Bosch inductie kookplaat reageert niet meer, ideeën?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ik heb vorig jaar een huis gekocht, waarbij een Bosch Inductie kookplaat in zit. Best een fijn ding, als hij t doet dan natuurlijk. Voordat ik naar de keukenboer ga bellen, of Bosch inschakel, vroeg ik me af of iemand hier weet wat er aan de hand kan zijn. Het ding is namelijk uit de garantie.

Het gaat om de Bosch PXV875DC1E.

Hij deed het tot even geleden perfect, maar nu reageert hij totaal niet op mijn aanraking... Ik krijg het niet aan. Dus kan ook niet zo veel doen. Zo ver ik weet is de plaat netjes schoon, en mijn handen ook. De hint op de website van Bosch ook netjes gevold:
Zorg dat u droge vingers hebt en dat het bedieningspaneel schoon en droog is. Zorg voor een adequaat contactvlak door uw vinger zo horizontaal mogelijk te houden terwijl u de sensor aanraakt. Positioneer uw vinger tijdens de bediening zo accuraat mogelijk.
Ik dacht, misschien een reset nodig, dus heb de stroom eraf gehaald, en er weer opgezet door de stekker uit en in het stopcontact te doen. Echter zonder resultaat.

Wel laat het display wat zien als ik dat doe, maar kan ik ook daar niet vinden in de handleiding wat dat eventueel betekend. Tussen de fout situaties staat dit namelijk niet. Dus misschien wel volkomen normaal... Voor de zekerheid even gefilmd:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Bosch startup sequence (PXV875DC1E)

Kan iemand mij helpen? Anders moet ik uitzoeken waar het gekocht is of Bosch inschakelen. Waarbij ik niet al te veel positieve verhalen lees over de service van Bosch...

Beste antwoord (via ThinkPad op 26-07-2019 10:56)

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
@ThinkPad Bosch monteur langs geweest, en zonder kosten vervangen :) Waarschijnlijk teveel uitval gehad, en dan doen ze dit, gaf de monteur aan. Hij is net 15 min binnen geweest. Even nieuwe module erin geschroefd. @Leipi35 had dus helemaal gelijk. Top.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 10:12
Staat het kinderslot aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Is deze aangesloten op een kookgroep (verwacht het wel gezien de 7.4KW), en staan beide groepen nog ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Kinderslot staat niet aan. De aan/uit knop werkt bij het kinderslot namelijk gewoon. Kinderslot is een actie erna.
Nielson schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:44:
Is deze aangesloten op een kookgroep (verwacht het wel gezien de 7.4KW), en staan beide groepen nog ingeschakeld?
Yes, beide groep staan aan. Nog even gechecked voor de zekerheid net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 20:35
Van de week hadden wij ook storing op de siemens plaat. In het boekje stond het volgende:

Er is een storing in het elektronisch systeem
opgetreden. Om de storing ongedaan te maken, dient u het bedieningspaneel
kort met de hand af te dekken.

^^ dat werkte dus bij ons.

Bij jouw plaat lijkt echter elke kookzone in storing te staan, je kunt volgens de handleiding het volgende doen;
Wanneer op het display E verschijnt, moet de
sensor van de bijbehorende kookzone ingedrukt
worden gehouden om de storingscode te kunnen
aflezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Deze volg ik even, want heb 2 jaar terug exact dezelfde plaat ingebouwd.
Bij mij werkt hij nog wel, maar ben wel benieuwd wat hieruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Praetorian schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:35:
Van de week hadden wij ook storing op de siemens plaat. In het boekje stond het volgende:

Er is een storing in het elektronisch systeem
opgetreden. Om de storing ongedaan te maken, dient u het bedieningspaneel
kort met de hand af te dekken.

^^ dat werkte dus bij ons.

Bij jouw plaat lijkt echter elke kookzone in storing te staan, je kunt volgens de handleiding het volgende doen;

[...]
Die opmerking had ik ook al in het boekje gelezen. Maar waar zit de sensor? Is dat het bedieningspaneel zelf? Want dat gaat dus sowieso niet aan als ik de aan/uit knop in druk. Er reageert niets.

De E-tjes zie ik alleen als ik de stroom eraf en er weer op zet...
ThinkPadd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:43:
Deze volg ik even, want heb 2 jaar terug exact dezelfde plaat ingebouwd.
Bij mij werkt hij nog wel, maar ben wel benieuwd wat hieruit komt.
Misschien zou jij de start-up lampjes willen bekijken door bij jou de stroom er even af te halen? O-) Ben benieuwd of die gelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik zal vanavond even een filmpje voor je maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
majoh schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:13:
[...]

Yes, beide groep staan aan. Nog even gechecked voor de zekerheid net.
Ook nog spanning op de juiste polen van de Perilex contactdoos? Misschien zit het probleem wel niet in de kookplaat maar in de installatie ervoor. You never know, en het is makkelijk te controleren. :) Sowieso doen voordat je Bosch zou benaderen!

Hoe is het probleem ontstaan? Viel de plaat uit tijdens het koken of is deze de ene dag zonder problemen gebruikt en ging hij de volgende dag niet meer aan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Xander schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:52:
[...]

Ook nog spanning op de juiste polen van de Perilex contactdoos? Misschien zit het probleem wel niet in de kookplaat maar in de installatie ervoor. You never know, en het is makkelijk te controleren. :) Sowieso doen voordat je Bosch zou benaderen!

Hoe is het probleem ontstaan? Viel de plaat uit tijdens het koken of is deze de ene dag zonder problemen gebruikt en ging hij de volgende dag niet meer aan?
De plaat heeft er voor altijd goed gewerkt, en ging op een dag niet meer aan. Hij is niet uitgevallen of iets dergelijks.

Heb nu geen meter in huis om te controleren helaas, dat zou ik moeten regelen bij iemand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Bij deze: YouTube: Bosch PXV875DC1E startup

Voor zover ik kan zien precies hetzelfde als in de video in je startpost, al heb ik het niet heel exact bekeken.
Ik zou inderdaad het Perilex-stopcontact eens uitmeten om te kijken of alles nog klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-05 22:07
Is een fabrieksfout in de bedienings module
Gevoeligheid van de sensoren lopen terug , daardoor uitval van functies, soms aan/uit soms ook alleen timer functie.
Meestal is hier een coulance regeling voor
Hangt van type af

[ Voor 67% gewijzigd door Leipi35 op 01-07-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

edit: ^ Dat lijkt mij logischer, na een power cycle zou je verwachten dat er geen lock meer op zit.
majoh schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:13:
Kinderslot staat niet aan. De aan/uit knop werkt bij het kinderslot namelijk gewoon. Kinderslot is een actie erna.
Weet je het zeker ?

Je hebt meestal 'aanraak' blokkering en 'kinderslot' wat 2 verschillende dingen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 01-07-2019 18:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
ThinkPadd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:45:
[...]

Bij deze: YouTube: Bosch PXV875DC1E startup

Voor zover ik kan zien precies hetzelfde als in de video in je startpost, al heb ik het niet heel exact bekeken.
Ik zou inderdaad het Perilex-stopcontact eens uitmeten om te kijken of alles nog klopt.
Top, super bedankt voor het laten zien. Precies hetzelfde, dus die E-tjes zijn in ieder geval geen fout codes.
Leipi35 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:51:
Gevoeligheid van de sensoren lopen terug , daardoor uitval van functies, soms aan/uit soms ook alleen timer functie.
Hangt van type af
Hoe weet je dit? Zal Bosch morgen maar eens bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
Omdat ik dicht bij het vuur zit 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:57:
[...]

Weet je het zeker ?

Je hebt meestal 'aanraak' blokkering en 'kinderslot' wat 2 verschillende dingen zijn.
Wanneer u over het bedieningspaneel wrijft als de
kookplaat ingeschakeld is, kunnen er instellingen
veranderen. Om dit te voorkomen kan het
bedieningspaneel voor reinigingsdoeleinden worden
geblokkeerd.
Inschakelen: Raak het symbool > aan. Er klinkt een
signaal. Het bedieningspaneel is gedurende 35
seconden geblokkeerd. U kunt over het oppervlak van
het bedieningspaneel wrijven zonder de instellingen te
veranderen.
Deactiveren: Na 35 seconden wordt het
bedieningspaneel gedeblokkeerd. Om de functie
voortijdig op te heffen het symbool > aanraken.
Aanwijzingen
■ 30 seconden na activering klinkt een signaal.
Hiermee wordt aangegeven dat de functie spoedig
beëindigd is.
■ De reinigingsblokkering heeft geen invloed op de
hoofdschakelaar. De kookplaat kan op elk moment
worden uitgeschakeld.
toon volledige bericht
Ik weet 't zeker dus :) De 35 seconden zijn al lang voorbij.
Leipi35 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:59:
Omdat ik dicht bij het vuur zit 😁
Ok, monteurtje bij Bosch dus, dan zie ik je binnenkort wel verschijnen ;) Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
Graag gedaan 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
@majoh Hoe is dit afgelopen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Door wat heen en weer gebel en mijn eigen laksheid nog niet afgerond. Volgende week vrijdag weet ik hopelijk meer... Ik kom er zeker op terug.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
@ThinkPad Bosch monteur langs geweest, en zonder kosten vervangen :) Waarschijnlijk teveel uitval gehad, en dan doen ze dit, gaf de monteur aan. Hij is net 15 min binnen geweest. Even nieuwe module erin geschroefd. @Leipi35 had dus helemaal gelijk. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m18587
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-04 16:58
@majoh Ik heb jou zojuist een pb gestuurd.

Ik heb volgens mij precies hetzelfde en zit nog te wachten op een monteur. Dus ik wil mij graag voorbereiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m18587
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-04 16:58
Zojuist monteur geweest en gelukkig is de module kosteloos vervangen .. blij dat de kookplaat weer functioneert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:08
@majoh
Ik zag dit topic voorbij komen. Wij hebben ook een huis gekocht met dezelfde plaat.

Deze vertoont ook kuren. Valt uit, toetsen werken niet meer. Springt in een keer van 3,5 naar 7 etc.

Nu heb ik Bosch gebeld en die sturen een monteur. Ik zag dat dit bij jou gratis is vervangen. Weet jij hoe oude de plaat was toen je het huis kocht? Die van ons is volgens de oude bewoners 3 jaar oud.

Bosch schermt ook met €99,00 voorrijkosten. Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Die van mij was meer dan 2 jaar oud, dus buiten de garantie. Maar er was een coulance actief i.v.m. teveel uitval. Dus gratis vervangen. Ik zie dat m18587 dezelfde behandeling gehad heeft. Hopelijk jij ook :) Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
@majoh
Moest jij nog wel voorrijkosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Nope. Ik heb 0 kosten gehad. En binnen 15 min was de monteur weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
@majoh
Monteur is zojuist geweest.

Heeft de plaat gerepareerd en blijkt een productie fout te zijn. Is ook gratis vervangen. Oude module eruit, nieuwe erin en het functioneert weer.

Top geregeld (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Nice. Goede service zo 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

majoh schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:54:
Die van mij was meer dan 2 jaar oud, dus buiten de garantie. Maar er was een coulance actief i.v.m. teveel uitval. Dus gratis vervangen. Ik zie dat m18587 dezelfde behandeling gehad heeft. Hopelijk jij ook :) Succes.
in nl heb je te maken met 'wettelijke garantie' of te wel conformiteitsvereiste. dat is langer dan 2j voor een kookplaat. als consument koper heb je niets te maken met fabrieks- of verkopersgarantie. dit staat dus geheel buiten de 'wettelijke garantie'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 511810

Niet geheel on topic maar vorig jaar nog een Bosch monteur langs geweest die onze 8(!) jaar oude vaatwasser preventief kwam repareren!
Dat is pas service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:16:
[...]

in nl heb je te maken met 'wettelijke garantie' of te wel conformiteitsvereiste. dat is langer dan 2j voor een kookplaat. als consument koper heb je niets te maken met fabrieks- of verkopersgarantie. dit staat dus geheel buiten de 'wettelijke garantie'
True. Maar hier komt de fabrikant zelf dingen vervangen zonder moeilijk te doen. Dat is prettig en niet bij elke fabrikant vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Leipi35 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:51:
Hangt van type af
Ik had vorig jaar ook al in dit topic gereageerd dat onze plaat nog goed werkte. Maar ik lijk nu hetzelfde issue te hebben met onze PXV875DC1E kookplaat.
Opzich lijkt alles nog te werken, behalve het knopje voor de 'Lo' stand om iets te laten sudderen op laag vuur. Deze reageert totaal niet meer, ook niet na de plaat van stroom te hebben gehad, glasplaat grondig te hebben schoongemaakt.

Aanmelden voor reparatie dus maar :/ Gekocht op 26 oktober 2017 en vandaag dus 2 jaar en 4 maand oud. Valt mij eerlijk gezegd wel wat tegen voor een product van €800. Al hebben m'n ouders een Bosch inductiekookplaat gehad die het na 22 jaar nog steeds prima deed.

@majoh Wie had je benaderd voor de reparatie trouwens? De winkel waar de plaat gekocht is, of Bosch rechtstreeks?

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 11-03-2020 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ik had het rechtstreeks bij Bosch geregeld. Via de site een service aanvraag.

https://www.bosch-home.nl/service/contact-en-info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

majoh schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:08:
[...]
True. Maar hier komt de fabrikant zelf dingen vervangen zonder moeilijk te doen. Dat is prettig en niet bij elke fabrikant vanzelfsprekend.
Maar je wekt voor lezers een andere intentie met je bericht. het valt dus niet buiten garantie, en er is geen sprake van coulance maar een verkocht goed conform houden(conforme staat). Je spreekt pas van coulance als het apparaat eigenlijk buiten gebruiksduurverwachting valt. (wat bij een kookplaat zeker 10j is ipv 2j.) wie het weer in conforme staat brengt maakt ook niets uit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:08:
[...]

Maar je wekt voor lezers een andere intentie met je bericht. het valt dus niet buiten garantie, en er is geen sprake van coulance maar een verkocht goed conform houden(conforme staat). Je spreekt pas van coulance als het apparaat eigenlijk buiten gebruiksduurverwachting valt. (wat bij een kookplaat zeker 10j is ipv 2j.) wie het weer in conforme staat brengt maakt ook niets uit.
Ik wek volgens mij niets. Bosch geeft zelf aan buiten de garantie valt, die 2 jaar is, en dat zij coulance geven.

Recht hebben en recht krijgen zijn verschillende dingen. Ik ben in ieder blij dat Bosch dit simpel regelt en ga niet met hun in discussie wat wel en niet mijn rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

majoh schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:04:
[...]
Ik wek volgens mij niets. Bosch geeft zelf aan buiten de garantie valt, die 2 jaar is, en dat zij coulance geven.

Recht hebben en recht krijgen zijn verschillende dingen. Ik ben in ieder blij dat Bosch dit simpel regelt en ga niet met hun in discussie wat wel en niet mijn rechten zijn.
Fabrieksgarantie = Bosch
Verkoop- winkelgarantie = verkopende
'wettelijke garantie' = verkopende

Dus jij went je tot fabrikant, en die had 2j fabrieksgarantie gegeven op de kookplaat. Dat is dus voorbij in jouw geval.
Voor klachten went je je tot verkopende partij. wie daarna zorgt voor een conform goed doet er niet toe. verkopende kan je doorsturen naar fabrikant (dat ligt geheel aan afspraken die hun hebben) verkopende blijft verantwoordelijk ten alle tijde. Je hoeft ook niet in discussie met fabrikant wat je recht is, dat zeg ik niet. Je wekt de intentie hier in je topic dan je blij mag zijn dat het voor je gerepareerd is. Dat is dus niet het geval !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ok, laten we het inhoudelijk houden. Volgens mij help ik hier mensen en wek ik geen verkeerde intentie. Ik ga er niet meer op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb de webshop waar ik de plaat 2 jaar en 4 maand geleden gekocht heb aangeschreven, met het issue wat er speelt en dat ik heb gelezen dat dit door Bosch uit coulance wordt opgelost en of ze dit kosteloos voor mij in gang willen zetten.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Succes :)

[ Voor 5% gewijzigd door majoh op 12-03-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Zojuist gebeld door Bosch, de monteur komt deze week langs. Vind het alleen wel vreemd dat men aangaf dat bij reparatie ik €99 moet betalen (werkvoorbereiding / voorrijkosten / onderzoekskosten). Heb aangegeven dit wat raar te vinden gezien je mag verwachten dat hij langer meegaat dan 2 jaar en 4 maand.

Misschien had ik die 2 jaar en 4 maand niet zo duidelijk moeten noemen in de mail naar de webshop waar ik de plaat gekocht heb :+

Anyways monteur is ingeboekt, als we besluiten niet te laten repareren dan kost het ons niets. Laten we hem wel repareren dan wordt die €99 verrekend met het totale reparatiebedrag.

We gaan het zien. Als ik wel moet betalen dan ga ik die kosten wel verhalen op de webshop. Er zit misschien geen garantie meer op, maar ik had ergens een website met verwachte levensduur van apparaten gevonden, deze kookplaat van €800 mag je op zo'n 8 jaar levensduur rekenen.

Maar vermoedelijk zal het wel loslopen, gezien meerdere users al hebben aangegeven dat het kosteloos is opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 16-03-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Dat werd bij mij en anderen ook aangegeven. Maar monteur zelf zei dat dat onder de 'coulance' viel... Ben benieuwd hoe t bij jou gaat inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ook bij mij is zojuist de module kosteloos vervangen :*) De monteur zei "Dit kost je niks, zoiets hoort niet kapot te gaan!".

Op de werkbon die ik kreeg staat er dat de module "11026373" is vervangen. Dit is het printplaatje waar de 7-segment displaytjes/slider op zitten zag ik. De plaat hebben we uit het aanrecht getild, twee balkjes over de opening in het aanrecht gelegd en daar de plaat op gelegd. Hij kon toen schroeven losdraaien en de glasplaat omhoog scharnieren.

Bijzonder aardige vent, nam ook uitgebreid de tijd om de nieuwe module even te coderen met de juiste parameters voor mijn plaat (aan de voorkant van de plaat zit een codeeraansluiting waar hij een soort JTAG-programmeer ding wat een wifi-netwerk uitzond op aansloot, die vervolgens weer met zijn iPad babbelde) ook heeft hij nog getest of de randaarde van de plaat goed was aangesloten. En hij merkte dat ik het interessant vond dus heeft het allemaal uitgelegd :D Mocht je dit ooit lezen Marco: bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 20-03-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Nice. Zoals 't hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Yep, blij mee :) Het was bij mij alleen (nog?) maar knopje van de 'Lo' warmhoudstand die niet meer reageerde, de plaat werkte verder nog prima. Hij heeft de klacht verder zelf ook niet geverifieerd, ik heb uitgelegd wat er speelde en toen heeft hij hem opengeschroefd.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 20-03-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-Tech
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-04 10:59
Vandaag besloot ook onze kookplaat ( PXY695DC1E ) niet meer op aanraking te reageren. Ding is nu krap aan 3 jaar oud. Eerst hadden we dit al met 1 kookzone, maar omdat dat niet zo vervelend was hebben we dat even laten zitten. Nu zit het probleem in de aan / uit schakelaar, da's minder handig zeg maar :/
Nouja, we zullen zien. Via de bosch site een afspraak voor een monteur ingepland, ze geven aan dat dit 99,- aan voorrijkosten zal zijn, maar ik heb er redelijk vertrouwen in, gezien alle berichten hier, dat dit goed gaat komen. Ik zal de follow up ook wel even posten.

Update:
Gister de monteur over de vloer gehad. Zoals verwacht en gehoopt, ook bij mij is de module kostenloos vervangen. De monteur zei dat hij gemiddeld 2 van dit soort storingen per dag heeft, dus het komt blijkbaar nogal veel voor :) Ik ben in ieder geval blij want ik kan weer koken en het heeft me niks gekost _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door R-Tech op 29-05-2020 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 19:05
Ook ik kreeg 2 weken geleden te maken met dit euvel - plaat reageerde plots niet meer. 3 jaar oud, maar waarschijnlijk minder dan 250 uur gebruikt....

Service verzoek ingediend, met als bijlage dit forum topic.

Reparatie an sich was nog een heel gedoe, geen 20 minuten swap&go. De monteur (en ik trouwens ook...), heeft het type nummer fout gelezen, het was namelijk de PXE875DC1E in plaats van de PXV875DC1E. Dat scheelt best veel - de plaat in dit topic heeft 5 pitten (en de flexzone aan de andere kant), mijn plaat heeft 4 pitten. Kortom, na de 2e reparatie had ik het bedienigspaneel van een 5 pits plaat, en werkte dus 1 zone niet (logisch...).

Hersteld na de 3e reparatie en inderdaad uiteindelijk onder coulance. Wat dat betreft een dikke pluim voor Bosch.

Eind goed, al goed :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taUtft-6PEz9V-q2ymplcceKGDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkKZDa6CjwcWTfOT06Evywxo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Morbid2002 op 17-06-2020 13:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-05 23:05

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik heb iets soortgelijks met een Gaggenau kookplaat, de helft van de toetsen reageert niet meer.
Het gedeelte dat niet meer werkt zijn kooktimers, en wat pro functies, die ik niet zo erg mis.
De plaat is in het aanrecht gekit, die loshalen voor een reparatie is een k*tklus.
Moest bij jullie de kookplaat uit het aanrechtblad, of kan een monteur er van onderen, via de keukenkastjes, bij?

Ik realiseer me na het posten dat bij veel mensen daar een oven zit, ik heb daar schuifladen onder zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Uitvreter op 17-08-2020 11:46 ]

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bary125
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-09-2020
Hier ook exact hetzelfde probleem, bosch inductie kookplaat PXV90 waar na enkele maanden cijfer 4 en 7 niet meer werkten. Na een 2 jaar ook cijfer 1 en 9. Na 3 jaar de aan/uit toets.. Bosch heeft het gratis gerepareerd. Let op de glasplaat moet wel opgetild worden vooraan zodat de 20x10cm printplaat vervangen kan worden. Er zijn 4 schroefjes vooraan net onder de glasplaat die los moeten. Hiervoor moest ik de plaat, die met siliconen vast zat, eerst uitsnijden. Gelukkige alles zonder glasbreuk (500€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeryD
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb een analoog probleem met een Siemens EX601LXC1E/01 inductie plaat.
In Bosch en Siemens (=zelfde group) zitten vaak dezelfde onderdelen.

Dit blijkt ook als ik het onderdeel 11026373 van @ThinkPad google:
https://www.witgoedparts....ings-moduul-11026373.html

In mijn Siemens plaat zit dus mogelijk een gelijkaardig stuk dat lastig doet.
Interessant is dat ik niet de enige ben met een Siemens plaat, gekocht in dezelfde periode met identiek hetzelfde probleem.

Mij lijkt dit dus een systematische fabricagefout te zijn met toestellen gemaakt/verkocht in 2017.

Ik belde naar de support van Siemens, hoewel de plaat buiten garantie is bevestigen ze wel dat voor sommige toestellen er coulance periodes gelden, maar dit afhankelijk is v toestel en moet bevestigd worden door de technieker... vaste voor rij kost is €95 +15min werk inbegrepen, daarna €32 per extra kwartier en de kost v extra onderdelen...

moeilijke gok

EDIT: na iets verder te zoeken: dit is de module van in mijn kookplaat:
https://www.siemens-home....shop-productlist/11033177

Deze ziet er zeer analoog uit aan de 11026373 van hier boven... :'(

[ Voor 10% gewijzigd door GeryD op 11-05-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Succes. Vaste voorrijkosten zou ik ook hebben, maar toch viel alles onder coulance, waardoor ik uiteindelijk helemaal niets betaald hebt. Hopelijk heb je wat aan onze verhalen zodat het bij jou ook goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeryD
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
majoh schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:17:
Succes. Vaste voorrijkosten zou ik ook hebben, maar toch viel alles onder coulance, waardoor ik uiteindelijk helemaal niets betaald hebt. Hopelijk heb je wat aan onze verhalen zodat het bij jou ook goed gaat :)
Ik heb het aangehaald en de dame aan telefoon liet uitschijnen aan haar reactie dat dit probleem vaak voorkomt. Toch kon ze mij niet exact meedelen of het onder coulance zou vallen.

Is Belgie, inmiddels ook al terug wat maanden later dan jullie vervangingen, dus mogelijk licht andere wetgeving of gang van zaken. Weet dus niet of ik het risico moet nemen of wachten tot dat ie helemaal dienst weigert. Mogelijk nog eens terugbellen naar Siemens met exacte serienummer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin5210
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-11-2021
E-nummer PXV875DC1E/03

Type product Kookplaten

Zelfde sensor probleem
Bosch gebeld
Sensor module werd kostenloos vervangen ondanks product 3 jaar oud en 11 maanden.

Zeer tevreden over service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vries.harmen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:27
Hoewel dit al en wat oudere discussie is, wil ik toch ook mijn ervaring even toevoegen.
Zelfde probleem met een Neff kooplaat, type T68TS61N0/01 (ook een product van de BSH groep).
Over een lange periode steeds meer problemen met aanraking tot het moment dat de kookplaat een aantal weken geleden helemaal niet meer aangeschakeld kon worden, ook niet meer na een harde reset.

Gezien de positieve ervaringen van anderen met de coulance regeling bij Bosch, vol vertrouwen contact opgenomen met Neff, maar daar wisten ze niets van dit probleem en/of een coulance regeling. Als ik een monteur zou laten komen moest ik dus rekening houden met alle bijkomende kosten.

Omdat ik door de verschillende verhalen hier vrij zeker wist om welk onderdeel het ging (de bedieningsmodule met alle drukgevoelige toetsen), heb ik dit onderdeel inmiddels maar besteld en zelf vervangen. Het gaat om een revisie van het originele onderdeel, dus er is blijkbaar toch een verbetering doorgevoerd. Na vervanging van de module werkt de kookplaat weer perfect.

Aangezien het om een prijzig onderdeel gaat, dat hier in Nederland alleen via Neff besteld kan worden, heb ik nu alsnog bij Neff om coulance gevraagd. Ik hoop dat ze hier positief op reageren en alsnog met een regeling komen. Ik zal het hier in ieder geval nog even laten weten.

[Edit]
Vanmorgen al meteen bericht van Neff ontvangen dat het bestelde onderdeel volledig gecrediteerd zal worden :)

[ Voor 4% gewijzigd door vries.harmen op 24-03-2022 11:37 . Reden: Aanvullende informatie ]

• BuNNy_RaBBiT
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-04 10:07
Van welk jaar is jou kookplaat?
Heb zelf een kookplaat uit 2017 de T59TS61N0 met soortgelijke problemen.

Blaaaaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:38
vries.harmen schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:03:
Hoewel dit al en wat oudere discussie is, wil ik toch ook mijn ervaring even toevoegen.
Zelfde probleem met een Neff kooplaat, type T68TS61N0/01 (ook een product van de BSH groep).
Over een lange periode steeds meer problemen met aanraking tot het moment dat de kookplaat een aantal weken geleden helemaal niet meer aangeschakeld kon worden, ook niet meer na een harde reset.
Ik herken dit probleem! Bij ons Neff T68TS61N0/01 stopte de knop van de timer met werken. Nog nét binnen de 5 jaar garantie.
Er is een nieuwe (verbeterde) printplaat ingegaan en dat heeft het issue verholpen. Opvallend is dat ook de twistpad op deze nieuwe printplaat een stuk beter reageert op input!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rclemens
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-04-2024
Oude post, maar misschien help ik hier anderen mee...

Ik heb een Siemens inductie kookplaat. Nu net 5 jaar oud. Het probleem is dat hij af en toe aan gaat. Eenmaal aan doet hij het prima tot hij weer uit moet.

Nu ik het gefixt heb, begrijp ik ook waarom het met de jaren steeds minder werkt.

Tussen het glasplaat en de inductieknoppen zit bij Siemens een laag opgedroogd kit. Het zal vast geen kit zijn, maar daar lijkt het iig op. Ik heb het glasplaat losgemaakt en zag dat de "kit", waar de knoppen zitten die niet reageren, een stuk dunner is geworden dan op andere plekken. Dit komt waarschijnlijk omdat ik daar steeds harder op ben gaan drukken. Daarnaast zitten de knoppen die slecht reageren aan de buitenrand van de printplaat. Daar veert de printplaat ook mee..

Als tussenoplossing heb ik een stukje kurk onder de zijkanten vd printplaat gedaan zodat het 2-3 mm omhoog komt en minder veert. Dat lost het probleem gelijk op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relffer
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05-2024
rclemens schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:56:
Oude post, maar misschien help ik hier anderen mee...

Ik heb een Siemens inductie kookplaat. Nu net 5 jaar oud. Het probleem is dat hij af en toe aan gaat. Eenmaal aan doet hij het prima tot hij weer uit moet.

Nu ik het gefixt heb, begrijp ik ook waarom het met de jaren steeds minder werkt.

Tussen het glasplaat en de inductieknoppen zit bij Siemens een laag opgedroogd kit. Het zal vast geen kit zijn, maar daar lijkt het iig op. Ik heb het glasplaat losgemaakt en zag dat de "kit", waar de knoppen zitten die niet reageren, een stuk dunner is geworden dan op andere plekken. Dit komt waarschijnlijk omdat ik daar steeds harder op ben gaan drukken. Daarnaast zitten de knoppen die slecht reageren aan de buitenrand van de printplaat. Daar veert de printplaat ook mee..

Als tussenoplossing heb ik een stukje kurk onder de zijkanten vd printplaat gedaan zodat het 2-3 mm omhoog komt en minder veert. Dat lost het probleem gelijk op.
Dank, bij mij werkt deze truc ook. Zelfde euvel, e-nr ex877lyc1e/01. Bij mij geen kit maar wel een ver inverende printplaat. Opgelost met wat karton ertussen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 12:34
Na 6 jaar heeft de aan/uit 'knop' van mijn Siemens EX901LVV1E het ook begeven, de klantendienst biest geen coulanceregeling aan, maar vraagt 201.45 euro btw inclusief.+ 199 euro fortfait kosten voor de technieker :-(

🤞🏻

Pagina: 1