Eind december 2016 een nieuwe auto geleverd gekregen (ja, I know hij had beter een weekje later geleverd kunnen worden, zodat het kenteken op 2017 kwam te staan).
Nu heb ik laatst een brief van de dealer ontvangen, met een "omruilvoorstel".
Ik kan nu het nieuwe model (zelfde uitvoering) kopen, waarbij zij de huidige auto overnemen.
Onder aan de streep, kost dit ongeveer 10.000 euro.
Inmiddels is de auto dus iets meer dan 2,5 jaar oud (en rond de 50k km op de teller). Het nieuwe model ziet er qua looks niet heel veel anders uit, maar heeft wel wat nieuwere / betere features.
Is het verstandig om in te gaan op het "omruilvoorstel"?
Zelf zie ik de volgende voordelen:
- nieuwe auto (met nieuwe garanties)
- nieuwe kleur uitkiezen
- banden zijn bijna op en worden (eind van het jaar) vervangen (kosten worden bespaard)
- volgens de ANWB koerslijst biedt de dealer op zich een prima deal aan (koerslijst is 19k euro en de dealer biedt 21k euro)
Maar zie ook nadelen:
- auto is op zich niet toe aan vervanging (pas 50k km op de teller en pas 2,5 jaar oud)
- kosten zijn om en nabij de 10.000 euro (ofwel 1/3e afschrijving in 2,5 jaar tijd)
Wat zouden jullie doen en waarom?
Nu heb ik laatst een brief van de dealer ontvangen, met een "omruilvoorstel".
Ik kan nu het nieuwe model (zelfde uitvoering) kopen, waarbij zij de huidige auto overnemen.
Onder aan de streep, kost dit ongeveer 10.000 euro.
Inmiddels is de auto dus iets meer dan 2,5 jaar oud (en rond de 50k km op de teller). Het nieuwe model ziet er qua looks niet heel veel anders uit, maar heeft wel wat nieuwere / betere features.
Is het verstandig om in te gaan op het "omruilvoorstel"?
Zelf zie ik de volgende voordelen:
- nieuwe auto (met nieuwe garanties)
- nieuwe kleur uitkiezen
- banden zijn bijna op en worden (eind van het jaar) vervangen (kosten worden bespaard)
- volgens de ANWB koerslijst biedt de dealer op zich een prima deal aan (koerslijst is 19k euro en de dealer biedt 21k euro)
Maar zie ook nadelen:
- auto is op zich niet toe aan vervanging (pas 50k km op de teller en pas 2,5 jaar oud)
- kosten zijn om en nabij de 10.000 euro (ofwel 1/3e afschrijving in 2,5 jaar tijd)
Wat zouden jullie doen en waarom?