Goedendag,
Ik wil graag een nieuwe Game PC in elkaar laten zetten.
heb hiervoor altijd op een laptop gespeeld, maar deze is helaas komen te overlijden.
vandaar dat ik nu overstap naar een vaste PC.
Ik heb me een beetje ingelezen over alles maar heb er niet enorm veel verstand van, dus alle tips / hulp is welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral de PC gaan gebruiken voor games. de games zelf zullen enorm verschillen.
van CSGO tot de Nieuwste Call of Duty of Battlefield. het moet dus wel wat aankunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC zelf wil ik eigenlijk rond de €2500,- hebben.
dit is dan exclusief assemblage, Windows en Randapparatuur.
Ik zal wel een toetsenbord en monitor toevoegen zodat jullie ook weten waarop gespeeld gaat worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
de muis en headset gaan mee. verder alles nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf dus al een beetje wat rond gekeken en rond zitten knooien.
nu is allen de vraag, past dit allemaal goed voor mekaar.
zijn er dingen totaal onnodig of werken dingen niet goed samen:
Het enige waar ik ook hulp bij nodig heb is de behuizing. ik geef niet zozeer om de look van de behuizing. dus wil gewoon een goede, ventilerende kast. prestaties gaan dus voor het uiterlijk zelf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor ga ik het liefst voor Intel, dit klinkt voor mijzelf iets betrouwbaarder al hoor ik dat AMD ook gewoon prima is. verder heb ik niet echt een voorkeur qua merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil voor nu en ook voor aankomende jaren toch normaal kunnen gamen.
het hoeft niet eens zozeer allemaal op ultra maar toch jaren goed en normaal gamen.
misschien in combinatie met photoshop en andere software
Ga je overklokken?
nee dit is eigenlijk niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil gewoon eigenlijk het beste / snelste voor nu en de komende jaren voor het budget van 2500 euro.
ik vertrouw op de kennis en inzicht van jullie allemaal hier, dus hoop dat jullie me kunnen vertellen welke componenten een upgrade kunnen krijgen, welke componenten goedkoper kunnen of van een beter merk, en of welke componenten misschien wel onnodig overpowerd zijn.
Bijvoorbeeld: voor een RTX 2080 gaan inplaats van RTX 2080TI en dat geld in andere upgrades stoppen?
Ik wil graag een nieuwe Game PC in elkaar laten zetten.
heb hiervoor altijd op een laptop gespeeld, maar deze is helaas komen te overlijden.
vandaar dat ik nu overstap naar een vaste PC.
Ik heb me een beetje ingelezen over alles maar heb er niet enorm veel verstand van, dus alle tips / hulp is welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral de PC gaan gebruiken voor games. de games zelf zullen enorm verschillen.
van CSGO tot de Nieuwste Call of Duty of Battlefield. het moet dus wel wat aankunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC zelf wil ik eigenlijk rond de €2500,- hebben.
dit is dan exclusief assemblage, Windows en Randapparatuur.
Ik zal wel een toetsenbord en monitor toevoegen zodat jullie ook weten waarop gespeeld gaat worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
de muis en headset gaan mee. verder alles nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf dus al een beetje wat rond gekeken en rond zitten knooien.
nu is allen de vraag, past dit allemaal goed voor mekaar.
zijn er dingen totaal onnodig of werken dingen niet goed samen:
Het enige waar ik ook hulp bij nodig heb is de behuizing. ik geef niet zozeer om de look van de behuizing. dus wil gewoon een goede, ventilerende kast. prestaties gaan dus voor het uiterlijk zelf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor ga ik het liefst voor Intel, dit klinkt voor mijzelf iets betrouwbaarder al hoor ik dat AMD ook gewoon prima is. verder heb ik niet echt een voorkeur qua merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil voor nu en ook voor aankomende jaren toch normaal kunnen gamen.
het hoeft niet eens zozeer allemaal op ultra maar toch jaren goed en normaal gamen.
misschien in combinatie met photoshop en andere software
Ga je overklokken?
nee dit is eigenlijk niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil gewoon eigenlijk het beste / snelste voor nu en de komende jaren voor het budget van 2500 euro.
ik vertrouw op de kennis en inzicht van jullie allemaal hier, dus hoop dat jullie me kunnen vertellen welke componenten een upgrade kunnen krijgen, welke componenten goedkoper kunnen of van een beter merk, en of welke componenten misschien wel onnodig overpowerd zijn.
Bijvoorbeeld: voor een RTX 2080 gaan inplaats van RTX 2080TI en dat geld in andere upgrades stoppen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-9900K Tray | € 509,49 | € 509,49 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z390 Aorus Elite | € 179,50 | € 179,50 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC | € 1.224,95 | € 1.224,95 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red (256MB cache), 2TB | € 83,28 | € 83,28 |
| 1 | Monitoren | BenQ Zowie XL2546 Rood, Zwart | € 479,- | € 479,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Toetsenborden | HyperX Alloy FPS (Cherry MX-Brown) US | € 81,05 | € 81,05 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16 | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 92,99 | € 92,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 79,26 | € 79,26 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.858,02 | ||