Ik heb inmiddels ongeveer 2 weken terug onderdelen besteld om mijn eerste Desktop PC te bouwen.
Dit ging allemaal heel goed en het is mij ook gelukt het systeem draaiende te krijgen. Sterker nog, het systeem werkte vlekkeloos voor ongeveer 2 weken.
Na die weken ging mijn computer plotseling rare symptonen vertonen. Plotseling uitvallen en niet langer dan 5 minuten draaien om vervolgens compleet te bevriezen waar een harde reboot nodig is.
Ik heb inmiddels een boel dingen gedaan om het probleem uit te sluiten, namelijk :
-connecties op moederbord dubbelchecken
- temperaruren checken
-moederbord updaten
-BIOS resetten
-RAM verplaatsen naar slot A1 ipv B1 ivm Ryzen
-Windows terugzetten naar versie waarin problemen niet voorkwamen
- Windows herinstalleren
- Memtest86 uitvoeren
Dit heeft voor mij allemaal geen extra duidelijkheid kunnen creëren.
Tenslotte heb ik geprobeerd om via een USB Ubuntu Live te booten. Dit werkte en gaf mij de stabiliteit die ik gewend was van voordat er problemen waren.
Nu weet ik alleen nog steeds niet wat het probleem is. Ik wil gewoon weer het systeem zo draaiend hebben als dat het de eerste 2 weken draaide.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 113,50 | € 113,50 |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 75,- | € 75,- |
1 | Videokaarten | Asus Expedition Radeon RX 570 OC edition 4GB GDDR5 | € 229,50 | € 229,50 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 1TB | € 37,05 | € 37,05 |
1 | Behuizingen | Inter-Tech B-42 | € 21,99 | € 21,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16 | € 35,99 | € 35,99 |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Solid state drives | Team L5 Lite 3D 240GB | € 30,- | € 30,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 593,02 |
Dit ging allemaal heel goed en het is mij ook gelukt het systeem draaiende te krijgen. Sterker nog, het systeem werkte vlekkeloos voor ongeveer 2 weken.
Na die weken ging mijn computer plotseling rare symptonen vertonen. Plotseling uitvallen en niet langer dan 5 minuten draaien om vervolgens compleet te bevriezen waar een harde reboot nodig is.
Ik heb inmiddels een boel dingen gedaan om het probleem uit te sluiten, namelijk :
-connecties op moederbord dubbelchecken
- temperaruren checken
-moederbord updaten
-BIOS resetten
-RAM verplaatsen naar slot A1 ipv B1 ivm Ryzen
-Windows terugzetten naar versie waarin problemen niet voorkwamen
- Windows herinstalleren
- Memtest86 uitvoeren
Dit heeft voor mij allemaal geen extra duidelijkheid kunnen creëren.
Tenslotte heb ik geprobeerd om via een USB Ubuntu Live te booten. Dit werkte en gaf mij de stabiliteit die ik gewend was van voordat er problemen waren.
Nu weet ik alleen nog steeds niet wat het probleem is. Ik wil gewoon weer het systeem zo draaiend hebben als dat het de eerste 2 weken draaide.
[ Voor 52% gewijzigd door Oli444 op 30-06-2019 14:08 ]