T-Mobile Thuis vs. Tele2: Welke moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10 12:16
Ik ga per 1 augustus na 24 jaar de parasiet uithangen eindelijk het ouderlijk huis verlaten en op mezelf. Dit betekent ook dat ik moet gaan kijken naar een abonnement voor internet.

Ik ben nog niet afgestudeerd en heb dan ook niet heel veel te besteden, waardoor Ziggo gelijk afvalt en ik in de VDSL-hoek ben gaan kijken. T-Mobile Thuis en Tele2 komen hier allebei vergelijkbaar goedkoop uit voor een snelheid van 100/30 mbps, met respectievelijk €31 en €32 per maand.

Ik heb tot halverwege vorig jaar op de klantenservice van Tele2 gewerkt en weet dus ongeveer wat ik daar moet verwachten (in mijn ervaring is Tele2 qua klantenservice dan ook erg positief), maar dit was wel vóór de overname door T-Mobile. Wat zijn jullie ervaringen met de klantenservice van T-Mobile Thuis?

Hoe ervaren jullie het modem van T-Mobile? Wi-Fi is niet zo belangrijk aangezien ik zelf een router meeneem, maar werkt hij verder goed? Ontstaan er geen problemen met online gamen? Hoe gemakkelijk/beperkend werkt het adminpaneel?

Graag hoor ik jullie verhalen zodat ik een goede afweging kan maken tussen deze providers. Als je een voorstel hebt voor een andere provider, hoor ik het ook graag!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Kort, het werkt naar behoren. Ik heb het nieuwere Zyxel modem staan en dat ding heeft een eenvoudige modus en een geavanceerde modus, van Port Knocking tot DDNS. Kan niet in bridge modus overigens. Maar verder zeer tevreden en nu voor 27 eurootjes een internetlijntje.

WiFi doe ik met eigen AP's dus daar kan ik niet veel over zeggen. Ik heb het een keer aangehad en het werkte wel ;) :P

Klantenservice is ook heel behulpzaam, hebben mij ook geholpen nog meer korting te krijgen en bij een technische vraag de gehele afdeling rondgelopen. Oftewel zeer tevreden over T-Mobile.

Nog een kleine tip als je ernaartoe gaat, maak een account op cashbackxl.nl, krijg je 72 euro gestort waardoor ze nog goedkoper worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Yeebo op 27-06-2019 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-10 09:56

PA5AM

Kortegolf

Met beide eigenlijk prima ervaringen. De standaard modems werken ook goed (ZTE en Huawei), al gebruik ik tegenwoordig een Fritzbox in bridge modus.

Bij problemen met de telefoonlijn stuurde ze beide snel KPN aan om het op te lossen

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@supertanno van de meeste providers hebben we losse ervaringen topics, daarin worden de bovenstaande vragen over het algemeen gewoon besproken. Voor T-Mobile: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie en voor Tele2: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7. Had je deze topics toevallig al doorgenomen?