Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC samenstellen Max €3000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08 22:13
Goedendag,

Ik wil graag een nieuwe Game PC in elkaar laten zetten.
heb hiervoor altijd op een laptop gespeeld, maar deze is helaas komen te overlijden.
vandaar dat ik nu overstap naar een vaste PC.
Ik heb me een beetje ingelezen over alles maar heb er niet enorm veel verstand van, dus alle tips / hulp is welkom.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral de PC gaan gebruiken voor games. de games zelf zullen enorm verschillen.
van CSGO tot de Nieuwste Call of Duty of Battlefield. het moet dus wel wat aankunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC zelf wil ik eigenlijk rond de €2500,- hebben.
dit is dan exclusief assemblage, Windows en Randapparatuur.
Ik zal wel een toetsenbord en monitor toevoegen zodat jullie ook weten waarop gespeeld gaat worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
de muis en headset gaan mee. verder alles nieuw

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf dus al een beetje wat rond gekeken en rond zitten knooien.
nu is allen de vraag, past dit allemaal goed voor mekaar.
zijn er dingen totaal onnodig of werken dingen niet goed samen:
Het enige waar ik ook hulp bij nodig heb is de behuizing. ik geef niet zozeer om de look van de behuizing. dus wil gewoon een goede, ventilerende kast. prestaties gaan dus voor het uiterlijk zelf.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor ga ik het liefst voor Intel, dit klinkt voor mijzelf iets betrouwbaarder al hoor ik dat AMD ook gewoon prima is. verder heb ik niet echt een voorkeur qua merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil voor nu en ook voor aankomende jaren toch normaal kunnen gamen.
het hoeft niet eens zozeer allemaal op ultra maar toch jaren goed en normaal gamen.
misschien in combinatie met photoshop en andere software

Ga je overklokken?
nee dit is eigenlijk niet de bedoeling.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil gewoon eigenlijk het beste / snelste voor nu en de komende jaren voor het budget van 2500 euro.
ik vertrouw op de kennis en inzicht van jullie allemaal hier, dus hoop dat jullie me kunnen vertellen welke componenten een upgrade kunnen krijgen, welke componenten goedkoper kunnen of van een beter merk, en of welke componenten misschien wel onnodig overpowerd zijn.
Bijvoorbeeld: voor een RTX 2080 gaan inplaats van RTX 2080TI en dat geld in andere upgrades stoppen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-9900K Tray€ 509,49€ 509,49
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Elite€ 179,50€ 179,50
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC€ 1.224,95€ 1.224,95
1Interne harde schijvenWD Red (256MB cache), 2TB€ 83,28€ 83,28
1MonitorenBenQ Zowie XL2546 Rood, Zwart€ 479,-€ 479,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 46,-€ 46,-
1ToetsenbordenHyperX Alloy FPS (Cherry MX-Brown) US€ 81,05€ 81,05
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16€ 82,50€ 82,50
1VoedingenSeasonic Focus Plus 650 Gold€ 92,99€ 92,99
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB€ 79,26€ 79,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.858,02

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:14
Omdat de ontwikkeling van PC's zo snel gaat, is het vaak zonde om de duurste apparatuur te kopen. Tuurlijk is hij op dit moment het snelste, maar over 2-3 jaar loop je al 2 generaties achter.

Je kan in mijn mening beter iets van 1500-2000 uitgeven, en dan 2 jaar later de cpu, graka en desnoods het geheugen of moederbord upgraden.

Edit: Verder lijk je gewoon de duurste componenten gepakt te hebben. Een 9900K gaat het verschil niet maken in games tov een goedkoper model, en ook een moederbord van die prijs is alleen nodig als je wilt gaan overklokken.

Ik zou verder ook een ander scherm nemen: degene die jij hebt doet maar full-hd, en dat is echt mega zonde van de overige hardware. Kies iets dat 4K en 120HZ bijvoorbeeld.

[ Voor 37% gewijzigd door Basekid op 26-06-2019 14:38 ]

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 20:08
Op zichzelf ziet het er goed uit, echter waarom neem je een WD Red? Dat is een schijf dat voor een NAS bedoeld is. Je kan beter een Blue of Black nemen, dan heb je een high performance schijf.

En daarbij ben ik het eens met mijn buurman boven mij. Hoewel de je prima met een 4 jaar oude systeem nog alles op hoog kunnen spelen tegenwoordig. Ik heb bijvoorbeeld een i 7 6700k met een RTX 2080Ti en ik kan alles op max met 4k spelen. Op het moment dat er rekenkracht nodig is van mijn processor, is een i9-9900k natuurlijk beter. Namelijk een performance gain van 30%. In gaming gaf een systeem met een 6700k maar 4fps meer t.o.v. een i9 9900k.

• FixDeluxe
Readdy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:39:
Op zichzelf ziet het er goed uit, echter waarom neem je een WD Red? Dat is een schijf dat voor een NAS bedoeld is. Je kan beter een Blue of Black nemen, dan heb je een high performance schijf.

En daarbij ben ik het eens met mijn buurman boven mij. Hoewel de je prima met een 4 jaar oude systeem nog alles op hoog kunnen spelen tegenwoordig. Ik heb bijvoorbeeld een i 7 6700k met een RTX 2080Ti en ik kan alles op max met 4k spelen. Op het moment dat er rekenkracht nodig is van mijn processor, is een i9-9900k natuurlijk beter. Namelijk een performance gain van 30%. In gaming gaf een systeem met een 6700k maar 4fps meer t.o.v. een i9 9900k.
Ik ben heel blij met deze feedback.
Ik heb gewoon een beetje rond gekeken en per component gekeken wat ik zou willen.
Mijn kennis gaat nog niet zover dat ik weet welke prestaties waar aan hangen.
dat geld dus ook voor die WD Red. wat dat betreft zou ik me dus meer moeten inlezen.

Maar eigenlijk in het kort is wat ik nu heb samengesteld dus te krachtig in verhouding met wat ik er mee wil doen? ik kan dan dus beter voor een normale RTX 2080 gaan en een I7-9700K
wat betreft moederborden, ik heb er maar een gekozen dus als er betere voorstellen zijn.
Misschien dat iemand sowieso een over het algemeen betere build voor me weet?

+ Ik wil niet echt meer dan 500 euro aan een beeldscherm uitgeven.
heb deze gekozen vanwege de populariteit bij CSGO spelers.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 12:28

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Je wilt Battlefield niet vanaf een HDD spelen. Ook al zit er een timer op elke online game. Vaak haal je die niet eens en is de game al aan de gang en kom jij aankakken en zijn alle vehicles enzo al vergegen. Ik zou toch voor een een TB aan SSD ruimte gaan.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:21
Neem ipv een harde schijf een SSD of NVME, bijv: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 2TB
Daarnaast, 9700K ipv 9900K: pricewatch: Intel Core i7-9700K Boxed
Ik zou ook voor een hogere resolutie gaan, anders is 2080Ti echt zwaar overkill.
Bijv: pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver. Tenzij je per se een 240Hz scherm wil.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Op 7/7 komende de nieuwe AMD Ryzen 3000 serie CPU's op de markt met de nieuwe X570 moederborden. Uiteraard wachten wij ook graag de real life benchmarks af, maar met alle leaks (o.a. https://wccftech.com/amd-...lti-threaded-performance/) van de afgelopen dagen ziet het er naar uit dat AMD weleens een super snelle CPU in haar assortiment gaat krijgen.

Als je EUR 2.000-3.000 gaat uitgeven; dan zou ik liever investeren in nog nieuwere tech en met PCIe 4.0 ondersteuning.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• FixDeluxe
Techno Overlord schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:58:
Je wilt Battlefield niet vanaf een HDD spelen. Ook al zit er een timer op elke online game. Vaak haal je die niet eens en is de game al aan de gang en kom jij aankakken en zijn alle vehicles enzo al vergegen. Ik zou toch voor een een TB aan SSD ruimte gaan.
CSGO zal echt de maingame zijn (nee dat is niet veel nodig ik weet het)
Battlefield en COD waren meer als voorbeeld van mogelijke games die goed gedraaid zouden moeten worden.
Maar ik zal dan straks eens kijken of ik nog even iets anders kan samenstellen.

Dan heb ik nog wel de vraag, hebben julie nog tips wat betreft behuizing.
Welk beeldscherm zou dan een goede optie zijn om ook 4k te gamen.
en zit er nog verschil tussen de merken van een videokaart? MSI, Gigabyte? wat is op dit moment een beetje het meest betrouwbaar?

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 23:59
FixDeluxe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:08:
[...]

Battlefield en COD waren meer als voorbeeld van mogelijke games die goed gedraaid zouden moeten worden.

en zit er nog verschil tussen de merken van een videokaart? MSI, Gigabyte? wat is op dit moment een beetje het meest betrouwbaar?
Er zit zeker verschil in videokaarten. Zo zullen de pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio en de pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Xtreme 11G een hogere core-clock boost hebben dan bijvoorbeeld de de pricewatch: Asus GeForce RTX 2080 Ti Dual OC.
Deze 'premium cards' komen vaak ook met leuke features zoals RGB en 0-RPM-modes.

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wanneer je dit bedrag wilt uitgeven zou ik eerst wachten op Ryzen 3000 met X570.
verder snap ik je 24 inch 1080p scherm niet hierbij

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• FixDeluxe
LukasvH_1 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:14:
[...]

Er zit zeker verschil in videokaarten. Zo zullen de pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio en de pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Xtreme 11G een hogere core-clock boost hebben dan bijvoorbeeld de de pricewatch: Asus GeForce RTX 2080 Ti Dual OC.
Deze 'premium cards' komen vaak ook met leuke features zoals RGB en 0-RPM-modes.
zal me daar eens in verdiepen. ik geef dus niet zoveel om al die uiterlijke extra's
het liefst heb ik iets wat gewoon de beste prestaties geeft en ook het meest betrouwbaar is.
misschien weten jullie daar je juiste video kaart voor?
Hackus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:15:
Wanneer je dit bedrag wilt uitgeven zou ik eerst wachten op Ryzen 3000 met X570.
verder snap ik je 24 inch 1080p scherm niet hierbij
Dit is de de meest populaire beeldscherm onder de CSGO spelers.
maar mocht je een betere optie hebben voor een beeldscherm in deze prijsklasse.. dan hoor ik het graag.
Ik zal aan de hand van jullie tips sws eens wat dingen in de opzet gaat veranderen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FixDeluxe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:37:
[...]

zal me daar eens in verdiepen. ik geef dus niet zoveel om al die uiterlijke extra's
het liefst heb ik iets wat gewoon de beste prestaties geeft en ook het meest betrouwbaar is.
misschien weten jullie daar je juiste video kaart voor?

[...]

Dit is de de meest populaire beeldscherm onder de CSGO spelers.
maar mocht je een betere optie hebben voor een beeldscherm in deze prijsklasse.. dan hoor ik het graag.
Ik zal aan de hand van jullie tips sws eens wat dingen in de opzet gaat veranderen.
als je daar van uit gaat, heb je geen 9900K nodig toch?
hoeveel fps haalt men zoal op 240Hz scherm met dit spel ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-11 14:07
Als je met een budget als dit een PC wilt samenstellen waarop je voornamelijk CS:GO gaat spelen, raad ik een CPU aan met een goede single-core performance, omdat het spel daar voornamelijk bottleneckt vanwege de hoge fps waarop je wilt spelen.

Je zal geen verschil voelen tussen een RTX2080 en een RTX2080ti bij CS:GO behalve in je portemonnee ;).

Zelf heb ik een i7 6800K (6C12T) + een GTX1080 en speel op de Alienware AW2518H (1080p240hz) waarmee ik makkelijk de 300+ fps haal. Echter dropt om wat voor reden dan ook wel eens de fps onder de 200, wat je meteen voelt in je sprays en movement. Mijn 6800K mag misschien wel een goeie i7 zijn, maar single-core performance zijn er veel snellere waarmee je hier minder last van zult hebben.

Verder raad ik je aan om een NVMe SSD te nemen vanwege de veel hoge snelheden van lezen en schrijven voor een nauwelijks meerprijs in jouw budget.

Als je nog vragen hebt over bijvoorbeeld overclocken voor meer fps of in het algemeen met 240Hz schermen, laat maar weten :)

• FixDeluxe
Mehmeeeh schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:48:
Als je met een budget als dit een PC wilt samenstellen waarop je voornamelijk CS:GO gaat spelen, raad ik een CPU aan met een goede single-core performance, omdat het spel daar voornamelijk bottleneckt vanwege de hoge fps waarop je wilt spelen.

Je zal geen verschil voelen tussen een RTX2080 en een RTX2080ti bij CS:GO behalve in je portemonnee ;).

Zelf heb ik een i7 6800K (6C12T) + een GTX1080 en speel op de Alienware AW2518H (1080p240hz) waarmee ik makkelijk de 300+ fps haal. Echter dropt om wat voor reden dan ook wel eens de fps onder de 200, wat je meteen voelt in je sprays en movement. Mijn 6800K mag misschien wel een goeie i7 zijn, maar single-core performance zijn er veel snellere waarmee je hier minder last van zult hebben.

Verder raad ik je aan om een NVMe SSD te nemen vanwege de veel hoge snelheden van lezen en schrijven voor een nauwelijks meerprijs in jouw budget.

Als je nog vragen hebt over bijvoorbeeld overclocken voor meer fps of in het algemeen met 240Hz schermen, laat maar weten :)
Bedankt!
Dit zijn wel echt dingen waarmee ik wat kan :D
Ik merk nog wel dat ik telkens een beetje verkeerd begrepen word.
Ik wil niet een pc specifiek voor CSGO of Specifiek voor Battlefield.
Ik speel echt heel veel random spellen, ik wil gewoon alles vloeiend en mooi kunnen draaien.
Denk aan games als dus hierboven beschreven, maar ook Rainbow Six Siege, Football Manager, misschien straks nog Cyberpunk.

Ik snap dat de Ti een enorme geld verspilling is als het alleen om CSGO zou gaan maar dat is niet het geval. wat betreft het beeldscherm, ik lees ook vaak zat dat 4k niet eens echt met het blote oog goed merkzaam is. bijgevoegde beeldscherm heeft daarbij volgens mij wel een enorm lage inputlag. wat mij dat wat mij dan meer zegt dan het perfecte beeld.

ik heb nu even dit samengesteld, alsnog mist de behuizing omdat ik zelf niet weet wat gewoon een goede, kast is.

1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 387,-€ 387,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 2TB€ 225,95€ 225,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.798,94

eigenlijk zou ik wel iets meer dan die 2 tb geheugen willen, is een 1 tb geheugen daarnaast nog nuttig? dit zal dan ook HD zijn.?

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-11 14:07
Ziet er goed uit! Als kast kan ik je de Fractal Design Meshify-C Tempered Glass aanraden aangezien het een super degelijke ATX kast is die niet te groot is en in mijn mening erg mooi :)

pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG

Misschien zou je jezelf nog kunnen inlezen of je gebruik zou willen maken van een G-Sync scherm (of misschien UMLB) als je zo veel verschillende games wilt spelen (de ene met hele hoge fps, andere met lagere fps)

Misschien dat iemand nog advies kan geven op de gekozen PSU, maar verder ziet het er goed uit :)

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

FixDeluxe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:08:
[...]

SSD all the way baby....

Maargoed, kijk maar eens.

En 4K gamen is leuk maar kost veel power en op een 24" monitor vind ik het verschil niet groot genoeg om de meerkosten voor de extra power te rechtvaardigen.

Persoonlijk heb ik veel meer baat bij een 1440p (liefst een Ultra Wide 21:9) maar dan met een refreshrate van 100hz of hoger. Dat geldt helemaal zo in games als CS:GO waar je hoge framerates wil en lage frametimes. Ik had hiervoor een 27" 16:9 Acer Predator met een IPS paneel, 144Hz en G-Sync. Dat was al top notch vond ik totdat ik voor de eerste keer achter een Ultra Wide ging zitten. Nu een Dell Alienware 34" Ultra Wide op een IPS paneel met 120hz en G-Sync. Geloof mij... 4K@60fps ben je snel vergeten als je eenmaal hierop gegamed hebt.

Forever raver!

• FixDeluxe
Techno Overlord schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:05:
[...]

SSD all the way baby....

Maargoed, kijk maar eens.

En 4K gamen is leuk maar kost veel power en op een 24" monitor vind ik het verschil niet groot genoeg om de meerkosten voor de extra power te rechtvaardigen.

Persoonlijk heb ik veel meer baat bij een 1440p (liefst een Ultra Wide 21:9) maar dan met een refreshrate van 100hz of hoger. Dat geldt helemaal zo in games als CS:GO waar je hoge framerates wil en lage frametimes. Ik had hiervoor een 27" 16:9 Acer Predator met een IPS paneel, 144Hz en G-Sync. Dat was al top notch vond ik totdat ik voor de eerste keer achter een Ultra Wide ging zitten. Nu een Dell Alienware 34" Ultra Wide op een IPS paneel met 120hz en G-Sync. Geloof mij... 4K@60fps ben je snel vergeten als je eenmaal hierop gegamed hebt.
Zou ik je dan mogen aanvragen wat je me zou aanraden voor rond de 500 euro?
Het hoeft wat mij betreft inderdaad geen 4k te zijn.
heb liever betere en snelle prestaties.

ik zag zelf al voor wat meer geld de Asus ROG Swift PG278QE?

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb je even voor het gemak een search gemaakt in de Pricewatch. Ik heb hier gekozen voor een scherm met minimaal 100hz, een IPS of VA paneel en die 27" is of groter met een minimale 1440p resolutie. Het resultaat is dat er genoeg hits zijn op deze search en ook nog eens rond jouw budget. Welke je hiervan moet kiezen moet jezelf uitzoeken. ik heb in deze range geen verstand ervan. Die monitoren die ik fijn vind zijn allemaal 800euro of hoger.

Edit:
Ik heb deze monitor voor de Alienware gehad en die was zoals ik zei al top notch!

[ Voor 10% gewijzigd door Techno Overlord op 26-06-2019 16:25 ]

Forever raver!

• FixDeluxe
Techno Overlord schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:20:
Ik heb je even voor het gemak een search gemaakt in de Pricewatch. Ik heb hier gekozen voor een scherm met minimaal 100hz, een IPS of VA paneel en die 27" is of groter met een minimale 1440p resolutie. Het resultaat is dat er genoeg hits zijn op deze search en ook nog eens rond jouw budget. Welke je hiervan moet kiezen moet jezelf uitzoeken. ik heb in deze range geen verstand ervan. Die monitoren die ik fijn vind zijn allemaal 800euro of hoger.

Edit:
Ik heb deze monitor voor de Alienware gehad en die was zoals ik zei al top notch!
Ik zit langzaam te twijfelen of de RTX 2080 TI wel een meerwaarde heeft ten opzichte van een RTX 2080?
Mocht ik terug gaan naar RTX 2080 gaan, dan houd ik natuurlijk wel veel meer over voor een beeldscherm / andere upgrades.. aangezien de TI dus blijkbaar vooral voor 4k handig is wat voor mij niet noodzakelijk is.

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 23:59
FixDeluxe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:35:
[...]

Ik zit langzaam te twijfelen of de RTX 2080 TI wel een meerwaarde heeft ten opzichte van een RTX 2080?
Mocht ik terug gaan naar RTX 2080 gaan, dan houd ik natuurlijk wel veel meer over voor een beeldscherm / andere upgrades.. aangezien de TI dus blijkbaar vooral voor 4k handig is wat voor mij niet noodzakelijk is.
Wanneer je geen 4K neemt maar 1440p is een RTX2080 inderdaad een beter idee. Een 2070 zou dan opzich ook nog wel kunnen.

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

LukasvH_1 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:40:
[...]

Wanneer je geen 4K neemt maar 1440p is een RTX2080 inderdaad een beter idee. Een 2070 zou dan opzich ook nog wel kunnen.
Je wilt natuurlijk wel die 100+ hz benutten. Dus ik zou dan toch voor de 2080 gaan. De 2070 gaat met name bij erg grafische games toch wel door de knietjes op zo'n hoge herz.

Forever raver!

• FixDeluxe
ik zit nu met deze samenstelling.

1MoederbordenMSI Mag Z390 Tomahawk€ 146,-€ 146,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 814,95€ 814,95
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 82,-€ 82,-
1MonitorenAcer Predator X34P Zwart€ 797,-€ 797,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 108,48€ 108,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.863,92

Ik vind 2 TB toch iets te weinig, maar weet niet of hier misschien een beter oplossing voor is?
koeler, voeding en interne geheugen lijken me prima toch?

Denk ook dat het handig is om moederbord en video kaart van het zelfde merk te gebruiken?
miss zijn hier nog tips voor?

Het beeldscherm zal nog een dingetje blijven.

Mochten mensen nog tips of vragen hebben. ik hoor het graag :D

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-10 17:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

FixDeluxe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:57:
[...]

Bedankt!
Dit zijn wel echt dingen waarmee ik wat kan :D
Ik merk nog wel dat ik telkens een beetje verkeerd begrepen word.
Ik wil niet een pc specifiek voor CSGO of Specifiek voor Battlefield.
Ik speel echt heel veel random spellen, ik wil gewoon alles vloeiend en mooi kunnen draaien.
Denk aan games als dus hierboven beschreven, maar ook Rainbow Six Siege, Football Manager, misschien straks nog Cyberpunk.

Ik snap dat de Ti een enorme geld verspilling is als het alleen om CSGO zou gaan maar dat is niet het geval. wat betreft het beeldscherm, ik lees ook vaak zat dat 4k niet eens echt met het blote oog goed merkzaam is. bijgevoegde beeldscherm heeft daarbij volgens mij wel een enorm lage inputlag. wat mij dat wat mij dan meer zegt dan het perfecte beeld.

ik heb nu even dit samengesteld, alsnog mist de behuizing omdat ik zelf niet weet wat gewoon een goede, kast is.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.798,94

eigenlijk zou ik wel iets meer dan die 2 tb geheugen willen, is een 1 tb geheugen daarnaast nog nuttig? dit zal dan ook HD zijn.?
Als je het beste van het beste wil, is dit wel een redelijk leuke. Een Core i9 is vrijwel zeker waanzin. Bij een i7 heb ik al enige vraagtekens, maar ik zou zelf geen i5 combineren met een 2080ti. i7 zit er dan wel mooi tussenin. Als je graag wat meer opslagruimte wil is een 1TB of misschien 2TB Seagate Barracuda of zo wel leuk. Gewoon een harde schijf voor je video's of whatever.

Persoonlijk ben ik absoluut geen fan van Cherry MX Browns. Ik merkte erg sterk dat de tactile bump significant hoger ligt dan het actuatiepunt. Dat betekent dat als je voelt dat je de knop hebt ingedrukt, hij nog niet direct actueert. Als je dan een beetje licht typt, mis je dus ook direct enorm veel letters die je wel had ingedrukt. Wellicht ben ik een lichte typer, maar ik had daar extreem veel last van. De helft van mijn tekst kwam gewoon niet op het scherm. Nu heb ik Cherry MX Reds, die zijn lineair dus daar heb je geen tactile bump. Reds worden meestal ook wel gezien als de echte gamerstoetsen, overigens. En je hebt dan ook nog een versie van de Reds die je minder ver hoeft in te drukken, zodat ze nog wat sneller reageren. Weet niet uit mijn hoofd hoe die heten.

Verder is je scherm wel erg duur, voor een scherm dat geen Freesync of GSync heeft. Wel heeft die 240Hz, wat wel leuk is. Er zijn niet veel panelen die dusdanig snel zijn. Ik weet alleen niet zeker of je beter GSync, FreeSync, of gewoon een snel paneel kan hebben. Het idee achter GSync en Freesync is dat het een soort alternatieve VSync is. Bij Vsync wordt de output van je GPU gematched aan je monitor. Dit voorkomt tearing. Het komt erop neer dat je FPS altijd een bepaalde fractie is van je moniitors refresh rate. Heb je dus een 60Hz paneel, dan is je FPS of 60, of 30, of 20, etc. Echter is het verschil tussen 60 en 30 wel erg merkbaar, en 20 is bijna een diashow.

Bij GSync en Freesync past je monitor zich aan aan je videokaart. Als je 90 FPS haalt, dan gaat de aansturing van het scherm op 90Hz lopen (het scherm zelf heeft nog steeds zijn eigen native refresh rate). Dit voorkomt ook tearing, maar tegelijk krijg je ook geen rare sprongen in je FPS, zoals wel bij VSync het geval is.

Echter, jij hebt wel een 240Hz scherm uitgekozen. Daar is dit negatieve effect van VSync veel minder goed te merken. Uiteraard, de eerste sprong wordt dan wel van 240 naar 120, wat een enorme sprong is. Maar dat verschil is minder goed te merken dan van 60 naar 30. Vanaf dat punt worden de verschillen steeds kleiner. Met 240Hz zijn de stappen namelijk 240->120->80->60->48->40-> etc. Op dat punt gaat het effect VSync wel op Freesync of GSync lijken.

Als laatste: GSync is de implementatie van Nvidia zelf. Die is sowieso compatible met jouw kaart. Freesync is oorspronkelijk de implementatie van AMD, maar houdt zich aan de VESA standaarden. Aangezien Nvidia die VESA standaarden ook implementeert, ondersteunen ze in principe ook Freesync. Alleen werkt niet elk Freesync scherm even goed onder Nvidia. Een aantal Freesync schermen zijn officieel door Nvidia getest en ondersteund. Andere schermen werken perfect, maar zijn niet door Nvidia getest. Maar er zijn ook schermen die artifacts geven in combinatie met Nvidia, doordat de Freesync implementatie van die schermen niet helemaal correct is.

EDIT: De Acer Predator X34P uit je comment boven de mijne ondersteunt wel GSync. Wel is de refresh rate "maar" 120Hz. Mijn inziens is dat snel zat, though. er zullen weinig mensen zijn die echt significante baat uit snellere schermen halen.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:05
FixDeluxe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:59:
ik zit nu met deze samenstelling.

1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 82,-€ 82,-
1MonitorenAcer Predator X34P Zwart€ 797,-€ 797,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 108,48€ 108,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.863,92

Ik vind 2 TB toch iets te weinig, maar weet niet of hier misschien een beter oplossing voor is?
koeler, voeding en interne geheugen lijken me prima toch?

Denk ook dat het handig is om moederbord en video kaart van het zelfde merk te gebruiken?
miss zijn hier nog tips voor?

Het beeldscherm zal nog een dingetje blijven.

Mochten mensen nog tips of vragen hebben. ik hoor het graag :D
Wat dacht je van een snelle M.2 SSD? pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 500GB

Heb zelf de vorige generatie en het is *behoorlijk* fijn om overal als eerste in de game te zitten. Ook Windows in <2 seconden gebruiksklaar levert behoorlijk wat 'comfort' op :)

Ik zal ook comments eerder aanhalen en zeggen dat het bijna altijd beter is om ~€1,000 minder uit te geven en volgend jaar/jaar daarop te upgraden, de techniek gaat altijd nog hard genoeg dat dat een betere deal is. Wel op letten dat je je huidige spul verkoopt als het nog wat waard is.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• FixDeluxe
Kaaswagen schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:12:
[...]

Wat dacht je van een snelle M.2 SSD? pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 500GB

Heb zelf de vorige generatie en het is *behoorlijk* fijn om overal als eerste in de game te zitten. Ook Windows in <2 seconden gebruiksklaar levert behoorlijk wat 'comfort' op :)

Ik zal ook comments eerder aanhalen en zeggen dat het bijna altijd beter is om ~€1,000 minder uit te geven en volgend jaar/jaar daarop te upgraden, de techniek gaat altijd nog hard genoeg dat dat een betere deal is. Wel op letten dat je je huidige spul verkoopt als het nog wat waard is.
Lijkt me ideaal, heb wel gekozen voor de 1TB versie, of is dat eigenlijk ook een waste of money?
2.5 TB lijkt me namelijk nog net iets te weinig.

Ook het toetsenbord veranderd en een nog nieuw beeldscherm gekozen die aan bijna alles wel voldoet.

Zijn er wat de kenners nog op of aanmerkingen over wat misschien wat krachtiger kan of juist goedkoper?

1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,51€ 81,51
1MonitorenAsus PG278QE Zwart€ 625,-€ 625,-
1ToetsenbordenHyperX Alloy FPS (Cherry MX-Red) US€ 82,05€ 82,05
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16€ 84,-€ 84,-
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 215,-€ 215,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.800,45

[ Voor 60% gewijzigd door FixDeluxe op 26-06-2019 19:36 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:05
FixDeluxe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:11:
[...]

Lijkt me ideaal, heb wel gekozen voor de 1TB versie, of is dat eigenlijk ook een waste of money?
2.5 TB lijkt me namelijk nog net iets te weinig.

Ook het toetsenbord veranderd en een nog nieuw beeldscherm gekozen die aan bijna alles wel voldoet.

Zijn er wat de kenners nog op of aanmerkingen over wat misschien wat krachtiger kan of juist goedkoper?

1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,51€ 81,51
1MonitorenAsus PG278QE Zwart€ 625,-€ 625,-
1ToetsenbordenHyperX Alloy FPS (Cherry MX-Red) US€ 82,05€ 82,05
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16€ 84,-€ 84,-
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 215,-€ 215,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.800,45
Wat vind je van een i5? pricewatch: Intel Core i5-9600K Boxed

Kast vind ik niet zo mooi, maar dat is eigen keuze :) Goed dat je Seasonic hebt, dat is het beste merk imho. Verder strakke build!

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Kaaswagen schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:34:
[...]

Wat vind je van een i5? pricewatch: Intel Core i5-9600K Boxed

Kast vind ik niet zo mooi, maar dat is eigen keuze :) Goed dat je Seasonic hebt, dat is het beste merk imho. Verder strakke build!
Last is natuurlijk altijd een kwestie van smaak. Zelf ben ik altijd wel weg van Fractal Design.

Zelf ook erg fan van de Seasonic Focus Plus Gold lijn. Iedereen waarvoor ik in de afgelopen 2 jaar een PC heb gebouwd (zijn er onderhand ook wel een aantal) heeft er een. Een vriend van mij kreeg zodoende een extreem stille PC, waar ik zelf ook verbaasd van was, en toen zag ik dat de voeding bij <50% gebruik niet eens de ventilator gebruikt. Sindsdien gebruik ik niets anders. Ik vind het echt geweldige voedingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 26-06-2019 21:17 ]

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:56
Een tijdje terug had je de Acer Predator X34P Zwart in je lijstje staan, dat is nu de Asus PG278QE Zwart .
Ik zou persoonlijk echt wel voor die Acer gaan, dat is een IPS-paneel met betere kleuren, kijkhoeken, contrast dan het TN-paneel in die Asus. Dan is ie ook nog een stuk breder, nóg meer game in je blikveld.

Ik snap dat je die andere hebt gekozen voor méér Hz en minder milliseconden. Maar ik denk dat voor iemand die veel verschillende soorten games wil spelen en niet ontzettend hard aan het proberen is een cs:go-pro te worden dat allemaal niet zo veel uitmaakt, die minieme verschillen in reactietijden en snelheid van het scherm maken voor de meeste mensen geen verschil in hoe goed ze spelen of hoe vloeiend het spel aanvoelt.

Dan zou ik misschien nog even kijken in categorie: Behuizingen , want je hebt nu gewoon de eerste kast die geadviseerd werd in je lijstje gestopt, misschien wel leuk om zelf eens rond te kijken wat voor kast jij eigenlijk zelf mooi vindt. Moet toch in je huis komen te staan hè. ;) Maar dit is wel een hele prima kast verder hoor.

Verder wel toffe lijst man. Wel al 300 euro over je budget, is dat geen probleem dan?

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Meer blik ligt er misschien wel aan hoe een spel met een breder scherm omgaat. Maar op zijn minst is meer werkruimte altijd wel fijn. Het verschil in Hz is heeeeeel misschien net nog significant. Maar dan nauwelijks. Wat dat betreft ben ik het wel met @Sebastiaannn eens.

• FixDeluxe
Sebastiaannn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:16:
Een tijdje terug had je de Acer Predator X34P Zwart in je lijstje staan, dat is nu de Asus PG278QE Zwart .
Ik zou persoonlijk echt wel voor die Acer gaan, dat is een IPS-paneel met betere kleuren, kijkhoeken, contrast dan het TN-paneel in die Asus. Dan is ie ook nog een stuk breder, nóg meer game in je blikveld.

Ik snap dat je die andere hebt gekozen voor méér Hz en minder milliseconden. Maar ik denk dat voor iemand die veel verschillende soorten games wil spelen en niet ontzettend hard aan het proberen is een cs:go-pro te worden dat allemaal niet zo veel uitmaakt, die minieme verschillen in reactietijden en snelheid van het scherm maken voor de meeste mensen geen verschil in hoe goed ze spelen of hoe vloeiend het spel aanvoelt.

Dan zou ik misschien nog even kijken inhttps://tweakers.net/categorie/61/behuizingen/, want je hebt nu gewoon de eerste kast die geadviseerd werd in je lijstje gestopt, misschien wel leuk om zelf eens rond te kijken wat voor kast jij eigenlijk zelf mooi vindt. Moet toch in je huis komen te staan hè. ;) Maar dit is wel een hele prima kast verder hoor.

Verder wel toffe lijst man. Wel al 300 euro over je budget, is dat geen probleem dan?
Ja het beeldscherm blijft nog echt een dingetje, blijf daarvoor nog even rondkijken.
Weet ook niet of een groot scherm direct zo’n positief iets is. Is ook misschien een kwestie van smaak.

De kast maakt mij echt niks uit, het moet allemaal gewoon passen en enigzins goed bij de build passen. Kijk als het goed is naar het scherm en niet naar de pc ;)

+ daarbij heb ik eigenlijk nog ruimte. Die 2500 was voor de pc alleen.. maar hierbij zit ook nog het beeldscherm en toetsenbord. Dus al met al is het budget 3000,-

• Asateo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-07 13:54
Voor het scherm: ben je al eens voor een 27inch scherm gaan zitten?

Ik ben er nl. ook naar op zoek en telkens als ik ervoor sta vind ik het te groot. (zeker voor FPS). Je verliest overzicht. Toch is 24 inc zonde vind ik (kost ongeveer evenveel).
Het probleem voor mij was opgelost met een curved scherm (iets waar ik initieel tegen was).

Edit: deze is waar ik momenteel op uitgekomen ben

pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart

wel wat hz minder (144), maar wel een VA paneel. En je kan je monitor ook zelf overclocken (dat heb ik nog niet gedaan, maar staat wel op de agenda)

Enfin, je kiest natuurlijk zelf of je recht of curved wil.

[ Voor 38% gewijzigd door Asateo op 28-06-2019 12:41 ]

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:52
De Focus Plus lijn is vanwege de problemen (waarvan niet duidelijk zijn of ze nou opgelost zijn) niet aan te raden (zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 34). Kies liever voor bijvoorbeeld de Corsair RM650x.

Met dit budget zou ik absoluut een week wachten om te zien wat Ryzen 3000 gaat doen, waarschijnlijk ga je dan veel meer waar voor je geld krijgen (een 8C/16T met dezelfde single-core snelheid voor minder is waarschijnlijk mogelijk).

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:50
Ik weet niet of er al besteld is maar houd even goed in de gaten dat lang niet alle GPUs in de meshify C passen. Ik kan het weten want ik heb er zelf ook 1. Een van de mooiste kasten die ik heb gehad, makkelijk in te bouwen, en goede koeling maar denk dus wel aan de lengte van de kaart.

"Graphics card length limit : Max 315mm with front fan mounted "

Die msi 2080 trio is al 327 mm. Je zou wel kunnen proberen de fans wat omhoog of omlaag te doen om het dan misschien net te laten passen, of je kiest een kleinere kaart die wel gewoon past en je je fan ook goed voor je gpu kan positioneren.

• FixDeluxe
Skybullet schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:45:
Ik weet niet of er al besteld is maar houd even goed in de gaten dat lang niet alle GPUs in de meshify C passen. Ik kan het weten want ik heb er zelf ook 1. Een van de mooiste kasten die ik heb gehad, makkelijk in te bouwen, en goede koeling maar denk dus wel aan de lengte van de kaart.

"Graphics card length limit : Max 315mm with front fan mounted "

Die msi 2080 trio is al 327 mm. Je zou wel kunnen proberen de fans wat omhoog of omlaag te doen om het dan misschien net te laten passen, of je kiest een kleinere kaart die wel gewoon past en je je fan ook goed voor je gpu kan positioneren.
Ik was sws van plan om de behuizing nog even te bekijken. Gezien de levertijd hier van bij azerty. Mocht je een goeie tip hebben, laat het me weten. De uitstraling van de behuizing maakt me namelijk niets uit.

Enige waar ik nog over twijfel is de monitor.. dit gaat een 244Hz worden, ik weet alleen nog niet welke

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt de meegeleverde fan 1 plek hoger zetten. ik/wij hebben voor deze kast gekozen bij de 2080Trio pricewatch: Fractal Design Meshify S2 (eerst wel in mes C en H500)
Bij OC(ook al wil je het misschien later pas) pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W (evt de 550w versie als je niet gaat overclocken) betere kwaliteit voeding dan de Focus. (gebruik ik zelf ook)

• FixDeluxe
Hackus schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:48:
Je kunt de meegeleverde fan 1 plek hoger zetten. ik/wij hebben voor deze kast gekozen bij de 2080Trio pricewatch: Fractal Design Meshify S2 (eerst wel in mes C en H500)
Bij OC(ook al wil je het misschien later pas) pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W (evt de 550w versie als je niet gaat overclocken) betere kwaliteit voeding dan de Focus. (gebruik ik zelf ook)
Ik denk dat ik de PC in mekaar laat zetten door Azerty.

de opstelling alsvolgt:
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 394,99€ 394,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 788,-€ 788,-
1BehuizingenFractal Design Meshify S2€ 99,05€ 99,05
1MonitorenAsus ROG Swift PG258Q Grijs€ 479,-€ 479,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,90€ 49,90
1ToetsenbordenHyperX Alloy FPS (Cherry MX-Red) US€ 85,05€ 85,05
1MuizenBenQ Zowie EC2-A Zwart€ 64,99€ 64,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16€ 77,50€ 77,50
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 102,99€ 102,99
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 2TB€ 226,24€ 226,24
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 216,07€ 216,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.729,78

zijn er nog dingen die wat jullie betreft wat meer aandacht verdienen?
zouden er nog ventilatoren ter koeling bij moeten of zit dit allemaal goed.
en past alles in bovengenoemde behuizing?

[ Voor 21% gewijzigd door FixDeluxe op 12-07-2019 14:44 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• FixDeluxe
Kreeg te horen dat deze Samsung zorgde voor het razend snel opstarten van de PC
+ laden van games (wat soms een voordeel kan geven)

Komt deze daarbij in de buurt of gaat deze er misschien zelfs overheen?

zo ja, dan is het natuurlijk zonde om zoveel te betalen voor de samsung.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FixDeluxe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:56:
[...]

Kreeg te horen dat deze Samsung zorgde voor het razend snel opstarten van de PC
+ laden van games (wat soms een voordeel kan geven)

Komt deze daarbij in de buurt of gaat deze er misschien zelfs overheen?

zo ja, dan is het natuurlijk zonde om zoveel te betalen voor de samsung.
+- even snel, en stuk goedkoper. NVMe ipv Sata SSD maakt niet veel uit. iets 'laden' gaat sneller.
(er zijn nog zat spelers die vanaf snelle HD spelen, dan wel Sata SSD)

beide zijn NVMe zet maar in vergelijken, dan zie je de snelheid

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:09
Geen Ryzen 7 of Ryzen 9?
Die beginnen nu langzaam beschikbaar te worden

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• FixDeluxe
D_Jeff schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:07:
Geen Ryzen 7 of Ryzen 9?
Die beginnen nu langzaam beschikbaar te worden
Ik weet niet in hoeverre dat uitmaakt voor de moederbord / videokaart?
en heb tot nu toe altijd intel gehad.
heb me ook nog niet echt verdiept in de nieuwe AMD modellen.

zijn die daadwerkelijk beter voor het gamen?

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:09
@FixDeluxe Kijk eens naar de review van de frontpage. Resultaten zijn mooi ;)
Videokaart kan blijven, je zal wel een ander moederbord moeten uitzoeken (X570 chipset indien je "all the way" wil gaan)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Serieus een 1080p TN scherm? Leuk die 240Hz, maar dit is imo echt zonde.
Voor hetzelfde geld heb je een 144Hz (ook al méér dan zat), met 1440p resolutie en VA paneel.

2TB is voor games? Als de 1TB alleen voor windows en evenuteel wat programma's is voldoet een kleinere.

Voor 240Hz zou ik bij Intel blijven, voor 144Hz is een Ryzen 3600(X)/3700X ook prima.

• FixDeluxe
D_Jeff schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:16:
@FixDeluxe Kijk eens naar de review van de frontpage. Resultaten zijn mooi ;)
Videokaart kan blijven, je zal wel een ander moederbord moeten uitzoeken (X570 chipset indien je "all the way" wil gaan)
"Kortom, voor games op 1080p heeft Intel met zijn 9700K en 9900K misschien nog een heel klein voordeel, maar AMD's 3700X en 3900X hebben alle andere troeven in handen."

bovenstaande is wat er in die review staat.

dit is dus een beetje het geval.
heb nu express een 1080p scherm gekozen met 244Hz Refreshrate.

van vele hoor ik dat het zonde is vanwege het beeld kwaliteit.
van andere hoor ik dat het extreem fijn speelt als je serieuze competitieve games wil doen.

[ Voor 3% gewijzigd door FixDeluxe op 12-07-2019 15:53 ]

• FixDeluxe
mitsumark schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:48:
Serieus een 1080p TN scherm? Leuk die 240Hz, maar dit is imo echt zonde.
Voor hetzelfde geld heb je een 144Hz (ook al méér dan zat), met 1440p resolutie en VA paneel.

2TB is voor games? Als de 1TB alleen voor windows en evenuteel wat programma's is voldoet een kleinere.

Voor 240Hz zou ik bij Intel blijven, voor 144Hz is een Ryzen 3600(X)/3700X ook prima.
Ja dat is vooralsnog mijn keuze voor nu, blijf altijd nog kijkende of inderdaad een 144 of 165 niet leuker is maar dat zien we nog wel.

en ja het zal voor games maar ook voor photoshop en misschien wat andere programma's zijn
ook films en serie's

bedankt, met dat laatste kan ik wat _/-\o_

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
FixDeluxe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:55:
[...]
en ja het zal voor games maar ook voor photoshop en misschien wat andere programma's zijn
ook films en serie's
Dan zou ik zeker geen TN paneel nemen, liever IPS of eventueel VA.

Het 'probleem' van 240Hz is dat je ook die kant op wil met je fps waarvoor je ontzettende dure hardware nodig hebt, processor maar voornamelijk ook de videokaart.
Blijf je op 150fps steken is een 144Hz scherm net zo goed.

[ Voor 31% gewijzigd door mitsumark op 12-07-2019 16:07 ]

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:12
Een PC bouwen van 2500+ euro en dan spelen op 24" 1080p 8)7

Sorry hoor, maar behalve als je alleen maar CS:GO gaat spelen ga je echt een veel betere game-ervaring hebben met 27" 1440p144hz

• FixDeluxe
mitsumark schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:05:
[...]

Dan zou ik zeker geen TN paneel nemen, liever IPS of eventueel VA.

Het 'probleem' van 240Hz is dat je ook die kant op wil met je fps waarvoor je ontzettende dure hardware nodig hebt, processor maar voornamelijk ook de videokaart.
Blijf je op 150fps steken is een 144Hz scherm net zo goed.
Ik wil gewoon zo'n hoog mogelijke Refresh rate en laag mogelijke responsetime.
kwaliteit van het beeld / kleuren maken me niet enorm veel uit.
Kan daarnaast altijd nog een 2e ips scherm kopen op een later tijdstip.
DoubleYouPee schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:09:
Een PC bouwen van 2500+ euro en dan spelen op 24" 1080p 8)7

Sorry hoor, maar behalve als je alleen maar CS:GO gaat spelen ga je echt een veel betere game-ervaring hebben met 27" 1440p144hz
het zal inderdaad wel vooral voor CS:GO zijn.
al zal dat ook prima te doen zijn op een 144hz.

Misschien straks nog de nieuwe COD MW waar ik ook gewoon zo smooth mogelijk wil spelen.

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:12
Naast CS:GO zullen er niet heel veel games zijn waar je boven de 144fps gaat komen.
Het voordeel van een 240hz monitor is dan al snel zo goed als onmerkbaar.
Het verschil met 24" 1080p en 27" 1440 is echter dag en nacht.

• FixDeluxe
DoubleYouPee schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:18:
Naast CS:GO zullen er niet heel veel games zijn waar je boven de 144fps gaat komen.
Het voordeel van een 240hz monitor is dan al snel zo goed als onmerkbaar.
Het verschil met 24" 1080p en 27" 1440 is echter dag en nacht.
dan zou ik willen vragen.
mocht ik voor een 1440 beeldscherm gaan.
wat zou dan alsnog de beste zijn, graag houd ik wel de best mogelijke game / shooter prestaties.

- Acer Predator XB271HU?
- BenQ Zowie XL2735
- MSI Optix MAG271CQR
- Asus PG278QE Zwart

of heb je misschien beter suggesties?
Pagina: 1