Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik heb nog een oude Chinese tablet liggen die zo langzamerhand de geest begint te geven. Dus op zoek naar iets nieuws. Ik vind daarbij de Fire HD tablets van Amazon wel interessant. Via eBay is er wel aan te komen zag ik, zowel de 8 als de 10 en ook wel voorgaande generaties.

Nu weet ik dat er niet zomaar standaard Android opzit. Heb wel genoeg sites gezien waar staat hoe je de Google Playstore erop krijgt. Zou te doen moeten zijn.

Maar wat ik niet kan vinden, hoe goed is daarna de compatibiliteit in de Playstore. Tablet zal uiteindelijk beperkt gebruikt worden:
- Netflix
- Ziggo Go (tv kijken)
- Youtube
- Een enkel eenvoudig spelletje voor mijn zoontje

Zijn er hier ervaringen in gebruik van de Amazon Fire tablets? En zo ja, gaat wat ik wil goed werken of kan ik beter een standaard Android ding aanschaffen?

Beste antwoord (via hars73 op 26-07-2019 12:14)

• NetID
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 08:06
@Verwijderd zelf heb ik de eenvoudige procedure van https://www.howtogeek.com...-your-amazon-fire-tablet/ gevolgd en hiermee kan je zonder root en dus legale wijze de Play Store incl service en het framework laden via de apk.

Dit zorgt ervoor dat je daarna dus ook nederlandse apps kan toevoegen. En dit in combinatie met de uitgebreide parental control functies vanuit FireOS zorgt ervoor dat je een prima de genoemde apps en nederlandstalige spelletjes kan installeren vanuit de Play Store voor je zoon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@hars73 voor een aantal van de HD 8 is een los topic, daar kan je sowieso even in kijken:
[Amazon Fire HD 6th gen] Ervaringen & Discussie Topic.

Overigens kan ik de tablets gewoon sowieso niet aanraden. Ze zijn allemaal 3 jaar of ouder, hebben nog Android 4 of 5, maar 1 of 1,5GB werkgeheugen en 16 tot 32GB opslag. Verder hebben de meeste een of andere 'vage' CPU van TI. Ik denk dat je je geld beter kan besteden aan iets moderners.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 27-06-2019 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
De HD8 heeft inderdaad een quad-Core 1.3 GHz processor met 1.5 GB of RAM.
De HD10 een quad-Core "up to 1.8 GHz" met 2 GB of RAM
Wikipedia: Fire HD

De laatste Fire OS voor de HD8 lijkt gebaseerd te zijn op Android 7.1: Wikipedia: Fire OS

In de prijsklasse tot zo'n 100-125 euro lijkt dit wel het maximaal haalbare qua hardware specs.

Dus wat specs betreft valt het misschien nog wel mee. En de uitdaging om zo'n ding naar eigen hand te zetten is ook wel leuk. Maar ja, als achteraf blijkt dat de playstore het wel doet, maar 90% van de apps niet compatible zijn, dan heb ik er nog zo weinig aan. En voor 25-50 euro erbij heb ik inderdaad een standaard Android vergelijkbare tablet van een merk als Samsung, Lenovo of Huawei.

[ Voor 25% gewijzigd door hars73 op 27-06-2019 10:42 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• NetID
@Verwijderd zelf heb ik de eenvoudige procedure van https://www.howtogeek.com...-your-amazon-fire-tablet/ gevolgd en hiermee kan je zonder root en dus legale wijze de Play Store incl service en het framework laden via de apk.

Dit zorgt ervoor dat je daarna dus ook nederlandse apps kan toevoegen. En dit in combinatie met de uitgebreide parental control functies vanuit FireOS zorgt ervoor dat je een prima de genoemde apps en nederlandstalige spelletjes kan installeren vanuit de Play Store voor je zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
NetID schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:53:

Dank voor je antwoord, de Ziggo Go app zou dus gewoon wel compatible zijn. Goed om te weten, wie weet voor een keertje een extra tablet erbij.
Maar laat ik nou net gisteren bij Amazon een Teclast P80X tablet hebben aangeschaft voor 69 euro (na 30 euro korting) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetID
Helaas.. al zal dat ook een prima tablet zijn. Maar idd.. Ziggo Go, Youtube kids, Zapplin etc.. werken prima ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door NetID op 26-07-2019 14:35 ]

Pagina: 1