Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bosch inductie kookplaat reageert niet meer, ideeën?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-02 18:49

majoh

PSN id: majoh_nl

Topicstarter
Ik heb vorig jaar een huis gekocht, waarbij een Bosch Inductie kookplaat in zit. Best een fijn ding, als hij t doet dan natuurlijk. Voordat ik naar de keukenboer ga bellen, of Bosch inschakel, vroeg ik me af of iemand hier weet wat er aan de hand kan zijn. Het ding is namelijk uit de garantie.

Het gaat om de Bosch PXV875DC1E.

Hij deed het tot even geleden perfect, maar nu reageert hij totaal niet op mijn aanraking... Ik krijg het niet aan. Dus kan ook niet zo veel doen. Zo ver ik weet is de plaat netjes schoon, en mijn handen ook. De hint op de website van Bosch ook netjes gevold:
Zorg dat u droge vingers hebt en dat het bedieningspaneel schoon en droog is. Zorg voor een adequaat contactvlak door uw vinger zo horizontaal mogelijk te houden terwijl u de sensor aanraakt. Positioneer uw vinger tijdens de bediening zo accuraat mogelijk.
Ik dacht, misschien een reset nodig, dus heb de stroom eraf gehaald, en er weer opgezet door de stekker uit en in het stopcontact te doen. Echter zonder resultaat.

Wel laat het display wat zien als ik dat doe, maar kan ik ook daar niet vinden in de handleiding wat dat eventueel betekend. Tussen de fout situaties staat dit namelijk niet. Dus misschien wel volkomen normaal... Voor de zekerheid even gefilmd:

Kan iemand mij helpen? Anders moet ik uitzoeken waar het gekocht is of Bosch inschakelen. Waarbij ik niet al te veel positieve verhalen lees over de service van Bosch...

Battlenet: majoh#2774

Beste antwoord (via ThinkPad op 26-07-2019 10:56)

• majoh

majoh

Topicstarter
@ThinkPad Bosch monteur langs geweest, en zonder kosten vervangen :) Waarschijnlijk teveel uitval gehad, en dan doen ze dit, gaf de monteur aan. Hij is net 15 min binnen geweest. Even nieuwe module erin geschroefd. @Leipi35 had dus helemaal gelijk. Top.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majoh

majoh

Topicstarter
Kinderslot staat niet aan. De aan/uit knop werkt bij het kinderslot namelijk gewoon. Kinderslot is een actie erna.
Nielson schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:44:
Is deze aangesloten op een kookgroep (verwacht het wel gezien de 7.4KW), en staan beide groepen nog ingeschakeld?
Yes, beide groep staan aan. Nog even gechecked voor de zekerheid net.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majoh

majoh

Topicstarter
Praetorian schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:35:
Van de week hadden wij ook storing op de siemens plaat. In het boekje stond het volgende:

Er is een storing in het elektronisch systeem
opgetreden. Om de storing ongedaan te maken, dient u het bedieningspaneel
kort met de hand af te dekken.

^^ dat werkte dus bij ons.

Bij jouw plaat lijkt echter elke kookzone in storing te staan, je kunt volgens de handleiding het volgende doen;

[...]
Die opmerking had ik ook al in het boekje gelezen. Maar waar zit de sensor? Is dat het bedieningspaneel zelf? Want dat gaat dus sowieso niet aan als ik de aan/uit knop in druk. Er reageert niets.

De E-tjes zie ik alleen als ik de stroom eraf en er weer op zet...
ThinkPad schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:43:
Deze volg ik even, want heb 2 jaar terug exact dezelfde plaat ingebouwd.
Bij mij werkt hij nog wel, maar ben wel benieuwd wat hieruit komt.
Misschien zou jij de start-up lampjes willen bekijken door bij jou de stroom er even af te halen? O-) Ben benieuwd of die gelijk is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majoh

majoh

Topicstarter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majoh

majoh

Topicstarter
Xander schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:52:
[...]

Ook nog spanning op de juiste polen van de Perilex contactdoos? Misschien zit het probleem wel niet in de kookplaat maar in de installatie ervoor. You never know, en het is makkelijk te controleren. :) Sowieso doen voordat je Bosch zou benaderen!

Hoe is het probleem ontstaan? Viel de plaat uit tijdens het koken of is deze de ene dag zonder problemen gebruikt en ging hij de volgende dag niet meer aan?
De plaat heeft er voor altijd goed gewerkt, en ging op een dag niet meer aan. Hij is niet uitgevallen of iets dergelijks.

Heb nu geen meter in huis om te controleren helaas, dat zou ik moeten regelen bij iemand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majoh

majoh

Topicstarter
ThinkPad schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:45:
[...]

Bij deze: YouTube: Bosch PXV875DC1E startup

Voor zover ik kan zien precies hetzelfde als in de video in je startpost, al heb ik het niet heel exact bekeken.
Ik zou inderdaad het Perilex-stopcontact eens uitmeten om te kijken of alles nog klopt.
Top, super bedankt voor het laten zien. Precies hetzelfde, dus die E-tjes zijn in ieder geval geen fout codes.
Leipi35 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:51:
Is een fabrieksfout in de bedienings module
Gevoeligheid van de sensoren lopen terug , daardoor uitval van functies, soms aan/uit soms ook alleen timer functie.
Meestal is hier een coulance regeling voor
Hangt van type af
Hoe weet je dit? Zal Bosch morgen maar eens bellen dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majoh

majoh

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:57:
[...]

Weet je het zeker ?

Je hebt meestal 'aanraak' blokkering en 'kinderslot' wat 2 verschillende dingen zijn.
Wanneer u over het bedieningspaneel wrijft als de
kookplaat ingeschakeld is, kunnen er instellingen
veranderen. Om dit te voorkomen kan het
bedieningspaneel voor reinigingsdoeleinden worden
geblokkeerd.
Inschakelen: Raak het symbool > aan. Er klinkt een
signaal. Het bedieningspaneel is gedurende 35
seconden geblokkeerd. U kunt over het oppervlak van
het bedieningspaneel wrijven zonder de instellingen te
veranderen.
Deactiveren: Na 35 seconden wordt het
bedieningspaneel gedeblokkeerd. Om de functie
voortijdig op te heffen het symbool > aanraken.
Aanwijzingen
■ 30 seconden na activering klinkt een signaal.
Hiermee wordt aangegeven dat de functie spoedig
beëindigd is.
■ De reinigingsblokkering heeft geen invloed op de
hoofdschakelaar. De kookplaat kan op elk moment
worden uitgeschakeld.
Ik weet 't zeker dus :) De 35 seconden zijn al lang voorbij.
Leipi35 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:59:
Omdat ik dicht bij het vuur zit 😁
Ok, monteurtje bij Bosch dus, dan zie ik je binnenkort wel verschijnen ;) Thanks voor de info!

• majoh

majoh

Topicstarter
Door wat heen en weer gebel en mijn eigen laksheid nog niet afgerond. Volgende week vrijdag weet ik hopelijk meer... Ik kom er zeker op terug.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• majoh

majoh

Topicstarter
@ThinkPad Bosch monteur langs geweest, en zonder kosten vervangen :) Waarschijnlijk teveel uitval gehad, en dan doen ze dit, gaf de monteur aan. Hij is net 15 min binnen geweest. Even nieuwe module erin geschroefd. @Leipi35 had dus helemaal gelijk. Top.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True