terug naar de winkel mee gegaan. Ik ergerde namelijk aan doe beeldbuis, want als je 's avonds/bij schemering tv gaat kijken en je let heel op de beeldbuis kun je die lijntjes zien. En als je ze eenmaal gezien hebt ga je er steeds weer opletten. Daarom heb ik nu een Philips 28PW9616 en ik ben er zeer tevreden mee.

• WieckseW
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 10:35

WieckseW

...

Als je voor de JVC gaat, het merk waar ik dus na een grondige merkenanalyse voor gekozen heb, waarom ga je dan niet voor de AV-28WFX1 ipv AV-28X10? Misschien dat deze site je wat kan helpen met de specificaties:

televisie.kieskeurig.nl

Na mijn onderzoekje ben ik in ieders geval zeker tot de conclusie gekomen dat je een Philips nooit moet kopen als je voor een goed geluid wil gaan. Er worden heel wat apparaten terug naar de fabriek gestuurd vanwege een irritante brom...

suc6... ;)

Als je het echt niet meer zit zitten neem je toch gewoon een W...

• Zeepoog
  • Laatst online: 05-02 10:34
ik bezit zelf 'n panasonic en het beeld is vreselijk strak.. écht 'n mooie tv.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• mbvisiontt
Het valt mij op dat iedereen zegt "koop deze, heb ik ook, is super". Daar heeft hij eigenlijk geen reet aan, want zoals hij zelf al aangaf, iedereen zegt wat anders. Je kunt hem beter advies geven hoe hij moet kiezen, niet waarom hij dit merk of dat merk moet hebben.

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02 14:00
Ik heb nog eens rondgekeken. Ik denk dat ik maar voor de JVC ga. Die had volgens mij de minste vervorming. Er was een uitzending van de tros en op op de Philips, Sony en Panasonic werd het logo ovaal. Op de JVC was ie gewoon nog rond. De Philips werd links onscherp bij de ondertitels. Ik heb ook een JVC videorecorder en die kan dan gelinkt worden zodat alle kanalen gedownload kunnen worden (dit is niet echt een argument aangezien dit maar 1x hoeft te gebeuren). Ander voordeel van JVC = 1 afstandsbediening. En wanneer je de vcr op play zet, dan gaat de tv automatisch op het videokanaal.
Toch blijft het best moeilijk een keuze te maken.

Verwijderd

Ik zou voor de philps gaan.
Heb zelf een Philips 32PW8506 dit is een 82cm beeldbuis heb deze paar maanden geleden voor rond 2600 bij de its gekocht.
Perfecte kwaliteit beeld en geluid
kijk hier maar ff voor de specificaties
http://www.ce.philips.com/

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 15:05
Ik heb die philips, sony en JVC naast elkaar gehad en ik heb ze helemaal onderzocht.

JVC is de grote winnaar, zonder twijfel de strakste beeld en hij staat in de woonkamer van mijn oom en ik kan je zeggen, dat beeld is sweeeeeeeeeeeeet. JVC dus(al doet ie lang over zappen, het blijft een goede tv)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

*schop*
sorry, sta op het punt van de aanschaf van de sony 28fx65 en dit leek me de meest logisch plek voor een vraag over ervaringen.

Heb lang lopen dubben welk merk/model het moest gaan worden.
Wat mij opviel is dat de beeldschermen van philips, jvc en toshiba allemaal zeer detailrijk en scherp van beeld zijn tov de sony's maar dat ze een soort jpg-compressie ontwikkelen bij scherpe randen en contrastverschillen.

Stel: je ziet het hoofd van iemand voor een beige wand.
Dan gaven al die schermen een klein wit randje naast het hoofd aan de schaduwkant. Zoals je weleens ziet bij ondertiteling die d'r een beetje naast staat.

Best wel jammer want het overall beeld is heel warm terwijl die sony's wat harder zijn van beeld.
Naar mate ik meer tv's voorbij zag komen ging me dat steeds meer irriteren.

De sony kwam er dan toch telkens beter vanaf...
Iemand die de 28fx65 ook heeft?
Zoja; hoe bevalt hij?
ik las ergens over mensen die zich ergerde over de lange tijd die er tussen zit bij het switchen van kanaal.
HOe is de bediening? heb i geen cursus nodig om door de menustructuur te ploegen? (de eerste blik was goed)

Ervaringen met incompatibiliteit met ander merk apparatuur zoals video's, dvd-spelers, etc.?

TIA

www.jurgroessen.nl

• Zeepoog
  • Laatst online: 05-02 10:34
over mijn panasonic breedbeeld ben ik zeer goed te spreken. het apparaat kostte in de winkel maar 1699 gulden en hiervoor heb ik echt een stukje kwaliteit naar binnen gehaald. Alleen het geluid is wel futloos, dwz, erg weinig geluid (vermogen). Ik kan 'm netjes op mijn stereo aansluiten, dus weg probleem. Aanrader!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Dat van die harde kleuren bij Sony tv's komt omdat zij de enige zijn die trinitron beeldbuizen gebruiken! Ik vind het perssonlijk wel erg mooi, net als mijn trinitron monitor.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

mja, m'n zinssopbouw was een beetje brak maar ik bedoelde dat ik het beeld van die philipsen, toshiba's en anderen steeds minder ging waarderen door die 'shade'.
Ik wil daar niet mee zeggen dat ik het sony beeld subliem vindt, integendeel, daar irriteerd de zichtbare aanwezigheid van de beeldpixels me.

Maar overall staat de sony nu bovenaan.
Panasonic vindt ik net als jvc een beetje discutabel qua kwaliteit.
Ik heb er best wel wat negatieve dingen over gehoord.
Met Phlips heb ik dit regelmatig meegemaakt dus die komt zowiezo niet meer over de drempel :(

www.jurgroessen.nl

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik zou persoonlijk toch voor Sony kiezen, ik vind persoonlijk dat ze de beste beeldbuizen hebben.

Ik zou niet voor de KV28FX60 gaan maar voor de KV28FX65, dat is de opvolger.. en deze heeft veel beter beeld.

Bovendien is de FX60 een zwaar overjarig model, (ca 3 jaar oud !!)

Ik heb zelf de KV32FX65, en ik vind dit echt een erg goed toestel. Hij zapt traag.. dat is zeker waar. Maar daar ben je zo aan gewend. Voor de rest geeft Sony een vrij "hard" beeld, maar wel mooi scherp, en goede kleuren. De 100hz artifacts die veel toestellen hebben heeft deze Sony niet. Een aanrader dus.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Beter kwa wat ? Dat hij sneller zapt ? Ik vind het beeld van Philips beduidend minder dan van Sony.

Ook het geluid van Sony vind ik beter. Daarbij de functionaliteit van Sony is ook stukken beter.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Mijn vader heeft een JVC die er COOOOLLL uitziet!!

Ik begreep dat Philips niet goed WIT kan laten zien. Kniesoor die het misschien ziet,, maar het schijnt zo te zijn.. Afrader dus??

Verder schijnt Grundig het merk te zijn dat als beste de kleuren weergeeft.. (alleen zien die krengen er NIET uit!!)

BRON: Winkelmedewerker Mediamarkt

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34
Goedemorgen wat zijn de meeste mensen hier negatief over Philips! Terwijl dat imho nergens op slaat. Omdat Philips een Nederlands bedrijf is betekend niet dat hun producten meteen waardeloos zijn (waarom zijn Nederlanders zo negatief over Nederlandse producten :? ).

Philips is 's werelds grootste tv beeldbuizenfabrikant. Grote kans dat er in de jvc en de panasonic philips beeldbuizen zitten (sony niet dat is 1 van de weinige fabrikanten die zelf ook beeldbuizen maakt). Verder heeft de Philips waarschijnlijk natural motion, van die andere weet ik het niet. Natural motion is een techniek waarbij tussen 2 opeenvolgende originele frames er 1 of 2 frames er tussen berekend worden zodat beweging er een stuk vloeiender uitziet. En dat maakt echt een groot verschil. Het beeld is veel rustiger (niet zoveel last van judder en motion blur agv van 2-3 en 2-2 pull-down film sequenties). Probeer het zelf, een beeld met zo'n natural motion techniek ziet er gewoon beter uit (ook bij de jvc, sony, panasonic, etc).

Verder wil je absoluut een scherm met digital scan(waardoor de jvc dus afvalt), ook dat ziet er beter uit. Digital scan is overigens een techniek waarbij het beeld progressive (dus lijntje voor lijntje) ipv interlaced opgebouwd wordt. In combinatie met een motion compensation techniek levert dat scherpere beelden op (interlaced beelden hebben last van onscherpte omdat 2 in de tijd verschoven beelden tegelijkertijd(voor het oog) afgebeeld worden)).

Even als kanttekening: ik loop momenteel stage bij de Video processing and visual perception groep van Philips Natlab (waar de meeste technieken m.b.t. beeldkwaliteit van Philips tv's ontwikkeld worden). Ik ben dus een beetje bevooroordeeld t.o.v. Philips. Ik heb echter thuis een Panasonic 82 cm tv staan, de voorloper van degene die jij noemt (afgezien van beelddiagonaal natuurlijk), waar ik zeer tevreden over ben.

Ik zou dus zelf tussen de Philips en de Panasonic kiezen, maar dat is mijn mening. Ga gewoon naar een winkel waar ze alle naast elkaar staan en speel daar je favoriete film(s) op dvd o.i.d. op af. Dan kun je het beste beoordelen welke tv voor jou het beste werkt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

prachtig verhaal Prince, maar zoals ik al gezegd heb: ik vindt die 'jpg-compressie' uitermate lelijk.
En helaas hebben Philips buizen dit....

Daarnaast heb ik slechte ervaringen met philips.
Heb al een paar keer met m'n hand over m'n hart gestreken en toch nog een keer philips geprobeerd en telkens werd ik wéér teleurgesteld.

In mijn ogen is het dus een wan-merk, punt

www.jurgroessen.nl

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op zondag 29 juli 2001 10:22 schreef RazorJansen het volgende:
Ik zou voor de philps gaan.
Heb zelf een Philips 32PW8506 dit is een 82cm beeldbuis heb deze paar maanden geleden voor rond 2600 bij de its gekocht.
Perfecte kwaliteit beeld en geluid
kijk hier maar ff voor de specificaties
http://www.ce.philips.com/
die heb ik gekocht bij de mediamarkt voor f2222

edit: Ben er trouwens zeer tevreden mee. IMHO de beste geprijste 32inch breedbeeld.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34
Op maandag 26 november 2001 16:45 schreef Hangloozz het volgende:
prachtig verhaal Prince, maar zoals ik al gezegd heb: ik vindt die 'jpg-compressie' uitermate lelijk.
En helaas hebben Philips buizen dit....

Daarnaast heb ik slechte ervaringen met philips.
Heb al een paar keer met m'n hand over m'n hart gestreken en toch nog een keer philips geprobeerd en telkens werd ik wéér teleurgesteld.

In mijn ogen is het dus een wan-merk, punt
Dat is jammer, maar het is je goed recht natuurlijk. Dat jpg-gebeuren, als je daar blokken mee bedoelt die willekeurig over het scherm zitten, dan zijn dat block-artifacten en die zijn i.h.a. het gevolg van de bron (o.a. mpeg video) en niet van de tv (kan zo gauw geen techniek bedenken die willekeurige block-artefacten oplevert). Als je de blokken langs een object ziet (bv. een langs een persoon die loopt) dan is dat het zogenaamde halo effect, en dat komt vnl. door de natural motion... Ze zijn hier (Philips Natlab) bezig om de effecten daarvan te verminderen, maar dat is toch vrij moeilijk. Natural motion kun je overigens altijd uitzetten Overigens ik denk dat je dat soort effecten vaker gaat zien, niet alleen bij Philips tv's maar ook bij andere merken naarmate meer gebruik gemaakt wordt van die natural motion technieken (de technische term is overigens motion compensated temporal interpolation). Sommige mensen kunnen daar inderdaad niet tegen. Simpel advies: zet het uit, of koop een andere tv! makkelijk zat... ;) Maar loop niet perse Philips voorbij omdat het Philips is (of Sony, vanwege Sony..., etc), wellicht dat ze ook een keer met een product komen waarvan je zegt: WOW! Die moet ik hebben!
Als je teleurgesteld bent met service, tja, dan zou ik ook geen Philips meer kopen... (of elk willekeurig ander merk dat slechte service biedt).
Pagina: 1