Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wow MultiBoxing (2 of 5 clients)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mattijs.id
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-11 21:07
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Wow multiboxing, dus 2 a 5 clients. Muziekje ondertussen zal ongetwijfeld kunnen. 4 vd 5 clients kunnen op lagere instellingen. 1 vd 5 zal ik iets hoger willen hebben qua grapchis omdat dat mijn 'main' gaat zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb nu een samenstelling van pakweg 4-500 euro. Minder mag, meer als 700 euro wil ik er niet aan kwijt zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Samsung evo 960 m2 ssd, 4k scherm, tobo koop ik nog en staat los van het genoemde bedrag. Ik heb nog een GTX970 waarvan ik vermoed dat die een heel eind gaat komen voor deze setup.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 135,05€ 135,05
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 46,50€ 46,50
1KoptelefoonsSennheiser HD 2.20S (Zwart)€ 25,49€ 25,49
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 65,50€ 65,50
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,44

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Nope, 't zou leuk zijn als ik met 60 fps uiteindelijk met mijn main toon kon gaan raiden, maar dat zou niet moeilijk moeten zijn.
Ga je overklokken? Nee
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Standaard instellingen

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Zolang ik de 5 clients kan draaien op een redelijk grafisch niveau vind ik het al snel prima. Een alternatief voor de grafische kaart is handig, mocht de huidige GTX970 te veel stof hebben lopen happen om nog te functioneren.

Beste antwoord (via Mattijs.id op 04-07-2019 23:47)

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Mattijs.id schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:29:
[...]

O verdomme. Ik vermoed dat ik een verkeerd beeld heb geschetst. Mijn vraag moest georienteerd zijn op multiboxen van wow classic welke 27 augustus uitkomt. Dit zal ongetwijfeld hele andere hardware eisen hebben als de wow van nu :) als in: flink lager gezien de game origineel uit 2006-ish komt

Vermoed ik althans..

Wel bedankt voor je input, gezien wow classic wel op de nieuwste client draait (waar ik in mijn hoofd nog geen rekening mee had gehouden).

Heb je allicht nog mooie ideeen voor de situatie die ik nu dus schets?
Voor zover ik begrijp draaide de demo van WoW Classic die o.a. beschikbaar was voor de bezoekers van BlizzCon 2018 op WoW: Legion engine versie 7.3.5. Blizzard heeft aangegeven dat de content van de "classic" game gebaseerd is op patch 1.12 (22 augustus 2006) ~ echter de ontwikkelingen, bugfixes en compatibiliteitsupdate die toegevoegd zijn aan de engine in de periode tussen 2006-2019 zitten wel in de engine.

Op deze basis denk ik dat de bovenstaande requirements helemaal niet vreemd zijn. Op de Blizzard forums wordt ook aangegeven dat voor de WoW classic game een Nvidia/AMD videokaart wordt aangeraden uit de GTX 9xx serie of nieuwer >:) voor alle visual goodies _/-\o_

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Alle reacties

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-11 16:44
WoW stond of staat bekend als CPU intensief. Met het oog op de nieuwe Ryzen releases volgende week zou ik daar sowieso op wachten, en overwegen om toch een wat krachtigere CPU te pakken dan je Ryzen 5 2600. Wellicht een Ryzen 7, toch weer 2 cores.

Grafisch zal je het met een 970 wel kunnen proberen, uitgaande van low quality settings. Wellicht kom je wel sneller in de knoei met VRAM als je 5 clients draait.

PS: ik heb zelf geen ervaring met multiboxen.

[ Voor 8% gewijzigd door Luckei op 02-07-2019 10:26 ]

• Vidra

Vidra

Vragen?

Als ervaringsdeskundige met multiboxen (ism ISboxer) zijn de minimale vereisten voor een game zoals WoW; maar dat hangt ook nog af van de addons die je gebruikt, de resolutie, de settings, etc.
  • 2 instances: 2 CPU Cores, 4GB RAM, 1GB video card
  • 3 instances: 2-4 CPU cores, 8GB RAM, 2GB video card
  • 4 instances: 3-4 CPU cores, 8GB - 16GB RAM, 4GB video card
  • 5 instances: 4-6 CPU cores, 16GB - 32GB RAM, 4GB-8GB video card
  • 6 instances: 4-6 CPU cores, 16GB - 32GB RAM, 8GB video card
De hierboven genoemde CPU cores gaat om daadwerkelijke CPU cores en niet de HyperThreading/SMT 'cores.

Een Ryzen 5 2600(X) is een hexa (6) core dus die zou in staat moeten zijn om dit te kunnen runnen. De GTX 970 is een videokaart met 4GB geheugen en het zal dus afhangen van de instellingen, resolutie (ik vermoed 1080p), etc of de videokaart genoeg processing power heeft om max. 5 clients te kunnen draaien.

Hetzelfde zal zijn met de hoeveelheid geheugen; 16GB is momenteel aan te raden voor alle nieuwe (gaming) systemen en dat heb je ook gekozen. Het zal afhangen van het daadwerkelijke gebruik of je voldoende hebt aan 16GB of dat je op een later moment nog geheugen moet bijplaatsen.

Op mijn oude multibox systeem had ik 24 GB want ik merkte dat ik te weinig geheugen had met 16GB back in the days met 4 client multiboxing.

Ik zie dat je een 4k scherm hebt; als je serieus gaat multiboxen kan ik aanraden om op zoek te gaan naar een tweede monitor; dan kan je de multibox clients op je tweede scherm laten draaien en switchen wanneer nodig. Op het tweede scherm kan je dan ook ander applicaties draaien, waar nodig zoals Discord/Teamspeak, etcetera.

Je hebt gekozen voor een niet modulaire voeding in een kleine kast; je zou kunnen overwegen om te kiezen voor een modulaire voeding - om te voorkomen dat je extra kabels die je niet gebruikt moet wegproppen in je kast.

Deze optie is uiteraard wel duurder; mogelijkheden zijn dan pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W of pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Deze zijn van goede kwaliteit en geschikt om je nieuwe Ryzen systeem aan te sturen.

Terugkomend op de vraag om te wachten op de nieuwe Ryzen 3600(X) welke volgende week worden geintroduceerd. Deze kunnen werken op een B450 moederbord - mits de bios up to date is. Echter deze CPU kost bij introductie zo rond de EUR 220.00 ~ en dat is dan behoorlijk duurder.

Succes met de keuzes.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:54
Een GTX 970 draait werkelijk op 3,5GB "snel" geheugen, de rest wordt opgevangen door een trager geheugen.Om te beginnen prima kaart.

• Mattijs.id
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-11 21:07
Vidra schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:32:
Als ervaringsdeskundige met multiboxen (ism ISboxer) zijn de minimale vereisten voor een game zoals WoW; maar dat hangt ook nog af van de addons die je gebruikt, de resolutie, de settings, etc.
  • 2 instances: 2 CPU Cores, 4GB RAM, 1GB video card
  • 3 instances: 2-4 CPU cores, 8GB RAM, 2GB video card
  • 4 instances: 3-4 CPU cores, 8GB - 16GB RAM, 4GB video card
  • 5 instances: 4-6 CPU cores, 16GB - 32GB RAM, 4GB-8GB video card
  • 6 instances: 4-6 CPU cores, 16GB - 32GB RAM, 8GB video card
O verdomme. Ik vermoed dat ik een verkeerd beeld heb geschetst. Mijn vraag moest georienteerd zijn op multiboxen van wow classic welke 27 augustus uitkomt. Dit zal ongetwijfeld hele andere hardware eisen hebben als de wow van nu :) als in: flink lager gezien de game origineel uit 2006-ish komt

Vermoed ik althans..

Wel bedankt voor je input, gezien wow classic wel op de nieuwste client draait (waar ik in mijn hoofd nog geen rekening mee had gehouden).

Acties:
  • Beste antwoord

• Vidra

Vidra

Vragen?

Mattijs.id schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:29:
[...]

Vermoed ik althans..

Voor zover ik begrijp draaide de demo van WoW Classic die o.a. beschikbaar was voor de bezoekers van BlizzCon 2018 op WoW: Legion engine versie 7.3.5. Blizzard heeft aangegeven dat de content van de "classic" game gebaseerd is op patch 1.12 (22 augustus 2006) ~ echter de ontwikkelingen, bugfixes en compatibiliteitsupdate die toegevoegd zijn aan de engine in de periode tussen 2006-2019 zitten wel in de engine.

Op deze basis denk ik dat de bovenstaande requirements helemaal niet vreemd zijn. Op de Blizzard forums wordt ook aangegeven dat voor de WoW classic game een Nvidia/AMD videokaart wordt aangeraden uit de GTX 9xx serie of nieuwer >:) voor alle visual goodies _/-\o_

Pagina: 1